| 29-12-2024 | 18:53
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,411
· Nieuwste lid: Reparon
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
(gast)kabeltje op Terlet?
jpvisser
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-04-2010 19:36
Lid

Berichten: 26
Sinds: 14.02.09

Is het nog mogelijk om als vlieger van een andere club een kabeltje (of twee) op Terlet te krijgen/kopen? Ik kan er niets over vinden op de SZT website.

Of is het een kwestie van startkaart kopen, naar boven rijden, eigen kist monteren (hopenlijk met wat hulp) en gaan?

Jan-Peter
 
wdenbaars
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-04-2010 19:44
Lid

Berichten: 40
Sinds: 26.05.09

Er wordt wel gesproken over zogenaamde terug vlieg kabels maar verder dient men volgens mij om bij de SZT te starten de deelnemers bijdrage van €40,= (dagkaart) en een startkaart €13.= af te rekenen.

Groeten,

Willem
 
Sieb
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-04-2010 20:52
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

volgens mij kan je beter naar Malden.... als je door de week wil starten voor 25 euro. zie website van Nijac http://www.nijac....
Gewijzigd door Sieb op 27-04-2010 20:56
 
www.acvz.nl
mgrim
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-04-2010 21:16
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 123
Sinds: 02.09.08

volgens mij kan je beter naar Malden.... als je door de week wil starten voor 25 euro.

Of je komt weer naar Salland. Daar is ook 7 dagen per week een vliegbedrijf en losse kabels zijn maar 22 euro. En vooral: geweldige catering!
Gewijzigd door mgrim op 27-04-2010 21:16
http://aeroclubsa...
ASH26, PH-1658, "Two-Six"
 
Ruud Holswilder
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-04-2010 14:58
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Sieb schreef:
volgens mij kan je beter naar Malden.... als je door de week wil starten voor 25 euro. zie website van Nijac http://www.nijac....
Sieb heeft helemaal gelijk en Martin Grim ook
Uiteraard is Terlet een prachtig zweefvliegveld en zijn de thermische omstandigheden prima, maar het wordt helaas gerund door een eigenzinnig SZT stichtingsbestuur.
Bedenk daarbij dat van de 40 euro voor een SZT-dagkaart geen cent wordt besteed aan het instandhouden en onderhoud van het terrein.
Dankzij het feit dat de overige clubs wel hun huurpenningen betalen kan de SZT nu nog vliegen.
Als alle andere gebruikers precies zo hadden gehandeld als de SZT, dan had Terlet zijn functie als zweefvliegveld al lang verloren.
 
Ruud Holswilder
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-04-2010 18:42
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Nog een tip voor alle SZT-vliegers:
Zorg ervoor dat al je spullen en papieren goed in orde zijn.
De SZT is door IVW onder verhoogd toezicht gesteld en je kan dus iets vaker dan normaal controle verwachten van de autoriteiten.
 
Otto Foelkel
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-04-2010 04:32
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Ruud_Holswilder schreef:
Bedenk daarbij dat van de 40 euro voor een SZT-dagkaart geen cent wordt besteed aan het instandhouden en onderhoud van het terrein.

Deelnemers van de SZT konden zich tot nu toe terecht op het stanpunt stellen, dat ze geen bemoeienis behoefden, noch verantwoordelijkheid droegen, inzake het gaande conflict.
Bovenstaande constatering maakt daar een definitief einde aan.

Iedereen, die willens en wetens, gebruik maakt van de diensten van deze stichting, of zijn diensten daaraan verleent, draagt bij aan een parasitair gebruik van ons zweefvliegcenrum.
 
Jan Ritsma
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-04-2010 07:23
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:
Iedereen, die willens en wetens, gebruik maakt van de diensten van deze stichting, of zijn diensten daaraan verleent, draagt bij aan een parasitair gebruik van ons zweefvliegcenrum.


Als de Gelderse nu eens het goede voorbeeld van Malden en Salland zou volgen en gaststarts aan zou gaan bieden door de week op hun strip......
Dan was er al helemaal geen excuus meerSmile
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
maaikgollef
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-04-2010 09:10
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

vliegen op salland is betrekkelijk moeiteloos hoor, zolang je geen sociale handicap hebt. Smile
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Ruud Holswilder
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-04-2010 09:11
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Jan, ik kan je garanderen dat het lang niet eenvoudig is om een doordeweeks startbedrijf op te zetten als je dit met vrijwilligers moet doen. De GeZC vliegt al op vrijdag, zaterdag en zondag. Op initiatief van een paar enthousiaste leden is daar de dinsdag bij gekomen, mits er voldoende belangstelling is.
Misschien dat in samenwerking met de CCT en ZCD ook invulling gegeven kan worden aan de overblijvende dagen, maar dat is allemaal nog zeer prematuur.
Voorlopig zal je je toevlucht dus moeten zoeken op Malden of Salland (misschien een sleepje vanaf Teuge?) als je je geld niet wil storten in die bodemloze schuldenput van de SZT.
 
Ruud Holswilder
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-04-2010 09:21
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

roeles schreef:
Ruud_Holswilder schreef:
De SZT is door IVW onder verhoogd toezicht gesteld en je kan dus iets vaker dan normaal controle verwachten van de autoriteiten.

Bron?

Aan mij gerichte brief van IVW n.a.v. melding van een ernstig incident.
Gewijzigd door Ruud Holswilder op 29-04-2010 09:21
 
Otto Foelkel
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-04-2010 23:49
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Malden €25.-, Salland €22.-, Terlet (SZT) €53.-

De SZT moet wel verd... veel geld hebben verdiend aan de starts van privévliegers.
Of is het misschien toch zo, dat nog veel meer geld verloren is gegaan aan de intandhouding van de school??
Ik verkondig deze stelling al tien jaar en het begint er meer en meer naar uit te zien, dat ik gelijk had. De stelling, dat de infra- en salarisstructuur van de SZT voor 80 à 90 procent dient te worden toegerekend aan de school blijf ik handhaven.
Het is langzamerhand de omgekeerde wereld. Waar vroeger het zweefvliecentrum aan iedere zweefvlieger, tegen een redelijke vergoeding, een start verkocht, blijkt ineens, dat andere verenigingen tegen veel en veel lagere bedragen starts faciliteren.
 
fixalot
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-04-2010 09:34
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 236
Sinds: 11.03.09

over een paar jaar is het nationaal zweefvliegcentrum gewoon op malden ipv terlet !
 
www.zvcvolkel.nl
Ruud Holswilder
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-04-2010 10:11
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Otto Foelkel schreef:
De SZT moet wel verd... veel geld hebben verdiend aan de starts van privévliegers.
Of is het misschien toch zo, dat nog veel meer geld verloren is gegaan aan de intandhouding van de school??

Dat blijft een gissing, Otto, want de SZT heeft al jaaaaren geen verifieerbare cijfers meer gepubliceerd.
Wat ik wel zie is dat de enorme zweefvliegvloot van de SZT (4 x ASK21, 4 x ASK23, 2 x LS4, 2 x DG505) bijzonder slecht benut wordt.
De meeste dagen staat een groot gedeelte van deze kapitaalintensieve en zwaar beleende zweefvliegtuigen stof te vergaren in de hangaar of weg te rotten onder de hoezen op de buitenparkeerplaats.
Ook ongebruikt blijven de financieringslasten gewoon door lopen.
Gezien de tariefstructuur dragen alle SZT-deelnemers bij aan die vloot, ongeacht of je er al dan niet gebruik van maakt.

Als je je als passagier meldt, dan hoef je overigens 'maar' 47 euro te betalen voor een start.
Dat verschil tussen het passagiertarief en dagkaart+startbon is er altijd al geweest
Een paar jaar geleden had iemand al eens bedacht dat hij een passagierbon kon kopen en op te strip zou vertellen dat ze die tweezitter aan de kant kunnen laten staan, aangezien hij zijn eigen vliegtuig had meegebracht, maar die vlieger ging niet op...
 
Jan Ritsma
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-04-2010 10:27
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Ruud_Holswilder schreef:
De meeste dagen staat een groot gedeelte van deze kapitaalintensieve en zwaar beleende zweefvliegtuigen stof te vergaren in de hangaar of weg te rotten onder de hoezen op de buitenparkeerplaats.


je zou natuurlijk kunnen vermoeden dat die wegrottende en verstofde vliegtuigen reeds zoveel malen verpand zijn dat ze intussen hun gewicht in goud hebben opgebracht. Als straks de zaak geliquideerd gaat worden en er blijkt maar voor eenderde aan dekking te zijn, dan kan je vaststelen dat er van dat geld dat toch niet meer kan worden terugbetaald "lekker" is gevlogen op Terlet. Grin

En.....,, als je eigen moraal niet ver gaat, dan maal je natuurlijk niet om die mensen die met de verliezen zijn opgezadeld.
Zeker niet als daar ook nog een paar banken bij zijn.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan de Hulster
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-04-2010 11:41
Lid

Berichten: 1756
Sinds: 03.09.08

grappig deze discussie over tarieven en prive vliegers, etc.

waarom kijk je er niet zo tegen aan?

Er is keus zat om te vliegen in Nederland, ook voor prive vliegers.

Keuzes zoals:
-lid worden van een club (met z'n voor en nadelen; prijs, winteronderhoud etc)
-lid worden van de SZT (met z'n voor en nadelen)
-kabels kopen bij clubs die die mogelijkheid bieden. (ook hier voor en nadelen)
-prive sleep regelen op een vliegveld (ook voor en nadelen)

In alle gevallen heb je vrije keus en zul je de daar ter plekke geregelde tarieven en regels/concequenties dienen te accepeteren.

Is dat niet veel eenvoudiger dan deze oeverloze discussies?

Kortom: take it or leave it!Grin

(Jammer dat het regent, kan ik weer niet "gratis" vliegen van m'n all in contributie.)
dan maar koninginnedag met de kinderen.
Gewijzigd door Jan de Hulster op 30-04-2010 11:44
 
Ruud Holswilder
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-04-2010 12:27
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Hallo Jan,
In deze discussie gaat het niet over centen, maar over principes.
De zweefvliegsport op Terlet is jaren achter elkaar uitgehold door een combinatie van slecht bestuur en verkeerd financieel beleid van de SZT.
Dat heeft ertoe geleid dat ze de huur niet meer kunnen betalen en ze dus teren op de zak van de andere Terlet-gebruikers.
De bemiddelingspogingen van KNVvL zijn ook totaal vastgelopen, omdat transparantie van financiën en bestuur een vies woord is in de ogen van de bejaarde SZT-bestuurders.
Wel zijn ze zeer bedreven in het cultiveren van de doofpotcultuur en het opwerpen van rookgordijnen.
Het wordt hard tijd dat de individuele SZT-deelnemers hun verantwoordelijkheid nemen en massaal het bestuur vragen om openheid van zaken.
 
wdenbaars
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-04-2010 12:38
Lid

Berichten: 40
Sinds: 26.05.09

L.S.

Volgens mij gaat deze discussie noch over geld noch over principes maar puur over de mogelijkheid om een gast kabeltje te kunnen krijgen op Terlet. Ik ben het er absoluut mee eens dat dergelijke discussies moeten worden gevoerd maar wel onder het juiste topic.

Groeten,

Willem.
 
Ruud Holswilder
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-04-2010 12:45
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Tja Willem, als je die vraag hier in het forum stelt en de voorgeschiedenis weet, dan kan je min of meer verwachten dat het onderwerp deze wending krijgt.
Maar Jan Peter heeft in ieder geval wel antwoord gekregen op zijn vraag of je als gastvlieger bij de SZT een startkabeltje kan kopen en is daarnaast voorzien van wat extra informatie Wink
 
Otto Foelkel
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-04-2010 15:56
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

WdenBaars schreef:
L.S.

Volgens mij gaat deze discussie noch over geld noch over principes maar puur over de mogelijkheid om een gast kabeltje te kunnen krijgen op Terlet. Ik ben het er absoluut mee eens dat dergelijke discussies moeten worden gevoerd maar wel onder het juiste topic.

Groeten,

Willem.

Tja, als je een apart topic start met deze vraag, haal je nu eenmaal de geest uit de fles.
Jan- Peter heeft kennelijk vergeten het topic te laten afsluiten.
Door dit niet te doen, nadat jij de vraag duidelijk beantwoord had, kun je een dergelijk verloop van de discussie verwachten
 
Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.16 seconden