| 26-12-2024 | 14:10
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,411
· Nieuwste lid: Reparon
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
moet niet gekker worden 250km/h gemiddeld
Frits Urselmann
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2016 09:07
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

http://www.online...Id=4851721


Hoe krijgen ze het voormekaar Hmm
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Birdy01
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2016 13:02
Lid

Berichten: 49
Sinds: 02.09.08

Bedenk wel dat deze vlucht voor een groot deel op 5000 m heeft plaatsgevonden. Als ik er voor het gemak van uitga dat de TAS gelijk is aan de grondsnelheid (= GPS snelheid) kan je de IAS uitrekenen. Die is evenredig met de wortel uit rho / rho op zeeniveau. Dus de vliegsnelheid (IAS) was gemiddeld 194 km/h. Nog snel maar in ieder geval binnen limieten.
Bert Otten
Delftsche Studenten Aeroclub
 
Otto Foelkel
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2016 17:24
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Met name de laatste afdaling doet vermoeden, dat de Vne, die nog altijd gerelateerd is aan de TAS, tijdens deze vlucht in ernstige mate ovenschreden werd.
 
Chester
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2016 18:16
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

Otto Foelkel schreef:
Met name de laatste afdaling doet vermoeden, dat de Vne, die nog altijd gerelateerd is aan de TAS, tijdens deze vlucht in ernstige mate ovenschreden werd.

Gelukkig niet. Kritische fluttersnelheid zit kort door de bocht altijd halverwege IAS en TAS. Bovendien heeft het merendeel van de kisten een VNE (IAS) die tot een bepaalde hoogte constant is, soms tot 3 km, soms zelfs tot 5000 meter. Dan neemt de VNE (TAS) dus sterk toe met de hoogte. Zo heeft de Arcus op 3000 meter al een VNE van 325 km/h (TAS)

Ik zie geen enkel deel in de flight log waar de VNE overschreden lijkt te zijn...
 
Otto Foelkel
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2016 21:46
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Ik zie slechts de gemiddelde snelheid over de diverse benen, maar vermoed incidenteel aanzienlijke overschrijdingen; wat betreft de rest klopt je verhaal.

Een leuk artikel over dit onderwerp:

http://www.austra...-explained
 
arjanvd
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-03-2016 00:44
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 371
Sinds: 03.09.08

Chester schreef:
Otto Foelkel schreef:
Met name de laatste afdaling doet vermoeden, dat de Vne, die nog altijd gerelateerd is aan de TAS, tijdens deze vlucht in ernstige mate ovenschreden werd.

Gelukkig niet. Kritische fluttersnelheid zit kort door de bocht altijd halverwege IAS en TAS. Bovendien heeft het merendeel van de kisten een VNE (IAS) die tot een bepaalde hoogte constant is, soms tot 3 km, soms zelfs tot 5000 meter. Dan neemt de VNE (TAS) dus sterk toe met de hoogte. Zo heeft de Arcus op 3000 meter al een VNE van 325 km/h (TAS)
...


Bedoel je dit plaatje Chester?

http://nl.tinypic...r6&s=8
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub
 
orange800
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-03-2016 15:57
Lid

Berichten: 13
Sinds: 30.07.10

Inzake jullie discussie inzake de VNE, deze cockpitmarkering van de Arcus M ondersteunt het verhaal. Inderdaad tot 3000M mag een Arcus 280 KM/H IAS vliegen.

s27.postimg.org/e08h5riub/ZWFarcusspeed.gif

Voor de testvlieger lijkt het mij ook minder gevaarlijk de VNE te testen op 3000M dan op 0M met gebruikmaking van een IAS meter. Want als ik het goed begrijp moet hij daar toch 10% overheen zijn geweest.
 
Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.08 seconden