kosten kiwa
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 23-01-2016 16:08
|
Lid
Berichten: 1756
Sinds: 03.09.08
|
ter informatie
AOPA: https://www.aopa....newsID=196 |
|
|
|
dchoeben |
Geplaatst op 24-01-2016 10:13
|
Lid
Berichten: 51
Sinds: 23.09.14
|
en als de kwaliteit en de serviceverlening er nou op vooruit zijn gegaan....... |
|
|
|
fransdevries |
Geplaatst op 24-01-2016 11:23
|
Lid
Berichten: 54
Sinds: 01.09.08
|
Soms lijkt het wel een verhaal van een bananen republiek
http://www.volkskrant.nl/politiek/schultz-meldde-gevoelige-informatie-over-partner-niet~a3467142/
en dit:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/minister-schultz-botst-weer-met-belangen-echtgenoot~a3583357/ |
|
|
|
Kilo Hotel |
Geplaatst op 24-01-2016 23:34
|
Lid
Berichten: 443
Sinds: 01.09.08
|
Aanklikbaar gemaakt.
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES |
|
|
|
Chester |
Geplaatst op 25-01-2016 07:10
|
Lid
Berichten: 244
Sinds: 01.06.09
|
Kiwa was een overheidsbedrijf in handen van de waterbedrijven. In 2006 werd het verkocht aan ABN Amro. Kort daarna kocht Malink Beheer BV, een gezamenlijk bedrijf van Haro Schultz van Haegen, zijn zakenpartner en de directie van Kiwa een belang van 25 procent in Kiwa. Dat belang was toen 650 duizend euro waard. Bij de verkoop in 2011, nadat Kiwa sterk was gegroeid en samengevoegd met een asbestbedrijf, was Malink bijna 40 miljoen euro waard.
Corruptie loont.
Jammer dat dit soort boeven hiermee de luchtvaart in de lage landen grondig om zeep helpen. |
|
|
|
Fuchur |
Geplaatst op 25-01-2016 08:28
|
Superbeheerder
Berichten: 417
Sinds: 26.08.12
|
Wat let ons als Europees burger niet massaal onze brevetten in Duitsland of België te gaan halen? Voor € 540,-- kun je een behoorlijk end rijden / vliegen.
Gewijzigd door Fuchur op 25-01-2016 08:29
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------
Zweefportaal gebruikersvoorwaarden
|
|
|
|
diederik |
Geplaatst op 25-01-2016 20:16
|
Lid
Berichten: 58
Sinds: 09.09.08
|
Fuchur schreef:
Wat let ons als Europees burger niet massaal onze brevetten in Duitsland of België te gaan halen? Voor € 540,-- kun je een behoorlijk end rijden / vliegen.
taal? (mijn duits is niet zo heel goed) |
|
|
|
Fuchur |
Geplaatst op 25-01-2016 21:52
|
Superbeheerder
Berichten: 417
Sinds: 26.08.12
|
Amai. Maar Vlaams moet wel lukken toch?
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------
Zweefportaal gebruikersvoorwaarden
|
|
|
|
noud |
Geplaatst op 26-01-2016 08:38
|
Lid
Berichten: 116
Sinds: 23.01.09
|
Fuchur schreef:
Wat let ons als Europees burger niet massaal onze brevetten in Duitsland of België te gaan halen? Voor € 540,-- kun je een behoorlijk end rijden / vliegen.
Het KIWA zal dat beletten, die laat zich een, op slinkse wijze verkregen monopolie, niet zo maar ontglippen. EASA noch KNVvL zal dat kunnen verhinderen. Dat bleek al in 2013, toen die zich buiten spel lieten zetten. (https://www.zweef...post_20702 )
Al eerder probeerden veel machtiger organisaties als TLN en KVN via de rechter het KIWA tot inbinden te bewegen. Ook daar was sprake van onbehoorlijke tarieven en onnodige kosten. Zie o.a. http://www.volksk...~a3577415/
Men leze vooral de laatste alinea; een krommere redenering is nauwelijks denkbaar. Wie is de overheid, wie zijn die private partijen, waarom treden het Ministerie en KIWA dan gemeenschappelijk op? Om wiens belangen gaat het hier eigenlijk? Maar de rechter stapt over zo'n beroerde argumentatie heen.
Wat wil de KNVvL beginnen tegenover een batterij juristen, aangevoerd door Mr Schultz van Haegen?
De ridders van het recht hebben een machtiger beschermvrouwe dan de ridders van de weg of de wolkenridders.
Dat blijkt niet aan te pakken in het transparante NL van 2016. En leve het verenigd Europa.........
Noud Vermeulen. |
|
|
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 26-01-2016 08:49
|
Lid
Berichten: 1756
Sinds: 03.09.08
|
Ach misschien komt het nog goed als de ICT-ers bij het KIWA er een E-mailtje aan waagt naar Nieuwsuur?
|
|
|
|
Erikb |
Geplaatst op 26-01-2016 23:26
|
Lid
Berichten: 14
Sinds: 02.01.09
|
In juni 2009 zei Eurlings daar in de vaste commissie V&W nog dit over. Nu is het kennelijk niet zo en kan het niet gecontroleerd worden omdat het contract niet openbaar is. Grappig he.
"Mevrouw Roefs (PvdA): Het idee was dat de tarieven omlaag zouden kunnen als dit weg gaat bij de inspectie. Betekent dit dat de minister ook een ander uitgangspunt hanteert bij het vaststellen van de tarieven?
Minister Eurlings: Ik kom daar nog aan toe.
Hoe gaat het nu precies verder? Op dit moment zijn de tarieven die de inspectie in rekening brengt in het luchtvaartdomein kostendekkend. Dat moet ook voor de overige domeinen, indien dit niet het geval is, worden gerealiseerd. Daarom was in de tenderprocedure waar nodig de ruimte gegeven om binnen drie jaar te stijgen naar het kostendekkende niveau. Ik wijs er hier met nadruk op dat dit zeer zeker ook zou gebeuren wanneer de taken bij de IVW zouden blijven. Met Kiwa is afgesproken dat de tarieven na een eerste periode van drie jaar gedurende vijf jaar reëel gemiddeld 2% per jaar zullen dalen. Dit wordt opgenomen in het contract met Kiwa. Daarna zal ik over de tarieven nieuwe afspraken m5aken. Omdat de taken in mandaat zullen worden uitgevoerd en omdat dit zo zal blijven, zal ik te allen tijde zelf deze tarieven vaststellen. Al met al houden wij het efficiencyvoordeel van de overgang naar Kiwa overeind. Het door de Kamer en de sector gevreesde nadeel van het omhoogschieten van de kosten nemen wij weg door per mandaat de zaak krachtig in eigen hand te nemen." |
|
|
|
fransdevries |
Geplaatst op 27-01-2016 13:34
|
Lid
Berichten: 54
Sinds: 01.09.08
|
De term kostendekkend tarief is misleidend, want hiermee zal ook de 40 miljoen euro die de nieuwe eigenaren voor de Kiwa hebben betaald, terugverdiend moeten worden.
Alle miljoenen die door de investeerders verdiend zijn worden dus o.a. door ons betaald. |
|
|