Sailplane Grand Prix
|
Frank Hiemstra |
Geplaatst op 08-10-2010 22:43
|
Superbeheerder
Sinds: 01.09.08
|
[video]http://vimeo.com/14091846[/video]
Prachtige beelden weer van de Grand Prix zweefvliegen,
dit keer gehouden in de Andes, langs de westkust van Zuid-Amerika.
Te lezen op http://sailplaneg... gaat de complete film uitgezonden worden op "SKY Sport “X-treme” Germany". Is er iemand die dat kan ontvangen en opnemen?
Gewijzigd door Frank Hiemstra op 08-10-2010 22:44 |
|
|
|
Dinant |
Geplaatst op 09-10-2010 07:43
|
Lid
Sinds: 07.03.09
|
Mocht iemand het inderdaad kunnen opnemen, en het liefst in HD kwaliteit, dan hou ik me aanbevolen.
Hopelijk brengen ze de film ook gewoon op Blu-ray uit. |
|
|
|
juliettbravo |
Geplaatst op 09-10-2010 11:19
|
Lid
Sinds: 02.09.08
|
Eindelijk een antwoord op Gladiators of the Sky! Ziet er veelbelovend uit, prachtige beelden. Maar ik kan helemaal niets vinden over "SKY Sport “X-treme”? Is dat een zender? Programma? Zoja: welke zender?
Bart vS |
|
|
|
edwin |
Geplaatst op 09-10-2010 13:17
|
Lid
|
wanneer iemand weet of de film ook normaal te koop is hoor ik het graag |
|
|
|
Sander Luimes |
Geplaatst op 09-10-2010 18:28
|
Lid
Sinds: 01.11.09
|
DIT WIL IK OOK! Wat een gave beelden zeg! Ben benieuwd wanneer het uitkomt op Blu-ray |
|
|
|
glidingpictures |
Geplaatst op 09-10-2010 20:17
|
Lid
Sinds: 28.12.08
|
Volledige film hebben ze getoond op de WK in Hongarije en was erg gaaf.
www.glidingpictur... |
|
|
|
zendesigner |
Geplaatst op 11-10-2010 14:47
|
Lid
|
JuliettBravo schreef:
Eindelijk een antwoord op Gladiators of the Sky! Ziet er veelbelovend uit, prachtige beelden. Maar ik kan helemaal niets vinden over "SKY Sport “X-treme”? Is dat een zender? Programma? Zoja: welke zender?
Het kanaal is Skysport 2 op skysport germany.
www.sky.de
Het programma heet extreme!
Binnen een half uurtje begint het op skysport 2 (15.15u).
Zen
Gewijzigd door zendesigner op 11-10-2010 14:47 |
|
|
|
Sander Luimes |
Geplaatst op 11-10-2010 14:49
|
Lid
Sinds: 01.11.09
|
Weet iemand of daar een online stream van is?
Vliegclub Teuge www.zweven.nl |
|
|
|
John |
Geplaatst op 15-10-2010 16:25
|
Lid
Sinds: 27.09.09
|
Is het misschien mogenlijk deze film op de NZD te draaien?
Gewijzigd door John op 15-10-2010 16:26 |
|
|
|
BartGeurts |
Geplaatst op 17-10-2010 01:48
|
Lid
Sinds: 07.09.08
|
Weer eens wat ander dan de traditionele duikboot-races |
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 17-10-2010 12:41
|
Lid
Sinds: 03.09.08
|
Wij zweefvliegers vinden dit soort films allemaal erg gaaf en kunnen er geen genoeg van krijgen.
Een aantal jaren terug heb ik de film Gladiators of the Sky regelmatig laten zien aan niet-zweefvliegers, veelal airline crew.
In het begin kijkt men zeer geïnteresseerd, maar na 5 minuten begint de aandacht te verslappen en na 10 minuten ziet haast iedereen te gapen.
Mijn conclusie: zweefvliegen is - ondanks alle mooie video's die er momenteel zijn - niet interessant voor het grote publiek.
We moeten er daarom maar niet al te veel moeite voor doen om duikbootraces aantrekkelijk te maken voor het grote publiek. Als wij er maar lol aan beleven is het wat mij betreft goed genoeg |
|
|
|
juliettbravo |
Geplaatst op 17-10-2010 16:07
|
Lid
|
Ik kan me niet voorstellen dat mensen probleemloos een uur naar "Oh Oh Cherso", "Die Rudolfs" of "Deadliest Catch" willen/kunnen kijken en dan dit soort videos niet kunnen waarderen. Ik denk dat Gladiator of the Sky zeker Discovery-channel-waardig is en deze video mogelijk ook.
Als ik mensen dit soort videos laat zien zijn ze toch altijd weer bijzonder onder de indruk van de schoonheid van het zweefvliegen:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=9icuNvlsY6A[/video]
Maar dit zijn natuurlijk wel de mooiste 5 minuten uit de documentaire, kan me voorstellen dat ze uitgebreide 3D animaties minder kunnen waarderen.
Bart vS |
|
|
|
Bier |
Geplaatst op 17-10-2010 21:13
|
Lid
|
Ruud_Holswilder schreef:
We moeten er daarom maar niet al te veel moeite voor doen om duikbootraces aantrekkelijk te maken voor het grote publiek. Als wij er maar lol aan beleven is het wat mij betreft goed genoeg
Sterker nog, ik vind het druk genoeg in de lucht. Ik moet er niet aan denken dat zweefvliegen net zo populair als voetbal wordt. Dan gaan we letterlijk aan ons eigen succes ten onder. Laat onze sport maar een beetje exclusief blijven (niet te verwarren met onbetaalbaar). Dat de platlanders onder ons niet beter weten is hun probleem.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------
Schleigah! |
|
|
|
Frank Hiemstra |
Geplaatst op 18-10-2010 11:03
|
Superbeheerder
|
Ruud_Holswilder schreef:We moeten er daarom maar niet al te veel moeite voor doen om duikbootraces aantrekkelijk te maken voor het grote publiek. Als wij er maar lol aan beleven is het wat mij betreft goed genoeg
Tsjah, met deze mentaliteit zullen we inderdaad nooit een publieksport worden!
Gladiators of the Sky heeft ook flitsende samenvattingen, zoals Bart laat zien.. als ik dat aan mijn vriendjes en vriendinnetjes laat zien, worden ze super enthousiast en proberen ze zo snel mogelijk een vlucht te regelen.. Prima PR in het algemeen voor onze sport dus!
Wat betreft de wedstrijden; je moet niet willen uitleggen aan een buitenstaander hoe een wedstrijd in elkaar zit, veel te ingewikkeld! Alleen al om uit te leggen hoe het voelt, als je een opdracht perfect hebt rond gevlogen, is al moeilijk om te uiten. Het publiek wilt wat zien, iets ervaren, een beleving meemaken, wat uiteindelijk resulteert in een mooie herinnering. En hoe je dat dan doet.. tjah! Ik denk dat met de prachtige beelden, gemaakt vanuit een helikopter, samen met de live tracking al een prachtige opzet is, maar... hoe kan het nóg beter??
@Bier; 8 deelnemers bij de NK clubklasse, mag wat mij betreft wel wat drukker hoor!
Gewijzigd door Frank Hiemstra op 18-10-2010 11:04 |
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 18-10-2010 11:11
|
Lid
Sinds: 03.09.08
|
Sweet dreams, Frank |
|
|
|
Frank Hiemstra |
Geplaatst op 18-10-2010 11:41
|
Superbeheerder
|
Ronald en Steven doen hier in ieder geval goed hun best!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=gmKCFyEKfBk&feature=player_embedded#![/video] |
|
|
|
fixalot |
Geplaatst op 19-10-2010 10:05
|
Lid
Sinds: 11.03.09
|
John schreef:
Is het misschien mogenlijk deze film op de NZD te draaien?
Als iemand hem digitaal kan aanleveren wil ik hem wel draaien |
|
|
|
juliettbravo |
Geplaatst op 19-10-2010 17:43
|
Lid
|
Dear Bart,
The movie will be available online, on DVD and Blu-ray in the future, we are aiming to make these available at latest in January 2011.
If you have access to German channels I would recommend to keep an eye open on Sky Sportportal, unfortunately we are not able to know when it will be distributed.
However, I have saved your email address and you will receive an email when this will be available, be ready for a fantastic surprise!
Kind regards,
Aldrin Doudchitzky
Bart vS |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 16-01-2011 14:06
|
Superbeheerder
Sinds: 21.08.08
|
Sailplane Grand Prix in the Andes Bluray teaser (versie 2)
[video]http://www.vimeo.com/18648629[/video] |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 16-01-2011 19:48
|
Lid
Sinds: 04.09.08
|
Ruud_Holswilder schreef:
Wij zweefvliegers vinden dit soort films allemaal erg gaaf en kunnen er geen genoeg van krijgen.
Een aantal jaren terug heb ik de film Gladiators of the Sky regelmatig laten zien aan niet-zweefvliegers, veelal airline crew.
In het begin kijkt men zeer geïnteresseerd, maar na 5 minuten begint de aandacht te verslappen en na 10 minuten ziet haast iedereen te gapen.
Mijn conclusie: zweefvliegen is - ondanks alle mooie video's die er momenteel zijn - niet interessant voor het grote publiek.
We moeten er daarom maar niet al te veel moeite voor doen om duikbootraces aantrekkelijk te maken voor het grote publiek. Als wij er maar lol aan beleven is het wat mij betreft goed genoeg
ben ik niet helemaal met je eens, als ik naar een voetbalwedstrijd kijk val ik na 1 minuut al in slaap , echter soms is het commentaar dusdanig interessant dat ik ff wakker blijf !
m.a.w. ik denk als je een interessant commentaar erbij levert dat het wel degelijk aandacht trekt !
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|