| 04-01-2025 | 10:05
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 25

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,413
· Nieuwste lid: KinanvHB
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
EASA Committee Positive Vote on Aircrew Regulation
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-10-2014 08:31

Superbeheerder

Sinds: 21.08.08

Meer informatie later ......

Licence Requirements:
LAPLs, Sailplane, Balloon and some ratings:
The amendment will disapply, until April 2018, the mandatory requirement to hold the following:

- all LAPLs - for aeroplane, helicopter, sailplane and balloon
- the Sailplane Licence
- the Balloon Licence
- aerobatic rating, sailplane and banner towing ratings and mountain rating - and associated instructor ratings

RTF to ATO Transition:
Deferment of ATO requirements for LAPL, PPL, SPL and BPL to 2018, to permit work to be carried out to produce a realistic alternative for private pilot training outside an ATO. Registered Facilities that teach the PPL will now be able to teach the LAPL for the same aircraft category.

www.zweefportaal.nl
ericmunk
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-10-2014 08:07
Lid

Sinds: 17.09.08

http://www.daec.d...e-sitzung/

Update: link klikbaar gemaakt.
Gewijzigd door webmaster op 12-10-2014 09:11

webmaster
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-10-2014 09:08

Superbeheerder

BGA nieuwsflits: http://old.glidin...hoct14.pdf Smile

www.zweefportaal.nl
Sieb
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-10-2014 17:21
Lid

Sinds: 28.11.08

Wordt een interessante meeting met ILENT zaterdag 18 oktber in Hoofddorp! Of hij kan worden gecancelled....
( c.q. Jaar of 3 worden opgeschoven)

www.acvz.nl
webmaster
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-10-2014 08:53

Superbeheerder

Nieuwsbericht op website EASA: https://www.easa....tion-rules

Vooral dit wordt een interessante:
"allowing the development of a complementary solution for pilot training outside ATO, for example flying clubs".
Gewijzigd door webmaster op 13-10-2014 11:29

www.zweefportaal.nl
jaspergrannetia
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-10-2014 16:06
Lid

Sinds: 17.12.08

Deze is ook wel praktisch: "Examination of student-pilots by the examiner even when he/she has acted as their instructor.".
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

jaspergrannetia
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-10-2014 16:13
Lid

Sinds: 17.12.08

Ik probeer me een beeld te vormen van wat dit nou allemaal zou kunnen betekenen.

Dat betekent dus...
Als ik het goed begrijp, dan kan ILENT beslissen dat wij volgend jaar niet aan de LAPLs. etc. hoeven, maar dat dat pas ergens in 2018 hoeft. Zo hebben EASA en de general aviation meer tijd om tot regelingen te komen die passen bij de manier waarop de wij opereren. Dat klinkt goed.

Maar ILENT kan ook beslissen om april 2015 aan te blijven houden.

Zit ik een beetje in de buurt?

* TMG-terug-in-het-LAPL
Verder vraag ik me dan af wat dit betekent voor de opleiding op TMG's. Dat is onder de huidige wetgeving allemaal heel lastig, maar een van de beloften van 'EASA' was dat men (niet ik) weer een opleiding kon volgen op de TMG zoals dat vroegah was, 'als onderdeel van het LAPL'. Is dat dank ook meteen van uitgesteld?
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

Sieb
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-10-2014 17:18
Lid

Klopt wel Jasper,

Ik ga ervan uit dat CIV en KNVvL er bovenop zitten om snel bij ILENT duidelijk te krijgen of zij de EASA uitslag gaan volgen zodag we meer tijd hebben om zaken goed, eenvoudig, praktisch en goedkoop te kunnen invullen de komende 3 jaar. Daar heeft iedereen, ook ILENT, baat bij!

www.acvz.nl
webmaster
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-10-2014 17:28

Superbeheerder

Lees ook het zojuist geplaatste nieuwsbericht op Zweefportaal: https://www.zweef...admore=779

www.zweefportaal.nl
webmaster
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-10-2014 12:28

Superbeheerder

Zo juist heeft ILT besloten om de geplande bijeenkomst van aanstaande zaterdag 18 oktober in Hoofddorp uit te stellen naar een latere datum.

Eerst zal met de sector partijen overleg worden gevoerd over de te volgen strategie in de nieuwe situatie.

www.zweefportaal.nl
Sieb
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-10-2014 18:01
Lid

Volledige tekst en uitleg:

U heeft zich aangemeld voor de sectorbijeenkomst Van zweefvliegclub naar zweefvliegclub met ATO op zaterdag 18 oktober. De ILT heeft echter, na consultatie van de KNVvL, besloten om deze bijeenkomst uit te stellen.

De reden voor dit besluit is dat er een nieuwe situatie is ontstaan over de regelgeving. Zoals u misschien al heeft vernomen, heeft het EASA Comité op 8 en 9 oktober besloten tot het wijzigen van de aircrew regulation (EU regulation 1178/2011). De wijzigingen houden in dat de lidstaten de mogelijkheid wordt geboden om de datum van invoering uit te stellen tot 8 april 2018. Daarnaast gaat EASA op basis van de GA road map werken aan aanpassingen van de regelgeving.

Op korte termijn consulteert het ministerie (Beleid en ILT) vertegenwoordigers van de sector (KNVvL en AOPA) met als doel om te komen tot een aangepast transitieplan. Na besluitvorming daarover ontvangt u een uitnodiging voor een nieuwe sectorbijeenkomst.

www.acvz.nl
TonS
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-10-2014 19:10
Lid

Sinds: 08.10.08

Sieb schreef:
Daarnaast gaat EASA op basis van de GA road map werken aan aanpassingen van de regelgeving.

Dat alleen al lijkt mij voldoende reden voor ILT om de zaak in Nederland ook uit te stellen.
Dus Clap

Vraag aan de KNVvL: deze winter dan toch nog instructeursexamens? Er staan bij ons in de club een paar kandidaten te trappelen en die dreigden nu hun plan een jaar te moeten uitstellen.

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.10 seconden