Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: EASA: Simpler, lighter, better rules for General Aviation
Geplaatst door webmaster op 21-04-2014 09:11
#1
Zou het dan toch nog goed komen . . . . ????
Lees:
https://aopa.de/a...fahrt.html en
http://easa.europ...d-road-map
Es war schon eine große Überraschung für uns, als die EASA den Verbänden Europe Air Sports, GAMA und IAOPA eine Woche vor der AERO verkündete ab sofort eine neue revolutionäre Strategie für die Allgemeine Luftfahrt zu verfolgen. Alles sollte zukünftig besser werden, aus Fehlern hätte man gelernt. Über dem EASA-Stand auf der AERO war dann auch der Slogan in Großbuchstaben zu lesen:
Simpler, lighter, better rules for General Aviation
Geplaatst door webmaster op 15-09-2014 13:00
#2
Geplaatst door kloppertjes op 15-09-2014 18:54
#3
Kunnen dit soort berichten aub weer gewoon "op het forum" worden geplaatst. Facebook staat met een reden in mijn NoScript blokkeer lijst. Ik zie geen enkele toegevoegde waarde om deze berichten niet gewoon direct te plaatsen.
Geplaatst door Ruud Holswilder op 15-09-2014 22:52
#4
kloppertjes schreef:
Kunnen dit soort berichten aub weer gewoon "op het forum" worden geplaatst. Facebook staat met een reden in mijn NoScript blokkeer lijst. Ik zie geen enkele toegevoegde waarde om deze berichten niet gewoon direct te plaatsen.
Eens ! :tup
Geplaatst door davidh op 16-09-2014 18:50
#5
like ;-)
Geplaatst door x-ray op 11-10-2014 08:18
#6
nog niet officieel (ik neem aan dat dit niet alleen voor Duitsland geldt)
Geplaatst door Sieb op 12-10-2014 17:17
#7
Het gegeven dat het wellicht 3 jaar wordt uitgesteld zal er hopelijk niet in resulteren dat ILENT dan blijft stellen dat de uiterste invoerdatum nog niet betekent dat het ook erder MAG of KAN worden ingevoerd en we in NL weer Roomser dan de Paus gaan zijn......
Geplaatst door webmaster op 17-10-2014 00:06
#8
Lees:
http://easa.europ...omes-close
The EASA Safety Conference 2014 on General Aviation (GA) was closed by EASA Executive Director, Patrick Ky. The two day conference had more than 350 attendants, representing 250 organisations from 30 countries. It was one of the biggest conferences on General Aviation to be conducted in Europe with more than 50 speakers related to GA from associations, industry and authorities.
Geplaatst door webmaster op 22-10-2014 18:25
#9
EASA Safety Conference on General Aviation -
Panel presentations and Patrick Ky's closing remarks available
Lees:
http://easa.europ...conference
Ook aandacht voor dit onderwerp in de laatste EASA's "On Air", Issue 4:
http://createsend...1F13D9DA28
Gewijzigd door webmaster op 22-10-2014 18:37
Geplaatst door webmaster op 21-12-2014 19:36
#11
NPA 2014-28: AMC/GM for non-complex approved training organisations (ATOs)
Reacties op deze NPA voor 08/02/2015
Lees:
http://easa.europ...pa-2014-28
This NPA aims at the simplification of the way to comply with the requirements — laid down in Part-ORA — for non-complex approved training organisations (ATOs) by providing more focussed detailed information, specific alleviations and more detailed guidance on safety risk management and compliance monitoring in a format of either dedicated new or adequately amended AMCs and GMs. In order for this to be achieved, the amendment of ED Decision 2012/007/R ‘Acceptable Means of Compliance and Guidance Material to Part-ORA’ is proposed.
Said amendment is stemming on the one hand from the consultation of rulemaking task FCL.001 during which stakeholders expressed concerns about the level of complexity of the requirements to be complied with in case of ATOs representing the non-commercial sector and providing training mainly for the LAPL and the other non-commercial licences, as well as the associated ratings and certificates, and on the other hand from the recommendations made in the context of the General Aviation (GA) roadmap.
The Agency addressed most of these concerns by simplifying the criteria to meet the intent of the requirements in Section II — Management of Subpart GEN and Section I — General of Subpart ATO of Part-ORA. In Subpart GEN, topics as organisation and accountability, safety policy and safety risk management, and in Subpart ATO issues like the training programme, the training manual and the aircraft and FSTDs used for training are affected. By including this rulemaking task RMT.0421 (FCL.014) in its Rulemaking Programme, the Agency fulfilled the commitment to improve ‘proportionality’ of the rules concerning non-complex ATOs.
Geplaatst door Remco van Duijvenvoorde op 10-01-2015 11:30
#12
Meer informatie over proportionaliteit van de regelgeving:
https://www.zweefportaal.nl/main/forum/viewthread.php?thread_id=3520