| 29-12-2024 | 00:12
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,411
· Nieuwste lid: Reparon
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
NK 2010
NK Zweefvliegen
#61 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-05-2010 16:02
Lid

Berichten: 57
Sinds: 14.10.08

Aanmelden kan vandaag 9 mei vanaf nu (16 uur) tot 18 uur in het havengebouw op Vliegveld Twente.

BTW wordt hier thermisch gevlogen... :-)

Groeten
NK team 2010
 
NK Zweefvliegen
#62 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-05-2010 11:24
Lid

Berichten: 57
Sinds: 14.10.08

Dinsdag 06:50 radio interview met Frank Versteegh over de NK @ Twente op Radio Oost.

Groeten
NK Team 2010
 
NK Zweefvliegen
#63 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-05-2010 10:53
Lid

Berichten: 57
Sinds: 14.10.08

Rietje is "On air" en zal op de website verslag doen van de CAE NLS NK zweefvliegen.
Eerste verhaal staat erop. Kijk regelmatig voor het laatste nieuws.

Groeten
NK Team 2010
 
maaikgollef
#64 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-05-2010 22:50
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

doen jullie wel allemaal even ADS-B aanzetten?Pray
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
gerritjan
#65 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-05-2010 23:52
Lid

Berichten: 16
Sinds: 02.09.08

Kan ik eigenlijk als bezoeker het veld op of heb ik daar een pasje oid voor nodig?

GJ
uut Enschedeeee
Gewijzigd door gerritjan op 11-05-2010 23:53
 
BartBerendsen
#66 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-05-2010 11:45
Lid

Berichten: 67
Sinds: 02.09.08

Als bezoeker kan je inderdaad het veld op. Aanmelden dient 24uur van tevoren gebeuren.
Zie ook http://www.nkzwee...icle_id=15
Gewijzigd door BartBerendsen op 12-05-2010 11:45
 
Jan Ritsma
#67 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-05-2010 12:13
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

gerritjan schreef:
Kan ik eigenlijk als bezoeker het veld op of heb ik daar een pasje oid voor nodig?

GJ
uut Enschedeeee


Je hebt een pasje nodig en je auto ookWink
Als deelnemer mag je als je na zes uur landt kiezen:
Of je parkeert voor die tijd buiten de poort en duwt je kist naar de aanhanger,
Of je sleept je kist met de auto naar je aanhanger en kan daarna niet meer naar huis.

Leuker kunnen we het niet maken en helaas ook niet makkelijkerGrin
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
jpb
#68 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-05-2010 14:07
Lid

Berichten: 39
Sinds: 09.09.08

Jan Ritsma schreef:

Als deelnemer mag je als je na zes uur landt kiezen:
Of je parkeert voor die tijd buiten de poort en duwt je kist naar de aanhanger,
Of je sleept je kist met de auto naar je aanhanger en kan daarna niet meer naar huis.

Leuker kunnen we het niet maken en helaas ook niet makkelijkerGrin


Daarnaast kan er via een andere poort ten alle tijden het veld op en af gereden worden na telefonisch contact.

Niet zo Z/W JanHelpless
 
Otto Foelkel
#69 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-05-2010 05:17
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Weer is gebleken, dat wedstrijdvliegen met verschillende typen zweefvliegtuigen tot onbevredigende resultaten leidt.
Neem de voorlaatste wedstrijddag in de open klasse (22-5-2010). De thermiek ging over het grootste gedeelte van de route niet hoog en was voornamelijk droog. Velen hebben toen erg laag gezeten. Lees de file van Peter Kaasjager maar eens uit (17.15 uur en let op de grondhoogte)! Aan zijn hart mankeert duidelijk niets.
Glijhoek betekende die dag alles, hetgeen uit de resultaten bleek.
Twee Nimbussen wonnen die dag dan ook met aanzienlijk puntenverschil.
Ik ben er van overtuigd, dat Ronald Termaat kampioen geworden was, wanneer hij met een Nimbus gevlogen had.
Omdat ik maar al te goed weet, dat het verschil tusen nummer een en nummer twee, hoe klein het puntenverschil ook moge zijn, eindeloos groot is, vind ik daarom de eindklassering in de open klasse volstrekt onbevredigend.
Ik neem overigens aan, dat Ronald dat worst zal zijn, omdat hij zichzelf niet meer hoeft te bewijzen, maar toch...
 
jantoon
#70 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-05-2010 07:30
Lid

Berichten: 40
Sinds: 16.09.09

Ach hier in Frankrijk was de klacht precies omgekeerd met die 18 kisten is de vleugelbelasting veel hoger en daar kan de openklasse niet tegen op omdat we niet hard genoeg kunnen vliegen en in de bergen is 18m ook wendbaarder dat heeft ook voordelen. Als je de resultaten http://www.soarin...m/cdf2010/ bekijkt hadden de 18 m kisten het klassement ook zonder handicap gewonnen.

Jantoon
 
ericdej
#71 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-05-2010 08:30
Lid

Berichten: 14
Sinds: 03.10.09

"'t is maar een spelletje!" Legendarische woorden van een Ajaxsuppoost tegen een gefrustreerde, balende Ajaxfan. En die suppoost had gelijk, zelfs als het om groot geld gaat.

Ik neem aan dat alle deelnemers hebben genoten van het NK en dat ook de (virtuele) toeschouwers hebben genoten. Daar gaat het toch om.
 
Ruud Holswilder
#72 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-05-2010 10:29
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Het is idd jammer dat er geen zuivere 18 meter klasse was dit jaar.
Ondanks het tegenvallende aantal deelnemers was het een mooie NK vanaf een prachtige lokatie.
Hulde aan het organisatie team Tup
 
Andrew01
#73 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-05-2010 12:15
Lid

Berichten: 185
Sinds: 23.04.10

Ik heb de NK via het internet gevolgd, want helaas kon ik niet even langs Twenthe.

Ik wil graag pleiten om alle opvolgende NK's in Nederland te laten plaatsvinden. Het NK is Nederlandse Kampioenschappen en dient dus in Nederland plaats te vinden.

Iedereen kan zich dan meten aan Nederlandse omstandigheden (zie één na laatste NK-dag), maar ook Nederlandse toeschouwers kunnen langs komen. Verder zullen sponsors meer Nederlansde publiciteit krijgen (i.p.v. bijvoorbeeld Stendal).

Ik heb verder genoten van de IGC-files van de deelnemers, die bereid waren hun file te delen op het OLC. Als overland-vlieger kan ik hier veel van leren. Ik kan begrijpen dat sommige deelnemers hun tactieken niet willen prijsgeven middels de OLC, maar hoop wel dat ze na het NK toch hun files willen uploaden.

Tot slot, complimenten voor de wedstrijdleiding/webmaster/vrijwilligers/deelnemers etc. Was volgens mij een prima NK!
 
www.airteam2000.nl
Ruud Holswilder
#74 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-05-2010 12:34
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Andrew01 schreef:
Ik kan begrijpen dat sommige deelnemers hun tactieken niet willen prijsgeven middels de OLC, maar hoop wel dat ze na het NK toch hun files willen uploaden.

De igc-files kan je via de NK scoring pagina downloaden d.m.v. het aanklikken van de wedstrijdregistratie op de dagscore pagina's.
 
Andrew01
#75 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-05-2010 13:22
Lid

Berichten: 185
Sinds: 23.04.10

Ruud, dank je wel. Dat wist ik niet.

Ga gelijk een paar files van de één na laatste dag bekijken.
Gewijzigd door Andrew01 op 24-05-2010 13:22
 
www.airteam2000.nl
dutchliar
#76 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-05-2010 02:35
Lid

Berichten: 72
Sinds: 13.09.08

Otto Foelkel, Ik ben ervan overtuigd dat Ronald Termaat zelfs in de JS1 gewonnen had als Peter Batenburg niet had meegedaan......

Wat een gezeik! Er bestaat een klasse waar iedereen met hetzelfde vliegtuig vliegt (PW-5) en niemand die ermee wil vliegen. Tijdens deze NK zijn de vliegtuigen gehandicapt, de regelementen staan vol met eindeloze formules om de "geluksfactor" te beperken, om de weersinvloeden te minimaliseren, en ja, ook om het verschil tussen 18 en 25 m waar mogelijk te compenseren.

Een winnaar wordt bepaalt aan het einde van de wedstrijd. In dit geval waren dat 7 dagen vliegen. Degene die aan het eind de meeste punten heeft verzameld, heeft gewoon terecht gewonnen. Ronald verloor op dag 6 79 punten tov Peter. Op dag 3 verloor Peter 138 punten tov Ronald. Ligt dit aan de kist of aan de vlieger??? Als het verschil tussen JS-1 en Nimbus 4T zo groot was, dan was Ronald heus wel met een Nimbus aan de start verschenen. En ik denk dat het hem wel worst zal zijn, want een ware kampioen is ambitieus genoeg om iedere wedstrijd te willen winnen.

Het verschil in deze wedstrijd tussen Ronald en Peter was niet het gevolg van verschillende kisten, maar van het feit dat Peter een "maatje" had waarmee hij uitstekend heeft samengevlogen. En dat is nu eenmaal een onderdeel van deze sport. Ik kan uit de uitslagen niet opmaken of Ronald met iemand heeft samengevlogen, maar als dat zo is, was het niet zo effectief als 4T en V1.

Conclusie, 4T is de terechte Nederland Kampioen in de open klasse! Iedere deelnemer wist vooraf waar ze aan begonnen, onder welke regels, en tegen welke tegenstanders. En het zal mij worst wezen dat de uitslag voor jou volstrekt onbevredigend is.......

Groetjes,
Marco Raaijmakers.
 
Kilo Hotel
#77 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-05-2010 10:47
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 443
Sinds: 01.09.08

Goed FILMPJE.
Gewijzigd door Kilo Hotel op 25-05-2010 10:47
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
 
www.aviationservices.eu
Otto Foelkel
#78 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-05-2010 14:06
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

dutchliar schreef:
Conclusie, 4T is de terechte Nederland Kampioen in de open klasse.

Hoewel je het misschien niet zult geloven, ben ik het volledig met je eens: als je inschrijft op een wedstrijd, ken je de kaders waarbinnen dit gebeurt en de daaraan verbonden puntentelling.
Probleem is echter, dat deelnemers wat minder vrij zijn te beslissen met welk toestel zij mee doen, dan jij suggereert en daar zit voor mij het probleem.
 
Bier
#79 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-05-2010 15:33
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 654
Sinds: 01.09.08

Otto Foelkel schreef:
Probleem is echter, dat deelnemers wat minder vrij zijn te beslissen met welk toestel zij mee doen, dan jij suggereert en daar zit voor mij het probleem.

Je bent wel vrij om je vooraf terug te trekken uit de wedstrijd wanneer de klasse indeling je niet bevalt. Beetje rigoreus maar je hebt wel degelijk meer opties dan zeuren achteraf.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Otto Foelkel
#80 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-05-2010 16:06
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Bier schreef:
Je bent wel vrij om je vooraf terug te trekken uit de wedstrijd wanneer de klasse indeling je niet bevalt. Beetje rigoreus maar je hebt wel degelijk meer opties dan zeuren achteraf.

Is waar, maar lost het probleem niet op.
Ben van mening, dat dit op het bordje van de organisator thuis hoort en niet op dat van de deelnemers.
 
Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.15 seconden