Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: AC Salland: Jongste zweefvlieger van Haarlemmermeer

Geplaatst door webmaster op 17-07-2013 20:46
#1

bron: http://nieuwesite...lemmermeer

Afgelopen zaterdag 13 juli werd Pepijn de Boer uit Haarlemmermeer 14 jaar.
Op zich is dit niet opzienbarend, maar wel bijzonder is dat hij op zijn verjaardag zijn eerste solovlucht in een zweefvliegtuig maakte.
Hij mag zich momenteel één van Nederlands jongste zweefvliegers noemen, en zeker van Haarlemmermeer.
De historische vlucht vond plaats vanaf het vliegveld van Aero Club Salland nabij Lemelerveld in Overijssel.


nieuwesite.meerradio.nl/sites/default/files/imagecache/400xY/pepijn%20zweefvliegen.jpg

Geplaatst door Otto Foelkel op 17-07-2013 21:52
#2

Verschoon me van dit soort onzin.
Heeft alles te maken met de wet; als die toestond om op 12 jarige leeftijd solo te gaan, zou hij 12 geweest zijn.

Geplaatst door maaikgollef op 17-07-2013 21:57
#3

nou, wij zijn er wel trots op, Otto. En we hebben er weer een enthousiaste solist bij! :clap

Geplaatst door Otto Foelkel op 18-07-2013 02:27
#4

maaikgollef schreef:
nou, wij zijn er wel trots op, Otto. En we hebben en wij hebben er weer een enthousiaste solist bij! :clap

Leg mij eens uit, waar je nu eigenlijk trots op bent?

Toen ik 21 werd, viel mijn volledige instructiebevoegdheid in de bus en was ik even de jongste.
Het ontgaat mij volledig waarom je op zo'n gegeven trots moet zijn, daar zoiets niets zegt over iemands capaciteiten en als hij vroeg genoeg begint kan iedere jongen (of meisje) dit herhalen.

Met het leveren van een bijzondere prestatie heeft het niets van doen.

Geplaatst door borisbroere op 18-07-2013 06:39
#5

Ik snap niet dat je over zo'n bericht gaat lopen zuurpruimen...

Geplaatst door Jan Ritsma op 18-07-2013 08:07
#6

Als je zoiets wil opkloppen tot een bijzonderheid, dan zit je kennelijk om bladvulling verlegen.
Wie is vandaag de jongste Nederlander met een rijbewijs? Dat is net zo interressant als de jongste solovlieger.
Welke dwaas gaat dat uitzoeken om in een forum te vermelden?

Dat neemt niet weg dat de media aandacht positief is. Die berichtjes kan je weliswaar zelden intelligentie verwijten maar dat is in de reclamewereld niet belangrijk :)

Gewijzigd door Jan Ritsma op 18-07-2013 08:08

Geplaatst door ericmunk op 18-07-2013 09:54
#7

Otto Foelkel schreef:
Met het leveren van een bijzondere prestatie heeft het niets van doen.


Een eerste solovlucht is in mijn ogen altijd een bijzondere prestatie. Vind ik. But that's just me.

Het feit dat er aandacht aan besteed wordt in media, kan alleen maar positief zijn voor onze sport lijkt me. Raar dat er zo zuur over gedaan wordt als onze mooie sport eens positief in het nieuws komt.

Geplaatst door Bart op 18-07-2013 10:40
#8

Hartstikke leuk, zo'n stukje in een krant! Altijd goed om positief in het nieuws te komen met onze sport. Veel te vaak is dat namelijk alleen maar na een (bijna) ongeluk. ik vind het ook wel degelijk een prestatie, solo komen!

Voor het nutteloos afbranden van anderen was er toch een ander forum opgericht?

Gewijzigd door Bart op 18-07-2013 10:58

Geplaatst door jaspergrannetia op 18-07-2013 10:55
#9

www.animaatjes.nl/plaatjes/t/the_muppets/waldorf_stettler.jpg

Wij hadden op die dag naast Pepijn nog een soliste. En daar waren we blij mee. Dat overkomt je als je in clubverband vliegt...

Geplaatst door maaikgollef op 18-07-2013 10:57
#10

Bart schreef:
Voor het nutteloos afbranden van anderen was er toch een ander forum opgericht?


daar zoeken ze nog reaguurders, te zien aan het aantal postings en het feit dat de webmaster hier zit.

waar ik trots op ben Otto, is dat ons ledenbestand nog steeds in de lift zit mede door dit soort positieve PR. Met jonge aanwas, de bestuurders en instructeurs van de toekomst. Waar we door die organische groei nog kunnen denken over vlootvernieuwing en velduitbreiding. Ik ben er trots op dat we jongens en meisjes van de computergeneratie zover kunnen krijgen dat ze bij ons hun vakantie doorbrengen. Die hebben in het nieuwe schooljaar de beste vehalen als ze terug zijn op school in september.

Geplaatst door ericmunk op 18-07-2013 11:02
#11

jaspergrannetia schreef:
Wij hadden op die dag naast Pepijn nog een soliste.


Die overigens ook 14 is.

Geplaatst door Kilo Hotel op 18-07-2013 11:30
#12

Otto Foelkel schreef:
Verschoon me van dit soort onzin.
Heeft alles te maken met de wet; als die toestond om op 12 jarige leeftijd solo te gaan, zou hij 12 geweest zijn.


PR is altijd goed. Ongenoegen van Otto ontstaat mogelijk door de minimale/matige inhoud van het stukje en het geen aandacht besteedt aan Pepijn zijn emotionele beleving. Ik mis "de jus". Ik heb ook veel jonge zweefvliegers solo gelaten. Bart kwam ik een aantal jaren later tegen. Bart vloog inmiddels als captain bij de blauwe vliegmaatschappij. Apetrots was hij toen nog over zijn eerste solo. Terecht, want velen van ons zullen onze eerste solovlucht haarfijn herinneren. Bart vertelde dat hij er toen wel een probleem bij had. Hoe kom ik op het vliegveld? Zweefvliegen mag ik alleen wel, maar bromfietsen is niet toegestaan. Ik denk dat dit "de jus" is die aan het artikel ontbreekt en het solo gaan op zeer jonge leeftijd een extra dimensie geeft.

Gewijzigd door Kilo Hotel op 18-07-2013 11:45

Geplaatst door Thermaladdict op 18-07-2013 11:40
#13

Een leuk artikel, een goede prestatie van zo'n jonge knul en een mooie reclame voor onze sport!
En inderdaad, het zijn hier altijd dezelfde zuurpruimen die denken dat de lezers van dit forum op hun persoonlijke frustraties zitten te wachten.

Geplaatst door arjanvd op 18-07-2013 13:39
#14

webmaster schreef:
bron: http://nieuwesite...lemmermeer

Afgelopen zaterdag 13 juli werd Pepijn de Boer uit Haarlemmermeer 14 jaar.
Op zich is dit niet opzienbarend, maar wel bijzonder is dat hij op zijn verjaardag zijn eerste solovlucht in een zweefvliegtuig maakte.
Hij mag zich momenteel één van Nederlands jongste zweefvliegers noemen, en zeker van Haarlemmermeer.
De historische vlucht vond plaats vanaf het vliegveld van Aero Club Salland nabij Lemelerveld in Overijssel.


nieuwesite.meerradio.nl/sites/default/files/imagecache/400xY/pepijn%20zweefvliegen.jpg


Gefeliciteerd !!

Een eerste solovlucht is altijd een hele prestatie, en spannend, zowel voor de leerling als voor de instructeur(s).

Dat je solo kan vliegen met 14 is niet vanzelfsprekend, maar erg goed dat dit nog kan. Positieve berichten in de media brengt waarschijnlijk meerdere jongeren op het idee te gaan zweefvliegen. Niks mis mee toch.

(Voor al het negatieve commentaar hebben we idd DIT forum toch niet nodig, en voegt ook niets toe?)

Ik wens Pepijn iig veel succes in de volgende stap (GPL) !!

Geplaatst door Otto Foelkel op 18-07-2013 14:45
#15

ericmunk schreef:
jaspergrannetia schreef:
Wij hadden op die dag naast Pepijn nog een soliste.


Die overigens ook 14 is.

Maar die in het verhaal dus niet vermeld wordt....

PR is goed, maar m.i. niet bedoeld voor dit forum.

Geplaatst door maaikgollef op 18-07-2013 15:37
#16

Otto Foelkel schreef:
ericmunk schreef:
jaspergrannetia schreef:
Wij hadden op die dag naast Pepijn nog een soliste.


Die overigens ook 14 is.

Maar die in het verhaal dus niet vermeld wordt....

Dat komt omdat Pepijn uit die regio komt en Elisabeth niet.

Otto Foelkel schreef:
PR is goed, maar m.i. niet bedoeld voor dit forum.

De reden dat ik t juist WEL goed vind op dit forum is dat het delen van dit soort berichten ook andere clubs helpt ideeen op te doen voor promotie. 't is ook gewoon een hartstikke leuk bericht. Feelgood momentje. Leuke berichten horen op dit forum.:tup
Maar da's dan weer MIJN persoonlijke mening...

Geplaatst door Otto Foelkel op 18-07-2013 16:33
#17

Dat had ik al begrepen en daar verschillen we van mening over.
Mij irriteerde het bericht.

Het sop is overigens de kool niet waard, dus houd ik erover op.

Geplaatst door kobus op 18-07-2013 19:11
#18

Kinderen, hou eens op! Het was een leuk bericht en voor de rest: ga vliegen!!

Geplaatst door lonneke op 18-07-2013 21:09
#19

Ik vertel ook altijd aan groepen bezoekende basisschoolleerlingen met ouders dat je al zo jong veel vertrouwen krijgt. Vinden ze verbazingwekkend en prachtig! Dus ook goed dat het in de krant / op regionale tv komt.

Geplaatst door versteege op 21-07-2013 12:38
#20

Wat niemand zich afvraagt: waarom is het toegestaan op zo'n jonge leeftijd solo te vliegen?
Het antwoord zal niet iedereen behagen. De opkomst van het nationaal socialisme in Duitsland in de 30er jaren van de vorige eeuw.De hele (duitse) samenleving werd gemilitariseerd en dus ook de zweefvliegbeweging.Die kreeg door de Nazi's extra veel aandacht als zijnde een uitstekende kweekvijver voor Luftwaffe piloten.Dat begon al op de lagere school met lessen in modelbouw en als men 14 jaar werd de overgang naar zweefvliegen en nog weer later bij gebleken geschiktheid naar de Luchtmacht.Na de oorlog werd zweefvliegen als voorbode van het kwaad gezien en dus tijdelijk verboden.Na opheffing van het verbod werd de oude regelgeving overgenomen,ook door Nederland.Overigens ook onze toenmalige oude "scholierenregeling" is rechtsreeks aan dit Nazitijdperk ontleend en ondergetekende en met mij vele anderen hebben hiervan geprofiteerd!

Gewijzigd door versteege op 21-07-2013 13:51

Geplaatst door Jan Ritsma op 21-07-2013 18:49
#21

versteeege schreef:
Het antwoord zal niet iedereen behagen.


Haha:) Alles wat de nazi's goed gedaan hebben, daar moeten we over liegen en alles wat ze verkeerd gedaan hebben moeten we overdrijven. Daar word ik soms wel eens een beetje moe van.

Geplaatst door dingetje op 21-07-2013 19:51
#22

Wow, binnen één pagina!

http://en.wikiped...'s_law

Geplaatst door Bier op 21-07-2013 20:35
#23

Zweefvliegers, soms zijn het net mensen

Geplaatst door Jan Ritsma op 21-07-2013 21:56
#24

dingetje schreef:
Wow, binnen één pagina!

http://en.wikiped...'s_law


Dat je dit aanhaalt betekent dat je er niet veel van begrijpt. Er is hier geen sprake van een vergelijking....

Geplaatst door dingetje op 21-07-2013 22:40
#25

Klopt Jan, ik begrijp er helemaal niks van :hless

Geplaatst door Jan Ritsma op 21-07-2013 23:14
#26

dingetje schreef:
Klopt Jan, ik begrijp er helemaal niks van :hless


In dat geval:
It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt

Mark Twain

Gewijzigd door Jan Ritsma op 21-07-2013 23:17

Geplaatst door ericmunk op 22-07-2013 10:08
#27

Jan Ritsma schreef:
dingetje schreef:
Klopt Jan, ik begrijp er helemaal niks van :hless


In dat geval:
It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt

Mark Twain


Ummmm Jan, als je dan toch iemand quote: http://mentalflos...-10-he-did. Onder puntje 2.

Geen dank.

Gewijzigd door ericmunk op 22-07-2013 10:08

Geplaatst door zendesigner op 22-07-2013 10:09
#28

Jan Ritsma schreef:
dingetje schreef:
Klopt Jan, ik begrijp er helemaal niks van :hless


In dat geval:
It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt

Mark Twain


en als je dat nu nog op jezelf zou kunnen toepassen :D

Geplaatst door TangoTango op 22-07-2013 10:19
#29

zendesigner schreef:
Jan Ritsma schreef:
dingetje schreef:
Klopt Jan, ik begrijp er helemaal niks van :hless


In dat geval:
It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt

Mark Twain


en als je dat nu nog op jezelf zou kunnen toepassen :D


:tup:tup

Geplaatst door Michiel Burgering op 22-07-2013 17:11
#30

Beste Pepijn,

Gefeliciteerd met je solostatus. Geweldig man! Ik hoop dat je nog veel leuke, mooie en veilige vluchten zult maken. Dit geldt ook voor je 14 jarige medesoliste!!
Geniet van het clubgebeuren en accepteer dat er een hoop mensen rondlopen bij zweefvliegclubs die 's ochtends met azijn gorgelen. Lach er om en focus je op lekker vliegen en de gezelligheid die er zeker ook is!

Groet,
Michiel

Geplaatst door Frank Hiemstra op 22-07-2013 18:43
#31

Weet het nog als de dag van gisteren... vroegah!

Blijft je altijd bij! :) Dus; gefeliciteerd Pepijn! Geniet van deze eerste ervaring alleen in de lucht! Dat er nog maar vele solo vluchten/doellandingen/thermische vluchten/VVO2 oefeningen/overlandvluchten/nieuwe type ervaringen etc etc mogen volgen! :tup

Geplaatst door Lars op 23-07-2013 13:59
#32

Jan Ritsma schreef:
Als je zoiets wil opkloppen tot een bijzonderheid, dan zit je kennelijk om bladvulling verlegen.
Wie is vandaag de jongste Nederlander met een rijbewijs? Dat is net zo interressant als de jongste solovlieger.
Welke dwaas gaat dat uitzoeken om in een forum te vermelden?

Dat neemt niet weg dat de media aandacht positief is. Die berichtjes kan je weliswaar zelden intelligentie verwijten maar dat is in de reclamewereld niet belangrijk :)


Jan, waarom vind jij media aandacht positief? Welk persoonlijk genot krijg jij van media aandacht voor het zweefvliegen? Je doet toch alles alleen... Wat maakt jou het nou uit of er meer mensen gaan vliegen of niet.
Ik vind het schandalig dat hier twee ''mannen'' op leeftijd gaan zuurpruimen op een gewoon leuk stukje tekst.

Geplaatst door Jan Ritsma op 23-07-2013 15:29
#33

Lars schreef:

Jan, waarom vind jij media aandacht positief? Welk persoonlijk genot krijg jij van media aandacht voor het zweefvliegen? Je doet toch alles alleen... Wat maakt jou het nou uit of er meer mensen gaan vliegen of niet.
Ik vind het schandalig dat hier twee ''mannen'' op leeftijd gaan zuurpruimen op een gewoon leuk stukje tekst.


Beste Lars, ik ken jouw niet, maar jij schijnt mij wel goed te kennen, althans dat denk je kennelijk.

1) Ik kan iets positief vinden zonder dat dat mij enig voordeel oplevert. Dat jij dat klaarblijkelijk erg raar vindt, geeft te denken.

2) Ik doe zelden iets alleen, want dat haat ik.

3) ik ben niet op leeftijd, want ik ben pas 63 :)

4) Het gaat er niet om of het stukje tekst leuk is, maar of het de moeite waard is om de daarin vermelde feiten als nieuws te brengen. Als iedere persoon die de jongste is in een bepaalde routine de zelfde aandacht zou krijgen leest niemand het meer.

5) Je verhaal komt wat warrig over nu je stelt dat iemand zit te "zuurpruimen" als hij meldt dat hij iets positief vindt.

Geplaatst door Lars op 23-07-2013 15:58
#34

Dan is mijn hele beeld over je totaal verkeerd geweest, wat stom van me! Vanaf nu zal ik je onthouden als een onwijs vriendelijk, sociaal en jong persoon!

Geplaatst door Erik op 23-07-2013 17:32
#35

1.bp.blogspot.com/-OMKbbgMCbHw/UReBuXsQkCI/AAAAAAAALh0/g3zQcuLw79I/s1600/please-do-not-feed-the-troll_002.jpg

Geplaatst door Jan Ritsma op 23-07-2013 18:29
#36

Lars schreef:
Dan is mijn hele beeld over je totaal verkeerd geweest, wat stom van me!


Tja, dat heb je er van als je bol staat van de vooroordelen en je mening door je omgeving laat inlepelen.

Je viel me trouwens op tijdens de zomerwedstrijden. Nee, niet door je prestaties.....
Wel, omdat je de enige deelnemer was die zijn eigen voor en achternaam niet uit elkaar kon houden en je was ook de enige deelnemer met een, met ADS-B uitgerust vliegtuig die nooit één keer te zien was op de trackingrsites. Hoe komt dat nou toch?

Geplaatst door Fuchur op 23-07-2013 22:53
#37

Michiel Burgering schreef:
Beste Pepijn,

Gefeliciteerd met je solostatus. Geweldig man! Ik hoop dat je nog veel leuke, mooie en veilige vluchten zult maken. Dit geldt ook voor je 14 jarige medesoliste!!
Geniet van het clubgebeuren en accepteer dat er een hoop mensen rondlopen bij zweefvliegclubs die 's ochtends met azijn gorgelen. Lach er om en focus je op lekker vliegen en de gezelligheid die er zeker ook is!

Groet,
Michiel


En zo is het. Onwijs veel vlieg plezier Pepijn!

Geplaatst door Andrew01 op 24-07-2013 10:22
#38

Gefeliciteerd aan beide en hopelijk ooit tot ziens in de cockpit als collega bij één van onze Nederlandse maatschappijen.

Geplaatst door jaspergrannetia op 25-07-2013 11:23
#39

Jan Ritsma schreef:
[...]en je was ook de enige deelnemer met een, met ADS-B uitgerust vliegtuig die nooit één keer te zien was op de trackingrsites.


Op www.glidertracking.nl kon ik Lars gewoon volgen.

Geplaatst door Jan Ritsma op 25-07-2013 11:55
#40

jaspergrannetia schreef:
Jan Ritsma schreef:
[...]en je was ook de enige deelnemer met een, met ADS-B uitgerust vliegtuig die nooit één keer te zien was op de trackingrsites.


Op www.glidertracking.nl kon ik Lars gewoon volgen.


Dat is niet waar. Ik heb de glidertrackingsite van zweefvliegenonline en die van GT alle dagen naast elkaar op het scherm gehad. Afgezien van het feit dat GT een duidelijk slechtere dekking in het oosten had, was de SO op geen enkele site te volgen.

Ik neem aan dat je je vergist.

Geplaatst door jaspergrannetia op 25-07-2013 12:06
#41

Jan Ritsma schreef:
Ik neem aan dat je je vergist.


Denk het toch niet. De SO en de PK zijn clubgenoten van mij die ook nog eens in dezelfde klasse vlogen. Het was juist leuk om ze samen te volgen. Mooi ook dat de opdrachten op de kaart werden getoond.

Geplaatst door Bier op 25-07-2013 12:32
#42

Ik kon de SO ook prima volgen op Glidertracking. Volgende keer maak ik wel screenshots om het te bewijzen.

Geplaatst door Andrew01 op 25-07-2013 12:45
#43

PH806 seen @ 2013-07-18 12:50 UTC

PH806 seen @ 2013-07-16 12:33 UTC

PH806 seen @ 2013-07-15 10:03 UTC

PH806 seen @ 2013-06-29 13:27 UTC


Volgens Flightradar24.

Geplaatst door Jan Ritsma op 25-07-2013 13:11
#44

Andrew01 schreef:
PH806 seen @ 2013-07-18 12:50 UTC

PH806 seen @ 2013-07-16 12:33 UTC

PH806 seen @ 2013-07-15 10:03 UTC

PH806 seen @ 2013-06-29 13:27 UTC


Volgens Flightradar24.


Nog sterker..... Hij vliegt op dit moment, want GT ziet hem.
Maar..... niet in de kaart. ADS-B staat uit.

Ik heb nog even direct in de ontvanger van Lichtmis gekeken, en die ziet de 806 ook, maar meldt geen positie. Dan wordt hij voor de kaart van zweefvliegenonline er natuurlijk uitgefilterd.

Gewijzigd door Jan Ritsma op 25-07-2013 13:17

Geplaatst door jaspergrannetia op 25-07-2013 13:28
#45

Jan Ritsma schreef:Dan wordt hij voor de kaart van zweefvliegenonline er natuurlijk uitgefilterd.


Welke kaart? Op glidertracking.nl was hij toch te zien?

Geplaatst door Jan Ritsma op 25-07-2013 13:41
#46

jaspergrannetia schreef:
Jan Ritsma schreef:Dan wordt hij voor de kaart van zweefvliegenonline er natuurlijk uitgefilterd.


Welke kaart? Op glidertracking.nl was hij toch te zien?


Ik leg het nog een keer uit.

OP dit moment vliegt de SX en de DL die zijn te zien in de kaarten. SO is niet te zien, maar vliegt wel. dat kan je weer zien in http://live.glide...erview.php
Maar op de kaarten van beide sites is hij niet zichtbaar.
Dus staat ADS-B uit in de SO.

Verder blijkt de SO niet zichtbaar te zijn geweest tijdens de zomerwedstrijden (in de kaart) hij is wel gespot als vliegend vliegtuig omdat de transponder zonder ADS-B wel werkte. Ga die installatie maar eens nakijken want het werkt voor geen meter.

Gewijzigd door Jan Ritsma op 25-07-2013 13:45

Geplaatst door jaspergrannetia op 25-07-2013 13:55
#47

Jan Ritsma schreef:
jaspergrannetia schreef:
Jan Ritsma schreef:Dan wordt hij voor de kaart van zweefvliegenonline er natuurlijk uitgefilterd.


Welke kaart? Op glidertracking.nl was hij toch te zien?


Ik leg het nog een keer uit.

OP dit moment vliegt de SX en de DL die zijn te zien in de kaarten. SO is niet te zien, maar vliegt wel. dat kan je weer zien in http://live.glide...erview.php
Maar op de kaarten van beide sites is hij niet zichtbaar.
Dus staat ADS-B uit in de SO.

Verder blijkt de SO niet zichtbaar te zijn geweest tijdens de zomerwedstrijden (in de kaart) hij is wel gespot als vliegend vliegtuig omdat de transponder zonder ADS-B wel werkte. Ga die installatie maar eens nakijken want het werkt voor geen meter.


Maar heeft glidertracking niet een manier gevonden om de SO wel te tonen, ondanks dit alles? Ik vind het zo vreemd dat ik hem tijdens de SO wel gewoon kon volgen zoals ik de andere kisten ook kon volgen...

Geplaatst door Jan Ritsma op 25-07-2013 14:21
#48

jaspergrannetia schreef:
Jan Ritsma schreef:
jaspergrannetia schreef:
Jan Ritsma schreef:Dan wordt hij voor de kaart van zweefvliegenonline er natuurlijk uitgefilterd.


Welke kaart? Op glidertracking.nl was hij toch te zien?


Ik leg het nog een keer uit.

OP dit moment vliegt de SX en de DL die zijn te zien in de kaarten. SO is niet te zien, maar vliegt wel. dat kan je weer zien in http://live.glide...erview.php
Maar op de kaarten van beide sites is hij niet zichtbaar.
Dus staat ADS-B uit in de SO.

Verder blijkt de SO niet zichtbaar te zijn geweest tijdens de zomerwedstrijden (in de kaart) hij is wel gespot als vliegend vliegtuig omdat de transponder zonder ADS-B wel werkte. Ga die installatie maar eens nakijken want het werkt voor geen meter.


Maar heeft glidertracking niet een manier gevonden om de SO wel te tonen, ondanks dit alles? Ik vind het zo vreemd dat ik hem tijdens de SO wel gewoon kon volgen zoals ik de andere kisten ook kon volgen...


Ik denk dat je wel inziet dat als dat zo was, alle kisten van de Zomerwedstrijden te zien waren geweest.
Nogmaals: iedere kist die op GT opdook was te zien op zweefvliegenonline, andersom lang niet altijd.
Ik schep een technische interesse in het vergelijken van de sites en de SO was niet zichtbaar

Je kan het ook nakijken in de IGC files op http://www.zweefv...ad_igc.php
Als één van de drie ontvangers hem ziet gaat de positie direct in de database. Tijdens de ZW is hij niet gezien. de ADS-B aansluiting is sowieso gammel van de SO trouwens.

Geplaatst door 2JB op 25-07-2013 15:50
#49

Ik lees in dit draadje minstens twee onderwerpen die niets met het topic te maken hebben.
Pffffffffffffffff.

Geplaatst door Jan Ritsma op 25-07-2013 16:09
#50

2JB schreef:
Ik lees in dit draadje minstens twee onderwerpen die niets met het topic te maken hebben.
Pffffffffffffffff.


Tja, je bent over het originele topic erg snel uitgepraat. Laten we eerlijk wezen...

Geplaatst door jaspergrannetia op 25-07-2013 19:23
#51

Nou, ik raak niet uitgepraat over onze solisten. :-)

Geplaatst door Frank Hiemstra op 25-07-2013 20:24
#52

Je hebt toch helemaal geen ADS-B nodig als je voor het eerst solo vliegt? :hless

Geplaatst door Fuchur op 25-07-2013 23:33
#53

On topic! (Sort of)

In de UK zie ik dat ze op de FB pagina van BGA bijna alle mensen die iets hebben gepresteerd vermelden.
- solo
- brevet
- diploma's

Ik ben van mening dat dit mensen stimuleert, anderen wellicht aanzet tot, en het ook nog wat mooie aandacht vestigt op onze sport.

En aandacht kunnen we in positieve zin wel gebruiken.

Dus wellicht een sub categorie om dit in te plaatsten?
Dan hoeven mensen die het niet noemenswaardig vinden er ook niet in te kijken :-)

Op Gilze weer een solist en twee GPL-ers erbij deze week!
Daarnaast een winnaar van onze club op de zomerwedstrijden...
Was elke week maar zoveel te melden vanaf Gilze-Rijen.

Gewijzigd door Fuchur op 25-07-2013 23:34

Geplaatst door Jan Ritsma op 26-07-2013 08:13
#54

Fuchur schreef:
On topic! (Sort of)

In de UK zie ik dat ze op de FB pagina van BGA bijna alle mensen die iets hebben gepresteerd vermelden.
- solo
- brevet
- diploma's

Ik ben van mening dat dit mensen stimuleert, anderen wellicht aanzet tot, en het ook nog wat mooie aandacht vestigt op onze sport.

En aandacht kunnen we in positieve zin wel gebruiken.

Dus wellicht een sub categorie om dit in te plaatsten?
Dan hoeven mensen die het niet noemenswaardig vinden er ook niet in te kijken :-)

Op Gilze weer een solist en twee GPL-ers erbij deze week!
Daarnaast een winnaar van onze club op de zomerwedstrijden...
Was elke week maar zoveel te melden vanaf Gilze-Rijen.


Ga je gang en doe je best zou ik zo zeggen :)
Karel Termaat heeft ooit geprobeerd om nieuwe Nederlandse zweefvliegrecords vermeld te krijgen in de Thermiek.
Tot nu toe te vergeefs. Misschien heb jij met solisten meer succes....
En, heeeel vroeger was de Thermiek een maandblad, nu mag je je handen dichtknijpen als het nog een jaarblad genoemd kan worden. Als het jou lukt er weer een maandblad van te maken, dan denk ik dat je de door jou genoemde "positieve aandacht" voor de zweefvliegerij aanmerkelijk meer verbetert dan door stukjes in een forum over de jongste Nederlandse solist :music

Mijn indruk is dat die telkens weer genoemde promotie en PR voor de zweefvliegsport alleen met de mond beleden wordt. Zo hadden we tijdens de Nationale van 2013 een wedstrijdleider die, ook na aandringen, te beroerd was om de opdrachten en de uitslagen op tijd aan het publiek door te geven. als zoiets al te veel moeite is, dan moeten we ons afvragen of het überhaupt nog zin heeft over promotie en PR te praten.

Gewijzigd door Jan Ritsma op 26-07-2013 08:15

Geplaatst door Chester op 26-07-2013 09:10
#55

Fuchur schreef:
On topic! (Sort of)

In de UK zie ik dat ze op de FB pagina van BGA bijna alle mensen die iets hebben gepresteerd vermelden.
- solo
- brevet
- diploma's

Ik ben van mening dat dit mensen stimuleert, anderen wellicht aanzet tot, en het ook nog wat mooie aandacht vestigt op onze sport.

En aandacht kunnen we in positieve zin wel gebruiken.

Dus wellicht een sub categorie om dit in te plaatsten?
Dan hoeven mensen die het niet noemenswaardig vinden er ook niet in te kijken :-)

Goed plan, ik zou het alleen, net als bij de BGA op Facebook doen. Dat is niet alleen vele malen toegankelijker voor een breed publiek, maar een bepaald soort mensen krijgt daar wat minder de overhand.

Geplaatst door Jan Ritsma op 26-07-2013 09:40
#56

jaspergrannetia schreef:
Jan Ritsma schreef:
Ik neem aan dat je je vergist.


Mooi ook dat de opdrachten op de kaart werden getoond.


Klopt, het is handig om de opdrachten in de kaart te kunnen zien.
Dat kan bij zweefvliegenonline.nl ook. Er zijn wel een paar verschillen. Bij GT zie je geen startlijnen, geen keerpunt informatie en de opdrachten voor de verschillende klassen zijn niet onafhankelijk van elkaar in alle combinaties te tonen. Bij zweefvliegenonline is dat wel het geval. :)

Geplaatst door jpb op 26-07-2013 09:41
#57

Wat een heerlijk topic, leuker dan TV. En wat een reclame voor het feit dat de vergrijzing van onze sport terug gedrongen wordt door vliegers zoals Pepijn.
We mogen JR wel dankbaar zijn anders hadden we nooit zoveel hits en aandacht gehad in dit draadje.
:clap

Geplaatst door Jan de Hulster op 26-07-2013 09:56
#58

jpb schreef:
Wat een heerlijk topic, leuker dan TV. En wat een reclame voor het feit dat de vergrijzing van onze sport terug gedrongen wordt door vliegers zoals Pepijn.
We mogen JR wel dankbaar zijn anders hadden we nooit zoveel hits en aandacht gehad in dit draadje.
:clap


Vorige week , in Frankrijk, nog een 17 jarige solo gelaten na 45 starts.
later op die dag zelfs nog weer over gelest en solo gelaten op een 1-zitter

en dat met thermiek tot ca. 2000-2400 m bijna iedere dag.

En dat alles in 8 dagen, incl. zijn B en C- brevet er ook nog bij.

Wil later als het lukt JSF gaan vliegen.

zeer gemotiveerd dus die jeugd.:tup

Gewijzigd door Jan de Hulster op 26-07-2013 10:20

Geplaatst door Alex Landman op 26-07-2013 21:42
#59

Mijn dochter was amper 14 toen ze solo kwam, haalde zelfs nog dankzij een clublid Piloot en Vliegtuig. Ik was beretrots!
Blijft leuk die jonkies te zien vliegen terwijl ze nog niet eens op een brommer mogen.