| 21-11-2024 | 16:57
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 5

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
GAE heeft 7-daags bedrijf in 2018
Kilo Hotel
#61 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 01:13
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 443
Sinds: 01.09.08

Marion Rozema schreef:
We hebben afgelopen seizoen 44 dagen doordeweeks gevlogen. Een redelijk gemiddeld aantal dagen over de jaren. Gemiddeld 12 vliegers per dag, waarvan 1/3 niet-gelderse leden. Ongeveer 1/3 van de starts wordt geleverd door de Husky (die niet door de GeZC wordt geëxploiteerd). Op 23 dagen waren er minder dan 10 vliegers en op 10 dagen waren er zelfs minder dan 5 vliegers. Dat zijn doorgaans dagen dat er alleen wordt gesleept. Verdere verdunning kan leiden tot een marginaal bedrijf, waarvan vooral de Husky de dupe wordt. Een groepje moedige mannen loopt alle risico bij het aanbieden van deze mooie faciliteit voor heel Terlet.


Als er op 23 dagen < 10 vliegers waren en 10 dagen < 5, waren er op 33 dagen misschien ± 250 vliegers. Dat is toch een triest gebeuren. Zou daar een oorzaak voor zijn? Misschien de structuur van DDWV: alleen vliegen bij voldoende vooraf aangemelde belangstelling. Heeft de GAE alleen de bedoeling kabeltjes voor overlandvliegers beschikbaar te stellen (zoals DDWV), of kan ik op werkdagen ook komen lessen? Een doordeweeks vliegbedrijf van de voorgangers van de huidige clubs leverden ook op werkdagen gauw 3-5 starlijsten per vliegdag op. Er moet dus potentie zijn om meer starts op werkdagen te maken dan het gemiddelde van 12.

Je mag verwachten, dat ook een SNZT dit toe zou juichen. Als die nou eens het initiatief neemt om met Gelderse en GAE + Huskyvliegers om de tafel te gaan om te overleggen hoe ook de GAE inhoud kan geven aan een dagelijks vliegbedrijf. Dat moet dan wel een voorspelbaar vliegbedrijf zijn en niet op basis van telefonische boekingen vooraf. Dan ben ik het met Marion eens, dat twee organisatorisch vergelijkbare vliegbedrijven minder wenselijk is. En wat is er tegen als de Huskyvliegers ook ter beschikking van de GAE staan?

En concurrentie? Daar hoeft de Gelderse met haar fraaie vloot en voorzieningen toch niet bang voor te zijn?
Gewijzigd door Kilo Hotel op 15-11-2017 01:15
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
 
www.aviationservices.eu
Marion Rozema
#62 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 06:55
Lid

Berichten: 36
Sinds: 23.09.09

Hallo Kees,

DDWV bedient alleen de overlandvlieger en inderdaad: vraaggestuurd. De GAE wil dezelfde doelgroep bedienen en daarvoor is de spoeling dun. Slechts op 7 dagen hebben we meer dan 20 deelnemers gehad. Een uitzonderlijke topper was 9 mei met 46 deelnemers.
Uiteraard kan iedereen op Terlet slepen, op bijna alle dagen dat je dat wilt (chapeau voor de Husky-vliegers). Maar dan verkoop je dus geen kabel en dat is wat de GAE wil.
Een zevendaags opleidingsbedrijf gaan wij niet trekken als GeZC. Onze instructeurs werken doorgaans doordeweeks. Bovendien hoor ik regelmatig van de DDWV-viiegers dat ze blij zijn dat ze geen 'last' meer hebben van een DBO- en passagiersbedrijf. Je weet wellicht nog: op het moment dat het thermisch wordt willen ze allemaal tegelijk weg.
Als een andere club dat wel kan organiseren: hartstikke mooi. Hoe groot de vraag daadwerkelijk is, geen idee. Doorgaans moeten mensen naar school, werken of voor een gezin zorgen. En pensionado's zijn een bijzondere groep in het opleidingsbedrijf.
 
Jan Ritsma
#63 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 09:05
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Marion Rozema schreef:
Hallo Kees,

DDWV bedient alleen de overlandvlieger en inderdaad: vraaggestuurd. De GAE wil dezelfde doelgroep bedienen en daarvoor is de spoeling dun. Slechts op 7 dagen hebben we meer dan 20 deelnemers gehad. Een uitzonderlijke topper was 9 mei met 46 deelnemers.
Uiteraard kan iedereen op Terlet slepen, op bijna alle dagen dat je dat wilt (chapeau voor de Husky-vliegers). Maar dan verkoop je dus geen kabel en dat is wat de GAE wil.
Een zevendaags opleidingsbedrijf gaan wij niet trekken als GeZC. Onze instructeurs werken doorgaans doordeweeks. Bovendien hoor ik regelmatig van de DDWV-viiegers dat ze blij zijn dat ze geen 'last' meer hebben van een DBO- en passagiersbedrijf. Je weet wellicht nog: op het moment dat het thermisch wordt willen ze allemaal tegelijk weg.
Als een andere club dat wel kan organiseren: hartstikke mooi. Hoe groot de vraag daadwerkelijk is, geen idee. Doorgaans moeten mensen naar school, werken of voor een gezin zorgen. En pensionado's zijn een bijzondere groep in het opleidingsbedrijf.




Het probleem is, dat bij de clubs het zakelijk inzicht ontbreekt. Zakelijke beslissingen worden gestuurd vanuit sentiment en onderbuik.Voorbeelden te over:
Pietje mag niet vliegen want die heeft gisteren niet geholpen de kisten binnen te zetten! Een privevlieger komt met stoom uit de oren de Thermiekbel binnen . Hij mag niet vliegen want hij was niet op de briefing. Ik probeerde lid te worden van een zweefvliegclub, maar dat kon niet want ik zei er bij dat ik me nooit zou laten zien en dat vonden ze "slecht voor de clubgeest". Die de mensen uit die bovengenoemde voorbeelden, die zeggen stik maar! Als je graag veel vliegers op de strip wil, dan zal je moeten beginngen met een klantvriendelijke sfeer en niet met hokkjes denken en snotneuzen die de klanten voor het minste of geringste de huid vol schelden. Dat gedrag kost je club duizenden euro's per jaar. Als ik een club zou runnen, dan zouden vliegers die nooit komen maar een vol lidmaatschap betalen, van harte welkom zijn. Hoe meer hoe beter! Neem Salland, waar de penningmeester het verpoft om op vragen mee te delen of gastvliegers van de VHZ welkom zijn of niet. De stroom van voorbeelden/incidenten is eindeloos.

Nu vermoed ik, dat de GAE een wat liberaler houding heeft. Die zien mogelijkheden om DDWV voor hen haalbaar te maken.
Als dat betekent dat de Gelderse het niet meer redt, dan doet de Gelderse gewoon iets verkeerd. En, gezien de huilverhalen over "hoe verschrikkelijk moeilijk het is om genoeg mensen bij elkaar te krijgen dan zou je denken dat de Gelderse het eigenlijk maar wat graag aan een ander zou willen overlaten. Maar dat blijkt nu net weer niet zo te zijn. Ra,ra.

De Gelderse verklaart via lid Baltussen de GAE de oorlog, waarbij leugens en valse voorstelling van zaken niet uit de weg word gegaan. Bij Marion Rozema moest zelfs de forumetikette er aan geloven Ik denk dat de GAE wel eens heel wat meer klanten zou kunnen trekken dan de Gelderse. Dat zou voor Terlet en alle Nederlandse zweefvliegers alleen maar gunstig zijn.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Sieb
#64 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 09:36
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Jan,

Huur zelf ergens een strip, betaal je personeel, onderhoud, startmiddel etc en zoek individuele zweefvliegers die er hetzelfde over denken. Richtprijzen zijn te vinden in Australie, Zuid Afrika en de USA voor een startje daar.
Maar hou op met je constant tegen verenigingen af te zetten die voor een ander bedrijfsmodel kiezen waar “ users “ zoals jij niet worden gewaardeerd. De clubs in NL houden het zweefvliegen betaalbaar door grote vrijwillige inspanningen. Dat is bij de voetbal en tennisclub niet anders. Het vereist dat je als individu je dan aanpast en rekening houdt met andere leden en dat er behalve lusten ook lasten tegenover staan. Een paar duizend zweefvliegers in NL hebben daar geen enkele moeite mee. Een paar kennelijk wel maar dat is dan jammer.

Je bent zelf met een zwaar gesubsidieerde scholierencursus ook bij een club begonnen. Waar vrijwillige intructeurs, lieristen en ander kader jou in kisten die door vrijwillige techneuten werden onderhouden de gelegenheid boden om voor een bodemprijs te kunnen vliegen. Waarschijnlijk was je nooit gaan vliegen zonder dat verenigingsleven omdat het anders voor jou als scholiertje onbetaalbaar zou zijn geweest. Misschien goed om er nog eens bij stil te staan dat jij zonder die verenigingsleden nergens was geweest....
Gewijzigd door Sieb op 15-11-2017 09:39
 
www.acvz.nl
mark Schuurman
#65 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 11:03
Lid

Berichten: 5
Sinds: 11.01.16

Beste dames en heren,

Mag ik voorstellen dat we het gekibbel hier gewoon stoppen en de partijen op Terlet de mogelijkheid geven om gezamenlijk de koers voor 2018 uit te zetten. De opmerkingen en meningen hier dragen namelijk geenszins bij aan transparantie, waarheidsvinding en een oplossing. Vooral omdat geen enkel persoon over alle informatie beschikt. Op deze manier door gaan levert alleen maar verwijten op, die de prima samenwerking van de afgelopen jaren onder druk zet.

Persoonlijk denk ik dat dit mede veroorzaakt word door dat we al twee weken niet meer kunnen vliegen en het allemaal al beginnen te missen.
Zelf ga ik me bezig houden met mijn tweede hobby, het onderhouden van die geweldige vliegtuigen, zodat we het komende jaar weer met volle teugen kunnen genieten van de mooiste sport die ons allemaal zo lief is.

Met vriendelijke groet,

Mark Schuurman
 
Jan Ritsma
#66 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 12:03
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Sieb schreef:
Jan,

Huur zelf ergens een strip, betaal je personeel, onderhoud, startmiddel etc en zoek individuele zweefvliegers die er hetzelfde over denken. Richtprijzen zijn te vinden in Australie, Zuid Afrika en de USA voor een startje daar.
Maar hou op met je constant tegen verenigingen af te zetten die voor een ander bedrijfsmodel kiezen waar “ users “ zoals jij niet worden gewaardeerd. De clubs in NL houden het zweefvliegen betaalbaar door grote vrijwillige inspanningen. Dat is bij de voetbal en tennisclub niet anders. Het vereist dat je als individu je dan aanpast en rekening houdt met andere leden en dat er behalve lusten ook lasten tegenover staan. Een paar duizend zweefvliegers in NL hebben daar geen enkele moeite mee. Een paar kennelijk wel maar dat is dan jammer.


Ach Sieb, ik heb al zo vaak gezegd dat ik helemaal niet vies ben van meehelpen. Verder is het erg onzakelijk om iemand te weigeren waaraan je ter plekke met een kabeltje 30 euro kan verdienen. Ik bespeur bij de clubs slechts jalouzie. Maar het is natuurlijk logisch dat je als privevlieger langer vliegt. Je hoeft nu eenmaal geen kist met tien anderen te delen en daar heb je, laten we eerlijk wezen, dik voor betaald

Sieb schreef:
Je bent zelf met een zwaar gesubsidieerde scholierencursus ook bij een club begonnen. Waar vrijwillige intructeurs, lieristen en ander kader jou in kisten die door vrijwillige techneuten werden onderhouden de gelegenheid boden om voor een bodemprijs te kunnen vliegen.


Je moet niet praten over dingen waar je niets van weet.
Ik zat in de scholierenkursus van 19 65. Die werd gegeven door De Gooische zweefvliegclub die jan Koek van Terlet hadden ingehuurd. Niks vrijwilliger, maar gewoon betaald. Verder was die subsidie niet bedoeld om jongens te laten zweefvliegen maar bedoeld om een goede kweekvijver te onderhouden, waar KLM en luchtmacht in konden vissen. In mijn geval met succes, wantik ben later naar de KLM gegaan. De club verdiende dik aan die regeling, want die kregen in die tijd 7 gulden per start vergoed, terwijl de clubleden maar 2 gulden betaalden. Ik ben dus niemand iets schuldig.

Sieb schreef:
Waarschijnlijk was je nooit gaan vliegen zonder dat verenigingsleven omdat het anders voor jou als scholiertje onbetaalbaar zou zijn geweest. Misschien goed om er nog eens bij stil te staan dat jij zonder die verenigingsleden nergens was geweest....


De vereniging ook niet, want zoals gezegd betaalde ik en veel jeugdleden met mij, later 7 gulden per start (VO heette dat) terwijl anderen daarvoor 2 gulden betaalden.
Verder ben je appels met peren aan het vergelijken. In die laatste 52 jaar is er erg veel veranderd, behalve het clubdenken. Dat is niet met zijn tijd meegegaan en dat zie je in de teruggang van de leden. Niemand gaat tegenwoordig nog onder de omstandigheden van de 50er jaren zijn hobby bedrijven, maar dat snappen veel clubs nog niet.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan Ritsma
#67 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 12:32
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

mark Schuurman schreef:
Beste dames en heren,

Mag ik voorstellen dat we het gekibbel hier gewoon stoppen


Dat gekibbel zoals jij het noemt kan zeer nuttig zijn. En als de clubs iets hebben tegen speculaties, dan is een probaat middel gewoon de volledige gegevens te verschaffen en er niet omheen te liegen. Toch?
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan de Hulster
#68 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 13:20
Lid

Berichten: 1755
Sinds: 03.09.08

Jan Ritsma schreef:
mark Schuurman schreef:
Beste dames en heren,

Mag ik voorstellen dat we het gekibbel hier gewoon stoppen


Dat gekibbel zoals jij het noemt kan zeer nuttig zijn. En als de clubs iets hebben tegen speculaties, dan is een probaat middel gewoon de volledige gegevens te verschaffen en er niet omheen te liegen. Toch?


Inderdaad daardoor is indertijd (2009-2012/13) het gedoe op Terlet, tussen SZT en SNZT behoorlijk ontrafeld.

(We hebben er zelfs een bijzonder stil sleepvliegtuig aan overgehouden in die tijd)

Het is een mooi medium.
Gewijzigd door Jan de Hulster op 15-11-2017 13:23
 
Kerstens
#69 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 14:30
Lid

Berichten: 86
Sinds: 20.09.09

Jan de Hulster schreef:
Jan Ritsma schreef:
mark Schuurman schreef:
Beste dames en heren,

Mag ik voorstellen dat we het gekibbel hier gewoon stoppen


Dat gekibbel zoals jij het noemt kan zeer nuttig zijn. En als de clubs iets hebben tegen speculaties, dan is een probaat middel gewoon de volledige gegevens te verschaffen en er niet omheen te liegen. Toch?


Inderdaad daardoor is indertijd (2009-2012/13) het gedoe op Terlet, tussen SZT en SNZT behoorlijk ontrafeld.

(We hebben er zelfs een bijzonder stil sleepvliegtuig aan overgehouden in die tijd)

Het is een mooi medium.


Gaat jullie toch geen helemaal niks aan? Post jij eerst even de jaarrekeningen van de Acvz van de laatste 3 jaar Jan? Dan praten we dan weer verder.
(Ben niet Pascal Kersten.)
 
Sieb
#70 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 15:24
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Jan: Ben ik nou degene die zo slim is, of ben jij zo dom
 
www.acvz.nl
Sieb
#71 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 16:14
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

ps: dit zijn de bedrijfseconomische prijzen (met overigens en lage brandstofprijzen, weinig sociale lasten en lage BTW in de US) waarvoor je als "klant" ook wat mag verwachten. Zo ziet NL zweefvliegland eruit zonder vrijwilligers en verenigingen.

Ik denk dus dat zweefvliegend NL en de clubs en leden heel goed weten hoe het werkt en daar "voor zweefvliegers en door zweefvliegers" voor over hebben.

https://soaringnv.../services/
https://soaringnv...
https://soaringnv...
 
www.acvz.nl
Jan de Hulster
#72 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 16:16
Lid

Berichten: 1755
Sinds: 03.09.08

Kerstens schreef:
Jan de Hulster schreef:
Jan Ritsma schreef:
mark Schuurman schreef:
Beste dames en heren,

Mag ik voorstellen dat we het gekibbel hier gewoon stoppen


Dat gekibbel zoals jij het noemt kan zeer nuttig zijn. En als de clubs iets hebben tegen speculaties, dan is een probaat middel gewoon de volledige gegevens te verschaffen en er niet omheen te liegen. Toch?


Inderdaad daardoor is indertijd (2009-2012/13) het gedoe op Terlet, tussen SZT en SNZT behoorlijk ontrafeld.

(We hebben er zelfs een bijzonder stil sleepvliegtuig aan overgehouden in die tijd)

Het is een mooi medium.


Gaat jullie toch geen helemaal niks aan? Post jij eerst even de jaarrekeningen van de Acvz van de laatste 3 jaar Jan? Dan praten we dan weer verder.


Ik vrees dat je wat zaken door elkaar haalt.
Jaarekeningen van de ACvZ zijn niet openbaar, behalve voor leden.
Dus ik ga je daar niet bij helpen.

Destijds in 2010 ging het om "jaarverslagen" van de SNZT (het waren zeker geen financiele verantwoordingen van de SNZT destijds) , die eerder periode 1999-2007- wel inzichtelijk waren maar ten tijde van het gedoe tussen SZT en SNZT niet meer inzichtelijk waren omdat het conflict onder de rechter was, daar doelde Jan Ritsma op in een eerdere posting in deze draad.

Dus waar wil je verder nog over praten?

Ik zou zeggen (nogmaals) we zien wel wat het wordt met het GAE beleid in 2018!
 
Jan Ritsma
#73 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2017 17:51
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Kerstens schreef:
Jan de Hulster schreef:
Jan Ritsma schreef:
mark Schuurman schreef:
Beste dames en heren,

Mag ik voorstellen dat we het gekibbel hier gewoon stoppen


Dat gekibbel zoals jij het noemt kan zeer nuttig zijn. En als de clubs iets hebben tegen speculaties, dan is een probaat middel gewoon de volledige gegevens te verschaffen en er niet omheen te liegen. Toch?


Inderdaad daardoor is indertijd (2009-2012/13) het gedoe op Terlet, tussen SZT en SNZT behoorlijk ontrafeld.

(We hebben er zelfs een bijzonder stil sleepvliegtuig aan overgehouden in die tijd)

Het is een mooi medium.


Gaat jullie toch geen helemaal niks aan? Post jij eerst even de jaarrekeningen van de Acvz van de laatste 3 jaar Jan? Dan praten we dan weer verder.


Ho even, dat kan wel zijn, maar Marion Rozema begint zelf cijfers te geven. Die kloppen niet en als je dan doorvraagt, ga jij vertellen dat het ons niets aan gaat. Best hoor, maar het verhaal dat de Gelderse slechts 250 euro aan de externe vliegers heeft overgehouden is al net zo waar als de bewering dat de feiten die ik gaf onjuist zouden zijn en dat de GAE geen strip op Terlet huurt voor 2018

De Gelderse eist van de GAE dat ze hun 7 dagen vliegen aspiraties opgeven en de Gelderse weet dat dat niet erg vriendelijk overkomt. Dus gaan ze smoesjes verzinnen om het gedeukte imago te beschermen.

Nogmaals, laat de GAE maar bewijzen dat ze het beter kunnen dan de Gelderse. Als dat zo is is iedereen beter af, toch?
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan de Hulster
#74 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-11-2017 08:03
Lid

Berichten: 1755
Sinds: 03.09.08

Kilo Hotel schreef:
Marion Rozema schreef:
We hebben afgelopen seizoen 44 dagen doordeweeks gevlogen. Een redelijk gemiddeld aantal dagen over de jaren. Gemiddeld 12 vliegers per dag, waarvan 1/3 niet-gelderse leden. Ongeveer 1/3 van de starts wordt geleverd door de Husky (die niet door de GeZC wordt geëxploiteerd). Op 23 dagen waren er minder dan 10 vliegers en op 10 dagen waren er zelfs minder dan 5 vliegers. Dat zijn doorgaans dagen dat er alleen wordt gesleept. Verdere verdunning kan leiden tot een marginaal bedrijf, waarvan vooral de Husky de dupe wordt. Een groepje moedige mannen loopt alle risico bij het aanbieden van deze mooie faciliteit voor heel Terlet.


Als er op 23 dagen < 10 vliegers waren en 10 dagen < 5, waren er op 33 dagen misschien ± 250 vliegers. Dat is toch een triest gebeuren. Zou daar een oorzaak voor zijn? Misschien de structuur van DDWV: alleen vliegen bij voldoende vooraf aangemelde belangstelling. Heeft de GAE alleen de bedoeling kabeltjes voor overlandvliegers beschikbaar te stellen (zoals DDWV), of kan ik op werkdagen ook komen lessen? Een doordeweeks vliegbedrijf van de voorgangers van de huidige clubs leverden ook op werkdagen gauw 3-5 starlijsten per vliegdag op. Er moet dus potentie zijn om meer starts op werkdagen te maken dan het gemiddelde van 12.

Je mag verwachten, dat ook een SNZT dit toe zou juichen.

Als die nou eens het initiatief neemt om met Gelderse en GAE + Huskyvliegers om de tafel te gaan om te overleggen hoe ook de GAE inhoud kan geven aan een dagelijks vliegbedrijf.

Dat moet dan wel een voorspelbaar vliegbedrijf zijn en niet op basis van telefonische boekingen vooraf.

Dan ben ik het met Marion eens, dat twee organisatorisch vergelijkbare vliegbedrijven minder wenselijk is.

En wat is er tegen als de Huskyvliegers ook ter beschikking van de GAE staan?

En concurrentie? Daar hoeft de Gelderse met haar fraaie vloot en voorzieningen toch niet bang voor te zijn?




Een zinnige gedachte/alternatief van Kees.
Want Terlet heeft toch met al zijn deelnemende Terlet clubs ca. 500-600 leden bij die clubs in totaal?

En als andere clubs in Nederland dan voor zo'n 500,- Euro kunnen meedoen inplaats van 1000,- Euro voor DDWV wordt het misschien nog allemaal makkelijker te organiseren.?
 
Alex v d Zouw
#75 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-11-2017 08:12
Lid

Berichten: 132
Sinds: 15.12.10

De Husky en vliegers zijn een aparte club en iedere club op Terlet kan daar zonder aparte regels gebruik van maken. Heeft dus weinig zin om dit in de discussie te betrekken. Het gaat hier om lierbedrijven.

Maar we zijn nu 2 weken verder en heb nog steeds geen rectificatie of wat dan ook gelezen wat nu werkelijk het probleem is.
Gewijzigd door Alex v d Zouw op 17-11-2017 08:15
Alex v.d. Zouw
 
Jan de Hulster
#76 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-11-2017 10:35
Lid

Berichten: 1755
Sinds: 03.09.08

Alex v d Zouw schreef:
De Husky en vliegers zijn een aparte club en iedere club op Terlet kan daar zonder aparte regels gebruik van maken. Heeft dus weinig zin om dit in de discussie te betrekken. Het gaat hier om lierbedrijven.

Maar we zijn nu 2 weken verder en heb nog steeds geen rectificatie of wat dan ook gelezen wat nu werkelijk het probleem is.


Hoi Alex dat weet ik wel.

Maar als je de Husky als een startmiddel ziet zoals de ACvZ doet, dan kan het zijn dat door volume vergroting op Terlet, de kostprijs voor het slepen ook omlaag kan.

Het is maar een gedachte.....


En de rectificatie?? , Tsja waar ligt die? Bij de GAE, SNZT, GEZC?
Hangt denk ik af van de afspraken af die er wel of niet zijn over deze structuur opzet van DDWV?
 
Kilo Hotel
#77 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-11-2017 01:21
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 443
Sinds: 01.09.08

Alex v d Zouw schreef:
De Husky en vliegers zijn een aparte club en iedere club op Terlet kan daar zonder aparte regels gebruik van maken. Heeft dus weinig zin om dit in de discussie te betrekken. Het gaat hier om lierbedrijven.


Ik kan me voorstellen Alex, dat de Husky-vliegers met beide gebruikers (en omgekeerd) wil overleggen om samen tot een werkwijze te komen.
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
 
www.aviationservices.eu
Jan Ritsma
#78 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-12-2017 12:42
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Er wordt inmiddels al 5 weken gerectificeerd.
Men is waarschijnlijk al met de rectificatie van de gerectificeerde rectificatie bezig. Hilarious
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Alex v d Zouw
#79 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-12-2017 08:35
Lid

Berichten: 132
Sinds: 15.12.10

Lijkt erop dat er simpelweg niets te rectificeren is. Hooguit een rectificatie op het bericht dat er rectificatie volgde.
Alex v.d. Zouw
 
Jan de Hulster
#80 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-12-2017 09:03
Lid

Berichten: 1755
Sinds: 03.09.08

Alex v d Zouw schreef:
Lijkt erop dat er simpelweg niets te rectificeren is. Hooguit een rectificatie op het bericht dat er rectificatie volgde.


Dat is dus de intussen welbekende SNZT stichting weer.......

(Die van die jaarverslagen die nooit meer kwamen en waarvan de jaar verslagen die er al wel waren op hun website in 2009-2011, maar gemakshalve ook maar verwijderd zijn van hun SNZT website.)
Gewijzigd door Jan de Hulster op 14-12-2017 15:19
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.19 seconden