| 27-12-2024 | 18:59
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,411
· Nieuwste lid: Reparon
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
ervaringen chutes voor clubgebruik
rontheglider
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-10-2021 16:21
Lid

Sinds: 09.04.09

ik zou graag wat ervaringen horen over de diverse merken emergency chutes die in clubs gebruikt worden. Het intensieve gebruik van chutes bij clubgebruik levert vaak wat meer problemen op bij gebruik door de gemiddelde prive vlieger die wat zuiniger is op het materaal.

Welke merken bevallen goed ?
Zijn er regelmatig reparatiekosten aan de gespen ?
Voorkeur voor gespen, connectors of quick release connectors ?
Vaak last van losschieten van de borgpin waardoor de veer ontspant terwijl de chute nog dicht is ?

Enfin, ben benieuwd wat jullie reactie is.

Ronald

jan
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-11-2021 21:26
Lid

Sinds: 26.02.09

Op de club hebben we regelmatig gehad dat de veer van zo'n snelsluiting brak ( "Long Snaps" of "Simple Buckles"). Toen ik voor onze prive kist een chute nodig had dacht ik daarom aan zo'n degelijke gesp sluiting te bestellen zoals je ook je veiligheidsriem verstelt (ik weet even niet hoe dat heet). Maar ik heb mij toen toch laten overhalen om ze met snelsluitingingen te bestellen omdat dit veiliger zou zijn als je hem snel los moet kunnen maken.

Wij hebben ook regelmatig dat de borgpin los schiet. Eigenlijk zou je regelmatig moeten checken of die zich aan het loswerken is, maar daar hebben we nog geen goed systeem voor. Volgens mij hebben de meeste chutes hier geen last van, maar ik heb niet in beeld welke merken hier problemen mee hebben. Kan ook aan het gebruik liggen (passagiers, DBOers?)

De laatste paar keer hebben we dacht ik MarS chutes aangeschaft en daar heb ik weinig klachten over gehoord. Maar deze zitten niet in elke kist lekker.
Gewijzigd door jan op 01-11-2021 21:26
ZC Flevo

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.03 seconden