KNVvl : Wat hebben wij er aan?
|
frans |
Geplaatst op 15-09-2014 20:45
|
Lid
Berichten: 287
Sinds: 01.09.08
|
Wat hebben wij, zweefvliegers, aan de KNVvL,
behalve een WA verzekering???
We worden aan alle kanten neergesabeld.
Laat maar eens een goede discussie ontstaan svp!!!
FRans |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 15-09-2014 22:05
|
Lid
Berichten: 572
Sinds: 04.09.08
|
frans schreef:
Wat hebben wij, zweefvliegers, aan de KNVvL,
behalve een WA verzekering???
We worden aan alle kanten neergesabeld.
Laat maar eens een goede discussie ontstaan svp!!!
ja ....laten we beginnen met de NZD is dit nu een knvvl aangelegenheid of iets voor een welwillende club ?
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 15-09-2014 22:49
|
Lid
Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08
|
frans schreef:
Wat hebben wij, zweefvliegers, aan de KNVvL,
behalve een WA verzekering???
Volgens Ronald Overdijk (KNVvL werknemer afdeling parachutespringen) behartigt KNVvL o.a. de belangen van de vliegende afdelingen richting het Ministerie IenM, LVNL en MLA/CLSK.
Na lang aandringen van een individueel KNVvL-lid wordt er soms bezwaar aangetekend tegen de instelling van een BVG, die ernstige luchtruimbeperkingen aan luchtsporters oplegt.
Meer kan ik niet verzinnen.
Overigens, die WA-verzekering kan je ook buiten de KNVvL afsluiten. KNVvL heeft hier geen monopolie.
frans schreef:We worden aan alle kanten neergesabeld.
Je bedoelt misschien dit bericht van voornoemde KNVvL werknemer?
Of heb je nog meer voorbeelden?
Ik ben overigens enorm verbaasd over het feit dat een KNVvL werknemer via dit forum ageert tegen de voorzitter van de Afdeling Zweefvliegen. Hij ageert met zijn posting nota bene tegen één van de leden van het hoofdbestuur van de KNVvL; zijn werkgever.
Hiermee creëer je op zijn minst een verstoorde arbeidsrelatie. Ik ben benieuwd hoe de KNVvL voorzitter hier tegenaan kijkt.
frans schreef:Laat maar eens een goede discussie ontstaan svp!!!
De posting van voornoemde werknemer en ook andere recente gebeurtenissen tonen in ieder geval aan dat de verhoudingen binnen de KNVvL ernstig verstoord zijn.
Een verzelfstandiging zou misschien een goede zaak zijn, maar om dit aan de vooravond van EASA te gaan doen lijkt mij niet verstandig.
Op termijn denk ik dat wijzelf goed in staat zijn om onze eigen boontjes te doppen
Gewijzigd door Ruud Holswilder op 15-09-2014 22:50 |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 16-09-2014 10:03
|
Lid
Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08
|
Ruud Holswilder schreef:
Overigens, die WA-verzekering kan je ook buiten de KNVvL afsluiten. KNVvL heeft hier geen monopolie.
Dat was niet zo makkelijk als het lijkt. Die verzekering is op zich wat mij betreft het KNVvL lidmaatschap dubbel en dwars waard. Vele jaren geleden heb ik ooit geprobeerd om een WA verzekering in Duitsland af te sluiten voor mijn vliegtuig. Dat kostte bijna drie maal zoveel als het hele KNVvL lidmaatschap.
Ruud Holswilder schreef:
Ik ben overigens enorm verbaasd over het feit dat een KNVvL werknemer via dit forum ageert tegen de voorzitter van de Afdeling Zweefvliegen. Hij ageert met zijn posting nota bene tegen één van de leden van het hoofdbestuur van de KNVvL; zijn werkgever.
Hiermee creëer je op zijn minst een verstoorde arbeidsrelatie. Ik ben benieuwd hoe de KNVvL voorzitter hier tegenaan kijkt.
Hoe een voorzitter daar tegenaan kijkt is niet interessant. Een verstoorde arbeidsrelatie is niet het gevolg van publiceren op een forum. Publiceren op een foum is het gevolg van een verstoorde arbeidsrelatie.
frans schreef:Laat maar eens een goede discussie ontstaan svp!!!
Mijn ervaring is telkens weer dat de afdeling zweefvliegen van incompetentie en arrogantie aan elkaar hangt, waar vriendjespolitiek de boventoon voert. Men heeft vaak geen flauw benul van zaken waarover men als medewerker/bestuurder beslissingen moet nemen. Met de overkoepelende organisatie had ik tot voor kort geen ervaring. Recente gebeurtenissen bewijzen dat het daar minstens even erg is.
Ruud Holswilder schreef:
De posting van voornoemde werknemer en ook andere recente gebeurtenissen ? tonen in ieder geval aan dat de verhoudingen binnen de KNVvL ernstig verstoord zijn.
Volgens mij is dat al jaren zo. Men wist dit echter goed binnens kamers te houden. Voordat het forum van zweefvliegenonline.nl bestond zou dit draadje al lang spoorloos verdwenen zijn. Nu zou dat erg onverstandig zijn van onze KNVvL webmaster. Kortom, ik denk niet dat nu plotseling de arbeidsverhoudingen verstoord zijn, maar dat men heden iets makkelijker dit soort zaken aan de kaak stelt en ook de gelegenheid krijgt om dat te doen. Op de lange duur is dat een goede zaak.
Ruud Holswilder schreef:
Een verzelfstandiging zou misschien een goede zaak zijn, maar om dit aan de vooravond van EASA te gaan doen lijkt mij niet verstandig.
Op termijn denk ik dat wijzelf goed in staat zijn om onze eigen boontjes te doppen
Een verzelfstandiging lijkt aanlokkelijk, maar dan zal je over intelligente competente mensen moeten beschikken, die ook nog eens al hun tijd daar aan willen besteden.
De structuur van de afdeling is verouderd en transparantie ontbreekt.
Ik heb in verzelfstandiging op dit moment en tot nu toe, geen enkel vertrouwen...
Gewijzigd door Jan Ritsma op 16-09-2014 10:19
Jan Ritsma
|
|
|
|
ericmunk |
Geplaatst op 16-09-2014 10:48
|
Lid
Berichten: 362
Sinds: 17.09.08
|
frans schreef:
Wat hebben wij, zweefvliegers, aan de KNVvL,
behalve een WA verzekering???
De KNVvL-CAMO (van de afdeling zweefvliegen), de onderhoudsorganisatie die goedkoop (want eigen beheer) onderhoud voor alle Nederlandse clubs en een groot deel van de privévliegers mogelijk maakt. Zonder deze constructie is zweefvliegen voor een groot deel van de huidige zweefvliegers onbetaalbaar.
Gewijzigd door ericmunk op 16-09-2014 10:48 |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 16-09-2014 11:04
|
Lid
Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08
|
ericmunk schreef:
frans schreef:
Wat hebben wij, zweefvliegers, aan de KNVvL,
behalve een WA verzekering???
De KNVvL-CAMO (van de afdeling zweefvliegen), de onderhoudsorganisatie die goedkoop (want eigen beheer) onderhoud voor alle Nederlandse clubs en een groot deel van de privévliegers mogelijk maakt. Zonder deze constructie is zweefvliegen voor een groot deel van de huidige zweefvliegers onbetaalbaar.
Hoewel je het wel erg dramatisch voorstelt heb je wel een punt.
voor de CTZ.
Ik heb echter ook een punt als ik zeg dat het niet meer dan billijk zou zijn als ALLE KNVvL leden van deze KNVvL regeling zouden kunnen profiteren en niet alleen zweefvliegclubleden.
Jan Ritsma
|
|
|
|
allebei |
Geplaatst op 16-09-2014 11:30
|
Lid
Berichten: 236
Sinds: 07.10.08
|
[/quote]
Ik heb echter ook een punt als ik zeg dat het niet meer dan billijk zou zijn als ALLE KNVvL leden van deze KNVvL regeling zouden kunnen profiteren en niet alleen zweefvliegclubleden.[/quote].
Dat kan toch ook? Zolang je maar KNVvL-lid bent en een ARC-inspecteur bereid vindt om dat klusje te doen.
Het is natuurlijk wel makkelijker/logischer als zo'n prive-lid ook (actief) lid is van een zweefvliegclub. Voor de ARC-inspecteurs is het een 'vriendendienst' om niet, geen verplichting. Zo werkt een vereniging. |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 16-09-2014 13:06
|
Lid
Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08
|
allebei schreef:
jan ritsma schreef:
Ik heb echter ook een punt als ik zeg dat het niet meer dan billijk zou zijn als ALLE KNVvL leden van deze KNVvL regeling zouden kunnen profiteren en niet alleen zweefvliegclubleden. .
Dat kan toch ook? Zolang je maar KNVvL-lid bent en een ARC-inspecteur bereid vindt om dat klusje te doen.
Het is natuurlijk wel makkelijker/logischer als zo'n prive-lid ook (actief) lid is van een zweefvliegclub. Voor de ARC-inspecteurs is het een 'vriendendienst' om niet, geen verplichting. Zo werkt een vereniging.
Kortom, je bent als KNVvL lid afhankelijk van "vriendjes" om van deze KNVvL-regeling gebruik te kunnen maken. Vind je niet dat ieder KNVvL-lid evenveel recht heeft op voor KNVvL-leden geldende regelingen?
De KNVvL vindt dat in ieder geval niet. Als ik links op deze pagina op de link "Organisatie zweefvliegen" klik, dan kom ik uit bij het ABZ. Daar lees ik:
Het ABZ is in dienst van de Nederlandse zweefvliegers en is er om er voor te zorgen dat de leden van de clubs kunnen zweefvliegen.
Kortom, privévliegers die lid zijn van de KNVvL en geen lid zijn van een club bestaan niet voor de KNVvL
Er is iets principieel mis met het denkpatroon van zweefvliegend KNVvL land. Ze zijn in de vijftiger jaren blijven steken.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 16-09-2014 13:09
Jan Ritsma
|
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 16-09-2014 13:18
|
Lid
Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08
|
De discussie over "het nut" van KNVvL voor zweefvliegers en de eventuele verzelfstandiging van de Afdeling Zweefvliegen dreigt te verzanden door allerlei stokpaardjes van één individu.
Probeer de discussie eens breed te houden zonder diep in te zoomen op allerlei details.
|
|
|
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 16-09-2014 14:29
|
Lid
Berichten: 1756
Sinds: 03.09.08
|
De afdelingsvergadering van het ABZ is in ieder geval nu op een betere locatie gepland dan in de Thermiekbel.
Dus soms neemt iemand je opmerking ter harte lijkt het.
Zie: https://www.zweef...n/news.php
Gewijzigd door Jan de Hulster op 16-09-2014 14:50 |
|
|
|
ericmunk |
Geplaatst op 16-09-2014 14:36
|
Lid
Berichten: 362
Sinds: 17.09.08
|
Jan Ritsma schreef:
Kortom, je bent als KNVvL lid afhankelijk van "vriendjes" om van deze KNVvL-regeling gebruik te kunnen maken. Vind je niet dat ieder KNVvL-lid evenveel recht heeft op voor KNVvL-leden geldende regelingen?
Als KNVvL-lid kun je voor je eigen Nederlands geregistreerde vliegtuig het Pilot-Owner-Maintenance doen zoals vastgelegd in het AMP. Daar heb je niemand anders bij nodig dan jezelf. Voor non-Pilot-Owner-Maintenance, periodieke inspecties etc. zul je een AML-A, -B, -C en/of ARI (afhankelijk van het soort klus) bereid moeten vinden om je te helpen in zijn/haar vrije tijd. Óf, als je daar niet van afhankelijk wilt/kunt zijn, dat deel van je onderhoud uitbesteden aan een commerciële partij. |
|
|
|
allebei |
Geplaatst op 16-09-2014 17:07
|
Lid
Berichten: 236
Sinds: 07.10.08
|
Jan Ritsma schreef:
allebei schreef:
jan ritsma schreef:
Ik heb echter ook een punt als ik zeg dat het niet meer dan billijk zou zijn als ALLE KNVvL leden van deze KNVvL regeling zouden kunnen profiteren en niet alleen zweefvliegclubleden. .
Dat kan toch ook? Zolang je maar KNVvL-lid bent en een ARC-inspecteur bereid vindt om dat klusje te doen.
Het is natuurlijk wel makkelijker/logischer als zo'n prive-lid ook (actief) lid is van een zweefvliegclub. Voor de ARC-inspecteurs is het een 'vriendendienst' om niet, geen verplichting. Zo werkt een vereniging.
Kortom, je bent als KNVvL lid afhankelijk van "vriendjes" om van deze KNVvL-regeling gebruik te kunnen maken. Vind je niet dat ieder KNVvL-lid evenveel recht heeft op voor KNVvL-leden geldende regelingen?
De KNVvL vindt dat in ieder geval niet. Als ik links op deze pagina op de link "Organisatie zweefvliegen" klik, dan kom ik uit bij het ABZ. Daar lees ik:
Het ABZ is in dienst van de Nederlandse zweefvliegers en is er om er voor te zorgen dat de leden van de clubs kunnen zweefvliegen.
Kortom, privévliegers die lid zijn van de KNVvL en geen lid zijn van een club bestaan niet voor de KNVvL
Er is iets principieel mis met het denkpatroon van zweefvliegend KNVvL land. Ze zijn in de vijftiger jaren blijven steken.
De KNVvL ontzegt je in het geheel niet om je kist door een KNVvL ARC-inspecteur te laten keuren. Hoef je geen lid van een zweefvlieg-vereniging van te zijn. Echter het blijft vrijwilligerswerk en kun je ARC-inspecteurs moeilijk verplichten. Je kunt er als prive-eigenaar ook voor kiezen om iemand, bijv het SCT, hiervoor in te huren. Ben je van niemand afhankelijk. |
|
|
|
Marion Rozema |
Geplaatst op 16-09-2014 17:08
|
Lid
Berichten: 36
Sinds: 23.09.09
|
Een beter woord voor 'vriendjes' lijkt me 'vrijwilligers'. Dat we kunnen blijven vliegen wordt vooral mogelijk gemaakt door vrijwilligers (ABZ, commissies, clubs). Toevallig (of niet) zijn al deze vrijwilligers/vriendjes lid van een club. Clubloze zweefvliegers, die zich het vuur uit de sloffen lopen voor alle NL-zweefvliegers, ben ik nog niet tegen gekomen. Dat de diensten van vrijwilligers onbetaalbaar zijn, heeft de teloorgang van de SZT nog eens bewezen.
Normaliter legt een brancheorganisatie (zoals de KNVvL) haar oor te luister bij haar leden. Het is immers niet alleen belangrijk dat de leden deze diensten betalen, maar ook dat er sprake is van draagvlak. Daar bespeur ik weinig van. In tegendeel; een werknemer kapittelt zijn eigen bestuurder. Dan is er toch echt wel iets mis in de verhouding werk-/opdrachtnemer en werk-/opdrachtgever. Hier is de klant zeker geen koning.
En ja, in een vereniging met verschillende afdeling is wel eens sprake van verschillende belangen. Een brancheorganisatie moet zich daartoe verhouden. Dat redt je niet door alle verschillen te negeren, alles over een kam te scheren en afdelingsbestuurders voor dom te verklaren. En afdelingen tegen elkaar uit te spelen. Het wordt tijd dat de afdelingen samen het heft in handen nemen en onderkennen wat hun gezamenlijke belangen (en verschillen) zijn.
Gewijzigd door Marion Rozema op 16-09-2014 17:26 |
|
|
|
Kilo Hotel |
Geplaatst op 16-09-2014 18:49
|
Lid
Berichten: 443
Sinds: 01.09.08
|
Marion Rozema schreef:
.............. Clubloze zweefvliegers, die zich het vuur uit de sloffen lopen voor alle NL-zweefvliegers, ben ik nog niet tegen gekomen. Dat de diensten van vrijwilligers onbetaalbaar zijn, heeft de teloorgang van de SZT nog eens bewezen.....................
Even nadenken Marion:
1. Het toenmalige Terlet heeft jaren gedraaid op vrijwilligers. De jaren van Joop van Leeuwen als part-time directeur hebben bewezen dat je met ook clubloze vrijwilligers er iets moois van kan maken. Terlet groeide en bloeide. 't Is maar of je een visie hebt en welke mensen je aantrekt. En dat laatste is het bewijs voor punt
2. Teloorgang van de SZT had niets met "onbetaalbaar zijn van vrijwilligers" te maken, maar met sommige malafide bestuursleden en zeker een malafide management.
Gewijzigd door Kilo Hotel op 16-09-2014 18:49
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 16-09-2014 19:16
|
Lid
Berichten: 572
Sinds: 04.09.08
|
hmmm...... we lopen weg van het onderwerp
het gaat over : "KNvvl : wat hebben we eraan"
Gewijzigd door Frits Urselmann op 16-09-2014 19:20
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
frans |
Geplaatst op 16-09-2014 20:35
|
Lid
Berichten: 287
Sinds: 01.09.08
|
Een informatief artikel. Hoe gaat de KNVvL dit aanpakken?
Hoe is de info naar de leden?
Zie met name de laatse alinea's.
Hoe lang laten we ons nog ringeloren? :
Edwin Griffioen, Ergonoom, Psycholoog en directeur van de Rijksluchtvaartdienst, tegenwoordig bekend als ILENT.
Onderstaand een treffend artikel van de hand van Arnold Burlage.
Soms geloof je oren en ogen niet. Ministers en staatssecretarissen met het hoogste woord, die geen jota verstand hebben van de sectoren die ze in de regering vertegenwoordigen. Ze bestaan echt! Ik beperk me tot de luchtvaart. Staatssecretaris Wilma Mansveld, opgezadeld met lastige dossiers, zoals als spoor en luchtvaart, vaart vrijwel volledig blind op de - ontbrekende - kennis van haar ambtenaren.
Tijd om zich in ingewikkelde zaken te verdiepen is er nauwelijks. Dan zijn het treinproblemen, dan weer luchtvaartperikelen, het openen van een waterstoftankstation (-) of het doorknippen van lintjes die de immer goed verzorgde en picobello geklede dame bezighouden.
Zo blijft ook de aanleg van de omstreden polderluchthaven Lelystad een zaak van drammerige ambtenaren die op hun strepen staan, zonder in de luchtvaartwereld te zijn gepokt en gemazeld. Zonder voldoende kennis van zaken dus, zonder luisterend oor naar de luchtvaartsector.
De vraag dringt zich op of die ambtenaren van hoog tot laag wel eens worden getest op vakkennis en ook relationele vaardigheden. Ze verhuizen gemakkelijk van het ene naar het andere ministerie op jacht naar nog beter betaalde rangen en standen. Beseffen zij wel welke enorme belangen op het spel staan? Realiseert de staatssecretaris van luchtvaart zich bijvoorbeeld wel voldoende, dat zij volledig afhankelijk is van haar ondeskundige ambtelijke top, die bijna geniepig op de achtergrond schuifelt, zelden zichtbaar in het "veld".
En beseft de bewindsvrouw wel dat zij door haar adviseurs, die het ook niet blijken te weten, onbewust of zelfs bewust onwetend wordt gehouden van relevante feiten en omstandigheden van wat een belangrijke motor is van onze nationale economie?
Jiskefet op het Binnenhof, maar dan wel waarbij je het lachen vergaat.… Toch wordt de staatssecretaris, die de minste blaam treft, op die dilettanten afgerekend.
Het betreft in dit opzicht niet alleen het verslingeren van een paar honderd miljoen aan Lelystad Airport, wat niet nodig is op basis van nieuwe feiten en omstandigheden, anders dan een decennium eerder werd gedacht. En dat terwijl bijvoorbeeld Dubai vrolijk doorgaat en een krankzinnig grote, uit olie-inkomsten gefinancierde luchthaven neerlegt voor haar verwende troetelkind Emirates, dat veel teveel zakgeld krijgt, met als doel om al onze overstappende en werkgelegenheid scheppende passagiers weg te roven. Schiphol-topman Jos Nijhuis liet zelfs deze week blijken in het geheel niet over die concurrentie in te zitten…Wie maakt hem wakker?
Maar al genoeg de alarmbel geluid in die kwestie. Al blijft het een godschandaal, dat vrijwel de hele luchtvaartsector tegen is wat ambtenaren samen met de op prestige jagende Schiphol-top doordrukken. Wie stopt de waanzin?
Voorbeelden te over die de zorgen rechtvaardigen over hoe dit land is overgeleverd aan hooghartige klungelaars, ambtenarij en bureaucratie.
Neem hoe de historische luchtvaart het lastig wordt gemaakt door de inspectie (ILT) die vliegtuigen met een buitenlands Bewijs van Luchtwaardigheid niet meer tot het Nederlands luchtruim toelaat. Een beslissing met grote gevolgen voor de ware liefhebber van de luchtvaart. De ambtenaren zijn onverbiddelijk, zonder recht en reden worden luchtvaartshows gedupeerd.
Zo zijn de monumentale Britse toestellen als Spitfires en Hurricanes die de herinnering aan onze bevrijding levend houden uitgerekend in ons luchtruim niet meer welkom. Het bestuur van de Nationale Federatie Historische Luchtvaart (NFHL) wordt zonder aankondiging geconfronteerd met dit ridicule standpunt van de ILT. Dure tijdconsumerende juridische procedures zijn het resultaat. Europese verordeningen zijn heel duidelijk en binnen Europa is er geen draagvlak te vinden voor het opwerpen van dit soort grensbeperkende maatregelen. Jarenlang koesteren professionals de historische toestellen en houden deze luchtwaardig, zij ontfermen zich over ons historisch erfgoed. Dat doen zij uit liefde voor de luchtvaart, dat zo op de nieuwe generatie kan worden overgebracht.
Zou dat Haagse wereldje wel beseffen hoe groot de belangstelling is voor bijvoorbeeld die luchtvaartshows? Hebben ze in de gaten dat de economische waarde van historische luchtvaart in de UK ongeveer gelijk staat aan de van de waarde van luchtvaartbedrijf Virgin Atlantic en dat in Nederland met de juiste infrastructuur dit in verhouding ook mogelijk is? Zouden ze wel beseffen dat het hun kiezers zijn, de landgenoten die zij vertegenwoordigen?
Waarom vliegtuigen met een Europees afgegeven Nationaal Bewijs van Luchtwaardigheid uit het Nederlandse luchtruim worden geweerd? God mag het weten. Ondanks het feit dat we in de EU een luchtruim hebben weet ILT als enige land in Europa toch grenzen op te werpen voor andere luchtwaardige Europese vliegtuigen.
ILT wenst evenmin mee te werken om vliegtuigen Nederlands te registreren en verwijst vliegtuigen die in aanmerking komen voor een Europees Nationaal BvL naar het buitenland. Als het een type vliegtuig betreft dat niet al een Nederlandse registratie heeft, wordt dit in het Europees luchtruim alleen boven Nederland geweerd.
Hoe gek wil je het hebben? Een Nederlander met Europees brevet, woonachtig en belastingbetaler in Nederland, mag met een vliegtuig, gekocht in de EU, niet in Nederland vliegen. Een vliegtuig veilig bevonden in Frankrijk, wordt op voorhand al onveilig verklaard door Nederlandse autoriteiten.
Wie per KLM naar Frankrijk vliegt, kan daar dus, volgens onze alleswetende ambtenaren, vliegtuigen tegenkomen die door Nederland onveilig en gevaarlijk voor de luchtvaart zijn verklaard. Waarom luidt de directeur van de ILT niet de noodklok, straks zitten we met de brokken...
Zo mocht onlangs het Breitling-demonstatieteam, dat wereldwijd furore maakt, niet in Nederland acte de présence geven, en heeft de Yak-3 op lachwekkende wijze ons land moeten verlaten. De vleugels moesten er worden afgehaald om per trailer naar Stadlohn, net over de Duitse grens, te worden vervoerd en weer in elkaar te worden gezet en vandaar weer door heel Europa te gaan vliegen. Ook het jaarlijkse Europees Vintage Glider evenement, volgend jaar, staat op de helling. De vliegtuigen mogen niet vliegen in Nederland, wel in de rest van Europa.
Misschien toch een topjob voor Frans Timmermans, die immers de regeltjes en de ambtenarij moet gaan aanpakken. Hij kan de hele luchtvaartsector een onvergetelijke dienst bewijzen. Zet 'm op Frans!
Arnold Burlage
FRans |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 16-09-2014 20:56
|
Lid
Berichten: 572
Sinds: 04.09.08
|
ik vraag me echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat een ergonoom/psycholoog directeur kan zijn van het ILENT !
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
frans |
Geplaatst op 16-09-2014 21:00
|
Lid
Berichten: 287
Sinds: 01.09.08
|
Enne, ik wil geen onrust stoker zijn... Die onrust speelt al tijden: iedereen praat erover maar ook (bijna) iedereen heeft zoiets van "waarom zou ik iets zeggen".
Ik wil blijven vliegen. Maar voor alle zekerheid (en ook omdat ik het heel leuk vind) heb ik toch maar een zeiljacht gekocht (een zeil is niets anders dan een verticale vleugel...).
We moeten nu de neuzen in één richting krijgen en niet blijven afwachten. Het heeft lang genoeg geduurd; ik ben het zat!!! Hoeveel TOP juristen / advocaten hebben we binnen ons leden bestand????
Zweefvliegers: verenigt U (klinkt raar als je al lid bent van de KNVvL......)
Gewijzigd door frans op 16-09-2014 21:08
FRans |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 16-09-2014 21:27
|
Lid
Berichten: 572
Sinds: 04.09.08
|
frans schreef:
Enne, ik wil geen onrust stoker zijn... Die onrust speelt al tijden: iedereen praat erover maar ook (bijna) iedereen heeft zoiets van "waarom zou ik iets zeggen".
Ik wil blijven vliegen. Maar voor alle zekerheid (en ook omdat ik het heel leuk vind) heb ik toch maar een zeiljacht gekocht (een zeil is niets anders dan een verticale vleugel...).
We moeten nu de neuzen in één richting krijgen en niet blijven afwachten. Het heeft lang genoeg geduurd; ik ben het zat!!! Hoeveel TOP juristen / advocaten hebben we binnen ons leden bestand????
Zweefvliegers: verenigt U (klinkt raar als je al lid bent van de KNVvL......)
helemaal mee eens !
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 16-09-2014 22:14
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
De KNVvL bestaat nog bij de gratie van de zweefvliegers die het allemaal goed voor elkaar hebben en goed georganiseerd zijn. De Camo is volledig door zweefvliegers opgezet en ingericht inclusief enorm veel vrijwilligers werk. De ATO gaat precies op dezelfde wijze. De KNVvL heeft er vrijwel niets aan bijgedragen maar claimt dat wel. Als het gaat over luchtruim en radio's wordt feitelijk de kern van kennis en bijdragen door de zweefvliegers geleverd. De collectieve verzekeringen zijn voor en door zweefvliegers geregeld. Het is vreemd dat de afdeling zweefvliegen rechtspositioneel geen power heeft omdat het geen rechtspersoon is die zelfstandig kan optreden en afspraken met overheden kan maken. De afdelingsvergadering, waar clubs hun leden van rechtswege vertegenwoordigen, hebben geen feitelijke zeggenschap over afdelingsfinanciën, over afdelingspersoneel,en wat voor afdelingszaken dan ook. Dat vinden we kennelijk prima? Lees dit nog eens als het gaat om achtergronden en argumenten die pleiten voor eigen rechtspersoonlijkheid van een afdeling ( zonder daarbij overigens een koepelgedachte geweld aan te willen doen).
http://zweefvlieg...php/de-fnz
De zweefvliegers zijn al decennia verenigd echter zonder juridische vereniging...
Gewijzigd door Sieb op 16-09-2014 23:16 |
|
|