| 29-12-2024 | 00:20
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,411
· Nieuwste lid: Reparon
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Validatie CAI-file
Floris Meinster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2010 15:25
Lid

Sinds: 02.04.09

Gisteren een leuk vluchtje vanaf Terlet gemaakt.
Probeer op dit moment de CAI-file van de GPS-NAV logger om te zetten naar een IGC voor de OLC, maar er blijft zich toch steeds een probleem voordoen waardoor hij de file niet valideert op de OLC maar volgens Aero Explorer en CAI2IGC4OLC wel de security check door komt.
Heb het op diverse manieren geprobeerd, maar hij blijft op de OLC een mooi rood bolletje houden bij de validiteit.
Bovendien klopt de hoogte die hij op de OLC geeft niet en is deze ca. 1200 meter te laag.
Logger komt net terug uit onderhoud vanwege deze zelfde problemen met hoogte vorig jaar. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
*.cai en *.igc files kan ik evt. per PB of mail toesturen.
Vr.Gr.
Floris

https://www.facebook.com/Kennemerzweefvliegclub
borisbroere
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-05-2010 16:16

Lid

Sinds: 02.09.08

Floris,

Kun je mij vertellen of je op jouw probleem een oplossing hebt gevonden? Ik heb nu namelijk dezelfde problemen...

Gr.

Boris
Eerste Zeeuws-vlaamse Aero Club (EZAC)

jpb
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-05-2010 16:39
Lid

Sinds: 09.09.08

Sometimes IGC files, derived from a Cambridge GPSNAV 302 Series get a negativ validation. Unless You changed something in the contents of Your file, which makes it invalid anyway, You might get the following message while downloading the file from Your logger:
Log Data Integrity OK
Signature Data Integrity OK
Security FAIL
This may have one of the following reasons:
1. It is presumably a known but obviously unfixable problem with (at least some) Cambridge 302s when there log memory is full, they wrap all data. The log data are apparently OK, but it gets the signatures wrong and it does not matter how you download the log from the 302, what utility, you use etc. it will be invalid.
The only way to work around this is to clear the memory log. Hopefully Your logger works fine after having done that. If it does not, perhaps the following has happened:
2. Your 302 logger has an internal battery. After years it might be exhausted and has to be exchanged by Your dealer, do not change it on Your own, because the logger must get a new seal to be ready for producing valid IGC files again

Floris Meinster
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-05-2010 16:51
Lid

Sinds: 02.04.09

Het vreemde is dat hij bij bij dus wel een OK geeft bij security en het dus niet aan de logger kan liggen.
Wat ik nu overigens op de OLC wel zie is dat hij een enorme spike geeft van 3000m naar -1000 in een paar seconde vanaf het moment dat hij logt. Bij het diagram wat hij geeft tijdens het uploaden geeft hij wel de juiste hoogte informatie, en ook in SeeYou werkt het allemaal naar behoren.

http://www.online...Id=1181877

Helaas Boris, nog geen oplossing, zal komende week nog ff kijken of ik iets kan vinden.
Gr.
Floris

https://www.facebook.com/Kennemerzweefvliegclub
Birdy01
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-05-2010 16:58
Lid

Sinds: 02.09.08

JP,

Floris heeft het hier over een GPS-NAV logger (model 20/25 denk ik) en niet de CAI 302DDV/logger. Die laatste levert wel meteen *.IGC files, de GPS-NAV levert alleen *.CAI files die je met CAItoIGC oid moet valideren.
Jammergenoeg heb ik ook op de eerste vraag geen pasklaar antwoord. Zelf lees ik altijd de *.CAI (dus niet *.IGC) file die ik via ConnectMe heb gedownload in in SeeYou en vervolgens vanuit SeeYou uploaden naar OLC. Dat gaat/ging meestal goed. Wellicht te lage boordspanning?

Succes,
Bert Otten
Delftsche Studenten Aeroclub

dingetje
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-05-2010 19:29

Lid

Sinds: 01.09.08

@Floris, hoe heb je geupload naar de OLC? Via direct claim of via SeeYou?

Ik zie namelijk dit staan in je IGC:

LCAMN CAI SeeYou conversion

Verder missen de G-records in de IGC, die dienen normaal gesproken voor de validatie, maar dat kan bij deze logger wel helemaal anders werken. Helpless

Heb je al contact gehad met de OLC beheerders? Die kunnen je soms ook wat meer vertellen waarom een bepaalde vlucht niet valideert.

Suc6!
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup

https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.06 seconden