Belangrijke oproep aan deelnemers Euroglide!!
|
jan |
Geplaatst op 03-07-2016 23:00
|
Lid
Sinds: 26.02.09
|
Ik schat dat we om de YE te volgen we ongeveer 4400 km hebben moeten rijden. Komt ook deels omdat we het mooie weer op maandag niet wouden laten schieten.
Zondagavond naar Oerlinghausen gereden. Helaas werd de de wedstrijd maandag nog niet geopend dus gingen we over op plan B: Lekker met het mooie weer naar het oosten vliegen. Dinsdag zou toch een klote dag worden dus dat het laat zou worden om de kist weer terug naar Oerlinhusen te rijden was niet zo'n probleem. Nog even er over gehad om net als de LA de wedstrijd de wedstrijd te laten en dinsdag verder met het mooie weer mee te vliegen. Maar wij hadden in tegenstelling tot de LA wel 2 weken vakantie dus vonden we het zonde om de wedstrijd te laten schieten. Dus weer terug gereden naar Oerlinghausen wat weer ruim 600 km wegkilometers opleverde. |
|
|
|
Otto Foelkel |
Geplaatst op 04-07-2016 01:46
|
Lid
Sinds: 09.11.09
|
Jan Ritsma schreef:
De YE snort op dit moment ten westen van Dresden over de autobahn 14 en heeft zijn KNVvL-tracker nog aan staan. Zolang je met die apparaatjes niet vliegt, werken ze goed
Zo'n gevalletje moeten ze maar in iedere auto monteren en koppelen aan een automatische uitlezing.
Zou de staat veel geld opleveren en justitie een hoop tijd besparen. |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 04-07-2016 07:43
|
Lid
Sinds: 09.09.08
|
jan schreef:
Ik schat dat we om de YE te volgen we ongeveer 4400 km hebben moeten rijden. Komt ook deels omdat we het mooie weer op maandag niet wouden laten schieten.
Zondagavond naar Oerlinghausen gereden. Helaas werd de de wedstrijd maandag nog niet geopend dus gingen we over op plan B: Lekker met het mooie weer naar het oosten vliegen. Dinsdag zou toch een klote dag worden dus dat het laat zou worden om de kist weer terug naar Oerlinhusen te rijden was niet zo'n probleem. Nog even er over gehad om net als de LA de wedstrijd de wedstrijd te laten en dinsdag verder met het mooie weer mee te vliegen. Maar wij hadden in tegenstelling tot de LA wel 2 weken vakantie dus vonden we het zonde om de wedstrijd te laten schieten. Dus weer terug gereden naar Oerlinghausen wat weer ruim 600 km wegkilometers opleverde.
Bijna vier en een halfduizend km rijden met een aanhanger in 2 weken... Dat wordt bijkomen van je vakantie!
Wel jammer dat de wedstrijdleiding bij de Euroglide kennelijk reglementair dit soort beslissingen kan nemen. Zo werd jullie meteo inzicht en tactiek om naar Oerlinghausen te rijden bestraft terwijl dat zou moeten zijn beloond. Nu zie ik de Euroglide eerder als een toertocht dan een wedstrijd en dan kan je zeggen " wat maakt het uit. We hebben veel plezier gehad en daar gaat het om". Maar, zolang het als een wedstrijd wordt gepresenteerd dient het eerlijk te verlopen. Dat de wedstrijdleiding zo vergaand in kan grijpen en teams daarmee bevoor of benadelen kan, lijkt unfair. Gelukkig zit ik niet in de leiding van de Euroglide.
Jan Ritsma
|
|
|
|
arjanvd |
Geplaatst op 04-07-2016 09:48
|
Lid
Sinds: 03.09.08
|
Jan Ritsma schreef:
Gelukkig zit ik niet in de leiding van de Euroglide.
Ben het helemaal met je eens Jan
Gewijzigd door arjanvd op 04-07-2016 09:48
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub |
|
|
|
jan |
Geplaatst op 04-07-2016 13:34
|
Lid
Sinds: 26.02.09
|
Wij vonden het natuurlijk jammer dat de organisatie de wedstrijd niet meteen maandag opende, maar als ik in de organisatie zat zou ik de wedstrijd ook nog niet geopend hebben. Stel je voor: 80 teams bestaande uit gemiddeld 3 a 4 mensen die zonder afspraak op je veld aankomen en om een start bedelen.
Volgens mij is het nu allemaal ordelijk verlopen zodat een volgende keer weer een Euroglide uitgeschreven kan worden. Dus van mij kant geen klachten over de organisatie en ik denk dat dit voor de meeste deelnemers van de Euroglide het geval is.
Wel jammer dat de communicatie met Jan Ritsema blijkbaar ongelukkig is verlopen, maar dat zal vast door oorzaken uit het verleden zijn ontstaan. |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 04-07-2016 14:10
|
Lid
Sinds: 09.09.08
|
jan schreef:
Wij vonden het natuurlijk jammer dat de organisatie de wedstrijd niet meteen maandag opende, maar als ik in de organisatie zat zou ik de wedstrijd ook nog niet geopend hebben. Stel je voor: 80 teams bestaande uit gemiddeld 3 a 4 mensen die zonder afspraak op je veld aankomen en om een start bedelen.
Oerlinghausen is een erg groot zweefvliegcentrum met een aantal clubs. Bovendien komen de teams echt niet allemaal tegelijk aan. Jullie zeker niet want jullie waren er al een dag eerder.
Verder kan zo'n situatie zich onderweg ook voordoen, ver buiten het zicht van de wedstrijdleiding.
Individuele zweefvliegers kunnen ook nadenken
De wedstrijdleiding heeft bewezen dat ze beslissingen omtrent de organisatie in hoge maten laat afhangen van persoonlijke sympathien en antipathien en deze wedstrijd is op deze manier flink te manipuleren. Let wel, ik zeg niet dat dat hier nu gebeurd is, maar het is beter dat het gewoon reglementair niet kan.
Jan Ritsma
|
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 04-07-2016 17:58
|
Lid
Sinds: 03.09.08
|
jan schreef:
Zondagavond naar Oerlinghausen gereden. Helaas werd de de wedstrijd maandag nog niet geopend dus gingen we over op plan B: Lekker met het mooie weer naar het oosten vliegen. Dinsdag zou toch een klote dag worden dus dat het laat zou worden om de kist weer terug naar Oerlinhusen te rijden was niet zo'n probleem. Nog even er over gehad om net als de LA de wedstrijd de wedstrijd te laten en dinsdag verder met het mooie weer mee te vliegen. Maar wij hadden in tegenstelling tot de LA wel 2 weken vakantie dus vonden we het zonde om de wedstrijd te laten schieten. Dus weer terug gereden naar Oerlinghausen wat weer ruim 600 km wegkilometers opleverde.
Team LA heeft zondagavond op Terlet besloten om maandagochtend naar Oerlingausen te rijden, niet te wachten op opening van de wedstrijd maar te starten voor het aanstormende warmtefront uit.
Na een lastige vlucht landden we maandagavond op een compleet uitgestorven Bronkow. Ophalers waren even later ter plaatse. Kist weer ingepakt, hapje eten, slapen in een tentje naast de aanhanger en de volgende ochtend wakker worden in de motregen, die horizontaal langs kwam.
We lagen toch al uit de wedstrijd en hebben er verder een mooie toertocht van gemaakt en in ieder geval veel plezier gehad.
De atmosfeer lijkt overigens flink in de war te zijn, want de verwachtingsmodellen van Topmeteo klopten voor geen meter gedurende de gehele week. |
|
|