Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Lelystad: Kleine luchtvaart moet zelf verhuisplan maken

Geplaatst door webmaster op 16-09-2013 21:08
#1

Lees (met video) op: http://www.omroep...plan-maken

Bedrijven in de kleine luchtvaart op Lelystad Airport moeten uiterlijk eind januari met een plan komen waarin staat hoe ze zich laten verplaatsen. Dat vraagt de provincie in een brief aan de ondernemers.

Geplaatst door diederik op 17-09-2013 07:32
#2

webmaster schreef:
Lees (met video) op: http://www.omroep...plan-maken

Bedrijven in de kleine luchtvaart op Lelystad Airport moeten uiterlijk eind januari met een plan komen waarin staat hoe ze zich laten verplaatsen. Dat vraagt de provincie in een brief aan de ondernemers.


dus als ik het goed begrijp: Het rijk maakt een concept voor de aanvlieg routes voor lelystad en laat daar expliciet de hele lichte luchtvaart buiten beschouwing maar vraagt wel of je zelf kunt onderzoeken waarheen je kunt oprotten? Over arogantie gesproken........

Geplaatst door Kilo Hotel op 17-09-2013 11:29
#3

diederik schreef:
dus als ik het goed begrijp: Het rijk maakt een concept voor de aanvlieg routes voor lelystad en laat daar expliciet de hele lichte luchtvaart buiten beschouwing maar vraagt wel of je zelf kunt onderzoeken waarheen je kunt oprotten? Over arogantie gesproken........


Waarom niet eens gekeken naar de Duitse/Belgische velden, waar commerciële luchtvaart en GA doorgaans "gebroederlijk" gebruik van maken. Voorbeelden genoeg .............

Geplaatst door Kees Visser op 17-09-2013 16:17
#4

Kilo Hotel schreef:
diederik schreef:
dus als ik het goed begrijp: Het rijk maakt een concept voor de aanvlieg routes voor lelystad en laat daar expliciet de hele lichte luchtvaart buiten beschouwing maar vraagt wel of je zelf kunt onderzoeken waarheen je kunt oprotten? Over arogantie gesproken........


Waarom niet eens gekeken naar de Duitse/Belgische velden, waar commerciële luchtvaart en GA doorgaans "gebroederlijk" gebruik van maken. Voorbeelden genoeg .............


Wij kunnen kijken tot we een ons wegen.

Maar leg het eens uit aan de hotemetoten in hun ivoren torentje die hierover beslissen en denken dat ze er verstand van hebben.

Geplaatst door frans op 17-09-2013 18:54
#5

joh?
uitleggen?
Waarom?
Is er champagne bij?

Geplaatst door Sieb op 17-09-2013 19:51
#6

Het is altijd beter om zelf een plan te maken dan anderen voor jou een plan te laten bedenken...!

Geplaatst door diederik op 17-09-2013 20:33
#7

Sieb schreef:
Het is altijd beter om zelf een plan te maken dan anderen voor jou een plan te laten bedenken...!


Dat is zeker waar maar om gedwongen dat de doen terwijl er wel degelijk opties zijn is wel een beetje zuur.

btw niet alleen de lichte luchtvaart die op Lelystad gevestigd is heeft die "opdracht" gekregen ook ZCFlevo.........

Geplaatst door Siem op 17-09-2013 22:22
#8

diederik schreef:
Sieb schreef:
Het is altijd beter om zelf een plan te maken dan anderen voor jou een plan te laten bedenken...!


Dat is zeker waar maar om gedwongen dat de doen terwijl er wel degelijk opties zijn is wel een beetje zuur.

btw niet alleen de lichte luchtvaart die op Lelystad gevestigd is heeft die "opdracht" gekregen ook ZCFlevo.........


ZCNOP is door de Provincie Flevoland vriendelijk gevraagd tot maximaal 3 zienswijzen in te dienen om "de voorgestelde verplaatsing van ZCFlevo daadwerkelijk tot stand te brengen".

Geplaatst door Dinant op 18-09-2013 13:37
#9

Dus de ene club wordt gevraagd de gewenste en opgelegde verhuizing van een andere club vorm te geven zodat deze daadwerkelijk tot stand kan komen? :(

Geplaatst door Jan de Hulster op 18-09-2013 19:16
#10

Dinant schreef:
Dus de ene club wordt gevraagd de gewenste en opgelegde verhuizing van een andere club vorm te geven zodat deze daadwerkelijk tot stand kan komen? :(



Tja en de club is al een keer verhuisd van vliegveld Lelystad naar Biddinghuizen.
Dit omdat het te druk was op vliegveld Lelystad.

http://zcflevo.nl...b/historie

Geplaatst door Kees Visser op 18-09-2013 19:31
#11

Jan de Hulster schreef:
Dinant schreef:
Dus de ene club wordt gevraagd de gewenste en opgelegde verhuizing van een andere club vorm te geven zodat deze daadwerkelijk tot stand kan komen? :(



Tja en de club is al een keer verhuisd van vliegveld Lelystad naar Biddinghuizen.
Dit omdat het te druk was op vliegveld Lelystad.

http://zcflevo.nl...b/historie


Kleine correctie Jan, het toekomstplan was dat het te druk zou worden.

Dat toekomstplan zijn ze nog steeds aan het uitwerken.

De eerste gesprekken hierover waren in 1989........

Gewijzigd door Kees Visser op 18-09-2013 19:36

Geplaatst door webmaster op 02-10-2013 20:35
#12

Samen naar oplossingen zoeken voor kleine luchtvaart Lelystad Airport

Lees bericht op website Provincie Flevoland: http://www.flevol.../index.xml

Het feit dat er nog onduidelijkheden zijn over de vliegroutes is geen reden om het proces nog niet op te starten. Omdat we het zorgvuldig willen doen is het noodzakelijk er voldoende tijd voor te nemen. Dat betekent dat het ontwerpen van de definitieve vliegroutes (waar nu de laatste hand aan wordt gelegd) voor een deel parallel loopt met het proces om een oplossing te zoeken voor de General Aviation.

Geplaatst door diederik op 02-10-2013 22:35
#13

webmaster schreef:
Samen naar oplossingen zoeken voor kleine luchtvaart Lelystad Airport

Lees bericht op website Provincie Flevoland: http://www.flevol.../index.xml

Het feit dat er nog onduidelijkheden zijn over de vliegroutes is geen reden om het proces nog niet op te starten. Omdat we het zorgvuldig willen doen is het noodzakelijk er voldoende tijd voor te nemen. Dat betekent dat het ontwerpen van de definitieve vliegroutes (waar nu de laatste hand aan wordt gelegd) voor een deel parallel loopt met het proces om een oplossing te zoeken voor de General Aviation.


Ik versta onder een zorgvuldig proces dat er ook rekening wordt gehouden met de lichte luchtvaart (ongeveer 90% van de in Nederland ingeschreven vliegtuigen) en dat er niet (zoals er nu gebeurt) expliciet GEEN rekening mee wordt gehouden. De Lichte luchtvaart en de belangen daarvan worden expliciet door de LVNL, het Rijk en de CLSK buiten de scope gehouden. Toch wel lef om dat buiten de scope te houden maar wel conclusies over de lichte luchtvaart te trekken............

Geplaatst door webmaster op 18-10-2013 09:29
#14

Advies analyse vliegveld Lelystad klaar

Lees in de Stentor: http://www.desten...-1.4056296

De Commissie voor de Milieueffectrapportage heeft donderdag haar advies over Lelystad Airport aan het verantwoordelijke ministerie aangeboden.


www.destentor.nl/polopoly_fs/1.33107.1333094948!/image/image.jpg_gen/derivatives/fixed_width_500/image-33107.jpg

Geplaatst door Sieb op 19-10-2013 19:29
#15

Voor de inhoudelijke liefhebbers

http://www.commis...2792rd.pdf

Gewoon een sportvliegveldje blijven zou ik zeggen. Mooie compensatie voor al die recreatieve velden die het veld al hebben moeten ruimen voor de commerciele luchtvaart en andere politiek financieel economische projecten als woningbouw.

Gewijzigd door Sieb op 19-10-2013 19:30

Geplaatst door webmaster op 11-11-2013 23:54
#16

Onzekerheid kleine luchtvaart duurt voort

Lees: http://www.omroep...uurt-voort

Ondernemers in de kleine luchtvaart op Lelystad Airport verkeren nog steeds in grote onzekerheid over hun toekomst. Dat bleek maandag tijdens een bezoek aan de luchthaven van staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur.

De ondernemers weten nog niet waar zij heen moeten wanneer de uitbreiding van de luchthaven een feit is.De staatssecretaris kwam de situatie van de kleine luchtvaart op het vliegveld bekijken. Duidelijk is dat een deel daarvan niet op Lelystad kan blijven, als hier Boeings en Airbussen komen. Het is nog onduidelijk waar ze dan heen moeten.


www.omroepflevoland.nl/SiteFiles/temp/75c54bb9fc726f4846ecec89eb596469-280x153.png

Geplaatst door maaikgollef op 13-11-2013 09:05
#17

webmaster schreef:
Onzekerheid kleine luchtvaart duurt voort

Lees: http://www.omroep...uurt-voort

Duidelijk is dat een deel daarvan niet op Lelystad kan blijven, als hier Boeings en Airbussen komen. Het is nog onduidelijk waar ze dan heen moeten.



Denk dat er binnenkort wat capaciteit vrijkomt respectievelijk overblijft in Eelde en Twente :hmm

Geplaatst door Jan de Hulster op 13-11-2013 11:34
#18

maaikgollef schreef:
webmaster schreef:
Onzekerheid kleine luchtvaart duurt voort

Lees: http://www.omroep...uurt-voort

Duidelijk is dat een deel daarvan niet op Lelystad kan blijven, als hier Boeings en Airbussen komen. Het is nog onduidelijk waar ze dan heen moeten.



Denk dat er binnenkort wat capaciteit vrijkomt respectievelijk overblijft in Eelde en Twente :hmm


Gewoon verhuizen naar Soesterberg. Daar is ruimte zat.;)

Geplaatst door diederik op 14-11-2013 18:48
#19

Jan de Hulster schreef:
maaikgollef schreef:
webmaster schreef:
Onzekerheid kleine luchtvaart duurt voort

Lees: http://www.omroep...uurt-voort

Duidelijk is dat een deel daarvan niet op Lelystad kan blijven, als hier Boeings en Airbussen komen. Het is nog onduidelijk waar ze dan heen moeten.



Denk dat er binnenkort wat capaciteit vrijkomt respectievelijk overblijft in Eelde en Twente :hmm


Gewoon verhuizen naar Soesterberg. Daar is ruimte zat.;)


oh de aanvliegroute voor lelystad vanuit het zuiden komt vlak langs/over soesterberg te liggen................................

Geplaatst door dingetje op 23-06-2014 16:22
#20

Piloten geven tegengas richting politiek:

http://nos.nl/art...rport.html

Geplaatst door Bier op 23-06-2014 17:09
#21

dingetje schreef:
Piloten geven tegengas richting politiek:

http://nos.nl/art...rport.html
Mooi man, die verborgen agenda's. VNV wil Ryanair dwarszitten en verzint daar een leuk verhaal omheen. Ze hebben overigens wel gelijk dat Lelystad Airport een financieel sinkhole wordt.