Online Contest 10 april
Geplaatst door webmaster op 11-04-2010 17:08
Afgelopen zaterdag 10 april was eindelijk de eerste "fatsoenlijke" OLC-dag van vliegseizoen 2010. Er zijn inmiddels 53 vluchten voor deze dag aangemeld. De totaal gevlogen afstand is 12.788 km. (gemiddelde vluchtafstand 241 km)
Jeroen Kole, winnaar OLC 2009, is met een vlucht van 539 km dagwinnaar geworden.
Steeds meer deelnemers geven bij het aanmelden van hun vlucht ook piloot-commentaar. Leuk om te lezen en dit geeft naast de normale OLC vluchtinformatie een completer beeld van de vlucht. Klik HIER voor een verzameld overzicht van deze dagcommentaren.
Uitgebreid nieuws
Afgelopen zaterdag 10 april was eindelijk de eerste "fatsoenlijke" OLC-dag van vliegseizoen 2010. Er zijn inmiddels 53 vluchten voor deze dag aangemeld. De totaal gevlogen afstand is 12.788 km. (gemiddelde vluchtafstand 241 km)
Jeroen Kole, winnaar OLC 2009, is met een vlucht van 539 km dagwinnaar geworden.
Steeds meer deelnemers geven bij het aanmelden van hun vlucht ook piloot-commentaar. Leuk om te lezen en dit geeft naast de normale OLC vluchtinformatie een completer beeld van de vlucht. Zie hieronder voor een verzameld overzicht van deze dagcommentaren.
Ronald Termaat, Nimbus 4DT, Take-off vliegveld: Terlet, (534 km):
Beetje later gestart ivm vioolconcert van m'n dochter. Redelijke adscherming in het begin. Naar het noorden vliegend onder de overcast in het oosten moeilijk gezeten. Was weer erg leuek vlucht over de mooie Eifel met Etiene. Wel koud. brrr.
Mark Leeuwenburgh, Ventus 2, Take-off vliegveld: Soesterberg, (472 km):
Laat gestart ivm startproblemen.
Alfred Paul Alfers, LS 8, Take-off vliegveld: Soesterberg, (436 km):
Door startproblemen pas laat gestart. Uiteindelijk erg leuke dag! Bij Malden de bel van de dag en daarna een final glide van 250km:-)
Bart Berendsen, Std. Cirrus, Take-off vliegveld: Soesterberg (NL), 370 km:
Helaas pas laat kunnen starten. Wel lekker lang doorgevlogen, iets te lang zelfs, net niet meer thuis kunnen komen... Op het tweede been tegen de wind in was het soms lastig vooruitkomen. Eenmaal onder een dikke straat over de veluwe ging het wel super, met zelfs een bel van 4.5m/s! Al-met-al een prachtige dag, met goed zicht en af en toe goed stijgen. Coen bedankt voor het ophalen.
Jeroen Oostendorp, ASW 20, Take-off vliegveld: Soesterberg (NL), 385 km
Helaas wat problemen met de startmiddelen maar toch fijn lang door kunnen gaan. Hulde aan de electrische sokken.
Ronald Berg, Ventus bT 17,6m, Take-off vliegveld: Soesterberg (NL), 371 km
koud!
Guy van Sande, G 1000/20m T, Take-off vliegveld: Nistelrode, 348.11 km
Laat gestart (in mijn geval vanwege de afscherming in het zuiden). Noord van deventer geen zon meer te zien, dus maar omgedraaid... Uiteindelijk net iets te ver naar het noorden doorgegaan, en durfde dus niet meer over Oss heen te vliegen... Wel veel langer door kunnen vliegen dan verwacht...
Matthijs Tanis, Ventus cT 17,6m, Take-off vliegveld: Soesterberg, 338 km
Mooie vlucht, bij Epe gekeerd omdat de basis onder 800m zakte, tot Woensdrecht ging het prima en daar wachtte zelfs 3m/s voor me. Terugweg erg moeizaam, en ik kon de Veluwe niet meer opkomen waar het erg mooi uitzag.
Hadriaan2 van Nes, DG 800S/18m, Take-off vliegveld: Lemelerveld, 321 km
1e vlucht van het jaar! Lage basis in het noorden met veel overontwikkeling. Pas zuid van Deventer begon het wat beter en betrouwbaarder te worden. Bezoekje aan S'berg, boven de ATZ, met radiocontact.
Thom Warmerdam, LS 6, Take-off vliegveld: Eindhoven, 260 km
Leuke dag im deze kist weer een keer in te vliegen.
Willem Baars, den, DG 500M 22m, Take-off vliegveld: Terlet, 222 km
Eerste overland 2010, Samen met Ton de Bruine. In het oosten erg moeilijk, waarschijnlijk te vroeg gestart. Naarmate de dag vorderde werd het beter.
Bram Couteaux, Duo Discus T, Take-off vliegveld: Eindhoven, 202 km
Late start door verkeersleiding
Bas Schellenberg, DG 800/18m, Take-off vliegveld: Lemelerveld, 193 km
Handig zo'n thermiekgenerator..... beetje overmoedig bij het veld weggestoken terwijl het niets was.... op de terugweg verkeerde keuze gemaakt om langs het oosten te gaan terwijl het daar helemaal grijs was (al doende leer je..).
Aarnout Bakker, Pegase, Take-off vliegveld: Hilversum, 149.44 km
Toch moeizamer dan gedacht.
Ron Janssen, LS 4, Take-off vliegveld: Volkel, 140 km
Samen met ZG een beetje de apparatuur testen. Seeyou op de telefoon is geen optie !
Richard Pieters, Ventus cT 17,6m, Take-off vliegveld: Eindhoven, 135 km
helaas wat laat gestart
Jeroen Eyken, Astir CS, Take-off vliegveld: Terlet, 107 km
Lokale vlucht, soms sterke bellen, hoe later hoe beter.
Natasja Neut van der, Discus 2, Take-off vliegveld: Eindhoven, 86 km
Een ruim lokaal vluchtje. Helaas kon ik pas even voor drie uur starten (vanwege Verkeersleiding @ EHEH moesten we heeeeel lang wachten). Wat een mooi weer was het, wolkenstraten met een basis van 1.400 mtr (wel kkkoud!). G-E-N-O-T-E-N. Veel te vroeg terug naar EHEH. Gelukkig heeft de D2 daarna nog twee vluchten met iemand anders gemaakt zodat het geen weggegooide dag was voor de D2.
Jeroen Korving, Discus, Take-off vliegveld: Veendam, 64 km
heerlijk weer eens gevlogen