Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Verkiezingen en de belangen van de recreatieve luchtvaart

Geplaatst door Ruud Holswilder op 31-05-2010 08:53
#1

Op de kandidatenlijst van de VVD staat op plaats 63 de ons welbekende Frits Paymans.
Redelijkerwijs is plaats 63 onverkiesbaar, maar als je toch al overweegt om op de VVD te stemmen dan zouden voorkeurstemmen misschien kunnen helpen om de recreatieve luchtvaart een stem te geven in de tweede kamer.

Geplaatst door Bas op 31-05-2010 09:36
#2

Een tweede kamer vol met nummer 60's lijkt me leuker! :)

Geplaatst door ton baars op 31-05-2010 09:44
#3

wil Frits dit zelf wel?

Geplaatst door Ruud Holswilder op 31-05-2010 10:55
#4

ton baars schreef:
wil Frits dit zelf wel?

Dan had hij zich niet op de kieslijst laten zetten?

Geplaatst door Bier op 31-05-2010 11:01
#5

Wellicht is Frits meer in voor een post als minister van Verkeer en Waterstaat en Transponderafschaffing ipv kamerlid
/*droomt verder*/

Geplaatst door markv op 31-05-2010 11:40
#6

Bier schreef:
Transponderafschaffing


Begin jij toch langzaam te wennen aan dat woord?

Geplaatst door ton baars op 31-05-2010 11:41
#7

Ruud_Holswilder schreef:
ton baars schreef:
wil Frits dit zelf wel?

Dan had hij zich niet op de kieslijst laten zetten?


je kunt ook bewust kiezen voor een niet verkiesbare plaats.

Geplaatst door webmaster op 31-05-2010 11:52
#8

Banner op KNVvL website:

www.knvvl.nl/uploads/images/uUPzouLb-GoFGdBIACI6Zg/VVD-FP-Luchtvaart-486x76.gif

Geplaatst door Ruud Holswilder op 31-05-2010 12:15
#9

Die banner zal wel pijn doen bij de nogal CDA-georiënteerde KNVvL voorzitter ;)

Geplaatst door maaikgollef op 31-05-2010 12:21
#10

kweenie of VVD een goeie keuze is. Zie Hoogeveen. Zie ook commercieel belang vóór recreatief. dat logootje hierboven herken ik dan ook niet als een zwever, maar wel aan een VVD belang.

SP is de enige geweest die (beetje) is gaan pruttelen bij de XPDR invoering door het braafste jongetje van de klas. Maar dat zien we voor het gemak door de vingers als je je meer druk maakt over het H-woord. Als een partij zoekt met recreatieve luchtvaart in het achterhoofd, mag je je drie keer achter je oren krabben voor je VVD stemt. Of GL. Zo kun je provinciaal best ultralinks stemmen om te voorkomen dat je een baanverlenging naast je deur krijgt, terwijl je gemeentelijk de heffingen laag wil houden en ultrarechts stemt. Maar blijf iig zelf nadenken en bekijk goed wat de standpunten zijn die voor je hobby van belang zijn!

Geplaatst door Andrew01 op 05-06-2010 00:53
#11

Helma Nepperus (http://www.helman...itemid=936) is ook een optie.

Ze is oud DG RLD.

Maar stem zeker geen Groenlinks (wederom €30 tickettax).

Geplaatst door Alex Landman op 06-06-2010 18:13
#12

Andrew01 schreef:
Helma Nepperus (http://www.helman...itemid=936) is ook een optie.

Ze is oud DG RLD.

Maar stem zeker geen Groenlinks (wederom €30 tickettax).


Ooit heeft deze club geprobeert het zweefvliegen min of meer onder leiding van Paul R de nek om te draaien!

Geplaatst door Sieb op 07-06-2010 14:40
#13

De grootste bedreiging voor de recreatieve luchtvaart is helaas de groei van de commerciele luchtvaart. Groei van Schiphol, Lelystad, Rotterdam, Eindhoven en allerlei andere lokale veldjes betekent simpel meer luchtruimbehoefte in de vorm van uitbreiding van TMA's (met klasse A) en verlaging van plafonds.

Als je dus maximaal wil blijven zweven moet je stemmen op partijen die de commerciele luchtvaart de wereld uit willen hebben te beginnen in Nederland. Het lastige is echter dat de overige onderdelen van dergelijke partijen niet echt de keuzes van dezelfde zweefvliegers zullen zijn..........

Geplaatst door Bier op 07-06-2010 15:59
#14

Sieb schreef:
Als je dus maximaal wil blijven zweven moet je stemmen op partijen die de commerciele luchtvaart de wereld uit willen hebben te beginnen in Nederland. Het lastige is echter dat de overige onderdelen van dergelijke partijen niet echt de keuzes van dezelfde zweefvliegers zullen zijn..........

Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat. Wat heb je aan een vrij luchtruim als de rit naar zweefvliegveld onbetaalbaar is geworden? En hoe ga ik gadgets, wedstrijden en buitenlandse kampjes nog opbrengen als ik mijn baan verlies? En hoe gaan we de lier nog laten draaien als er 4 euro millieu tax op een liter diesel zit? En waar mag je uberhaupt nog vliegen als half nederland Natura 3000 gebied is gemaakt?

Nee, ik laat links zeker links liggen. :o

Geplaatst door frans op 07-06-2010 18:51
#15

Op sommige punten heb je zeker gelijk Martin.
Maar: "gelijk hebben is niet het probleem, gelijk krijgen, daar zit hem de kneep" (zei een wijs man eens tegen mij).

Het solidariteits-beginsel van links spreekt mij echter wel aan"->

De ZHVC kan opzouten van hun veld!!
Waar zijn die landelijke protestacties van die zweefvliegers?
Kan er weer een Vinex wijk worden neergeplempt, evenals op voormalig Ypenburg, Ruimte voor een stripje is er niet. Wel voor een golfbaan waar elke mol die daar de kop opsteekt vakkundig wordt afgeknald, in de klem verdwijnt, of met carbid wordt opgeblazen (dat is natuur(lijk....)

Ook in de zweefvliegwereld is het ikke ikke en de rest kan ...

De milieu fanaten en overheid weten dat inmiddels ook, en hebben hun taktieken aangepast;
Eén voor één worden we ondergeschoffeld.

Met de transponders hebben we "een hoop bereikt...." (overigens alle respect voor de mensen die er zich voor ingezet hebben):
Nut en noodzaak liggen ver uit elkaar in deze hoofdzakelijk politieke beslissingen.

Kort door de bocht denk ik dat we eens wellicht wat minder netjes moeten worden:
Een paar agrariërs keren een bak stront om op het Binnenhof en er wordt naar ze geluisterd. Wij zijn niet eens gesprekspartner.

Gewijzigd door frans op 08-06-2010 05:43

Geplaatst door Ruud Holswilder op 07-06-2010 19:43
#16

frans schreef:
Wij zijn niet eens gesprekspartner.

Met een stem op
www.knvvl.nl/uploads/images/uUPzouLb-GoFGdBIACI6Zg/VVD-FP-Luchtvaart-486x76.gif
heb je -bij voldoende voorkeursstemmen- een directe vertegenwoordiger van de recreatieve luchtvaart in de tweede kamer.:tup

Geplaatst door Sieb op 07-06-2010 20:51
#17

Beste Frans,

Met radicalisering bereik je niets. Een bak stront, vis of melk (of aanhangers) op het binnenhof levert een mooi plaatje op maar ik kan je verzekeren dat de afgelopen 30 jaar de boeren en de vissers het alleen maar slechter hebben gekregen en het einde is nog niet in zicht. De radicale vredesactivisten, anti kernenergielobby, milieumensen, groenen etc zijn afgestapt van hun "harde" praktijken en overgestapt naar en in de politiek waar ze veel meer bereiken dan vroeger. Laten we niet vergeten dat voor ons met name de lokale politicus, bestuurder, ambtenaar (zeker nu de overheid niets meer te zeggen heeft over "kleine" velden maar e provincie wel) buurtschap, bewonersvereniging etc van cruciaal belang zijn. Daarvan moet je de harten zien te winnen als je wil blijven bestaan. Op Soesterberg hebben we de bijna ongelofelijke mazzel dat we geen tegenstanders hebben waarbij met name de handhaving van de groene functie en de EHS onze redding is. En niemand wilde een golfbaan, huizen of ander grootschalig gebruik van het terrein.

Geplaatst door frans op 07-06-2010 21:10
#18

ik zeg ook "iets" minder netjes...
Enne, op Ypenburg wilden ze wel een vinex, en hebben ze gekregen.
Op Valkenburg willen "ze" dat ook!
Tijd om zieltjes te winnen. En ik vraag me af of de ZHVC dat alleen moet doen (als we al niet veel te laat zijn).

Geplaatst door Bier op 10-06-2010 11:55
#19

Volgens mij is er nu een meerderheid voor nieuwe kerncentrales in ons land. Aan ons natuurlijk de vraag waar we die thermiekfabrieken neer gaan zetten. Hopelijk pakt men er een hotpsot kaart bij om de weak spots een beetje op te leuken. Ik ben helemaal voor de locatie van de huidige IJsselcentrale. Veendammer stemmen natuurlijk voor Scheemda. En de derde, plempen we die in de Betuwe?

Geplaatst door Dortu op 10-06-2010 14:05
#20

...en dit alles wordt dan natuurlijk voorzien van een Resticted Area met een diameter van 2nm en een plafond van minimaal 2500ft... ;)

Geplaatst door Jan de Hulster op 10-06-2010 15:20
#21

Bier schreef:
Volgens mij is er nu een meerderheid voor nieuwe kerncentrales in ons land. Aan ons natuurlijk de vraag waar we die thermiekfabrieken neer gaan zetten. Hopelijk pakt men er een hotpsot kaart bij om de weak spots een beetje op te leuken. Ik ben helemaal voor de locatie van de huidige IJsselcentrale. Veendammer stemmen natuurlijk voor Scheemda. En de derde, plempen we die in de Betuwe?



Ik denk dat je kerncentrales onder het volk/de mensen moet brengen, dus in de Randstad.
Dan hebben we ook geen last van die restricted Aerea's van 2 Nm.
Dus Amsterdam, Rotterdam en Den Haag is een goede optie lijkt me.:hila

Geplaatst door Francesco op 11-06-2010 01:41
#22

Gewoon in de Noordzee, heb je meteen koelwater genoeg.

Geplaatst door Chester op 14-06-2010 14:14
#23

Dortu schreef:
...en dit alles wordt dan natuurlijk voorzien van een Resticted Area met een diameter van 2nm en een plafond van minimaal 2500ft... ;)

Borsele is dat toch ook niet?
http://www.ais-netherlands.nl/aim/100422-100603/eAIP/html/graphics/eAIP/ENR-6-5-1-A2m.pdf

Geplaatst door maaikgollef op 14-06-2010 15:21
#24

Francesco schreef:
Gewoon in de Noordzee, heb je meteen koelwater genoeg.


....pal naast Schiphol, die daar in mijn persoonlijke beleidsnota ook naar toe verplaatst wordt.