Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Buitenlanding 2B
Geplaatst door borisbroere op 12-04-2010 09:47
#1
Bart Berendsen zijn noodlanding :D ;)
Link
Vliegtuig maakt noodlanding in Doorns weiland
DOORN – Zaterdagavond rond 19:00 heeft een zweefvliegtuig een noodlanding gemaakt in een weiland aan de Gooijerdijk in Doorn. De zweefvlieger had er al zo’n vijf uur vliegen opzitten en was onderweg naar vliegveld Soesterberg om zijn vlucht te beeïndigen. Echter er was onvoldoende termiek om nog terug te kunnen keren. Daarop heeft de zweefvlieger besloten zijn vliegtuigje in een weiland te landen. De noodlanding verliep verspoedig en het vliegtuigje kon gewoon aan de grond worden gebracht. De vlieger heeft geen letsel opgelopen. In het weiland is het zweefvliegtuig gedemonteerd en in een aanhanger teruggebracht naar Soesterberg.
Gr.
Boris
Gewijzigd door borisbroere op 12-04-2010 09:47
Geplaatst door kloppertjes op 12-04-2010 10:27
#2
Waarom wordt het in de media nu toch altijd een "Noodlanding" genoemd? Voor zweefvliegers is het niet echt bepaald nood, meer noodzaak :D
Geplaatst door BartBerendsen op 12-04-2010 11:25
#3
Dank je Boris...
Journalisten cq. fotograven luisteren niet zo goed en zijn eigenlijk ook amper geinteresseerd in enige uitleg. Ondanks uitleg dat het redelijk normaal is en geen noodlanding is zie je toch weer het standaard-kopje 'noodlanding' terug :(
Het was voor mij trouwens wel de eerste keer dat ik al m'n papieren moest laten zien en moest blazen na de vlucht.
Geplaatst door dingetje op 12-04-2010 11:26
#4
Het is ook bijna altijd vliegtuig
je :rsad
Geplaatst door maaikgollef op 12-04-2010 12:06
#5
Dat reporters steevast "noodlanding" gebruiken heeft met de sensatielust van Telegraaf-kijkend
chocolade-geletterd Nederland te maken. Nieuws is pas nieuws als er dooien en gewonden zijn gevallen.
tijd voor een stukje PR lijkt me. Bewustwording hoe natuurgericht en mooi onze hobby is
Geplaatst door Jan de Hulster op 12-04-2010 14:41
#7
Zeg Ben wel je (ACvZ BB) bron vermelden he?
Heb je daar toegang op?;)
Geplaatst door Hans op 12-04-2010 15:50
#8
Jan de Hulster schreef:
Zeg Ben wel je (ACvZ BB) bron vermelden he?
Heb je daar toegang op?;)
En niet te vergeten het OLC logfile:
http://www.online...Id=1158502
Gewijzigd door Hans op 12-04-2010 15:50
Geplaatst door kobus op 12-04-2010 16:32
#9
Afgelopen vrijdag op www.L1.nl:
Zweefvliegtuig maakt noodlanding
In het Duitse Grefrath, net over de grens bij Venlo, heeft een piloot met zijn zweefvliegtuig een noodlanding gemaakt. Dat gebeurde vrijdagmiddag rond vier uur. De 24-jarige piloot was in het Duitse Emmerich gestart. Onderweg naar Aken kwam de piloot door de thermiek in de problemen.
Hij wist het zweefvliegtuig in een weiland te laten landen. Het vliegtuig raakte niet beschadigd; niemand raakte gewond.
Geplaatst door webmaster op 12-04-2010 16:36
#10
Jan de Hulster schreef: Zeg Ben wel je ( ACvZ BB ) bron vermelden he? Heb je daar toegang op?
Mijn bron is zelfs lid van de ACvZ . . . . :)
Gewijzigd door webmaster op 12-04-2010 17:04
Geplaatst door Jeroen Beeke op 12-04-2010 17:06
#11
webmaster schreef:
Jan de Hulster schreef: Zeg Ben wel je ( ACvZ BB ) bron vermelden he? Heb je daar toegang op?
Mijn bron is zelfs lid van de ACvZ . . . . :)
Ja Ben, je zit wel heeeel dicht bij het vuur.....
Geplaatst door Otto Foelkel op 12-04-2010 20:40
#12
Kloppertjes schreef:
Waarom wordt het in de media nu toch altijd een "Noodlanding" genoemd? Voor zweefvliegers is het niet echt bepaald nood, meer noodzaak :D
Je spreekt jezelf tegen; als het een landing is uit noodzaak is het dus een noodlanding.
Geplaatst door Jan Ritsma op 12-04-2010 22:13
#13
Otto Foelkel schreef:
Kloppertjes schreef:
Waarom wordt het in de media nu toch altijd een "Noodlanding" genoemd? Voor zweefvliegers is het niet echt bepaald nood, meer noodzaak :D
Je spreekt jezelf tegen; als het een landing is uit noodzaak is het dus een noodlanding.
Nee, want noodzaak is iets anders dan nood.
Geplaatst door Otto Foelkel op 12-04-2010 22:27
#14
Jan Ritsma schreef:
Otto Foelkel schreef:
Kloppertjes schreef:
Waarom wordt het in de media nu toch altijd een "Noodlanding" genoemd? Voor zweefvliegers is het niet echt bepaald nood, meer noodzaak :D
Je spreekt jezelf tegen; als het een landing is uit noodzaak is het dus een noodlanding.
Nee, want noodzaak is iets anders dan nood.
Geplaatst door Otto Foelkel op 12-04-2010 22:32
#15
Dit vond ik in het woordenboek;
noodlanding
` nood - lan - ding de -woord (vrouwelijk) noodlandingen gedwongen landing
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/noodlanding
Het woord noodlanding is dus volstrekt op zijn plaats bij een buitenlanding.
Trouwens, wat betekent het woord "nood" in noodzaak dan wel volgens jou?
Geplaatst door Jan Ritsma op 12-04-2010 22:47
#16
Otto Foelkel schreef:
Dit vond ik in het woordenboek;
noodlanding
` nood - lan - ding de -woord (vrouwelijk) noodlandingen gedwongen landing
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/noodlanding
Het woord noodlanding is dus volstrekt op zijn plaats bij een buitenlanding.
Trouwens, wat betekent het woord "nood" in noodzaak dan wel volgens jou?
Woordenboek:
noodlanding
noodlanding [´nood·lan·ding]
(de (v); -en)
gedwongen landing bij een noodsituatie: het vliegtuig probeerde nog een ~ te maken
Encarta® - Naslagbibliotheek - Winkler Prins. © 1993-2004 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.
Na iedere takeof is vroeg of laat een landing
noodzakelijk.
Dat houdt niet in dat na iedere takeof er sprake is van een noodsituatie en en/of dat de daarop volgende landing een noodlanding is.
Ook als een zweefvliegtuig bij het thuisveld geen thermiek meer vindt is het genoodzaakt/noodzakelijk te landen. Het is echter geen noodlanding.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 12-04-2010 23:40
Geplaatst door Otto Foelkel op 12-04-2010 22:48
#17
roeles schreef:
Hooray!
Dat woord kan ik niet in het woordenboek vinden.:hila
Geplaatst door Jan Ritsma op 12-04-2010 22:53
#18
roeles schreef:
discusseren!
Dat woord ook al niet:hila
Geplaatst door Otto Foelkel op 12-04-2010 22:56
#19
Jan Ritsma schreef:
Ook als een zweefvliegtuig bij het thuisveld geen thermiek meer vindt is het genoodzaakt/noodzakelijk te landen. Het is echter geen noodlanding.
Dat is het volgens de door mij geleverde verwijzing dus wel. Woorden hebben nou eenmaal meerdere betekenissen. Het woord "noodlanding" zowel als het woord "noodzaak" verwijst vaak helemaal niet naar gevarensituaties. Als iemend het beter weet dan het woordenboek houd ik verder mijn mond: bij deze dus.
Geplaatst door Jip op 12-04-2010 23:25
#20
Otto Foelkel schreef:
Dit vond ik in het woordenboek;
noodlanding
` nood - lan - ding de -woord (vrouwelijk) noodlandingen gedwongen landing
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/noodlanding
Het woord noodlanding is dus volstrekt op zijn plaats bij een buitenlanding.
Trouwens, wat betekent het woord "nood" in noodzaak dan wel volgens jou?
Hmm jammer dan... ik dacht vanmorgen het 'algemene publiek' nog beetje te helpen door het volgende als commentaar onder die nieuwsartikelen te zetten:
"Voor de duidelijkheid: Dit heet geen 'noodlanding' maar een buitenlanding. Bij zweefvliegen komt dit vaker voor en is in principe een veilige procedure. Anders dan bij een noodlanding, is bij een buitenlanding meestal geen sprake van een storing aan het vliegtuig of een andere noodsituatie."
PS: zie ook deze tekst op Wiki:
http://nl.wikiped...tenlanding
Maar ja, wiki is ook niet de meest betrouwbare bron ;)
Geplaatst door Otto Foelkel op 12-04-2010 23:42
#21
Hoe gaat het Jip; al een buitenlanding gemaakt dit jaar?
Zag afgelopen zaterdag een perfecte buitenlanding bij Garderen.
Er kwam direct een auto aangescheurd, die met een gang de wei in stoof, alsof het een zware crash betrof.
Na zo'n lange winter moeten mensen kennelijk weer aan die bovenmaatse vogels wennen.
Geplaatst door Teppie Thermiek op 13-04-2010 10:28
#23
Doet ie het zo wel?
Ja....
Gewijzigd door Teppie Thermiek op 13-04-2010 10:28
Geplaatst door Yves op 13-04-2010 10:39
#24
Ook weer vliegtuigje.. Vaak zeggen ze ook zweefvliegtuig
je, in welk geval is het dan een zweefvliegtuig?:hmm
Geplaatst door Frank Hiemstra op 13-04-2010 10:42
#25
Baaaaaaaat... :D
Geplaatst door Otto Foelkel op 13-04-2010 11:12
#26
Yves schreef:
Ook weer vliegtuigje.. Vaak zeggen ze ook zweefvliegtuigje, in welk geval is het dan een zweefvliegtuig?:hmm
Als het een A380 zonder brandstof betreft.
Geplaatst door kloppertjes op 13-04-2010 11:26
#27
Ook weer vliegtuigje.. Vaak zeggen ze ook zweefvliegtuigje, in welk geval is het dan een zweefvliegtuig?:hmm
Als het een Airspeed Horsa of een Hercules assault glider is misschien?
Geplaatst door Kersten op 13-04-2010 14:48
#28
Kloppertjes schreef:
Als het een Airspeed Horsa of een Hercules assault glider is misschien?
Neehoor, hoeft geen Glider-by-design te zijn. Ook een 767-200 is prima te landen zonder engines. Dit heeft Air Canada reeds bewezen in 1983.
Zodra een 767-200 in een weiland (bij Doorn) landt, zal RTV-Utrecht terecht spreken over een VLIEGTUIG. Zie:
http://en.wikiped...mli_Glider
Bart, ben blij dat jouw noodlanding zo goed is afgelopen. ;)
Groetjes,
Pascal
ps. Ben wel Pascal Kersten :D
Geplaatst door Karel _ ZCDeelen op 13-04-2010 16:46
#29
[quote]tijd voor een stukje PR lijkt me. Bewustwording hoe natuurgericht en mooi onze hobby is[quote]
Wie maakt er een nog beter 'standaard persbericht' om mee te geven met de juiste informatie voor de lokale pers??? net zoiets als vroeger het buitenlandingsformulier standaard in de kist.:tup
goede pr voor onze prachtige hobby, de juiste informatie en reclame voor jouw vereniging.
tekst versie 1 hieronder
Gewijzigd door Karel _ ZCDeelen op 13-04-2010 17:19
Geplaatst door Karel _ ZCDeelen op 13-04-2010 17:16
#30
PERSBERICHT BUITENLANDING
Persbericht;
Een zweefvliegtuig heeft geen motor en vliegt op zonne-energie. Thermiek – opstijgende lucht, door de zon gegenereerd – geeft een zweefvliegtuig de mogelijkheid om grote afstanden af te leggen, tot wel 500 km, zonder te landen, ook in Nederland.
In dit geval heeft de vlieger …..........................................
.[jouw naam invullen] geen thermiek meer gevonden en een buitenlanding gemaakt, in de buurt van …........................
[plaatsnaam invullen]
Voor zweefvliegers is dit een normaal gebeuren. Hier wordt in de opleiding op getraind.
Collega zweefvliegers van de zweefvliegclub
.......................................... [naam club invullen] komen met een passende aanhanger en het vliegtuig wordt gedemonteerd weer naar het vliegveld terug gebracht.
Zweefvliegen is optimaal gebruikmaken van wat de natuur biedt. Een sport nagenoeg zonder brandstof gebruik of het maken van lawaai.
Er zijn in Nederland ongeveer 4000 zweefvliegers die deze sport vaak in clubverband bij een van de ruim 25 verenigingen te beoefenen. De kosten van zweefvliegen liggen doorgaans ver onder de E.100- per maand inclusief gebruik van vliegtuigen en het krijgen van les.
Voor meer informatie kan je terecht op de website www................................
[ website van jouw club]
Gewijzigd door Karel _ ZCDeelen op 14-04-2010 09:14
Geplaatst door Otto Foelkel op 13-04-2010 18:08
#31
youp schreef:
In dit geval heeft de vlieger geen thermiek meer gevonden en een voorzorg-landing gemaakt.
Als iemand al valt over het begrip "noodlanding" wijs ik er op, dat het begrip "voorzorgslanding" hier al helemaal niet past, maar wat maakt het ook allemaal uit; als je maar lekker gevlogen hebt!
Geplaatst door Karel _ ZCDeelen op 13-04-2010 22:11
#32
Otto thnx.
Ik denk dat het zeker wat uitmaakt hoe 'het publiek' tegen ons aankijkt. Als men geen of een negatief beeld heeft - of zelfs als een bedreiging voor de zomertrip per vliegtuig naar de costa's - dat is niet goed.
Kijk eens naar Duitsland waar menig klein clubje een vriendengroep van uit de nabije regio om zich heen heeft en waar menig burger trots is op het lokale vliegveld. Men is betrokken.
Deze houding komt mij niet slecht voor.
Ruimte voor grote verbetering zo her en der.
Houdt open een dag, nodig de wethouder sport uit, de lokale pers voor een vlucht, steun een goed doel, er is zo veel te verzinnen.
Hiermee genereren wij als zweefvliegers een positief beeld. Zo positief dat we daar leden uit kunnen genereren, en dat is in deze tijd geen luxe.
Leden werven is een, behouden is twee.
Gewijzigd door Karel _ ZCDeelen op 14-04-2010 09:26
Geplaatst door Otto Foelkel op 13-04-2010 23:03
#33
Gewoon het woord, dat wij ook gebruiken: buitenlanding.
Geplaatst door Otto Foelkel op 14-04-2010 10:11
#34
youp schreef:
Otto thnx.
Ik denk dat het zeker wat uitmaakt hoe 'het publiek' tegen ons aankijkt. Als men geen of een negatief beeld heeft - of zelfs als een bedreiging voor de zomertrip per vliegtuig naar de costa's - dat is niet goed
Wat een zomertrip naar de Costa's met zweefvliegen te maken mag hebben, mag Joost weten.
Het publiek noch ondergetekende ziet daar enig verband tussen.
Dat zweefvliegclubs leden trachten te werven is begrijpelijk, maar ga geen verbanden trekken, die er niet zijn. De uitstraling die de zweefvliegerij op het grote publiek heeft, is verwaarloosbaar.
Natura 2000 verbiedt negatieve invloed op flora en fauna van ernaast gelegen natuurgebieden en dat is een probleem, waar wij steeds meer mee te maken krijgen. Als b.v. de toegenomen geluidshinder op Terlet meetbare negatieve invloed op de ernaast gelegen natuurgebieden heeft, kan dat tot zeer hoge boetes leiden, die vanuit Brussel aan de Nederlandse overheid worden opgelegd. Zelfs Balkenende heeft kortgeleden nog bewezen dat niet te begrijpen en is hiervoor vanuit Brussel op zijn vingers getikt. Er is niets op tegen om vriendschappelijke verhoudingen met de omgeving te handhaven, maar daar zitten de problemen niet.
Geplaatst door Frank Hiemstra op 14-04-2010 11:52
#35
youp schreef:
Otto thnx.
Ik denk dat het zeker wat uitmaakt hoe 'het publiek' tegen ons aankijkt. Als men geen of een negatief beeld heeft - of zelfs als een bedreiging voor de zomertrip per vliegtuig naar de costa's - dat is niet goed.
Kijk eens naar Duitsland waar menig klein clubje een vriendengroep van uit de nabije regio om zich heen heeft en waar menig burger trots is op het lokale vliegveld. Men is betrokken.
Deze houding komt mij niet slecht voor.
Ruimte voor grote verbetering zo her en der.
Houdt open een dag, nodig de wethouder sport uit, de lokale pers voor een vlucht, steun een goed doel, er is zo veel te verzinnen.
Hiermee genereren wij als zweefvliegers een positief beeld. Zo positief dat we daar leden uit kunnen genereren, en dat is in deze tijd geen luxe.
Leden werven is een, behouden is twee.
Hear, hear! Eindelijk eens een positieve insteek, dat mag ik graag lezen!
Het wordt de hoogste tijd om een nationaal evenement te gaan organiseren, waarbij onze mooie sport gepromoot wordt, in al zijn pracht en glorie!
Gewijzigd door Frank Hiemstra op 14-04-2010 11:53
Geplaatst door Otto Foelkel op 14-04-2010 12:46
#36
Droom maar lekker door en wendt je blik maar af van de werkelijke problemen.
Geplaatst door Teppie Thermiek op 14-04-2010 15:54
#37
:rsad Ja..................
Maar zo komen we dr wel.........
Voor U Meneer Foelkel :comf
Geplaatst door Otto Foelkel op 14-04-2010 18:02
#38
Waar komen we dan wel???
De problemen die op dit moment spelen zijn:
De toenemende hoogtebeperkingen.
Beperkingen van de gebieden waar wij vrij mogen vliegen.
Het transpondergebruik en de daaruit voortvloeiende consequenties.
De milieudruk t.g.v Natura 2000.
En last but not least de problemen die op ons Nationaal Zweefvliegcentrum spelen.
Het onderhouden van goede contacten met de (meestal plaatselijke) pers hebben daar geen enkele invloed op, alhoewel daar op zich niets mis mee is.
Geplaatst door Frank Hiemstra op 14-04-2010 18:40
#39
Otto Foelkel schreef:
Waar komen we dan wel???
De problemen die op dit moment spelen zijn:
De toenemende hoogtebeperkingen.
Beperkingen van de gebieden waar wij vrij mogen vliegen.
Het transpondergebruik en de daaruit voortvloeiende consequenties.
De milieudruk t.g.v Natura 2000.
En last but not least de problemen die op ons Nationaal Zweefvliegcentrum spelen.
Het onderhouden van goede contacten met de (meestal plaatselijke) pers hebben daar geen enkele invloed op, alhoewel daar op zich niets mis mee is.
Juist door te laten zien wat je doet, wat de sport inhoudt, kan je politici e.a. instanties laten zien hoe mooi onze sport is.. met een persberichtje kom je er niet.. dat moet groots aangepakt worden! Een Nederlandse Zweefvliegdag.. luchtshow, Grandprix wedstrijd met live tracking en de hele mikmak.. een open evenement voor 'de buitenwereld'.. het hele kabinet is uitgenodigd wat mij betreft!
Door een gesloten en negatief karakter aan te houden -die dhr. Foelkel hier toont- zal onze sport een langzame dood lijden.. met alleen mooie gedichten komen we er ook niet.. wees transparant en laat zien wie je bent!
Het eeuwige zuchten en kreunen van verschillende zweefvliegers moet maar eens afgelopen zijn.
Juist dié mensen zorgen er voor dat onze sport in een negatief daglicht wordt gezet.
Denk eerst maar eens aan jezelf, voordat je gelijk modder begint te gooien naar de buitenwereld.
Jij -de Nederlandse zweefvlieger- zorgt voor de imago van de sport!
Geplaatst door frans op 14-04-2010 18:54
#40
:clap:lol:D
Geplaatst door Otto Foelkel op 14-04-2010 19:00
#41
Integendeel, begin met de problemen die er spelen te onderkennen en vraag je dan af hoe ze op te lossen. Na maanden blijkt de KNVvL nog steeds geen oplossing te hebben gevonden m.b.t. de Terlet problematiek. De Natura 2000 problematiek is een Europees probleem, waar zoals ik reeds noemde zelfs locale regeringen vaak geen raad mee weten en waar de pers geen oplossing bieden zal.
De toenemende luchtruimbeperkingen hebben we grotendeels aan ons zelf te danken.
Ik heb de KNVvL altijd als een para-militaire organisatie beschouwd, waar veelal bestuursleden die voortkwamen uit defensie of andere grote luchtvaartorganisaties inzaten, die de belangen van de groeperingen waar ze deel van uitmaakten goed in het oog hielden, kortom meerdere petten droegen.
Het argument, dat ze verstand van zaken hadden voorkwam niet dat we aan steeds meer beperkingen werden blootgesteld.
Gewijzigd door Otto Foelkel op 14-04-2010 19:19
Geplaatst door Rene de Dreu op 14-04-2010 19:06
#42
Gelukkig ging Bart z'n buitenlanding prima!
Of ben ik nu Off Topic?
Geplaatst door Otto Foelkel op 14-04-2010 19:15
#43
Neen, dat was ik duidelijk; mijn excuses. Misschien moeten we een ander draadje gaan trekken over het onderwerp dat ik aansneed.
Gewijzigd door Otto Foelkel op 14-04-2010 19:17
Geplaatst door Otto Foelkel op 14-04-2010 20:13
#44
Frank Hiemstra schreef:
Juist door te laten zien wat je doet, wat de sport inhoudt, kan je politici e.a. instanties laten zien hoe mooi onze sport is.. met een persberichtje kom je er niet.. dat moet groots aangepakt worden! Een Nederlandse Zweefvliegdag.. luchtshow, Grandprix wedstrijd met live tracking en de hele mikmak.. een open evenement voor 'de buitenwereld'.. het hele kabinet is uitgenodigd wat mij betreft!
Door een gesloten en negatief karakter aan te houden -die dhr. Foelkel hier toont- zal onze sport een langzame dood lijden.. met alleen mooie gedichten komen we er ook niet.. wees transparant en laat zien wie je bent!
Het eeuwige zuchten en kreunen van verschillende zweefvliegers moet maar eens afgelopen zijn.
Juist dié mensen zorgen er voor dat onze sport in een negatief daglicht wordt gezet.
Denk eerst maar eens aan jezelf, voordat je gelijk modder begint te gooien naar de buitenwereld.
Jij -de Nederlandse zweefvlieger- zorgt voor de imago van de sport!
Ik neem aan, dat jij dat gaat betalen, of denk je een sponsor te vinden.
Ik denk, dat ik volledig transparant ben in mijn postings en heb op dit draadje naar niemand met modder gegooid, tenzij je mijn twijfel aan locale berichtgeving over buitenlandingen als moddergooien beschouwt. Ik heb ook duidelijk gezegd, dat daar niets op tegen is.
Misschien heb ik wat minder fantasie dan jij.
Ik wijs je er beleefd op, dat niet jij bepaalt wat afgelopen moet zijn.
Je kunt natuurlijk altijd vragen mij als forumlid te laten royeren.
Gewijzigd door Otto Foelkel op 14-04-2010 23:12
Geplaatst door unen op 14-04-2010 20:52
#45
Rene de Dreu schreef:
Gelukkig ging Bart z'n buitenlanding prima!
Dat kun je helaas van
deze niet zeggen.
Geplaatst door Otto Foelkel op 14-04-2010 22:43
#46
unen schreef:
Dat kun je helaas van
deze niet zeggen.
Every landing you can walk away from is a good landing.
(Uit Amerikaanse noodlandingsinstructies).
Geplaatst door Jan Ritsma op 14-04-2010 23:39
#47
Otto Foelkel schreef:
Je kunt natuurlijk altijd vragen mij als forumlid te laten royeren.
Ik vrees dat de familie Hiemstra dat aan niemand hoeft te vragen Otto;)
Dat de zweefrvliegerij problemen heeft in Nederland is duidelijk.
Dat los je niet alleen op met PR.
Men vertelde mij dat bijvoorbeeld bij een stichting op Terlet ieder jaar er rond de 75 deelnemers bij komen.
Toch stijgt het totale aantal deelnemers niet.
De zweefvliegerij is gewoon niet met de tijd meegegaan de clubstructuur houdt iedere verandering tegen.
We hebben dringend behoefte aan plaatsen waar zonder gezanik kan worden gevlogen.
Hele legers heb ik de zweefvliegerij zien verlaten na aanvaringen op clubs om de meest waanzinnige redenen. Als je je zweefvliegbewijs hebt en je eigen vliegtuig dan moet je gewoon ergens iedere dag van de week kunnen starten.Wie wil heden ten dage nog in zijn vrije tijd voortdurend op de vinger gekeken worden. Als je je rijbewijs hebt loop je ook niet ieder weekend je voormalige rijleraar tegen het lijf die het nodig vindt over van alles en nog wat te gaan zitten mekkeren. Dat zou niemand pikken en in deze tijd geldt dat ook steeds meer voor zweefvliegen. Als mensen dit gewaar worden dan zeggen ze bekijk het maar ik ga wel ULV vliegen oid.
Geplaatst door Bart op 15-04-2010 00:04
#48
Erg jammer dat een paar zweefvliegers elk onderwerp op dit forum zo weten te verk...hten dat het niet meer leuk is om te volgen cq ook inbreng in te hebben.
Wie de schoen past trekke hem aan...
Trouwens Bart, mooie buitenlanding! Stel dat je om OLC km's te maken voor de ACvZ aanstaande vrijdag een ophaler nodig hebt, ik ben van de partij!
Geplaatst door Otto Foelkel op 15-04-2010 00:14
#49
Jan Ritsma schreef:
Ik vrees dat de familie Hiemstra dat aan niemand hoeft te vragen Otto;)
Dit betrof geen posting van de familie Hiemstra maar van Frank Hiemstra en die zal dit wel degenlijk moeten vragen. Overigens was deze opmerking niet al te serieus bedoeld.
De rest van je opmerkingen komen geheel overeen met de uitlatingen die ik in vroegere postings heb gedaan
Geplaatst door Otto Foelkel op 15-04-2010 00:40
#50
Bart schreef:
Trouwens Bart, mooie buitenlanding! Stel dat je om OLC km's te maken voor de ACvZ aanstaande vrijdag een ophaler nodig hebt, ik ben van de partij!
Ietwat tegenstrijdig hè. Een dergelijke opmerking kun je beter in een prive bericht vervatten.
Geplaatst door BartBerendsen op 15-04-2010 01:17
#51
Otto Foelkel schreef:
Bart schreef:
Trouwens Bart, mooie buitenlanding! Stel dat je om OLC km's te maken voor de ACvZ aanstaande vrijdag een ophaler nodig hebt, ik ben van de partij!
Ietwat tegenstrijdig hè. Een dergelijke opmerking kun je beter in een prive bericht vervatten.
Ach tegenstrijdig of niet, het is in elk geval meer on-topic dan vele van bovenstaande berichten en zeker positiever.....
Maar Bart, helaas gaat vrijdag me niet lukken, blijft je aanbod staan? ;)
Geplaatst door Otto Foelkel op 15-04-2010 03:41
#52
Terecht constateren een aantal mensen, dat na een aantal postings, steeds verder van het oorspronkelijke onderwerp wordt afgeweken, reden waarom ik de hele lijn eens opnieuw heb afgelopen, om de oorzaak te achterhalen.
Het onderwerp betrof een buitenlanding van Bart Berendsen met de 2B. (voor het geval u dat vergeten mocht zijn).
Inderdaad zie ik, dat aan het eind van de draad, iedere causaliteit met het oorspronkelijke onderwerp ontbreekt. Tussen de opeenvolgende postings blijken echter wel degelijk verbanden te bestaan.
Het begint met een buitenlanding. Dan komt een discussie op gang over de reden waarom dit vaak in de pers een noodlanding genoemd wordt.
Daarna begint iemand over het begrip vliegtuigje en vraagt iemand zich af,wat nu eigenlijk een zweefvliegtuig is. Hoewel er wel enige relatie met het oorspronkelijke onderwerp bestaat, is de feitelijke causaliteit dan al verdwenen.
Dan volgt een discussie over het begrip noodlanding en verschuift de aandacht naar krantenartikelen en de invloed van de pers. Ook wordt nog even een buitenlanding bij Grefrath genoemd.
Langzaamaan wordt het onderwerp verlegd naar de wijze waarop wij met de pers om moeten gaan. De relatie met het oorspronkelijke onderwerp is nu echt totaal zoek.
Tja, wat moet ik hier over zeggen. Ikzelf vindt het juist interessant om te zien hoe zich zoiets ontwikkelt en laten we wel wezen, hoe lang kun je stil blijven staan bij het oorspronkelijke onderwerp.
Daar ben je na een stuk of 10 postings toch wel over uitgepraat, zou ik zeggen. Ik denk dat het realistisch is, om te constateren, dat het hier net zo verloopt, als wanneer een stel zweefvliegers op het terras voor de Thermiekbel met elkaar een gesprek voeren. Dan zie je precies hetzelfde gebeuren: een geleidelijk verloop van het onderwerp. Tussen de verschillende onderdelen van het gesprek is steeds enige causaliteit aanwezig, maar na 10 minuten is het oorspronkelijke onderwerp totaal verlaten.
Zeg het maar, wat is hier nu eigenlijk op tegen?
Daarbij kan de persoon, die het topic begonnen is, de webmaster altijd verzoeken het onderwerp af te sluiten.
Geplaatst door Jan Ritsma op 15-04-2010 09:21
#53
Otto Foelkel schreef:
Daarbij kan de persoon, die het topic begonnen is, de webmaster altijd verzoeken het onderwerp af te sluiten.
Dat kan je wel vragen maar een webmaster die dat
doet is fout bezig.
Zo kan iemand in zijn eigen begonnen draadje andere discussiegenoten aanvallen, daarbij de grootste onzin beweren, en vervolgens iedereen het weerwoord ontnemen waar ze naar mijn mening recht op hebben. In andere fora gebeurt dit om die reden dus ook niet.
Geplaatst door webmaster op 15-04-2010 09:31
#54
We dwalen nu wel erg veel/vaak af mbt initieel onderwerp van dit draadje. Daarom vanaf nu maar op slot.:bye