| 29-12-2024 | 19:17
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,411
· Nieuwste lid: Reparon
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Luchtruim sluiting update
Robert Jungblut
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-04-2010 12:06
Lid

Sinds: 02.09.08

Goedemorgen allen. Aangezien onze webmaster op familieweekend is, even een update van mij via dit forum. Gisteren heeft Frits Paymans namens de KNVvL overleg gehad met de DGLM en IVW. Onzinnige argumenten als verstopte pitot-buizen werden aangevoerd als argument om geen ontheffing te verlenen voor het zweefvliegen.
Vanmorgen heb ik contact gehad met de persvoorlichter van IVW. Er is momenteel overleg gaande binnen de werkgroep van IVW om te kijken of en hoe lang de algemene luchtruimsluiting van kracht zou moeten blijven. De argumenten voor een ontheffing van General Aviation wordt in het overleg meegenomen, alsmede het feit dat er in Duitsland en België wel ontheffingen zijn.
Achter de schermen zijn er wat lijntjes uitgezet om te kijken of we via andere contacten iets kunnen bereiken.

Volg svp de berichtgeving van mij via het forum.

Groet

Robert Jungblut

Voorzitter Afdeling Zweefvliegen

rutger kruk
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-04-2010 12:25
Lid

Sinds: 07.04.09

Robert,

Als voorzitter is jouw gesprekspartner in deze o.a. de baas van de IVW. Zeker niet zijn persvoorlichter. Die is niet meer dan een wandelend infobulletin. A puppet on a string.
Je zult je harder moeten opstellen.

Rutger

Robert Jungblut
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-04-2010 13:07
Lid

Dag Rutger

Bedankt voor de tip, neem van mij aan dat we niet afhankelijk zijn van een persvoorlichter.Wink
Zoals het er nu uitziet komt er om 13.30 een update van IVW.

Zoals gezegd, ik houd jullie op de hoogte

groet

Robert

rutger kruk
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-04-2010 13:38
Lid

Sinds: 07.04.09

Robert,

Naast bovenstaand adviesje heb je ook recht op een gemeend compliment. Wegens initiatieven en informatievoorziening.
Een rondje langs verschillende belanghebbenden toonde me aan dat zo’n pluim voor jou op z’n plaats is.
Bij deze staat ie bij de tap.

Rutger

Robert Jungblut
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-04-2010 13:57
Lid

Waar staat die tap?

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.05 seconden