Procesnota
|
zwevertje |
Geplaatst op 21-08-2015 14:54
|
Lid
Sinds: 28.04.11
|
Willen de opstellers van de PROCES NOTA 002 07.15 in begrijpelijk Nederlands aangeven wat nu de
- knelpunten,
- conclusies en
- vervolgstappen zijn?
Het hier gehanteerde RASKI-model en de betekenis daarvan voor de toekomst is in ieder geval voor mij niet begrijpbaar. Ik vermoed dat hier gaat om een aangepaste vorm van het RACI-model. Ik denk dat het RACI-model zelf al niet algemeen bekend is onder zweefvliegers, laat staan een derivaat daar van.
Het voornaamste voordeel van een RACI-model is de overzichtelijke presentatie in een matrix, laat nu net deze matrix ontbreken in de procesnota... |
|
|
|
zwevertje |
Geplaatst op 30-08-2015 13:22
|
Lid
Sinds: 28.04.11
|
Voorlopige conclusie:
- zweefportaal is geen medium voor serieuze antwoorden op serieuze vragen.
Na ruim een week en meer dan 500 views heb ik niet één reactie gekregen.
Toch kan ik me niet voorstellen dat het voor iedereen nu helemaal helder is welke kant we opgaan voor een zelfstandiger positie van het zweefvliegen in Nederland.
Voor mij is het ontbreken van reacties moeilijk te rijmen met de betrokkenheid en behulpzaamheid die ik buiten dit forum van zweefvliegers ervaar.
Jammer, ik had meedenken en meepraten ook graag hier gezien. Ik ga kijken of ik alsnog bij de ALV kan zijn. |
|
|
|
dingetje |
Geplaatst op 30-08-2015 15:10
|
Lid
Sinds: 01.09.08
|
Dit forum en deze web site zijn het officiële kanaal van de KNVvL:
Officiële Website van de
Afdeling Zweefvliegen KNVvL
Postbus 618, 6800 AP Arnhem
toch ben ik hier op het forum nog maar zelden een officiële reactie van de KNVvL tegengekomen. Het lijkt er op dat "ze" wel dit kanaal aanbieden, maar zich zelf niet mengen in de discussies (een uitzondering daar gelaten), en dat is jammer!
Wel moet ook ik beamen dat de sfeer op het forum alhier niet te rijmen is met de behulpzaamheid van de zweefvliegersgemeenschap buiten dit medium. Ik vraag me af hoe dat komt?
Antoine Megens
Aero Club Salland |
|
|
|
Marco uit hangar 5 |
Geplaatst op 30-08-2015 16:16
|
Lid
Sinds: 02.09.08
|
De officiele mededelingen staan op de home page, er staat nergens dat het Forum de officele plek is om de disicussie aan te gaan.
Sterker nog, door het afwezig zijn van club/KNVvL bestuursleden op dit forum kun je concluderen dat zij dit forum totaal niet serieus (meer) nemen.. en ik geef ze groot gelijk.
Groetjes, Marco
www.zweef.nl (ZCNK website) |
|
|
|
Chester |
Geplaatst op 31-08-2015 06:34
|
Lid
Sinds: 01.06.09
|
Wet van Pournelle:
Pournelle's Iron Law of Bureaucracy states that in any bureaucratic organization there will be two kinds of people":
First, there will be those who are devoted to the goals of the organization. Examples are dedicated classroom teachers in an educational bureaucracy, many of the engineers and launch technicians and scientists at NASA, even some agricultural scientists and advisors in the former Soviet Union collective farming administration.
Secondly, there will be those dedicated to the organization itself. Examples are many of the administrators in the education system, many professors of education, many teachers union officials, much of the NASA headquarters staff, etc.
The Iron Law states that in every case the second group will gain and keep control of the organization. It will write the rules, and control promotions within the organization.
Gewijzigd door Chester op 31-08-2015 06:35 |
|
|
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 31-08-2015 08:52
|
Lid
Sinds: 03.09.08
|
zwevertje schreef:
Voorlopige conclusie:
- zweefportaal is geen medium voor serieuze antwoorden op serieuze vragen.
Na ruim een week en meer dan 500 views heb ik niet één reactie gekregen.
Toch kan ik me niet voorstellen dat het voor iedereen nu helemaal helder is welke kant we opgaan voor een zelfstandiger positie van het zweefvliegen in Nederland.
Voor mij is het ontbreken van reacties moeilijk te rijmen met de betrokkenheid en behulpzaamheid die ik buiten dit forum van zweefvliegers ervaar.
Jammer, ik had meedenken en meepraten ook graag hier gezien. Ik ga kijken of ik alsnog bij de ALV kan zijn.
Je kan altijd bij de ALV zijn.
Het is gewoon openbaar. Zelfs als je niet zweefvliegt kun je er naar toe er is geen controle hierop.
Dus als de datum je schikt kun je er bij zijn.
Verder kun je dit zweefportaal forum best wel laten sturen in wat je wilt in informatie stromen heb ik ontdekt.
Als voormalig CIV secretaris a.i .maakte ik gebruik van om zaken extra onder de aandacht te brengen.
En ook bij het laatste VO examen maart 2015 was het allemaal weer bijzonder handig om zaken te bespreken bij te sturen etc.
Een zeer amusante draad blijft het in mijn ogen.
zie: https://www.zweef...rowstart=0
En in een andere draad kun je lezen wie tegenwoordig de Voorzitter a.i. van de examen commissie GPL / VO is, ook handig om te ontdekken.
https://www.zweef...ad_id=3800
Gewijzigd door Jan de Hulster op 31-08-2015 09:52 |
|
|