ASG 32 - De nieuwe 20m tweezitter van Alexander-Schleicher
|
Rene de Dreu |
Geplaatst op 22-04-2013 21:01
|
Lid
Berichten: 94
Sinds: 01.09.08
|
Alexander Schleicher kondigt de nieuwe 20m flapped tweezitter aan!
Met de nieuwe ASG 32 zal het gat tussen de (basic trainer) ASK 21 en de Open klasse tweezitters ASH 30 in de Schleicher range gedicht worden. De ASG 32 zal in drie verschillende varianten geleverd kunnen worden: Puur zweefvliegtuig, zelfstarter en electro turbo.
Voor meer informatie:
http://www.alexan...ndex_e.htm
http://www.alexan...3%2004.pdf
Gewijzigd door Rene de Dreu op 22-04-2013 22:38 |
|
|
|
Dinant |
Geplaatst op 22-04-2013 23:15
|
Lid
Berichten: 188
Sinds: 07.03.09
|
Gaaf! Ik had eigenlijk verwacht dat de kist flats zou hebben, maar besef me dat het een slimme zet is, omdat steeds meer clubs ook een overland tweezitter aanschaffen en die vaak niet op flats zitten te wachten.
Dus, rené, wanneer breng je er eentje naar Nederland? |
|
|
|
arjanvd |
Geplaatst op 22-04-2013 23:40
|
Lid
Berichten: 371
Sinds: 03.09.08
|
Dinant schreef:
Ik had eigenlijk verwacht dat de kist flats zou hebben, maar besef me dat het een slimme zet is, omdat steeds meer clubs ook een overland tweezitter aanschaffen en die vaak niet op flats zitten te wachten.
De ASG 32 heeft toch flaps? Of bedoel je iets anders met "flats"?
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub |
|
|
|
Bier |
Geplaatst op 23-04-2013 09:26
|
Lid
Berichten: 654
Sinds: 01.09.08
|
Dinant schreef:
Gaaf! Ik had eigenlijk verwacht dat de kist flats zou hebben, maar besef me dat het een slimme zet is, omdat steeds meer clubs ook een overland tweezitter aanschaffen en die vaak niet op flats zitten te wachten.
Dus, rené, wanneer breng je er eentje naar Nederland?
Waarom zou flaps een probleem zijn voor clubgebruik? Dankzij flaps kun je korter landen en veiliger thermieken. Daar kun je toch geen bezwaar tegen hebben?
Ja een flat op je vleugel, daar zit je inderdaad niet op te wachten
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------
Schleigah! |
|
|
|
Dinant |
Geplaatst op 23-04-2013 13:05
|
Lid
Berichten: 188
Sinds: 07.03.09
|
Oké, blijkbaar was ik nog niet helemaal wakker, de kist heeft inderdaad flaps. Op het plaatje kon ik ze niet terugvinden, vandaar dat ik er vanuit ging dat de kist geen flaps had.
Het wordt nog spannend in de 20m tweezitter klasse, nu zowel AS als SH met net ontwikkelde modellen mee gaan doen!
Het bezwaar zoals ik dat voor me zie is dat verse GPL'ers, als ze dan VVO-2 gaan doen en overlandtraining niet alleen het overlandvliegen moeten leren, maar ook moeten wennen aan de flaps. Maar daar ik zelf niet vaak met flaps gevlogen heb valt dan misschien ook wel weer mee.
Ik bedenk me dat er voorheen ook clubs waren die met Janus'en vlogen, dus wat dat betreft verandert er niet zoveel.
*edit: ik zie nu zelfs dat al in de post van René stond dat het een flapped kist is
Gewijzigd door Dinant op 23-04-2013 13:07 |
|
|
|
Chester |
Geplaatst op 23-04-2013 13:57
|
Lid
Berichten: 244
Sinds: 01.06.09
|
Weerstand is er altijd wel. Eerst tegen een Ka6 want dat was toch wel een vreselijk ingewikkelde kist. Zo'n ASK13, die prestaties zijn zó goed, dat kunnen onze leerlingen niet aan. ASK-21? Veel te hoge landingssnelheden. Een ASK 23 als overgangstrainer? Te hoog gegrepen. Een LS4 als overgangstrainer? Bloedlink.
De leerling moet de flaps lekker in de landingsstand laten staan tijdens de eerste paar vluchten, net als het wiel uitlaten. Veel ingewikkelder is het niet, vergeet niet dat diverse kisten zonder flaps identiek zijn aan een eerdere versie met de flaps in een vaste stand (LS8/6).
Wat mij betreft is een kist met flaps een stuk makkelijker als de toch wel erg snelle Duo-Discus en ongeflapte DG's waar een HELP-landing vrij makkelijk gebeurt.
Proficiat aan AS, ik ben benieuwd of het een commercieel succes wordt nu alle grote spelers een 20M tweezitter hebben.
Gewijzigd door Chester op 23-04-2013 13:58 |
|
|
|
Marc |
Geplaatst op 23-04-2013 15:52
|
Lid
Berichten: 42
Sinds: 01.09.08
|
Als ik het goed zie is er geen Turbo versie dat vindt ik wel jammer want de financiële stap van pure glider naar de M versie zal aanzienlijk zijn vermoed ik.
Marc |
|
|
|
mgrim |
Geplaatst op 23-04-2013 16:11
|
Lid
Berichten: 123
Sinds: 02.09.08
|
Rene de Dreu schreef:
De ASG 32 zal in drie verschillende varianten geleverd kunnen worden: Puur zweefvliegtuig, zelfstarter en electro turbo.
http://aeroclubsa...
ASH26, PH-1658, "Two-Six" |
|
|
|
Jeroen Beeke |
Geplaatst op 23-04-2013 20:37
|
Lid
Berichten: 49
Sinds: 02.09.08
|
Chester schreef:
De leerling moet de flaps lekker in de landingsstand laten staan tijdens de eerste paar vluchten, net als het wiel uitlaten.
mmm, lekker spannend starten..... neem aan dat je iets anders bedoeld, toch?
maaruh wat een mooi vliegtuig !! Wanneer kom je op Soesterberg langs met de 32
Gewijzigd door Jeroen Beeke op 23-04-2013 20:42
------------------
ACvZ natuurlijk
Hou het rommelig! |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 24-04-2013 00:13
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
Jeroen Beeke schreef:
Chester schreef:
De leerling moet de flaps lekker in de landingsstand laten staan tijdens de eerste paar vluchten, net als het wiel uitlaten.
mmm, lekker spannend starten..... neem aan dat je iets anders bedoeld, toch?
maaruh wat een mooi vliegtuig !! Wanneer kom je op Soesterberg langs met de 32
Vintage wedstrijdnummer ook 32 ....... |
|
|
|
Chester |
Geplaatst op 24-04-2013 00:34
|
Lid
Berichten: 244
Sinds: 01.06.09
|
Jeroen Beeke schreef:
Chester schreef:
De leerling moet de flaps lekker in de landingsstand laten staan tijdens de eerste paar vluchten, net als het wiel uitlaten.
mmm, lekker spannend starten..... neem aan dat je iets anders bedoeld, toch?
Dat heet bij Schleicher weer anders zeker? Dat is wat ik bedoel ja |
|
|
|
Joop Swinkels |
Geplaatst op 24-04-2013 08:11
|
Lid
Berichten: 38
Sinds: 02.09.08
|
Chester schreef:
Jeroen Beeke schreef:
Chester schreef:
De leerling moet de flaps lekker in de landingsstand laten staan tijdens de eerste paar vluchten, net als het wiel uitlaten.
mmm, lekker spannend starten..... neem aan dat je iets anders bedoeld, toch?
Dat heet bij Schleicher weer anders zeker? Dat is wat ik bedoel ja
Starten met je flaps in de landingsstand lijkt me niet zo'n goed idee........... |
|
|
|
Bier |
Geplaatst op 24-04-2013 10:26
|
Lid
Berichten: 654
Sinds: 01.09.08
|
Joop Swinkels schreef:
Chester schreef:
Jeroen Beeke schreef:
Chester schreef:
De leerling moet de flaps lekker in de landingsstand laten staan tijdens de eerste paar vluchten, net als het wiel uitlaten.
mmm, lekker spannend starten..... neem aan dat je iets anders bedoeld, toch?
Dat heet bij Schleicher weer anders zeker? Dat is wat ik bedoel ja
Starten met je flaps in de landingsstand lijkt me niet zo'n goed idee...........
Ik begrijp sowieso niet waar het idee vandaan komt dat je bij een eerste start op een kist met flaps vooral niets met de flaps moet doen. Als die paar keer flapstanden veranderen te ingewikkeld voor je is, ben je blijkbaar nog niet toe aan de volgende stap.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------
Schleigah! |
|
|
|
versteege |
Geplaatst op 24-04-2013 10:50
|
Lid
Berichten: 11
Sinds: 17.07.09
|
Staartwiel bestuur-en INTREKBAAR!!! Dat is nou interessant. |
|
|
|
Rene de Dreu |
Geplaatst op 20-11-2013 16:09
|
Lid
Berichten: 94
Sinds: 01.09.08
|
Alexander Schleicher Benelux zal aankomend weekend de ASG 32 romp tentoonstellen op de volgende evenementen:
Vrijdag 22 november:
Symposium "Dreams of Flight/ Flight of Dreams" (TU/e Eindhoven)
http://www.zweefv...um/#tabs-6
Zaterdag 23 november:
GPS Congres "Passie voor Vliegen" (Aviodrome Lelystad airport)
http://passievoor...
Zondag 24 november:
Glider Pilot Shop Open dag (Zweefvliegclub Albatros, Hasselt)
http://www.glider...cts_id=698
Gewijzigd door Rene de Dreu op 20-11-2013 16:25 |
|
|
|
TecnamPiloot |
Geplaatst op 05-03-2014 12:01
|
Lid
Berichten: 5
Sinds: 01.03.14
|
WAT een geweldig mooie kist! Super!
Ik ga er altijd vanuit dat een kist mij probeert te vermoorden. Pas wanneer ik op de grond sta, heb ik er vertrouwen in. BLIJF ALERT! |
|
|
|
Rene de Dreu |
Geplaatst op 01-06-2014 11:02
|
Lid
Berichten: 94
Sinds: 01.09.08
|
De eerste vluchten van de ASG 32 zijn uitgevoerd:
Meer informatie:
http://alexander-...ll_130.htm
en
Gewijzigd door Rene de Dreu op 01-06-2014 11:04 |
|
|
|
Rene de Dreu |
Geplaatst op 25-08-2014 00:07
|
Lid
Berichten: 94
Sinds: 01.09.08
|
Hierbij beelden welke we afgelopen week hebben opgenomen op Poppenhausen:
(full screen en HD aan.. )
[video]https://www.youtube.com/watch?v=NJI4hqKmj04[/video]
Met bijbehorende logfile:
http://www.online...Id=4016579
Bekijk ook onze nieuwe website:
http://www.alexan...eicher.nl/
voor meer informatie en/of vragen:
Gewijzigd door Rene de Dreu op 25-08-2014 11:04 |
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 25-08-2014 10:58
|
Lid
Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08
|
Rene de Dreu schreef:
Hierbij beelden welke we afgelopen week hebben opgenomen op Poppenhausen:
(full screen en HD aan.. )
Mooie film, Rene Ziet er super uit op een 27 inch iMac
Ik zal dadelijk even in mijn spaarpot kijken, maar ik vrees dat daar onvoldoende in zit
BTW: Full HD is zoooo 2013, volgende film in 4K? |
|
|
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 25-08-2014 11:35
|
Lid
Berichten: 1756
Sinds: 03.09.08
|
Bier schreef:
Joop Swinkels schreef:
Chester schreef:
Jeroen Beeke schreef:
Chester schreef:
De leerling moet de flaps lekker in de landingsstand laten staan tijdens de eerste paar vluchten, net als het wiel uitlaten.
mmm, lekker spannend starten..... neem aan dat je iets anders bedoeld, toch?
Dat heet bij Schleicher weer anders zeker? Dat is wat ik bedoel ja
Starten met je flaps in de landingsstand lijkt me niet zo'n goed idee...........
Ik begrijp sowieso niet waar het idee vandaan komt dat je bij een eerste start op een kist met flaps vooral niets met de flaps moet doen. Als die paar keer flapstanden veranderen te ingewikkeld voor je is, ben je blijkbaar nog niet toe aan de volgende stap.
Inderdaad gewoon een kwestie van goed opleiden.
En dan kun je na de opleiding meteen solo op een ASG 29 bv.
(Zoals vroeger van een Janus naar een LS 6 bv) |
|
|