Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Keine Strecken in die Niederlande... :-)

Geplaatst door webmaster op 13-05-2009 17:22
#1

Een deuk in onze gastvrijheid :rsad

Een bericht op www.niederrheinmeisterschaften.de :

Geschrieben am 13.05.09 – Kategorie "Niederrheinmeisterschaft"

Wir fliegen nicht nach Holland!!! Was klingt wie ein freudiges Versprechen, ist wie die meisten von euch wohl wissen dürften aber eine Tatsache. Da der gesamte holländische Luftraum seit diesem Jahr eine TMZ (Transponder Mandatory Zone) ist, werden keine Strecken in die Niederlande geflogen. Somit braucht ihr auch nicht, wie in der Auschreibung beschrieben, stolzer Besitzer einer Holland-Karte sein. Dies gilt sowohl für den Kappes, als auch für den Asperden Cup!

Bald ist es soweit, wir freuen uns auf bestes Wetter...

Geplaatst door Frank Hiemstra op 13-05-2009 18:04
#2

Keine Strecken in die Niederlande... :-)

Waarom die lachende smiley daar nou achter staat......... :hmm

Gewijzigd door Frank Hiemstra op 13-05-2009 18:50

Geplaatst door Frits Urselmann op 13-05-2009 21:19
#3

webmaster schreef:
Een deuk in onze gastvrijheid :rsad

Een bericht op www.niederrheinmeisterschaften.de :

Geschrieben am 13.05.09 – Kategorie "Niederrheinmeisterschaft"

Wir fliegen nicht nach Holland!!! Was klingt wie ein freudiges Versprechen, ist wie die meisten von euch wohl wissen dürften aber eine Tatsache. Da der gesamte holländische Luftraum seit diesem Jahr eine TMZ (Transponder Mandatory Zone) ist, werden keine Strecken in die Niederlande geflogen. Somit braucht ihr auch nicht, wie in der Auschreibung beschrieben, stolzer Besitzer einer Holland-Karte sein. Dies gilt sowohl für den Kappes, als auch für den Asperden Cup!

Bald ist es soweit, wir freuen uns auf bestes Wetter...


ach,.... dat zijn die van krefeld , dat zijn nooit geen symphathieke jongens geweest , ik zou het niet al te serieus nemen ,

Geplaatst door Jan van Maarseveen op 13-05-2009 21:43
#4

"nooit geen"

Hele sympathieke jongens dus!

Gewijzigd door Jan van Maarseveen op 13-05-2009 21:43

Geplaatst door Frits Urselmann op 13-05-2009 22:37
#5

Jan van Maarseveen schreef:
"nooit geen"

Hele sympathieke jongens dus!

?

Geplaatst door Bier op 13-05-2009 22:51
#6

Deel 1 van het masterplan "Alle zweefvliegers Nederland uit" is dus voltooid. Er komen geen zweefvliegers meer van buiten ons land in. Aan deel 2 van het plan wordt door de verschillende departementen hard gewerkt (hoewel je dat bij de raamstaarders relatief moet zien).

Triest :(

Geplaatst door Jan Ritsma op 14-05-2009 10:52
#7

Het zweefviegen in Nederland is gewoon afgelopen.
Triest maar waar. Beter gaat het niet worden, hooguit slechter.
Voorlopig zal het wel mogelijk blijken om in beercans rond de verschillende (zweef)vliegvelden circuitjes of zelfs thermiek te kunnen vliegen. Dus het merendeel van de zweefvliegers zal nog wel tevreden zijn. Zelf vlieg ik al jaren meer dan 95% van mijn uren buiten de Nederlandse grenzen.
Laatst nog een 750 km FAI driehoek met 152 kmh. Als je dan hier weer neerstrijkt en ziet welke kosten en problemen er op je af komen om hier 200 km te mogen krabbelen....... Is het de moeite eigenlijk nog waard?:rsad

Gewijzigd door Jan Ritsma op 14-05-2009 21:53

Geplaatst door Kees Visser op 14-05-2009 11:02
#8

ik denk dat de OLC van 10 mei j.l. iets anders laat zien

Kees Visser

Geplaatst door HansO op 14-05-2009 11:14
#9

Ach, we zijn toch ondertussen wel gewend dat op 10 mei de Duiters ons luchtruim binnen vliegen? :hmm

Geplaatst door Bier op 14-05-2009 14:47
#10

keesvisser schreef:
ik denk dat de OLC van 10 mei j.l. iets anders laat zien

Kees Visser


Die laat vooral zien dat je eerst de grens over moet om een beetje interessante vlucht te maken. Bij zulk raceweer hebben we in NL maar een verdomd klein stukje luchtruim over om km's te maken, tenzij je het leuk vindt om 3 keer een retour Doetichem - Smilde te maken in 1 vlucht.

Gewijzigd door Bier op 14-05-2009 14:58

Geplaatst door Ruud Holswilder op 14-05-2009 22:12
#11

Jan Ritsma schreef:
...... Is het de moeite eigenlijk nog waard?:rsad

Blijkbaar wel, want anders was je al lang geleden geëmigreerd?

Toch kun je soms ook wel leuke vluchten in NL maken.
Toegegeven, geen 750 Km FAI met M.86, maar als je iets langzamer gaat kun je mooi van het uitzicht genieten

Geplaatst door vox op 14-05-2009 23:44
#12

Het is inderdaad zo dat de duitser per definitie het Nederlandse luchtruim vermijdt dit puur omdat de gemiddelde duitser vindt dat het Nederlandse luchtruim er nogal verboden uitziet dus...dan maar niet.
Komt nog bij dat je zonder transponder doordeweeks niet eens hoeft te proberen om Nederland binnen te vliegen.
Dus vermijden dat verboden gebied.

Dit is toch wat ze in Nederland willen....zo min mogelijk vliegverkeer zo min mogelijk risico's dus zo min mogelijk problemen die men kan verwachten.

Wil natuurlijk niet zeggen dat je met een in Nederland vliegende kist die op en top is uitgerust best een leuk vluchtje kunt maken.
Maar hier zijn ze in Duitsland nog niet klaar voor, daar loopt het grosse land nog iets achter op het kleine Nederland.


Geplaatst door Karel _ ZCDeelen op 17-05-2009 19:04
#13

En Belgie dan?? :|

Geplaatst door Jan Ritsma op 18-05-2009 18:14
#14

Ruud_Holswilder schreef:
Jan Ritsma schreef:
...... Is het de moeite eigenlijk nog waard?:rsad

Blijkbaar wel, want anders was je al lang geleden geëmigreerd?

Toch kun je soms ook wel leuke vluchten in NL maken.
Toegegeven, geen 750 Km FAI met M.86, maar als je iets langzamer gaat kun je mooi van het uitzicht genieten


Ik zou al geemigreerd zijn als ik niet met de school van mijn dochtertje zat.
Verder ben ik een grote pleitbezorger van de NK in het buitenland. Liefst in zuidDuitsland.
Met dit luchtruim (en de ellende die ongetijfeld nog komt) begint het hier bij een wedstrijd meer op een puzzelrit te lijken dan een race..
Verder krijgen de clubs ook steeds meer problemen. Ook de SZT lijkt weer in moeilijkheden.

Geplaatst door Confident op 18-05-2009 20:58
#15

SZT weer in moeilijkheen?
Waardoor dan?

Geplaatst door YA op 18-05-2009 21:26
#16

HansO schreef:
Ach, we zijn toch ondertussen wel gewend dat op 10 mei de Duiters ons luchtruim binnen vliegen? :hmm


Moest dat nou weer...? beetje misplaatst en niet erg sympathiek tegenover mensen die ons in grote getale hartelijk welkom heten in hun luchtruim, op hun velden en hun wedstrijden. Wat was er nog van het overlandvliegen over als wij niet meer de grens over konden? Laten we blij zijn met zo'n buren,

Geplaatst door Jan van Maarseveen op 18-05-2009 22:01
#17

Moest dat nou weer...?


Dat doet ie anders nooit!

Geplaatst door Jan Ritsma op 19-05-2009 11:50
#18

Jolanda schreef:
SZT weer in moeilijkheen?
Waardoor dan?


Informeer eens bij het NZC. Dan heb je het uit de eerste hand.

Geplaatst door Jan Ritsma op 19-05-2009 11:58
#19

YA schreef:
HansO schreef:
Ach, we zijn toch ondertussen wel gewend dat op 10 mei de Duiters ons luchtruim binnen vliegen? :hmm


Moest dat nou weer...? beetje misplaatst en niet erg sympathiek tegenover mensen die ons in grote getale hartelijk welkom heten in hun luchtruim, op hun velden en hun wedstrijden. Wat was er nog van het overlandvliegen over als wij niet meer de grens over konden? Laten we blij zijn met zo'n buren,


Dat ben ik helemaal met je eens. Zo af en toe wordt er volkomen ongenuanceerd op de Duitse zweefvliegers/ zweefvliegerij gescholden zelfs door officials. Mijn ervaringen in Duitsland zijn zonder uitzondering positief. Overal wordt ik met open armen ontvangen en bij sommige wedstrijden kan ik zelfs als ik me te laat aanmeld meedoen. Als het moet gooien ze zelfs een Duitser er uit.
We zullen de Duitsers in de toekomst nog hard nodig hebben vrees ik dus laten we elkaar respecteren.

Geplaatst door Putje op 19-05-2009 12:15
#20

Jan Ritsma schreef:
YA schreef:
HansO schreef:
Ach, we zijn toch ondertussen wel gewend dat op 10 mei de Duiters ons luchtruim binnen vliegen? :hmm


Moest dat nou weer...? beetje misplaatst en niet erg sympathiek tegenover mensen die ons in grote getale hartelijk welkom heten in hun luchtruim, op hun velden en hun wedstrijden. Wat was er nog van het overlandvliegen over als wij niet meer de grens over konden? Laten we blij zijn met zo'n buren,


Dat ben ik helemaal met je eens. Zo af en toe wordt er volkomen ongenuanceerd op de Duitse zweefvliegers/ zweefvliegerij gescholden zelfs door officials. Mijn ervaringen in Duitsland zijn zonder uitzondering positief. Overal wordt ik met open armen ontvangen en bij sommige wedstrijden kan ik zelfs als ik me te laat aanmeld meedoen. Als het moet gooien ze zelfs een Duitser er uit.
We zullen de Duitsers in de toekomst nog hard nodig hebben vrees ik dus laten we elkaar respecteren.


Nou, nou...

Ik vond het wel grappig eigenlijk :hila en zoals ik het begrijp was het echt niet negatief bedoeld!

.. en ik heb hier nog niemand op duitsers horen schelden hoor ....
Af en toe een beetje de humor van bepaalde zaken inzien jongens. Is erg belangrijk in deze tijd.

Geplaatst door Jan de Hulster op 19-05-2009 12:43
#21

Jolanda schreef:
SZT weer in moeilijkheen?
Waardoor dan?



Terlet heeft er een nieuwsbrief aan besteed.



Het ging dacht ik om 46.000 euro

Gewijzigd door Jan de Hulster op 19-05-2009 12:47

Geplaatst door Ruud Holswilder op 19-05-2009 13:45
#22

Oh...:hmm
En waarom ontvangen deelnemers die nieuwsbrief niet ?

Geplaatst door Bas op 09-09-2009 17:56
#23

Jan Ritsma schreef:
Jolanda schreef:
SZT weer in moeilijkheen?
Waardoor dan?


Informeer eens bij het NZC. Dan heb je het uit de eerste hand.


Zie laatste nieuwsbrief (95)......

Geplaatst door Jan de Hulster op 10-09-2009 08:20
#24

Bas schreef:
Jan Ritsma schreef:
Jolanda schreef:
SZT weer in moeilijkheen?
Waardoor dan?


Informeer eens bij het NZC. Dan heb je het uit de eerste hand.


Zie laatste nieuwsbrief (95)......


zet ff de tekst hier neer of een link, alvast bedankt.

Geplaatst door SjoerdT op 10-09-2009 20:38
#25

Jan de Hulster schreef:
zet ff de tekst hier neer of een link, alvast bedankt.


Aub:

MEDEDELING VAN HET BESTUUR MEDEDELING VAN HET BESTUUR

Geachte Deelnemers
Zoals wij u al eerder hebben mede gedeeld bestaat er tussen het SNZT (de stichting die het veld en de gebouwen beheert) en de SZT een zakelijk meningsverschil. Op dit moment hebben beide besturen juridische ondersteuning ingezet om dit conflict op een goede, zakelijke manier op te lossen.
De SZT heeft zich tot nu toe terughoudend opgesteld om informatie te verstrekken over de inhoud van het conflict en de acties die daarin door beide besturen worden ondernomen. Helaas worden wij gedwongen nu meer informatie te verschaffen. Dat komt omdat de CCT dit onderwerp op de agenda van het zg. platformoverleg tussen de Terlet gebruikers heeft geagendeerd. Dit overleg vindt plaats op zaterdag 5 september aanstaande. Uit de omschrijving van het agendapunt blijkt dat deze club op de hoogte is van een aantal acties die in het conflict zijn genomen door beide besturen. Omdat deze acties daarmee formeel openbaar zijn gemaakt deelt het SZT bestuur daarover het volgende mede.

1. Het SZT bestuur heeft met ingang van dit jaar geen betalingen meer gedaan aan de SNZT. Daarvoor zijn, buiten reeds bestaande financiële vorderingen die wij op de SNZT hebben, juridische redenen. De SNZT weigert namelijk al geruime tijd achterstallig onderhoud aan de door ons gehuurde objecten uit te voeren. Dit achterstallig onderhoud is al enkele jaren geleden door een bouwkundige vastgesteld in opdracht van de SNZT zelf en bedraagt enkele tonnen. Door dit achterstallig onderhoud leidt de SZT schade aan haar bezittingen. (vliegtuigen en lieren). Nog erger is dat de SNZT daarmee ook niet voldoet aan de milieuvergunning. Dat zou kunnen leiden tot sluiting van door ons gehuurde objecten door de gemeente Arnhem. Kortgeleden heeft de gemeente hier mee gedreigd. Het zal duidelijk zijn dat dit voor de SZT onverteerbaar is. Overigens handelt de SZT met het niet betalen juridisch juist. Het is in overeenstemming met het Burgerlijk Wetboek.

2. Enkele maanden geleden al heeft het SNZT bestuur aan de SZT een brief gestuurd waarin zij met onmiddellijke ingang de veldhuur heeft opgezegd. Juridisch is een dergelijke actie naar onze mening zinloos want de SZT heeft een huurcontract tot 2013. Huurcontracten kunnen in Nederland niet eenzijdig maar alleen door tussenkomst van de rechter worden opgezegd. De SZT heeft dan ook aan het SNZT gemeld dat zij van de inhoud van dit schrijven kennis heeft genomen. Wij zetten onze activiteiten gewoon voort. Zoals u heeft vastgesteld vliegen wij nog dagelijks.

Het SZT bestuur betreurt het dat informatie uit het zakelijke conflict tussen SZT en SNZT, buiten toedoen van de SZT om, gelekt is naar besturen van collega clubs op Terlet en individuele vliegers. Wij hadden echter niet verwacht dat collega bestuurders zich mengen in het zakelijke conflict tussen SZT en SNZT en in het komende platformoverleg kennelijk om handhaving van de opzegging van het huurcontract en inning van achterstallige huurpenningen vragen. Het SZT bestuur zal niet op deze discussie binnen het platformoverleg ingaan.

De SZT staat in de belangstelling. Dat is kennelijk niet alleen omdat we een zeer succesvolle zweefvliegorganisatie zijn die dit jaar sterk is gegroeid en inmiddels ruim boven de 500 deelnemers zit. Gelukkig hebben we vele vrienden. Het SZT bestuur heeft al eerder duidelijkheid geschapen over onze financiële situatie. Ook dit jaar zal de SZT weer afsluiten met een bescheiden positief financieel resultaat. Op de komende jaarvergadering zal de penningmeester weer inzicht geven in onze financiële situatie. Wij werken hard aan de plannen om de SZT ook de komende vijf jaar een gezonde organisatie te laten zijn waarin het leuk en veilig is te vliegen, te werken en te recreëren. Ook die plannen zullen we op de jaarvergadering in december met u bespreken.

Het SZT bestuur