Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Nieuw in Italie: (motor)zweefvliegtuigbelasting

Geplaatst door webmaster op 28-12-2011 18:18
#1

Economische crisis in Italië wordt zelfs afgewenteld op de zweefvlieger. :(

In Italië moet straks per zweefvliegtuig / motorzwever jaarlijks een bedrag van 450 eu aan de belastingdienst afgedragen worden. Het schijnt ook te gaan gelden voor vliegtuigen die langer dan 48 uur op Italiaanse bodem staan!

bronnen: http://www.govern...4-7206.pdf (zie artikel 16, punt 11) en http://www.facebo...gelfliegen

Google Translate van artikel 16, punt 11:
11. En 'vastgestelde belasting op kadastraal prive-vliegtuigen, waarvan er
Artikel 744 van het Wetboek Navigation, geregistreerd in nationale vliegtuigen registreren in de volgende jaarlijkse maatregelen:
a) vliegtuigen met een maximale startgewicht:
1) tot 1.000 kg, 1,50 euro per kg.;
2) tot 2000 kg, 2,45 euro per kg.;
3) tot 4.000 kg, 4,25 euro per kg.;
4) tot 6000 kg, 5,75 euro per kg.;
5) tot 8.000 kg, 6,65 euro per kg.;
6) tot 10.000 kg, 7,10 euro per kg.;
7) meer dan 10.000 kg, 7,55 euro per kg.;
b) helikopters: de verschuldigde belasting, en 'gelijk aan twee keer zo
vastgesteld voor het overeenkomstige gewicht van het vliegtuig;
c) zweefvliegtuigen, motorische zweefvliegtuigen, ballonnen, en gyroplanes, 450,00 euro.

Gewijzigd door webmaster op 28-12-2011 19:00

Geplaatst door Frits Urselmann op 28-12-2011 19:53
#2

te gek voor woorden !

Geplaatst door Ruud Holswilder op 28-12-2011 20:56
#3

Dat zouden de Grieken ook moeten doen ;)

Geplaatst door Bier op 28-12-2011 20:58
#4

....want Europa heeft ons zoveel goeds gebracht :rsad

Geplaatst door Ruud Holswilder op 28-12-2011 21:08
#5

Bier schreef:
....want Europa heeft ons zoveel goeds gebracht :rsad

Europa: kosten en baten

Het lidmaatschap van de Europese Unie heeft voor Nederland duidelijk een aantal voordelen, maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
Voordelen zijn bijvoorbeeld:
-
langdurige vrede en stabiliteit na eeuwen van vaak verwoestende oorlogen.
-
een grotere welvaart door het goeddeels wegvallen van interne grenzen, waar Nederland als handelsland mooi van profiteert. Het Centraal Planbureau i heeft becijferd dat het nationaal inkomen van Nederland sinds 1970 6 tot 8 procent hoger ligt dankzij afspraken over vrijere handel die binnen de Europese Unie i én de Wereldhandelsorganisatie WTO i zijn gemaakt. Per jaar levert dat een voordeel op van circa € 1800 per persoon.
het samen met andere Europese landen beter in staat zijn om grensoverschrijdende en wereldomvattende problemen het hoofd te bieden.
-
praktische voordelen, zoals het vrij kunnen reizen, wonen, werken en studeren in Europa.

Tegenover deze voordelen staan:
-
het prijskaartje: maximaal 275 euro per hoofd van de bevolking per jaar. Rekening houdend met de terugvloeiende subsidies en de recentelijk door de Nederlandse regering bedongen korting van 1 miljard euro zal in 2007 feitelijk zo'n 150 euro per hoofd van de bevolking worden afgedragen.
-
minder bewegingsvrijheid op terreinen waarvoor in Europa gezamenlijke afspraken zijn gemaakt. Zo mag de Nederlandse regering bijvoorbeeld slechts in beperkte mate het financieringstekort laten oplopen om de economie te stimuleren.

Geplaatst door zes-acht op 29-12-2011 13:53
#6

@Webmaster: snel dit topic wegschuiven naar "besloten", voordat er een ambtenaar op een geweldig idee komt...:(

Geplaatst door kloppertjes op 29-12-2011 17:03
#7

Het enige dat ze hiermee bereiken is dat luchtvaartmaatschappijen waar mogelijk de uitvalsbasis uit italië verplaatsen en hun kisten in een ander land laten registreren.

Een B737 kost al 401k Euro per jaar! De kosten voor overschrijven naar een andere registratie zijn daarmee snel terugverdient zou ik denken.

Geplaatst door Chester op 29-12-2011 18:54
#8

Kloppertjes schreef:
Het enige dat ze hiermee bereiken is dat luchtvaartmaatschappijen waar mogelijk de uitvalsbasis uit italië verplaatsen en hun kisten in een ander land laten registreren.

Een B737 kost al 401k Euro per jaar! De kosten voor overschrijven naar een andere registratie zijn daarmee snel terugverdient zou ik denken.

Het artikel noemt PRIVEvliegtuigen, dus dat lijkt me geen issue.

Straks vliegt heel zwevend Europa met een D-registratie...

Geplaatst door webmaster op 11-01-2012 16:51
#9

Bericht van Aldo Cernezzi - www.voloavela.it

I receive many questions from foreign pilots about the new tax.

So far, many details of the new tax are undefined. The government has set the rule, but it won't be implemented in real life until the Tax Agency defines the operational details, who, how and when to pay. That is, we have to wait until Feb. 26th.

The rule introduces a tax on every private aircraft (exceptions for aircraft owned by clubs, airline operators and so on and on). Power planes are taxed with reference to the all up mass. Helicopters pay double than planes of the same weight.

Gliders, balloons and gyros have been imposed a fixed annual tax of 450 Euros, be they registered in the Italian CAA or in any other aviation registry. The crucial point for foreigners is "comma 14-bis". The tax is "due by any aircraft (still the exemptions above apply) that stays on Italian territory for more than 48 consecutive hours".

Now, if the Tax Agency will not clarify that this applies in fact only to Italian residents, who own such aircraft, there is the risk that all visitors from any nationality should pay.

In summary, there is the potential for destroying aviation tourism in Italy, or maybe it will "just" be a new tax for us Italians.

still, happy landings in 2012!

Geplaatst door TonS op 11-01-2012 19:55
#10

Ik vraag me af of het juridisch wel houdbaar is om een niet-Italiaan die met zijn kist Italië binnenrijdt te belasten. Er is in Europa zoiets als vrij verkeer van goederen en mensen.
En dan is natuurlijk nog de vraag hoe ze dit zouden moeten handhaven met open grenzen.

Geplaatst door Frits Urselmann op 11-01-2012 22:53
#11

hoi Ton,

is mafia een vreemd woord voor jou ?
:music

Gewijzigd door Frits Urselmann op 11-01-2012 22:54

Geplaatst door TonS op 12-01-2012 08:54
#12

Zijn dat die lui met karabijnen die je soms wel eens bij de Italiaanse grens zijn, Frits? ;-)

Geplaatst door Frits Urselmann op 12-01-2012 20:59
#13

TonS schreef:
Zijn dat die lui met karabijnen die je soms wel eens bij de Italiaanse grens zijn, Frits? ;-)


een mafia is doorgaans slecht te herkennen , maar het zou goed kunnen ! B) blijft oppassen met die lui ! :)

Geplaatst door webmaster op 12-01-2012 23:13
#14

En nog een artikel hierover in: www.fliegen-in-italien.de (duits)

www.fliegen-in-italien.de/img/flag3.jpg

Geplaatst door Bier op 12-01-2012 23:36
#15


een mafia is doorgaans slecht te herkennen

Valt wel mee hoor:
i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01490/Barroso_1490053c.jpg

en
static3.volkskrant.nl/static/photo/2011/15/11/10/20111129171644/media_xl_1029055.jpg

en niet te vergeten:
1.bp.blogspot.com/_UupCb0EiCT8/SwkCZ1LGg3I/AAAAAAAACEM/n4dpsI8CQys/s400/VAN_ROMPUY.jpg

deze is een beetje in ongenade gevallen omdat zijn afperspraktijken niet genoeg opbrachten:
soevereinmagazine.files.wordpress.com/2010/12/berlusconi1.jpg

Deze draad bevestigt dat de EU een sterke wissel gedaan heeft door frisse aanvaller in te brengen.

Geplaatst door webmaster op 13-01-2012 21:16
#16

De DAeC heeft ook een nieuwsbericht over dit onderwerp geplaatst: http://www.daec.d...steuer.php

Der DAeC zusammen mit den europäischen Partnern wird sich deshalb gegen die geplanten Steuern zur Wehr setzen und mögliche politische und rechtliche Schritte prüfen.

Geplaatst door Otto Foelkel op 14-01-2012 17:19
#17

:oItalië

In achteloos verdwalen
verloren zij hun geld
dus gaan zij het nu halen
waar zuinig werd geteld
en wie niet kan betalen
gaat naar de vuilnisbelt...
-----

Geplaatst door Tim op 17-01-2012 19:09
#18

Zweefvliegclub Teuge gaat ieder voorjaar naar Aosta. Na dit bericht te hebben gelezen, hebben we natuurlijk meteen contact opgenomen met Ricky, de chef daar ter plaatsen.

"Klink klare onzin, er is niets vanwaar" aldus Ricky. Hij wordt plat gebeld en gemaild door bezorgde vliegers uit heel Europa. "Er is wel iets gaande wat betreft belastingen maar dat heeft slechts betrekking op de Italianen zelf, daarbij is die wet nog in de bespreek fase en heeft de vallei van Aosta in autonome status wat wil zeggen dat elke landelijke wet niet automatisch ook daar van toepassing is"

Hij vroeg om Holland op de hoogte te brengen dat het om een broodje aap gaat, dus bij deze.

Geplaatst door ton baars op 17-01-2012 20:26
#19

vlg mij is Ricky "zij " en niet hij.

Geplaatst door frans op 17-01-2012 20:50
#20

ga jij dat ff tegen Ricky vertellen dan. Succes....

Gewijzigd door frans op 17-01-2012 20:51

Geplaatst door x-ray op 17-01-2012 21:37
#21

Tim schreef:
Zweefvliegclub Teuge gaat ieder voorjaar naar Aosta. Na dit bericht te hebben gelezen, hebben we natuurlijk meteen contact opgenomen met Ricky, de chef daar ter plaatsen.

"Klink klare onzin, er is niets vanwaar" aldus Ricky. Hij wordt plat gebeld en gemaild door bezorgde vliegers uit heel Europa. "Er is wel iets gaande wat betreft belastingen maar dat heeft slechts betrekking op de Italianen zelf, daarbij is die wet nog in de bespreek fase en heeft de vallei van Aosta in autonome status wat wil zeggen dat elke landelijke wet niet automatisch ook daar van toepassing is"

Hij vroeg om Holland op de hoogte te brengen dat het om een broodje aap gaat, dus bij deze.


Kan Aeroclub Aosta garanties geven wat dit aangaat?
Jouw bericht is nogal tegenstrijdig met wat ik hierover zoal op de europese fora lees.

Eric

Geplaatst door Kilo Hotel op 17-01-2012 22:13
#22

Het Aostadal is een gebied met een bijzondere status in Italië. Het is een beetje vergelijkbaar met de autonome status van Curaçao en St. Maarten. Daarom zal het laatste woord er nog niet over gezegd zijn (aldus ook Ricky). Het heeft lange tijd bij Frankrijk gehoord en spreken veel mensen hier nog steeds Frans of het lokale Franse dialect Valdôtain. De mensen hier waren van oudsher vaak meer op Frankrijk dan op Italië georiënteerd. Zo vochten in zowel de Eerste als de Tweede Wereldoorlog veel mannen uit het gebied rond Aosta voor de tegenpartij, in plaats van dienst te nemen in het Italiaanse leger. Daarom heeft deze bijzondere regio een (semi)autonome status binnen de Italiaanse staat, te zien aan diverse prestige-projecten, zoals als het zonder enige noodzaak verlengen van de startbaan waar met een beetje geluk een paar keer per week een DORNIER gebruik van maakt of het aanleggen van een overmaats stationsgebouw. Maar "ontleen hier geen rechten aan", Eric. 't Is ook maar een beetje hardop denken.

Gewijzigd door Kilo Hotel op 17-01-2012 22:17

Geplaatst door Tim op 17-01-2012 22:24
#23

ton baars schreef:
vlg mij is Ricky "zij " en niet hij.


Euh.. ja klopt, my bad!

Maar hoe dan ook, wat wij van de locals hebben begrepen is dat er voor dit jaar geen extra kosten komen. Mocht je zelf naar Italië willen gaan dan neem ik aan dat je voor vertrek sowieso het veld informeert over je komst. Kun je het meteen even navragen ;)

Geplaatst door Otto Foelkel op 18-01-2012 17:38
#24

ton baars schreef:
vlg mij is Ricky "zij " en niet hij.

Ach, als je voortdurend moet zwalken tussen zweefvliegers en Italianen moet je ook wel kloten hebben...

Geplaatst door webmaster op 09-02-2012 00:44
#25

Bericht van Aldo Cernezzi [www.voloavela.it]

News about the Italian tax

I have news about the Italian tax. Sad news, and finally a limited solution: The tax is a reality since last saturday. It must be paid by the owner (including financial leasing contracts etc), with the exception of aeroclubs. It is a yearly fee, the amount being fixed for gliders and balloons (450 Eur./year), and being mass-related (and very expensive) for powered aircraft.

If the owner is not an Italian resident, he has to pay the full yearly fee, when his aircraft stays on Italian territory for a period longer than 48 hrs. I suspect this may be contrary to some international rules, but so far, so bad! The tax agency has provided a bank number (IBAN and SWIFT code) for foreign owners.

The aeroclub of Torino, in view of the forthcoming competition Coppa Città di Torino, including the 15M Nationals, has announced that they will take personal responsibility of the tax, thus relieving every foreign participant from the dues. [torinoglider.com] I hope that the other clubs may find it possible to follow Torino's example, and guarantee our foreign guests a similar agreement.

It sad to note that we, aviation journalists, have written letters to this (otherwise excellent/acceptable/necessary) government, explaining all the damage this tax is going to bring to the Italian GA economy. We will loose much more money from sales taxes on hotels, restaurants, fuels, maintenance than will ever be collected by this new tax; we will loose customers for our maintenance workshops.

Geplaatst door x-ray op 09-02-2012 01:13
#26

Hallo Ben,

Kun jij een linkje geven naar de bron van dit bericht?

Dank,
Eric

Geplaatst door webmaster op 09-02-2012 08:09
#27

x-ray schreef: Kun jij een linkje geven naar de bron van dit bericht?

Diverse bronnen en dit document van de Italiaanse belastingdienst.

Geplaatst door Otto Foelkel op 09-02-2012 11:40
#28

If the owner is not an Italian resident, he has to pay the full yearly fee, when his aircraft stays on Italian territory for a period longer than 48 hrs.

Zal je ophaalploeg maar pech krijgen na een buitenlanding in Italië!

Geplaatst door Alex Landman op 09-02-2012 19:19
#29

Sorry webmeester, maar mijn Italiaans gaat niet verder dan een paar gerechten.

Geplaatst door Kilo Hotel op 15-02-2012 18:55
#30

Bericht uit Aosta ontvangen:

"Heren, zojuist schriftelijk van de Italiaanse belastingdienst bericht ontvangen dat de ingangsdatum verschoven is naar 01 Mei 2012! Daar zijn we voorlopig dus vanaf".

Gewijzigd door Kilo Hotel op 15-02-2012 18:56

Geplaatst door Otto Foelkel op 15-02-2012 23:24
#31

Tim schreef
Zweefvliegclub Teuge gaat ieder voorjaar naar Aosta. Na dit bericht te hebben gelezen, hebben we natuurlijk meteen contact opgenomen met Ricky, de chef daar ter plaatsen.

"Klink klare onzin, er is niets vanwaar" aldus Ricky. Hij wordt plat gebeld en gemaild door bezorgde vliegers uit heel Europa. "Er is wel iets gaande wat betreft belastingen maar dat heeft slechts betrekking op de Italianen zelf, daarbij is die wet nog in de bespreek fase en heeft de vallei van Aosta in autonome status wat wil zeggen dat elke landelijke wet niet automatisch ook daar van toepassing is"

Hij vroeg om Holland op de hoogte te brengen dat het om een broodje aap gaat, dus bij deze.

Kilo Hotel schreef:
Bericht uit Aosta ontvangen:

"Heren, zojuist schriftelijk van de Italiaanse belastingdienst bericht ontvangen dat de ingangsdatum verschoven is naar 01 Mei 2012! Daar zijn we voorlopig dus vanaf".


En zo komt de aap dan toch uit de mouw.

Geplaatst door Otto Foelkel op 16-02-2012 00:18
#32

Italianen zijn meesters in het achterhouden van informaties.

Ooit heb ik een Stinson overgevlogen van Aosta naar Fuente Milanos, conform een afspraak gemaakt tussen Aosta, Oerlinghausen en ondergetende.
Na een lange treinreis kwam ik op het afgesproken tijdstip in Aosta aan.
Het eerste wat Ricky mij vertelde was dat het een levensgevaarlijke operatie betrof, gezien het feit dat je maar 2 uur met zo'n ding kon vliegen en de vliegvelden in Spanje ver uit elkaar lagen. Zij vond dat ik maar weer naar huis moest gaan... Toen ik voet bij stuk hield en wilde vertrekken diende ik een vliegplan naar een Frans veld in.
Ricky vertelde mij toen dat ik eerst naar een Zwitsers vliegveld moest, waar ze bevriende relaties mee hadden en dat een vliegplan daarvoor niet nodig was.
Dit weigerde ik, omdat voor een vlucht naar het buitenland nu eenmaal een vliegplan is vereist.
Het heeft werkelijk dagen geduurd, voordat ook hier de aap uit de mouw kwam: het vliegveld was na een renovatie gesloten, omdat het niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dit was al een maand het geval, maar werd mij niet meegedeeld. Vertrekken was dus illegaal. Uiteindelijk heeft de locale instructeur het ding naar Torino gevlogen, waarna ik het toestel overnam... Onderweg bleek er van alles en nog wat niet te kloppen met de kist, maar de motor bleef tenminste draaien.

Ook met betrekking tot die nieuwe belasting zou ik niet op de informatie uit Aosta vertrouwen en de Italiaanse overheid eerst om opheldering vragen, om niet tussen de wal en het schip te geraken en net voor vertrek-of erger nog: na aankomst- van Aosta te horen, dat de Italiaanse overheid alsnog anders heeft besloten...
Als je Italiaans kunt lezen, kun je natuurlijk ook om een copy van van het bedoelde schrijven verzoeken.

Geplaatst door Bier op 16-02-2012 00:24
#33

Otto Foelkel schreef:
Italianen zijn meesters in het achterhouden van informaties.


Is er al een meldpunt Italianen overlast? :@

Geplaatst door Otto Foelkel op 16-02-2012 01:00
#34

Bier schreef:
Otto Foelkel schreef:
Italianen zijn meesters in het achterhouden van informaties.

Is er al een meldpunt Italianen overlast? :@


Ben meerdere keren met een zakenman naar Florence gevlogen en ken de Italianen redelijk goed.
Ook zo'n 30 weken Aosta hebben daartoe bijgedragen.
Zij hebben een voor Nederlanders ondoorzichtige cultuur, waar je niet snel aan went.
Overigens uitstekende mensen.
Als je in Aosta tegen de berg vliegt hoef je niet bang te zijn dat ze je daar laten liggen.
Ik heb wat dat betreft (helaas) meerdere staaltjes van gedegen vakwerk en moed gezien! :clap

Geplaatst door webmaster op 06-03-2012 11:15
#35

Aktuelle Informationen zur Luxus-Steuer in Italien

06.03.2012
Auf Grund vermehrter Anfragen, gab der Vorsitzende der Segelflug-Kommission des Italienischen Aeroclubs Herr Aldo Cernezzi am 05.03.2012 nachfolgende Information:
Die Flugzeug-Steuer ist seit Dezember aktiv und muss bis spätestens heute, 05.03.2012 bezahlt werden. Dies ist unbestritten, gilt jedoch nur für italienisch registrierte Segelflugzeuge.

Für ausländische Segelflugzeuge (und Besitzer, leider), ist das Steuergesetz so schlecht formuliert, dass es schwer ist, genau zu sagen, wie viel und wann man zu zahlen hat.
Zunächst die Forderungen:
Das Luftfahrzeug muss mindestens für einen Zeitraum von mehr als 48 Stunden ununterbrochen in Italien gewesen sein.
Dann, so streiten wir uns mit dem Finanzamt, ist die Frage, ob ein Ausländer die vollen 450 € zahlen muss. Oder, das ist am wahrscheinlichsten, ob man je 450/12 für die Anzahl der Monate vom 1. Besuch in Italien bis zum Gültigkeitsende des ARC (jährliche Nachprüfung), bezahlen muss . Diese monatliche Berechnung wird zur Zeit für die Italiener im ersten Jahr der Umsetzung/Einführung der (Luxus-) Steuer angewandt.

Ich darf hinzufügen, dass es Initiativen gegen diese Steuer von den Nationalen Aeroclubs, der AOPA, Europe AirSports, und der Europäischen Kommission gibt.
Wie auch immer: Wenn Sie kommen möchten, zahlen Sie entweder überhaupt nichts oder Sie zahlen nur für die Monate wie oben beschrieben und warten auf Änderungen, Verbesserungen oder Aktionen durch die Steuerbehörde. Bis diese Sie in Deutschland erreichen, könnten die Regeln schon geändert oder storniert sein (wie ich hoffe).
Oder Sie möchten auf „Nummer sicher" gehen und zahlen die 450 € - Flat-Rate, ab dem Tag Ihres Aufenthaltes, der die 48 Stunden Grenze überschreitet.

Ich kann nur sagen, dass ich sehr traurig bin über diese Situation.

Mit freundlichen Grüßen

Aldo Cernezzi


bron: Website DAeC-> http://www.daec.d...talien.php

Geplaatst door Otto Foelkel op 06-03-2012 14:32
#36

De vraag hoeveel een buitenlander moet betalen wordt hiermee dus niet beantwoord.

Een vergelijkbare situatie hebben wij (gedurende korte) tijd met Frankrijk beleefd:
Na een buitenlanding moest je toen aan de grens 450 frank betalen, hetgeen een enorme heibel veroorzaakte. Gelukkig werd dit snel rechtgezet.
Juist toen haalde ik een een Ka-8 op, die 10 kilometer over de grens op een vliegveld was geland.
De Fransen kende het probleem en gaven de vlieger een sleepstart waarmee hij weer over de grens kon komen.
Op de terugweg vertelde ik de douaneambtenaar dat ik mij vergist had in de landingsplaats.
Juist op dat moment zag ik boven mij het toestel ontkoppelen.
De ambtenaar wist dat hij belazerd werd, maar kon er geen donder aan doen.

Geplaatst door x-ray op 06-03-2012 16:11
#37

Ik vraag me trouwens af hoe je kunt aantonen dat een bepaald zweefvliegtuig 48 uur op Italiaans grondgebied heeft gestaan.
En als de vleugels er niet aan zitten, is het dan toch nog een vliegtuig?

Geplaatst door Otto Foelkel op 06-03-2012 17:32
#38

x-ray schreef:
En als de vleugels er niet aan zitten, is het dan toch nog een vliegtuig?

En geldt het ook voor Aosta, dat zich niet als werkelijk Italiaans beschouwd en waar nogal wat uitzonderingsregels gelden? Ik werd altijd verwelkomd met "Aosta Libre" als ik na een lange reis het dal inzakte...

Geplaatst door Chester op 06-03-2012 23:53
#39

x-ray schreef:
Ik vraag me trouwens af hoe je kunt aantonen dat een bepaald zweefvliegtuig 48 uur op Italiaans grondgebied heeft gestaan.
En als de vleugels er niet aan zitten, is het dan toch nog een vliegtuig?

Volgens Chicago valt alles binnen je territoriale grenzen onder je grondgebied en volgens het papiertje is het een vliegtuig (BVI+BVL) totdat beiden niet meer geldig zijn.

Als je nu een FAA brevet hebt en op een DG in Italië gaat vliegen kan je maar beter Prozac meenemen...

Geplaatst door x-ray op 07-03-2012 04:07
#40

Waarschijnlijk gaat men ervan uit dat een vliegtuig Italie door de lucht binnenkomt en door de lucht ook weer verlaat. In dat geval is controle op de 48 uur wat gemakkelijker.
Maar een zweefvliegtuig landt, verdwijnt in een aanhanger, verlaat het vliegveld, komt de volgende dag weer terug....
Waar is het ondertussen gebleven?
Daar mag de Italiaanse belastingdienst wel een legertje ambtenaren op zetten.

Geplaatst door Confident op 07-03-2012 11:33
#41

x-ray schreef:
Waarschijnlijk gaat men ervan uit dat een vliegtuig Italie door de lucht binnenkomt en door de lucht ook weer verlaat. In dat geval is controle op de 48 uur wat gemakkelijker.
Maar een zweefvliegtuig landt, verdwijnt in een aanhanger, verlaat het vliegveld, komt de volgende dag weer terug....
Waar is het ondertussen gebleven?

Daar mag de Italiaanse belastingdienst wel een legertje ambtenaren op zetten.


Zo verdwijnen er in en uit Nederland ook vliegtuigen hoor.
Mag de FIOD ook wel eens naar kijken.

Mooie draad is dit trouwens: prachtig zicht op de integriteit en mores van zweefvliegers.
Echte PRRRRRRRRRRRRRRR voor de sport!

Geplaatst door x-ray op 07-03-2012 14:04
#42

deleted account 2 schreef:
Zo verdwijnen er in en uit Nederland ook vliegtuigen hoor.
Mag de FIOD ook wel eens naar kijken.

Alleen, mijn verhaaltje is "eind goed al goed", want de kist komt de volgende dag gewoon weer terug. Lezen!

deleted account 2 schreef:
Mooie draad is dit trouwens: prachtig zicht op de integriteit en mores van zweefvliegers.
Echte PRRRRRRRRRRRRRRR voor de sport!

Wat de regering Monti hier uithaalt is nou ook niet zo PRRRRRRRRachtig voor de sport

Geplaatst door Bier op 07-03-2012 14:11
#43

deleted account 2 schreef:
Mooie draad is dit trouwens: prachtig zicht op de integriteit en mores van zweefvliegers.
Echte PRRRRRRRRRRRRRRR voor de sport!


Belasting = Diefstal

Niks mis mee om belasting te ontwijken, wat mij betreft ben je eerder een verzetstrijder dan een fraudeur als je er alles aan doet om geen belasting te betalen.

Geplaatst door Otto Foelkel op 07-03-2012 14:27
#44

Bier schreef:
Niks mis mee om belasting te ontwijken, wat mij betreft ben je eerder een verzetstrijder dan een fraudeur als je er alles aan doet om geen belasting te betalen.

Griekse voorouders??

Geplaatst door jkuijpens op 07-03-2012 14:42
#45

Otto Foelkel schreef:
Bier schreef:
Niks mis mee om belasting te ontwijken, wat mij betreft ben je eerder een verzetstrijder dan een fraudeur als je er alles aan doet om geen belasting te betalen.

Griekse voorouders??


nee. hij ziet wat onze bestuurders met ons geld doen en wordt heel droevig wanneer hij zijn salarisbrief ziet

Geplaatst door Jan de Hulster op 07-03-2012 15:13
#46

jkuijpens schreef:
Otto Foelkel schreef:
Bier schreef:
Niks mis mee om belasting te ontwijken, wat mij betreft ben je eerder een verzetstrijder dan een fraudeur als je er alles aan doet om geen belasting te betalen.

Griekse voorouders??


nee. hij ziet wat onze bestuurders met ons geld doen en wordt heel droevig wanneer hij zijn salarisbrief ziet


In Amsterdam hebben we sinds zo'n 20 jaar of meer parkeer belasting.

Dat begon met een kleine ring in de binnenstad, de rest van de stad had er geen last van.
Nu 20 jaar later betaal je praktisch in de gehele stad parkeer heffing. (de ring werd steeds groter in de loop der jaren)
Er komt natuurlijk een moment dat iedereen in geheel Amsterdam parkeer belasting betaald.

Als alle steden en dorpen zo te werk gaan dan betaald over 20 jaar iedereen in iedere stad of dorp parkeer belasting in Nederland
Dan zullen alleen nog de plekken buiten de dorpse/stedelijke bebouwing vrij zijn van parkeer belasting.

Dan zal er iemand opstaan en stellen dat dat oneerlijk is en dan komt het laatste stuk van Nederland aan bod voor parkeer belasting.


Kortom een mooi democratisch wettelijk proces.

Maar of het juist is.....?


Dus wat men in Italie bedenkt/verzint voor (zweef)vliegtuigen kan ook in de rest van Europa gedaan worden.

Dat wordt me nog wat........

Geplaatst door Otto Foelkel op 07-03-2012 15:47
#47

jkuijpens schreef:
nee. hij ziet wat onze bestuurders met ons geld doen en wordt heel droevig wanneer hij zijn salarisbrief ziet

Dan moet hij de Prozac van Chester slikken; of nog beter: Viagra om de belastingdienst eens goed te naaien.

Geplaatst door Confident op 07-03-2012 16:18
#48

Bier schreef:
deleted account 2 schreef:
Mooie draad is dit trouwens: prachtig zicht op de integriteit en mores van zweefvliegers.
Echte PRRRRRRRRRRRRRRR voor de sport!


Belasting = Diefstal

Niks mis mee om belasting te ontwijken, wat mij betreft ben je eerder een verzetstrijder dan een fraudeur als je er alles aan doet om geen belasting te betalen.


Klopt.
Alleen is het woord dat jij opplakt -ontWIJKEN- niet het juiste woord. Het moet zijn ontDUIKEN.
Da's wat anders.
Je bedient je van Amelioratie ( :o irritant, zo'n woord!!!)

Maar je zet jezelf en de Nederlandse Zweefvliegers wel goed op de kaart:

HULDE voor fraudeurs. ja hoor, ja.

De rest kan maar beter oprotten. nietwaar?

Toch goed om te weten, als beginnende zweefvlieger :wait

Geplaatst door Confident op 07-03-2012 16:22
#49

Otto Foelkel schreef:
jkuijpens schreef:
nee. hij ziet wat onze bestuurders met ons geld doen en wordt heel droevig wanneer hij zijn salarisbrief ziet

Dan moet hij de Prozac van Chester slikken; of nog beter: Viagra om de belastingdienst eens goed te naaien.


Er zit in de zweefvliegsport anders behoorlijk wat : "bestuurdersvolk".

Zo hebben jullie een voormalig bestuurder van Philadelphia zélf gekozen tot voorzitter.
Hoe zit dat nou?

Jullie haten het en jullie kiezen het?
http://www.telegr...tie__.html

Geplaatst door Jan Hulzebos op 07-03-2012 19:37
#50

deleted account 2 schreef:
Otto Foelkel schreef:
jkuijpens schreef:
nee. hij ziet wat onze bestuurders met ons geld doen en wordt heel droevig wanneer hij zijn salarisbrief ziet

Dan moet hij de Prozac van Chester slikken; of nog beter: Viagra om de belastingdienst eens goed te naaien.


Er zit in de zweefvliegsport anders behoorlijk wat : "bestuurdersvolk".

Zo hebben jullie een voormalig bestuurder van Philadelphia zélf gekozen tot voorzitter.
Hoe zit dat nou?

Jullie haten het en jullie kiezen het?
http://www.telegr...tie__.html



Hé, wie is dit ?
Een beginnende zweefvlieger met 275 postings ?

Geplaatst door Frank Hiemstra op 07-03-2012 20:36
#51

deleted account 2 schreef:
Er zit in de zweefvliegsport anders behoorlijk wat : "bestuurdersvolk".

Zo hebben jullie een voormalig bestuurder van Philadelphia zélf gekozen tot voorzitter.
Hoe zit dat nou?

Jullie haten het en jullie kiezen het?
http://www.telegr...tie__.html

Jan Hulzebos schreef:
Hé, wie is dit ?
Een beginnende zweefvlieger met 275 postings ?

Kom op Jolanda, verander je naam weer even, wil je?

Geplaatst door Bier op 07-03-2012 23:08
#52

Frank Hiemstra schreef:
deleted account 2 schreef:
Er zit in de zweefvliegsport anders behoorlijk wat : "bestuurdersvolk".

Zo hebben jullie een voormalig bestuurder van Philadelphia zélf gekozen tot voorzitter.
Hoe zit dat nou?

Jullie haten het en jullie kiezen het?
http://www.telegr...tie__.html

Jan Hulzebos schreef:
Hé, wie is dit ?
Een beginnende zweefvlieger met 275 postings ?

Kom op Jolanda, verander je naam weer even, wil je?

Ik keek net even naar buiten, het is inderdaad weer volle maan.

Geplaatst door Confident op 08-03-2012 10:12
#53

Wat een prachtige bevestigingen hierboven:

Een "goed clublid" volgens de Nederlandse Zweefvliegsport: fraudeurs en oplichters en bedreigers.

Groetjes van Murphy aan de "vlieg op mijn schroot of ik schiet"-club.

Geplaatst door webmaster op 08-03-2012 11:14
#54

Aub terug naar topic: Nieuw in Italie: (motor)zweefvliegtuigbelasting

Geplaatst door Otto Foelkel op 08-03-2012 13:20
#55

webmaster schreef:t
Aub terug naar topic: Nieuw in Italie: (motor)zweefvliegtuigbelasting

Maar hoe? Alleen een compleet vertaalde mededeling hierover van de Italiaanse overheid kan in deze uitsluitsel geven en die heb ik nog niet gezien...
Het lijkt mij nogal voor de hand te liggen dat de KNVvL dit nader uitzoekt.

Geplaatst door Kilo Hotel op 08-03-2012 14:35
#56

Otto Foelkel schreef:
Alleen een compleet vertaalde mededeling hierover van de Italiaanse overheid kan in deze uitsluitsel geven en die heb ik nog niet gezien...
Het lijkt mij nogal voor de hand te liggen dat de KNVvL dit nader uitzoekt.


Vanwege haastwerk en onbekendheid met materie was "compleet verhaal" niet compleet en multi interpretabel. Vandaar tot 1 mei opgeschort (alsdus brief belastingdienst aan Aero Club Valle d'Aosta).

Geplaatst door Confident op 08-03-2012 15:11
#57

webmaster schreef:
Aub terug naar topic: Nieuw in Italie: (motor)zweefvliegtuigbelasting


Webmaster in de bocht :yum
óók associated lid van de van de schiet-op-mijn-schroot-of-ik-schiet-club :stress

Er loopt hier een legertje lui op te ruien tot belastingontduiking, en als daar wat tegengas op komt, dan moet de draad terug naar het onderwerp :D

Een betere bevestiging is er niet:

Een "goed clublid" in de Nederlandse Zweefvliegsport is bereid te frauderen
Alleen NOEMEN we dat....: "goed koopmanschap"

Een prachtig voorbeeld van Amelioratie....

Geplaatst door arjanvd op 08-03-2012 15:56
#58

Bier schreef:
Frank Hiemstra schreef:
deleted account 2 schreef:
Er zit in de zweefvliegsport anders behoorlijk wat : "bestuurdersvolk".

Zo hebben jullie een voormalig bestuurder van Philadelphia zélf gekozen tot voorzitter.
Hoe zit dat nou?

Jullie haten het en jullie kiezen het?
http://www.telegr...tie__.html

Jan Hulzebos schreef:
Hé, wie is dit ?
Een beginnende zweefvlieger met 275 postings ?

Kom op Jolanda, verander je naam weer even, wil je?

Ik keek net even naar buiten, het is inderdaad weer volle maan.


Klopt inderdaad http://kalender-3...lender.php

Wat een toeval. Of niet?

Geplaatst door Otto Foelkel op 08-03-2012 16:19
#59

Kilo Hotel schreef:
Vanwege haastwerk en onbekendheid met materie was "compleet verhaal" niet compleet en multi interpretabel. Vandaar tot 1 mei opgeschort (alsdus brief belastingdienst aan Aero Club Valle d'Aosta).

Als de Italiaanse belastingdienst zelf het plaatje al niet compleet heeft, lijkt een verdere discussie over dit onderwerp mij zinloos. Overigens vind ik het niet zo vreemd, dat een land dat miljarden te kort komt, ook dit soort maatregelen neemt. Als deze belasting voor buitenlanders pro rata wordt ingevoerd hebben vooral Italiaanse zweefvliegers daar last van. Ik voel op mijn klompen aan dat wij ons druk maken over zaken die in het niet vallen bij wat ons hier in Nederland nog te wachten staat!

Geplaatst door Confident op 08-03-2012 16:49
#60

arjanvd schreef:
Bier schreef:
Frank Hiemstra schreef:
deleted account 2 schreef:
Er zit in de zweefvliegsport anders behoorlijk wat : "bestuurdersvolk".

Zo hebben jullie een voormalig bestuurder van Philadelphia zélf gekozen tot voorzitter.
Hoe zit dat nou?

Jullie haten het en jullie kiezen het?
http://www.telegr...tie__.html

Jan Hulzebos schreef:
Hé, wie is dit ?
Een beginnende zweefvlieger met 275 postings ?

Kom op Jolanda, verander je naam weer even, wil je?

Ik keek net even naar buiten, het is inderdaad weer volle maan.


Klopt inderdaad http://kalender-3...lender.php

Wat een toeval. Of niet?


Nee joh. BIER houdt goed in de gaten wanneer het volle maan is. Doet 'ie altijd.
Net als inbrekersvolk. :D

BIER houdt ook de OLC in de gaten. Zo hoorde ik van een ander ACS-lid dat BIER vreselijk de pest in had toen hij een keer zag dat ik meer kilometers had gemaakt dan hij.
Een normaal mens maakt zich daar niet druk om, maar BIER wel.

Dat andere ACS-lid vond het maar "zielig" van BIER.
Maar dat weet BIER nog niet. Nu wel :annoy

Dergelijk sneue types zijn ook de figuren die anderen hun records niet gunnen en daar minderwaardige riooltaal over braken.

Ook dát bevestigt slechts: een "goed clublid" in De Nederlandse Zweefvliegsport is niet gespeend van enig fatsoen.

Geplaatst door Otto Foelkel op 08-03-2012 16:53
#61

Effe dimmen Jolanda, voordat het weer aan alle kanten uit de hand gaat lopen en de webmaster moet ingrijpen.

Geplaatst door Confident op 08-03-2012 17:00
#62

Otto Foelkel schreef:
Kilo Hotel schreef:
Vanwege haastwerk en onbekendheid met materie was "compleet verhaal" niet compleet en multi interpretabel. Vandaar tot 1 mei opgeschort (alsdus brief belastingdienst aan Aero Club Valle d'Aosta).

Als de Italiaanse belastingdienst zelf het plaatje al niet compleet heeft, lijkt een verdere discussie over dit onderwerp mij zinloos. Overigens vind ik het niet zo vreemd, dat een land dat miljarden te kort komt, ook dit soort maatregelen neemt. Als deze belasting voor buitenlanders pro rata wordt ingevoerd hebben vooral Italiaanse zweefvliegers daar last van. Ik voel op mijn klompen aan dat wij ons druk maken over zaken die in het niet vallen bij wat ons hier in Nederland nog te wachten staat!


Die Italiaanse belasting is puur een Italiaanse aangelegenheid.

En verdere weet ieder "goed clublid" prima de belasting te ontduiken en ongezien, dus niet bij volle maan, hun kistjes de grens over te sjaggeren. :hila
Wel even de volle maankalender checken natuurlijk! ;)

Geplaatst door Confident op 08-03-2012 17:10
#63

Otto Foelkel schreef:
Effe dimmen Jolanda, voordat het weer aan alle kanten uit de hand gaat lopen en de webmaster moet ingrijpen.


Oké. Braaf. In de mand. Omdat een voormalig "goed clublid" dat zegt. Woef. Af. :)

Weet jij trouwens of die aanvullende ARC-inspectie op de PH-687 nog is uitgevoerd voordat die kist "naar Duitsland" is gesjaggerd (bij volle maan of geen volle maan)?

Geplaatst door Otto Foelkel op 08-03-2012 17:12
#64

Heeft allemaal geen zin Jolanda.
Volle maan associeer ik met romantiek en niet met inbrekers en belastingontduikers.

Geplaatst door Otto Foelkel op 08-03-2012 17:21
#65

deleted account 2 schreef:
Weet jij trouwens of die aanvullende ARC-inspectie op de PH-687 nog is uitgevoerd voordat die kist "naar Duitsland" is gesjaggerd (bij volle maan of geen volle maan)?

Weet ik niet; interesseert me niet en heeft ook al niets met deze draad te maken.

Geplaatst door Confident op 08-03-2012 17:23
#66

Otto Foelkel schreef:
Volle maan associeer ik met romantiek en niet met inbrekers en belastingontduikers.


:o :o Dus het was een stil oneervol aanbod van BIER? :o :o :o

Getsiederrie! :D

Geplaatst door Confident op 08-03-2012 17:25
#67

Otto Foelkel schreef:
Heeft allemaal geen zin Jolanda.


Heb je last van je voorjaarsdepressie?

Toch maar an de prozac dan :comf

Geplaatst door Otto Foelkel op 08-03-2012 17:53
#68

deleted account 2 schreef:
Heb je last van je voorjaarsdepressie?

Nog niet, maar als je zo door blijft gaan kan dat snel veranderen en voordat mijn witlof zwartlof wordt stop ik voorlopig even met het beantwoorden van al jouw lastige vragen.

Geplaatst door Confident op 08-03-2012 18:05
#69

Otto Foelkel schreef:
deleted account 2 schreef:
Weet jij trouwens of die aanvullende ARC-inspectie op de PH-687 nog is uitgevoerd voordat die kist "naar Duitsland" is gesjaggerd (bij volle maan of geen volle maan)?

Weet ik niet; interesseert me niet en heeft ook al niets met deze draad te maken.


Nee dat klopt.
Deze draad gaat over zweefvliegers die politici voor maffia uitmaken
Die hier op dit forum propaganderen: belasting = diefstal
en die opruien tot belastingontduiking.

Wie dat het beste doet, is een held. Een verzetstrijder zelfs!

Lees de eerste twee pagina's nog eens door....

Daarom schreef ik ook: die postings brengen schade toe aan de Nederlandse Zweefvliegsport

Belastingontduiking <> heldendom.
Daar gaan landen aan kapot.
En een sport aan kapot.

Een mooie sport. Toch?
gedraag je dan.
En nu: af! IN je mand!

Geplaatst door webmaster op 08-03-2012 18:08
#70

Valt voor sommigen niet mee om on-topic te blijven . . . . . . :(

Draadje gaat op slot tot moment dat er weer nieuws uit Italie te melden valt.

Geplaatst door webmaster op 18-03-2012 00:41
#71

Kilo Hotel schreef:
Ik ben gisteren aangekomen in Aosta. Er is over dit onderwerp overleg geweest tussen "Financien" en Italiaanse zweefvliegclubs. De heffing is in eerste instantie bedoeld voor de Italianen zelf, omdat die vaak op buitenlandse kisten vliegen en daar wil de Italiaanse overheid een graantje van meepikken. Het ging om extra belasting voor (zweef)vliegtuigen. Ultralights vielen buiten de "oude" regeling. De regeling die na overleg tot stand lijkt te komen is:

€ 200 "belasting" op jaarbasis voor zweefvliegtuigen + ultralights met buitenlandse registratie en die langer dan 45 dagen in Italie verblijven.

Dit is de informatie die bij de clubs aanwezig is. E.e.a. moet formeel nog vorm krijgen. Daarom is de vorige regeling tot 1 mei opgeschort.

Geplaatst door Chester op 27-05-2012 18:04
#72

En zie tevens deze link:
http://www.pprune.org/biz-jets-ag-flying-ga-etc/473122-italians-new-tax-snafu-9.html#post7193266

COMMERCIAL OPERATORS NOW INCLUDED IN THE MODIFIED ITALIAN TAX

The Italian government has worked upon an amendment to the controversial Italian Luxury Tax originally adopted in December 2011. The amended version will result in a set of new rules that will quite considerably change the obligations of Italian and foreign operators to Italian tax authorities. It will be presented this afternoon to the Senate and voted on by the end of the week, after having been approved without changes by the Lower House of Parliament. It will eventually supersede the rules established by the decree in December 2011.

The new rule introduces a tax on Italian and non-Italian commercial operators. This new tax on 'aero-taxi' will be paid by each passenger for each leg and is equivalent to 100 € on legs of less than 1,500km and 200 € for legs above 1,500km; the fee will be paid by the operator around modalities not fixed yet but which will be set by the Tax Office within 60 days from now. According to our interpretation, a return flight to Italy consists of two legs and will therefore require a double payment of the above-mentioned figures. Any additional domestic flight inside the Italian territory will count as an additional leg. This is a “new” tax, imposed this time on passengers of air taxis. This move of the Italian authorities is unfortunately in line with the taxes already existing in other countries (UK, Austria, Germany).

As regards the tax on non-commercial operations established in December 2011, the amounts initially considered have been reduced by 50% (e.g. for aircraft up to 1,000 kg, 1.5 €/kg were foreseen, while in the amended version this has been dropped to 75 ¢). These amounts will continue to be charged to both Italian and non-Italian operators however the significant change compared to the previous rule is that non-Italian non-commercial operators will be charged only if the aircraft stays more than 45 days on Italian territory instead of the previous limit of 48 hours. Non-Italian registered aircraft having spent more than 45 days on Italian territory will be subject to the tax on a pro-rata monthly basis, i.e. 1/12 of the annual rate for each month spent in Italy in excess of the 45 days tax exemption period. The tax and airport authorities will monitor actual payment. According to the new rules this change will be applied retroactively to December 2011 so in other words and in our opinion the Italian government has realized this tax was a mistake negatively affecting foreign investments and has decided to downgrade it to an almost irrelevant degree.

EBAA continues to coordinate with the Italian stakeholders and regulators its political action both at European and Italian level so as to ensure that decision makers are informed of the impact of these measures.

Pedro VICENTE AZUA

Chief Operating Officer

European Business Aviation Association (EBAA)
Phone: +32 2 766 0070
pedrovazua@ebaa.org
www.ebaa.org