| 06-01-2025 | 12:02
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 9

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,413
· Nieuwste lid: KinanvHB
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Speech van de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, Wilma Mansveld, bij het NVL Symposium,
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-09-2013 22:04

Superbeheerder

Sinds: 21.08.08

Kansen of bedreigingen ???

Lees: http://www.rijkso...hoven.html

‘Is er nog wel plaats voor General Aviation in ons luchtruim? Laat ik daar eens een duidelijk antwoord op geven: Ja, die plaats is er.’ Dat zei staatssecretaris Mansveld op het congres van de Nederlandse Vereniging van Luchthavens. ‘Ik heb in de Luchtvaartnota aangegeven dat er selectief ruimte moet zijn voor de kleine luchtvaart. Maar daarbij krijgen maatschappelijk belangrijke vluchten prioriteit boven recreatieve vluchten. In de Luchtruimvisie heb ik die keuze verder uitgewerkt: we kiezen voor selectieve en gerichte ruimte voor General Aviation. Dat betekent, heel eenvoudig, dat het gewoon niet overal meer kan. Maar dat betekent dus dat ik, samen met jullie, op zoek wil naar mogelijkheden om de kleine luchtvaart een goede plek te geven, waar we jaren mee vooruit kunnen. Heel gericht en toekomstvast, dus. Want u bent met uw diversiteit onmisbaar voor onze luchtvaart. Of het nu over ambulancevluchten naar Groningen, recreatie (ik ben eerlijk gezegd nooit zover gekomen om te gaan parachutespringen op Texel) of vlieglessen gaat. Vooral vanwege dat laatste noemt u zichzelf de kraamkamer van de luchtvaart. Dat vind ik een mooi beeld, dat precies aangeeft hoe belangrijk u bent voor de toekomst van de luchtvaart.’

www.zweefportaal.nl
dick kemp
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-10-2013 09:02
Lid

Sinds: 02.09.08

Deze staatssecretaris verpakt alles mooi, maar loopt weg voor haar verantwoordelijkheid en zegt doodleuk, los je eigen probleem maar op. Waarschijnlijk heeft ze ook nog van de makke schapen een applaus gekregen.

webmaster
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-10-2013 17:19

Superbeheerder

Kleine luchtvaart is kraamkamer voor de grote

Lees het artikel in rd.nl : http://www.refdag...e_1_772422

De kleine luchtvaart, zit in Nederland in de verdrukking door de groei van de grote luchtvaart. De sector deed maandag op Eindhoven Airport zijn beklag tegenover staatssecretaris Mansveld.

www.zweefportaal.nl
webmaster
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-10-2013 17:34

Superbeheerder

Luchthavennota GA aangeboden aan Staatssecretaris

Lees: http://www.knvvl....s-mansveld

Tijdens het symposium van de Nederlandse Vereniging voor Luchthavens op 30 september, over het belang van general aviation, hebben KNVvL, AOPA, NACA, en NVL hun gezamenlijke Luchthavenvisie aangeboden. Deze visie bevat een beknopte uiteenzetting van de knelpunten ten aanzien van bestaande luchthavens en luchtvaartterreinen en de ruimte-behoefte voor de GA.

Het Rijk heeft aangegeven dat er, ondanks deze ontwikkelingen, ruimte blijft voor kleine luchtvaart. Daarom is een breed traject gestart met als doel deze toekomstvast te accomoderen. Dit dient als input voor verdere gesprekken over de landzijdige accomodatie van de GA, die als gevolg van de herindeling van het luchtruim flink onder druk staat.

www.zweefportaal.nl
Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.04 seconden