· Totaal aantal leden: 2,410 · Nieuwste lid: KluZCSsb
Verslag Symposium DAG Luchtrecht: leren vs straffen
Op 17 december had de KNVvL samen met de Dutch Aviation Group de DAG van het luchtrecht georganiseerd, een symposium met dit keer als thema ‘leren versus straffen’. Hierbij volgt een verslag.
Klik HIER om dit verslag te lezen op de website van de KNVvL.
Ja spreek mij niet van leren of straffen!
Heb 32000km overland ervaring en beging vrij recent mijn eerste luchtruim infringement op Niederhein en kon onmiddellijk rekenen op een minnelijke schikking van 975 euro of juridische vervolging.
In de light aviation zijn, wij zwevers door de aard van onze aandrijving, veel kwetsbaarder voor deze en andere luchtruimschendingen omdat we voortdurend onze reisplannen bijstellen in vlucht en dat in funktie van de ons omringende thermiek en zelden een vlucht volledig uitvoeren volgens onze vluchtvoorbereiding.
Zelfs met de meest gesofistikeerde navigatie instrumenten is het heden geen lachertje meer om een foutloos parcour te vliegen.
Het aantal waarschuwingen die mijn navigatie toestel uitbraakt is hallucinant om van de verplichte uit te luisteren radiofrequenties maar te zwijgen.
Daarnaast is de lookout belangrijker dan ooit voorheen omdat we als sardinnen in een steeds kleiner luchtruim worden bijeen gedreven.
Maar dat is allemaal om de veiligheid te verhogen niet waar!
O ja ik vlieg in Belgie maar de omringende landen zijn niet
veel beter.
De enige lering die ik hieruit getroken heb is mij niet meer bloot te stellen aan deze vervolgingsdrang en het zweven te laten voor wat het is want het is maar een kwestie van tijd tot ik weer in de fout ga.
Het is mischien juist dat wat men wil, de light aviation zo ontoegangkelijk mogelijk maken zodat het probleem zichzelf oplost.
Reactie plaatsen
Logt u a.u.b. in om een reactie te plaatsen.
Waardering
Waardering is alleen beschikbaar voor leden.
Logt u a.u.b. in om te stemmen.
Er zijn nog geen waarderingen gegeven.
Registreren
Beste bezoeker, pas na registratie krijg je volledige (lezen en schrijven) toegang tot het Zweefportaal forum. Bij ieder bezoek wordt een overzicht getoond van alle nieuwe forumberichten. Klik HIER om vandaag nog te registreren!!
Heb 32000km overland ervaring en beging vrij recent mijn eerste luchtruim infringement op Niederhein en kon onmiddellijk rekenen op een minnelijke schikking van 975 euro of juridische vervolging.
In de light aviation zijn, wij zwevers door de aard van onze aandrijving, veel kwetsbaarder voor deze en andere luchtruimschendingen omdat we voortdurend onze reisplannen bijstellen in vlucht en dat in funktie van de ons omringende thermiek en zelden een vlucht volledig uitvoeren volgens onze vluchtvoorbereiding.
Zelfs met de meest gesofistikeerde navigatie instrumenten is het heden geen lachertje meer om een foutloos parcour te vliegen.
Het aantal waarschuwingen die mijn navigatie toestel uitbraakt is hallucinant om van de verplichte uit te luisteren radiofrequenties maar te zwijgen.
Daarnaast is de lookout belangrijker dan ooit voorheen omdat we als sardinnen in een steeds kleiner luchtruim worden bijeen gedreven.
Maar dat is allemaal om de veiligheid te verhogen niet waar!
O ja ik vlieg in Belgie maar de omringende landen zijn niet
veel beter.
De enige lering die ik hieruit getroken heb is mij niet meer bloot te stellen aan deze vervolgingsdrang en het zweven te laten voor wat het is want het is maar een kwestie van tijd tot ik weer in de fout ga.
Het is mischien juist dat wat men wil, de light aviation zo ontoegangkelijk mogelijk maken zodat het probleem zichzelf oplost.