Marc Sluszny
|
Arjan |
Geplaatst op 03-02-2011 08:01
|
Lid
Sinds: 02.10.08
|
Kwam in de Pers vanochtend het volgende artikel tegen:
http://www.depers...n-007.html
Ik kende deze meneer niet, ook niet zijn record. Misschien is hij beter bekend bij onze Belgische collega's?
Zie ook zijn website http://www.marcsl... |
|
|
|
dingetje |
Geplaatst op 03-02-2011 12:17
|
Lid
Sinds: 01.09.08
|
Heel indrukwekkend idd, maar hoe combineer je zoiets met een 40 urige werkweek?
Antoine Megens
Aero Club Salland |
|
|
|
vox |
Geplaatst op 03-02-2011 23:19
|
Lid
Sinds: 15.09.08
|
Bij Ohlmann in de Stemme gaan zitten noem ik geen persoonlijk record |
|
|
|
Bier |
Geplaatst op 03-02-2011 23:29
|
Lid
Sinds: 01.09.08
|
vox schreef:
Bij Ohlmann in de Stemme gaan zitten noem ik geen persoonlijk record
En extreem is het al helemaal niet. Volgens mij is dit heerschap vooral erg goed in extreem ego opblazen.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------
Schleigah! |
|
|
|
Bert de Wijs |
Geplaatst op 08-02-2011 16:59
|
Lid
Sinds: 02.09.08
|
Ik kwam Marc Sluszny tegen in Australië in 2005. Hij wilde in Australië records vliegen met een zweefvliegtuig. Volgens mij was het bij Francesco op Corrowa. Ben niet zeker. Had een vaag verhaal over alleen bijzondere sporten met bijzondere records. Onder water, op gletschers e.d.
In december 2006 maakte ik een buitenlanding op Vliegveld Zapala in Argentinë, omdat er een koufront over de Andes schoof, tussen mij en mijn thuishaven Nahuel Huapi. Op Zapala was toen Klaus Ohlmann gestationeerd. Toen ik om 18:00u landde, ging Klaus nog even naar boven om een 500Km snelheidsrecord te vliegen. Hij ging richting noord, waar ik net vandaan kwam. Daar had ik tot 9600m hoogte geklommen met 8-10m/sec. Het was extreem goed. Dat bleek ook, want Klaus vloog toen zijn beroemde record van 500Km met 308 Km/u. 1,5 uur later was hij weer terug.
Toen we op Klaus zijn kamer champagne aan het drinken waren, kwam Marc Sluszny binnen. Die had op die dag het Belgische record hoogte gevlogen samen met een Franstalige Belg. Marc sprak me met Bert aan, terwijl ik blijkbaar een minder goed geheugen betreffende hem had. Zijn toen samen een Argentijnse Buffalo gaan eten. Marc was heel gezellig en vertelde dat hij 3 dagen na elkaar omhoog was geweest met een Stemme (niet die van Klaus). Met 2 maal behoorlijke problemen met de zuurstof, waarbij steeds de copiloot moest inspringen om nog behoorlijk aan de grond te komen. De andere was in beide gevallen niet meer geheel goed bij bewustzijn. Ik herinner me ook heel goed dat Klaus het helemaal niet eens was, met hoe dat er allemaal aan toe ging. De apparatuur was eigenlijk niet geschikt voor zo'n hoge vluchten. Uit mijn hoofd gezegd, was het record iets van 11.700m of zo. Als het een eenzitter was geweest, was het niet goed afgelopen, volgens Klaus. Ik zelf had die dag iets van 1000Km gevlogen. Helaas 1 maal de golf gemist, waardoor de beoogde vlucht van 2.000 niet is gelukt.
Marc is een bijzondere kerel, maar wat wil je, als je die extremen opzoekt. Want dat doet ie toch wel, lijkt me.
Bert
Gewijzigd door Bert de Wijs op 08-02-2011 17:25 |
|
|
|
Charlotte |
Geplaatst op 08-02-2011 18:33
|
Lid
Sinds: 23.09.09
|
Marc Sluszny heeft ook een boek geschreven over zijn ervaringen in de Andes:
http://www.bol.co...index.html
Ik kwam het boek bij toeval tegen. In het boek gaat hij uitgebreid in op zijn prestaties. Hij beschrijft hoe hij dit heeft gedaan, maar ook de risisco's die hij genomen heeft om dit record te bereiken. Het boek bevat trouwens prachtige foto's.
Gewijzigd door Charlotte op 08-02-2011 18:35 |
|
|
|
Grietje Wansink |
Geplaatst op 09-02-2011 12:34
|
Lid
Sinds: 04.09.08
|
Bert de Wijs schreef:
Ik kwam Marc Sluszny tegen in Australië in 2005. Hij wilde in Australië records vliegen met een zweefvliegtuig. Volgens mij was het bij Francesco op Corrowa. Ben niet zeker. Had een vaag verhaal over alleen bijzondere sporten met Marc was heel gezellig en vertelde dat hij 3 dagen na elkaar omhoog was geweest met een Stemme (niet die van Klaus).
Bert
klopt, hij is inderdaad bij. ij geweest. Hij heeft toen een LS8 gehuurd. Ik kan me niet herinneren dat hij toen een record vloog. |
|
|