· Totaal aantal leden: 2,410 · Nieuwste lid: KluZCSsb
Database SPOT track pagina's
Ik las onlangs op de website van de SSA over een initiatief om van de in omloop zijnde SPOT apparaten een database bij te houden. (gedeelde trackpagina's)
De voornaamste reden die daarbij genoemd wordt is om bij calamiteiten o.a. aan reddingswerkers de betreffende trackpagina te kunnen doorgeven. Dit kan vooral nuttig zijn in berggebieden, maar ook in Nederland zou je situaties kunnen bedenken.
Daarom nu ook op Zweefportaal de mogelijkheid om jouw gedeelde SPOT trackpagina aan te melden: www.zweefportaal.nl/spot
Een weblink naar het overzicht van reeds aangemelde trackpagina's staat eveneens op: www.zweefportaal.nl/spot
In Australie is de DDI/CFI verantwoordelijk voor SAR.
Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor alle zwevers die onder jouw leiding zijn gaan vliegen.
Het opstarten van SAR is verplicht indien het vliegtuig 1 uur na Last Light (Sunset +/+ 30 min) nog niet gelocaliseerd is .
Vorig seizoen hebben we proeven gedaan met SPOT.
Met als resultaat, dat het nu verplicht is om in Corowa met SPOT te vliegen.(Hetzelfde geldt overigens voor Flarm)
Zodra het seizoen start zal op de website de SPOT pagina te zien zijn met de laatste positie van alle vliegtuigen.
Een prima en veilige oplossing voor de organisatie en leuk voor iedereen, die kan zien waar alle kisten uithangen.
Helaas is het hier wel 10 uur later als in NL. Francesco
http://www.hawketracking.net/corowa/files/tracking.htm
Reactie plaatsen
Logt u a.u.b. in om een reactie te plaatsen.
Waardering
Waardering is alleen beschikbaar voor leden.
Logt u a.u.b. in om te stemmen.
Er zijn nog geen waarderingen gegeven.
Registreren
Beste bezoeker, pas na registratie krijg je volledige (lezen en schrijven) toegang tot het Zweefportaal forum. Bij ieder bezoek wordt een overzicht getoond van alle nieuwe forumberichten. Klik HIER om vandaag nog te registreren!!
Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor alle zwevers die onder jouw leiding zijn gaan vliegen.
Het opstarten van SAR is verplicht indien het vliegtuig 1 uur na Last Light (Sunset +/+ 30 min) nog niet gelocaliseerd is .
Vorig seizoen hebben we proeven gedaan met SPOT.
Met als resultaat, dat het nu verplicht is om in Corowa met SPOT te vliegen.(Hetzelfde geldt overigens voor Flarm)
Zodra het seizoen start zal op de website de SPOT pagina te zien zijn met de laatste positie van alle vliegtuigen.
Een prima en veilige oplossing voor de organisatie en leuk voor iedereen, die kan zien waar alle kisten uithangen.
Helaas is het hier wel 10 uur later als in NL. Francesco
http://www.hawketracking.net/corowa/files/tracking.htm