| 23-11-2024 | 22:13
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 7

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Brandgevaar en zweefvliegen?
Yves
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-12-2009 21:13
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 102
Sinds: 23.04.09

Deze man ziet geen enkel probleem, hij bevind zich tenslotte niet in een openbare ruimtePfft

Klik hier voor het filmpje
 
Dinant
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-12-2009 00:12
Lid

Berichten: 188
Sinds: 07.03.09

Moet een frisse bedoeling zijn in zo'n rokerige kist.
 
josjonkers
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-12-2009 02:46
Lid

Berichten: 15
Sinds: 14.02.09

Toch wel een flinke stoere vent daar in die kist met zijn peuk in de bek!

NOT!
 
Bier
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-12-2009 07:54
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 655
Sinds: 01.09.08

Zolang het z'n eigen kist is, vind ik het prima. Mensen die schijt hebben aan betutteling Tup
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
kobus
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-12-2009 10:31
Lid

Berichten: 74
Sinds: 17.04.09

kort-ademig lijkt hij anders wel .....
 
Yves
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-12-2009 12:48
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 102
Sinds: 23.04.09

Jacques schreef:
kort-ademig lijkt hij anders wel .....


Hypoxie
 
kobus
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-12-2009 18:41
Lid

Berichten: 74
Sinds: 17.04.09

Nou, zo hoog zat ie niet.
 
Wiebe Bosman
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-12-2009 00:59
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 51
Sinds: 03.10.08

Bij de Jamin hebben ze vast nog wel een pakje chocolade sigaretten voor deze vliegende havenarbeider.
 
Yves
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-12-2009 16:07
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 102
Sinds: 23.04.09

Jacques schreef:
Nou, zo hoog zat ie niet.


Klopt, maar op een hoogte van bijv. 1500 meter zullen die stoffen in zo'n sigaret je bruikbaar bewustzijn niet bevorderen.

Factoren die de Time of Useful Consciousness beïnvloeden zijn:

hoogte: de TUC wordt lager naarmate men hoger komt
fysieke gesteldheid: een sportief of getraind persoon heeft een betere TUC dan een ongetraind persoon. Ook andere factoren, zoals roken, slechte gezondheid, stress, etc., kunnen de TUC verkorten.
Hypaemische of anaemische hypoxie
De oorzaak is hier een vermindering van de zuurstof-transportcapaciteit van het bloed. Dit kan veroorzaakt zijn door bijvoorbeeld bloedarmoede (denk aan bloeddonatie), koolmonoxide (CO) of medicijngebruik.

Natuurlijk zal één sigaretje niet zoveel invloed hebben..
 
Kilo Hotel
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-12-2009 17:05
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 443
Sinds: 01.09.08

Yves schreef:
Jacques schreef:
Nou, zo hoog zat ie niet.

Klopt, maar op een hoogte van bijv. 1500 meter zullen die stoffen in zo'n sigaret je bruikbaar bewustzijn niet bevorderen. Natuurlijk zal één sigaretje niet zoveel invloed hebben..


Uit recente (Zwitserse) metingen (zie komende Thermiek 04-09) is gebleken, dat roken een negatieve invloed heeft. Op 3000 meter MSL werden (zonder extra zuurstof) de volgende meetresultaten vastgelegd:

Verzadiging O2% op 3000 m. MSL:
44 jarige niet-roker 95%
41 jarige roker 92%


Voor een optimaal functioneren is het bij piloten noodzakelijk de zuurstofverzadiging zo hoog mogelijk te houden. Artsen streven in een beademingsituatie een zuurstofverzadiging (saturatie) van 100% na om te voorkomen dat orgaanfuncties niet beïnvloed worden door zuurstofgebrek. Komt de saturatie in een beademingssituatie beneden 96%, dan is er reden voor zorg. Daling van de verzadiging onder 92% is zeer ongewenst, omdat verschijnselen als onnauwkeurig horen en zien (tunnelvisie), concentratieproblemen, afname beoordelings- en beslissingsvermogen, vermindering van het geheugen, slechte spierbeheersing en andere lichamelijke klachten daarbij van negatieve invloed zijn op de vliegprestaties.
Gewijzigd door Kilo Hotel op 31-12-2009 17:08
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
 
www.aviationservices.eu
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.08 seconden