Twente zweefvliegveld?
|
Sieb |
Geplaatst op 16-12-2009 23:18
|
Lid
Sinds: 28.11.08
|
PS heeft tegen een commerciele luchthaven Twente gestemd en daarmee voor een groene bestemming. Is dat nu een nadeel of een voordeel?. Ik wil ZC Twente hierbij een hart onder de riem steken. Soesterberg heeft ook een groene bestemming gekregen. Iedereen was tegen gemotoriseerde luchrvaartactiviteiten op SSB maar er waren geen tegenstanders voor het handhaven van het zweefvliegen! ZC Twente grijp je kans. Er is m.i. genoeg ruimte in structuurvisie A om een stukje luchtvaart in het kader van historie, duurzaamheid, groene en stille luchtsport te claimen.
Succes! |
|
|
|
x-ray |
Geplaatst op 17-12-2009 00:25
|
Lid
Sinds: 02.09.08
|
Goede zaak! Geen regionale overloopveldjes voor Schiphol !!
Onze verkeersminister had maar wát graag het lintje doorgeknipt bij de feestelijke opening.
Eigenlijk begrijp ik niet waar de overheid haar prioriteiten nou precies heeft liggen.
Ze hadden daar in Twente toch op z'n minst het fatsoen kunnen hebben om even te wachten met stemmen totdat de Nederlandse delegatie was teruggekeerd uit Kopenhagen....
Eric |
|
|
|
Bier |
Geplaatst op 17-12-2009 08:15
|
Lid
Sinds: 01.09.08
|
Als zweefvlieger ben ik blij, heel blij want een Twente TMA zou de doodsteek voor mijn OLC ambities zijn. Als belastingbetaler ben ik flink pissed off. De ene overheid steekt miljoenen in onderzoeken en voorbereidingen, de ander overheid haalt daar weer een streep door. De overbodigheid en zelfs contraproductiviteit van de provincies is hiermee definitief aangetoond. Maar dat is behoorlijk off topic in deze draad.
Ik wens de TZC veel succes met de nieuwe situatie.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Schleigah! |
|
|
|
maaikgollef |
Geplaatst op 17-12-2009 20:31
|
Lid
Sinds: 06.09.08
|
hoe minder regionaal vliegverkeer hoe beter. Hier in t Noord'n zijn ze aan het steggelen over het verlengen van de baan van Eelde. Dat is een soap van ongekende proporties. Gaat dat ook in Twente gebeuren? .Nog meer costatokkies en parfum door de lucht (zat in dat bijlmerding). Opzouten met die megalomane stokpaardjes van de lokale KaVeeKa en 'gesponsorde' raadsleden met een te groot ego.
eerst werk, dan vervoer. en niet omgekeerd.
Tijd voor accijns en BTW op kerosine. |
|
|
|
Bier |
Geplaatst op 17-12-2009 23:42
|
Lid
|
maaikgollef schreef:
Tijd voor accijns en BTW op kerosine.
Dan graait de (r)overheid nog meer geld binnen. Mag ik daarvoor bedanken, ik wordt al genoeg bestolen.
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Schleigah! |
|
|
|
maaikgollef |
Geplaatst op 18-12-2009 21:57
|
Lid
|
Bier schreef:
maaikgollef schreef:
Tijd voor accijns en BTW op kerosine.
Dan graait de (r)overheid nog meer geld binnen. Mag ik daarvoor bedanken, ik wordt al genoeg bestolen.
hoe meer de overheid graait bij de grote luchtvaart , hoe minder dat gebeurt bij jou, mits we de uitgaven beperken cq constant houden. Ik zie ook niet in hoe jij bestolen wordt. Je baas betaalt toch al die trips? Ik dacht dat luchtruimdiefstal zwaarder woog dan een tientje bij je ticket? |
|
|
|
Bier |
Geplaatst op 18-12-2009 23:27
|
Lid
|
Als een tientje bij mijn ticket geen probleem is (dat kan ik idd wel betalen) dan wordt er ook niet minder gevlogen en komen al die fijne TMA's er toch.
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Schleigah! |
|
|
|
x-ray |
Geplaatst op 11-02-2010 11:52
|
Lid
Sinds: 02.09.08
|
dus tóch :
http://www.nu.nl/...wente.html |
|
|
|
Frank Hiemstra |
Geplaatst op 11-02-2010 12:34
|
Superbeheerder
|
eerste reactie: sh*t!!!! |
|
|
|
Robert O |
Geplaatst op 11-02-2010 16:47
|
Lid
Sinds: 01.09.09
|
Hmm dat is best *** maar met strengere maatregelen is er nog best kans dat het niet doorgaat, een getal van 1,2Mil pass lijkt me best veel ook al willen ze dat pas over een aantal jaren bereiken. al ben ik toch bang voor het tegendeel. |
|
|
|
maaikgollef |
Geplaatst op 11-02-2010 19:56
|
Lid
|
volgens mij is de pvda ook alleen maar pro forma door de bocht, en is een echt vliegveld nog ver weg: 5 jaar voor een exploitant en er worden nog economische- en geluidstechnische haalbaarheidsonderzoeken gedaan. Vooral die eerste gaat roet in t eten gooien. Ryanair heeft op Weeze bijv 25 jaar vrijstelling landingsrechten. Osnabruck betaat al tijden en Eelde moet zich in bochten wringen om het hoofd boven water te houden. Dus ik moet t nog zien. Of liever niet eigenlijk.
http://www.nrc.nl...eld_Twente
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland |
|
|