gezocht Zweefvliegkamp zonder lidmaatschap
|
guillaume |
Geplaatst op 26-06-2010 15:29
|
Lid
Sinds: 21.06.10
|
Op korte termijn zoek ik voor mijn zoon (15j) een kennismakings zomerkamp. Het zweefvliegen lijkt hem te gek maar ik wil hem eerst in de praktijk laten ervaren of hij het echt leuk vind alvorens lid te worden van een club.
Ik heb al hier en daar geïnformeerd maar heb nog steeds niets kunnen vinden. (zonder direct lid te worden!) Ook buitenlandse clubs (Belgie, Duitsland, Tsjechië ed. geen bezwaar)
Planning is 1e + 2e week juli of 1e 2e week aug.
Wie O wie heeft een goede tip.
tel: 035-5243522 of email G.klaaysen@gmail.com
Gewijzigd door guillaume op 26-06-2010 15:50 |
|
|
|
Olivier |
Geplaatst op 26-06-2010 20:40
|
Lid
Sinds: 03.09.08
|
www.zweven.eu ! Zie mail |
|
|
|
JanM |
Geplaatst op 27-06-2010 07:43
|
Lid
Sinds: 29.09.08
|
Zie link
http://zcflevo.nl...omercursus |
|
|
|
rutger kruk |
Geplaatst op 27-06-2010 12:22
|
Lid
Sinds: 07.04.09
|
Persoonlijk zal ik mijn kind niet hier http://www.zweefv...entrum.nl/ onderbrengen. |
|
|
|
Hinse |
Geplaatst op 27-06-2010 12:31
|
Lid
Sinds: 10.07.09
|
Van harte welkom bij de Aero Club Salland,
http://www.aeroclubsalland.nl
|
|
|
|
Jip |
Geplaatst op 28-06-2010 11:40
|
Lid
Sinds: 24.12.08
|
Probeer het ook eens bij: Zweefvliegclub Ameland
GliderTracking |
|
|
|
Marco uit hangar 5 |
Geplaatst op 28-06-2010 12:59
|
Lid
Sinds: 02.09.08
|
Ik ben in 1986 begonnen bij Haus Der Luftsportjugend in Duitsland (vliegveldje Bottenhorn).. erg leuk en internationaal, met jeugd van uit heel europa, Amerika en zelfs Australie heb ik meegemaakt ! Pas in 1992 lid geworden van de ZCH
Hoe het nu is weet ik niet, maar het bestaat nog wel, al is het op een andere locatie in duitsland..
http://www.hdlsj.de/index.php
Groetjes, Marco
www.zweef.nl (ZCNK website) |
|
|
|
zendesigner |
Geplaatst op 28-06-2010 14:29
|
Lid
|
www.kac.be , weelde ligt vlak onder de nederlandse grens.
Echter is dit jaar het kamp al volzet . all-in prijs, geen aprt lidmaatschap vereist wel medische keuring |
|
|
|
ipepping |
Geplaatst op 03-09-2010 15:02
|
Lid
Sinds: 23.08.10
|
Mocht hij straks in Nijmegen willen gaan studeren.. Ieder jaar organiseert Stabilo een beginnerscursus (3 dagen) voor studenten. Hiervoor is geen lidmaatschap vereist)...
Groeten,
Ilse Pepping
PR functionaris NSA Stabilo |
|
|
|
Karel _ ZCDeelen |
Geplaatst op 03-09-2010 20:23
|
Lid
Sinds: 04.01.09
|
Het gewenste antwoord op deze vraag past niet bij het zweefvlieg wereldje.
99,9 % van de mensen zijn vrijwilliger en delen de lusten en de lasten van kosten en werk.
Daarnaast is de sport te serieus om even een weekje te gaan doen, dat staat lijnrecht tegenover de commitment die de gemiddelde zweefvlieger moet maken om deze sport ( hobby) te kunnen bedrijven.
Denk eens aan een zeilkamp, pony-kamp of iets dergelijks.
Y
Winter = TMG tijd |
|
|
|
Jip |
Geplaatst op 03-09-2010 21:17
|
Lid
Sinds: 24.12.08
|
youp schreef:
99,9 % van de mensen zijn vrijwilliger en delen de lusten en de lasten van kosten en werk.
Daarnaast is de sport te serieus om even een weekje te gaan doen, dat staat lijnrecht tegenover de commitment die de gemiddelde zweefvlieger moet maken om deze sport ( hobby) te kunnen bedrijven.
Y
Daar ben ik het niet mee eens..
Wat je zegt over commitment bij zweefvliegen klopt natuurlijk wel, maar het gaat hier om een introductie. Het is juist goed als clubs de mogelijkheid bieden om mensen eerst te laten 'proeven' zonder vol lidmaatschap. Het neemt toch een zekere drempel weg.
Een kamp of korte introductiecursus lijkt me daarvoor uitermate geschikt. Ik weet niet wat de cijfers zijn, maar ik verwacht dat een redelijk percentage daarna doorgaat en alsnog (ergens) bij een club lid wordt.
Gewijzigd door Jip op 03-09-2010 21:20
GliderTracking |
|
|
|
Marco uit hangar 5 |
Geplaatst op 04-09-2010 02:13
|
Lid
|
youp schreef:
Y
Wat een BS... Ik heb ZELF dus eerste hand eigen ervaring, van 1986 t/m 1992 alleen maar tijdens de zomervakantie twee en een halve week aan zweefvliegkampen meegedaan bij Haus Der Luftsportjugend in Hirzenhain Duitsland.. vliegen deden we op Vliegveldje bottenhorn.. Alles geregeld voor 1200 gulden, 3 maaltijden per dag, slapen, instructie, verzekering. Geen limiet aan tijd of starts, geen verplichting lid te worden van een club.. alleen een medische keuring was verplicht. Vast personeel op de lier, startwagen.. Het enige wat we mochten doen was aanhaken, vliegen, kisten terug duwen en kabels halen met de Leppo.Eerste jaar solo gekomen, tweede jaar na 10 starts weer solo, jaren daarna alleen een checkstart nodig om weer op de K8 en later de K6 te mogen vliegen.
Ik heb daar hele leuke herinneringen aan, geweldige tijd met allemaal jeugd van uit heel europa en ook daarbuiten, veel Nederlanders ook.
Maar ik heb ook een jaartje zoiets gedaan op Salland, en ik geloof dat ze dat nog steeds doen.
Dus een zweefvliegkamp, kan heel goed, en is een hele goede manier om met zweefvliegen kennis te maken. Mensen die het echt leuk vinden worden dan vanzelf wel een keer lid van een club, ikzelf ben uiteindelijk ook lid geworden van de ZCH. Maar ik kan me herinneren op Salland daar waren ook gasten uit Den Haag die kwamen alleen tijdens de zomer een paar weken vliegen en dan gingen ze weer, en dat werd daar prima gevonden.
Groetjes, Marco
www.zweef.nl (ZCNK website) |
|
|
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 04-09-2010 09:08
|
Lid
Sinds: 03.09.08
|
Deze club doet in de herfstvakantie in oktober nog een 1-weeks of 2-weeks kamp in Frankrijk.
misschien is dat wat?
http://www.zweven...gen-leren/ |
|
|