| 27-12-2024 | 04:02
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,411
· Nieuwste lid: Reparon
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Online Contest 2.0 = Skylines.aero
Fuchur
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-02-2015 17:14
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

Met de eerste licht positieve vliegdag van 2015 in het vooruit schiet was ik weer even naar mijn vluchten uit 2014 aan het kijken.
schellenberg.nl/glc/1.png

Dat doe ik dan automatisch op http://www.online... . Maar vorig jaar had ik ook een paar vluchten op http://skylines.aero gezet en ik vind dat ik zo aan een nieuw vliegseizoen dit project eens onder de aandacht moet brengen.

Skylines is o.a. een OLC alternatief. Daarnaast kan je ook live tracking aanzetten via een PDA, bijvoorbeeld software als XCSoar biedt ondersteuning voor Skylines tracking.

Een paar voordelen van Skylines:
- Batch upload IGC files
- Een gebruikerservaring uit deze eeuw ;-)
- De database is "Open"
- De software is "Open"

De laatste twee zijn voor mij misschien nog wel belangrijkere reden mijn vluchten van 2015 op Skylines te zetten i.p.v. OLC.
Doordat de database open is mag de informatie door iedereen worden gebruikt. En kan je dus analyses op onze vluchten doen. (Dat gebeurt met onze OLC data ook, echter verkoopt OLC deze informatie)
Deze data kan bijvoorbeeld gebruikt worden om:
- Weersvoorspellingen beter te maken (integratie met Rasp?!)
- Thermiek bronnen te ontdekken (https://speakerde...ata-mining)
- ...

De functionaliteit van Skylines doet niet onder voor OLC:
- Meetingpoints
- Vluchtanalyse
- Scoaringssysteem
- Driehoek en Afstandsdata
- ....

Wie kan ik met bovenstaand betoog overhalen om dit jaar eens over te stappen naar Skylines.aero? Of in ieder geval ook op Skylines te uploaden naast OLC?

En ja de dienst is gratis ;-) Fijn weekend allemaal!
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
juliettbravo
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-02-2015 19:38

Lid

Sinds: 02.09.08

Fuchur schreef:
- De database is "Open"
....
- Weersvoorspellingen beter te maken (integratie met Rasp?!)

Om exact die redenen hoop ik ook dat Skylines actiever gebruikt gaat worden. Ik ben al enige tijd bezig met de ontwikkeling van een RASP alternatief (draai momenteel tests voor NL+BE+DE), en was recent aan het emailen met twee wetenschappers die één van de componenten van WRF (het daadwerkelijke model achter RASP) hebben onwikkeld. Zij waren zeer geinteresseerd in de validatie van hun modelcomponent met gebruik van IGC files, waar ik eerder al eens mee bezig ben geweest. Simpel voorbeeld:

i59.tinypic.com/2iusrip.png

Het grote probleem is alleen de beschikbaarheid van IGC files. Voor een goede dag zijn er ~1000 files beschikbaar van Duitsland, maar OLC lijkt inderdaad niet bereid deze te delen Realsad.
Bart vS

www.vanstratum.com
ton baars
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-02-2015 21:04
Lid

Sinds: 02.09.08

kende het niet, maar ik ga meedoen

Siem
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-02-2015 17:50
Lid

Sinds: 08.03.09

Open source, Like Smile

TonS
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-02-2015 18:41
Lid

Sinds: 08.10.08

Skylines is zeker mooi, maar mijn ervaring is dat het live tracking vanuit XCSoar nog wel wat moeizaam is. Vorig jaar liep het eigenlijk wel OK, maar toevallig heb ik afgelopen week wat zitten testen op mijn nieuwe telefoon maar het is op dit moment nogal onbetrouwbaar. Het is me ook nog niet gelukt om "vrienden" op XCSoar te zien. Dat is natuurlijk een heel mooie functionaliteit als het werkt. Smile

Fuchur
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-02-2015 20:08
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

TonS schreef:
Skylines is zeker mooi, maar mijn ervaring is dat het live tracking vanuit XCSoar nog wel wat moeizaam is. Vorig jaar liep het eigenlijk wel OK, maar toevallig heb ik afgelopen week wat zitten testen op mijn nieuwe telefoon maar het is op dit moment nogal onbetrouwbaar. Het is me ook nog niet gelukt om "vrienden" op XCSoar te zien. Dat is natuurlijk een heel mooie functionaliteit als het werkt. Smile

Was als olc vergelijk bedoelt. En daar kan je geheel niet in tracken.
En wat nu dr beste methode van glidertracking is... Daar zijn meningen sterk over verdeeld :-D
CU under the Cu
Frank Schellenberg
GLC Illustrious

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.06 seconden