Rulebook Sailplane / EASA Opinion 1/2019
|
Erik |
Geplaatst op 28-02-2019 16:36
|
Lid
Berichten: 127
Sinds: 02.09.08
|
https://www.easa....28B%29.pdf |
|
|
|
Dinant |
Geplaatst op 01-03-2019 10:50
|
Lid
Berichten: 188
Sinds: 07.03.09
|
Mooi voorstel! Hoop dat dit spoedig wordt aangenomen, en dat ze dan ook de bestaande LAPL(S) omzetten naar SPL.
Ook voor aerobatics, FE/FIE en dergelijke staan er behoorlijk wat versimpelingen in, met name dat nieuwe 'ratings' nu privileges worden, die gewoon door instructeur in logboek kunnen worden afgetekend.
Gewijzigd door Dinant op 01-03-2019 10:51 |
|
|
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 01-03-2019 12:40
|
Lid
Berichten: 1756
Sinds: 03.09.08
|
Dinant schreef:
Mooi voorstel! Hoop dat dit spoedig wordt aangenomen, en dat ze dan ook de bestaande LAPL(S) omzetten naar SPL.
Ook voor aerobatics, FE/FIE en dergelijke staan er behoorlijk wat versimpelingen in, met name dat nieuwe 'ratings' nu privileges worden, die gewoon door instructeur in logboek kunnen worden afgetekend.
Inderdaad verrassende ontwikkelingen!! |
|
|
|
TonS |
Geplaatst op 01-03-2019 19:14
|
Lid
Berichten: 566
Sinds: 08.10.08
|
Lang verhaal, maar zie behoorlijke verlichtingen van allerhande verlenging eisen, zeker van oor instructeurs en examinatoren. En niet vergeten dat we niet meer voor allerhande aantekeningen langs ILenT hoeven.
Tevens valt de datum van 8 april 2021 mij op. Dus wederom een jaar uitstel?
Gewijzigd door TonS op 01-03-2019 19:26 |
|
|
|
NicoB |
Geplaatst op 01-03-2019 19:39
|
Lid
Berichten: 553
Sinds: 28.03.13
|
Dinant schreef:
Mooi voorstel! Hoop dat dit spoedig wordt aangenomen, en dat ze dan ook de bestaande LAPL(S) omzetten naar SPL.
Dat omzetten zal dan weer betaald moeten worden neem ik aan....
(GPL > LAPL/S 61,00 en LAPL/S > SPL ??,??) |
|
|
|
Toet |
Geplaatst op 02-03-2019 12:43
|
Lid
Berichten: 78
Sinds: 30.04.09
|
NicoB schreef:
Dinant schreef:
Mooi voorstel! Hoop dat dit spoedig wordt aangenomen, en dat ze dan ook de bestaande LAPL(S) omzetten naar SPL.
Dat omzetten zal dan weer betaald moeten worden neem ik aan....
(GPL > LAPL/S 61,00 en LAPL/S > SPL ??,??)
Ik heb mijn GPL omgezet naar SPL, kosten waren E60,-. Gratis werd mijn RT bijgeschreven, het bestaat! Dus LAPL>SPL zou ook zoiets moeten kosten.
Peter Tutuarima
" If you can't stand the heat, stay out of the thermal! " |
|
|
|
arjanvd |
Geplaatst op 02-03-2019 13:26
|
Lid
Berichten: 371
Sinds: 03.09.08
|
NicoB schreef:
Dinant schreef:
Mooi voorstel! Hoop dat dit spoedig wordt aangenomen, en dat ze dan ook de bestaande LAPL(S) omzetten naar SPL.
Dat omzetten zal dan weer betaald moeten worden neem ik aan....
(GPL > LAPL/S 61,00 en LAPL/S > SPL ??,??)
Volgens mij wordt dit tzt automatisch omgezet...
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub |
|
|
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 02-03-2019 14:30
|
Lid
Berichten: 1756
Sinds: 03.09.08
|
Her hele EASA gebeuren kost de zweefvliegerij meer geld dan het oude systeem.....
Misschien met de nieuwere gedachten van EASA wat kosten vriendelijker weer????, |
|
|
|
Dinant |
Geplaatst op 03-03-2019 14:47
|
Lid
Berichten: 188
Sinds: 07.03.09
|
Jan de Hulster schreef:
Her hele EASA gebeuren kost de zweefvliegerij meer geld dan het oude systeem.....
Misschien met de nieuwere gedachten van EASA wat kosten vriendelijker weer????,
Dat is niet geheel correct. LAPL hoef je maar 1x aan te vragen, blijft leven lang geldig. Indien je niet current bent, mag je alleen de rechten van je LAPL niet gebruiken, en kan je simpelweg onder toezien van instructeur de currency weer opbouwen.
GPL moest elke 2 jaar verlengd worden, a 20 per keer. En ook nog als je nieuwe aantekeningen behaald had (slepen, zelfstart, VO). Dat is bij LAPL dus niet het geval. 1x aanvragen a 60, en je bent voor de rest van je leven klaar |
|
|
|
NicoB |
Geplaatst op 03-03-2019 17:16
|
Lid
Berichten: 553
Sinds: 28.03.13
|
Dinant schreef:
Dat is bij LAPL dus niet het geval. 1x aanvragen a 60, en je bent voor de rest van je leven klaar
Tot het moment dat je een SPL moet aanschaffen.... |
|
|