| 04-01-2025 | 11:09
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 6

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,413
· Nieuwste lid: KinanvHB
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
De Juniorenwedstrijd is aan de gang
davidh
#61 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 07:36
Lid

Sinds: 03.11.08

Als Jan iets niet is, is het wel subtiel manipulatief.
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php

NicoB
#62 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 08:38
Lid

Sinds: 28.03.13

JoostvV schreef:
Na het lezen van deze zeer amuserende soap kan ik haast niet wachten tot morgen. Nog een paar uurtjes slapen. Stel mij alsjeblieft niet teleur mannen!

Ik betrap mijzelf er ook op dat ik eerst de JR reacties lees voordat ik de overige onderwerpen op dit forum bekijk. Eerst even een stukje ontspanning op de vroege morgen (net zoals de strips in de krant) daarna is 't weer tijd voor de echt serieuze zaken. Toch ook wel weer positief dat hij ons dit iedere dag verschaft.
Het nadeel is echter, dat je al weet hoe de verhalen eindigen (net zoals goedkope doktersromannetjes) en dat gaat op den duur vervelen.

Jan Ritsma schreef:
Mijn doelen zijn niet gemaskeerd.
Mijn doel is een eerlijk objectief selectiesysteem voor de topvliegers.
Mijn doel is een financieel transparante KNVvL
Mijn doel is een faire arbitrageregeling voor als een lid bezwaar maakt tegen de manier waarop hij behandeld is.

Hoelang blijf je deze grammafoonplaat nog draaien Jan?
't Is tijd voor wat nieuws!

Een trouwe fan.

Het eerder geplaatste tweede deel van deze posting kan blijkbaar verkeerd worden uitgelegd en is daarom verwijderd.

Laat niet weg dat Jan Ritsma waarschijnlijk zijn kruistocht zal blijven voortzetten, records en prestaties in twijfel zal blijven trekken, KNVvL vertegenwoordigers kan blijven zwart maken en blijft dromen dat hij ooit gelijk zal krijgen.

Gewijzigd door NicoB op 13-08-2015 13:12

Jan Ritsma
#63 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 10:58

Lid

Sinds: 09.09.08

Het hierboven gepubliceerde bericht van van der Bijl is doorgestuurd naar het afdelingsbestuur. Vergezeld van een klacht tegen deze poster.
Jan Ritsma

http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
NicoB
#64 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 11:23
Lid

Sinds: 28.03.13

Jan Ritsma schreef:
Het hierboven gepubliceerde bericht van van der Bijl is doorgestuurd naar het afdelingsbestuur. Vergezeld van een klacht tegen deze poster.

Jan, ouwe speurneus.
Nou heb je me toch echt te grazen!

Je loopt kennelijk al zolang met boter op je hoofd
dat je zelf niet meer proeft hoe ranzig die is geworden.

I.I. van der Bijl.
Stress
Gewijzigd door NicoB op 13-08-2015 10:07

Otto Foelkel
#65 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 16:15
Lid

Sinds: 09.11.09

BravoLima schreef:
O Jan, je bent een genie!
Zonder dat ik 't door had, ben je aan een nieuwe reeks begonnen.

Een draad gesponnen van Warkruid (Duivelsnaaigaren).

Jan Ritsma
#66 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 16:24

Lid

Otto Foelkel schreef:
davidh schreef:
Als Jan iets niet is, is het wel subtiel manipulatief.

Hetgeen mijn conclusie bevestigt, dat velen dat niet doorzien.

Even wat theorie:
Er wordt een groep KNVvL beleidsmakers en vrienden aangevallen (zo zien zij dat tenminste) door een vent die meer vliegervaring, meer theoretische kennis en ook nog een logisch denkpatroon bezit. Hij wil openheid! Shock Niet leuk als je net probeert wat geld uit te trekken voor je neefje die wat equipment nodig heeft voor zijn trackingsite.
Hij wil ook een objectief selectiesysteem. Shock Ook niet leuk, als je net met een paar vrienden in de CW&S hebt afgesproken meneer x er uit te wippen ten behoeve van je zo getalenteerde zoontje.
Die vent wil ook nog een degelijke bezwaarregeling. Shock Jasses! Dan is strakjes iemand die ergens bezwaar tegen maakt ook niet meer gewoon te negeren! Het moet niet doller worden natuurlijk, dus we zijn fel tegen deze vrijdenker met zijn vernieuwingspolitiek.

Wat nu? Het probleem is dat die man eigenlijk wel gelijk heeft, ¨maar dat doet er niet meer toe¨ (zie minjarats). Hoe stop je zo´n vent.

1) de psychiatrische methode (Bart Renckens)
Als je nu maar lukt om die persoon de ene of andere psychische ziekte aan te smeren. dan ben je er! Argumenten van gekken hoef je immers niet logisch te weerleggen! Magistraal!

Maarja, wat moet je nu als die vent een flinke serie psychologische tests voor vlieger heeft ondergaan en als uitstekend uit de bus is gekomen? Realsad Het zit niet mee. volgende methode..

2) De associatie methode. (van der Bijl)
Als je nu kans ziet die vent te associeren met een volstrek abject persoon of geschrift, dan heb je het pleit gewonnen. Niemand hoeft immers nog op logische wijze een argument te weerleggen van (bijvoorbeeld) een NAZI.
We zeggen dus dat die vent zijn doelstellingen en inspanningen omschreven kunnen worden door de woorden ¨Mein Kampf¨. Wie weet werkt het!

Maar helaas, de forumpostings van iemand die graag een (zweef)vliegvereniging wil moderniseren, vergelijken met een geschrift dat door het merendeel van de bevolking wordt gezien als een draaiboek om 6 miljoen joden te vergassen, is dusdanig buiten proporties, smakeloos en ongepast, dat geen levende ziel daar in trapt. Realsad

3) de heksen methode (Otto Foelkel)
Secret Hij heeft ¨duistere doelstellingen¨!! Die helaas niet iedereen doorziet! Ik zeg niet welke, want dat neent een deel van het sfeertje weg. Secret Alleen slimme forumbezoekers begrijpen dat! Hij is gevaarlijk! Hij is een vergiftigde splijtzwam!! Hij spint zijn draden met warkruid (duivels naaigaren) en snacht bij volle maan hoorde ik hem prevelen.... bzzbzzzbzz Secret

Maar, de heksen verbrandingen zijn uit de mode en bovendien zijn Otto´s doelstellingen iedereen zonne klaar Realsad

Wie weet er nog eentje?

Er zullen nog wel meer methoden zijn om iemand zwart te maken. Het heeft altijd telkens weer het zelfde doel. Ze proberen te voorkomen dat ze op een logisch zakelijk niveau moeten argumenteren. En dat is erg moeilijk, want wat mankeert er aan openheid en een objectief systeem en wat mankeert er aan een deugdeijke bezwaarregeling?
Gewijzigd door Jan Ritsma op 13-08-2015 10:05

Bier
#67 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 17:20

Lid

Sinds: 01.09.08

Jan Ritsma schreef:
Maarja, wat moet je nu als die vent een flinke serie psychologische tests voor vlieger heeft ondergaan en als uitstekend uit de bus is gekomen?
Kuch, Andreas -kuch - Lubitz, kuch, kuch.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!

www.aeroclubsalland.nl
Jan Ritsma
#68 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 17:53

Lid

Bier schreef:
Jan Ritsma schreef:
Maarja, wat moet je nu als die vent een flinke serie psychologische tests voor vlieger heeft ondergaan en als uitstekend uit de bus is gekomen?
Kuch, Andreas -kuch - Lubitz, kuch, kuch.

Je zal het niet geloven, maar die verwachtte ik .
Die jongen heeft een ander circuit doorlopen. Voor de RLS hadden ze alleen al vier selectieprocedures en voor de KLM nog eens twee..
Jan Ritsma

GerritKnoop
#69 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 19:22

Lid

Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:

GerritKnoop schreef:
Als je echt niet snapt wat ik bedoel, dan ben je volgens mij stekeblind of stokdoof of je hebt een hele dikke plank voor je hoofd.

Ja hoor Gerrit, zoet maar Comfort dit onbeschofte scheldpartijtje was ook te verwachten. Wat blijft je anders over he, als je zo in je hemd staat?

Dat was dan de tweede topicverstoorder die afgaat door de zijdeur. Het schiet op.

Beste Jan,
Wie is er nu eigenlijk tegen iedereen aan het schelden hier? Dat ben jij toch?

Dan nog iets, je zei ergens;
Een annoniempje dat zes weken geleden lid is geworden van dit forum en meent een forumlid van het eerste uur te moeten schofferen.

Welnu, ik ben een paar dagen langer lid van dit forum dan jij, welliswaar met veel minder posts. Om in jouw stijl door te gaan, zou je mij dus ook niet moeten schofferen. M.a.w. je schopt maar wat om je heen.

En dan nog iets beste Jan, of moet ik zeggen lieve Jan: die zijdeur heb ik nog niet gebruikt, misschien iets voor jou? Als je het stilletjes doet, hoort niemand het......zuchtHelpless
Gewijzigd door GerritKnoop op 12-08-2015 21:48
Gerrit Knoop
VEzc

kobus
#70 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 21:06
Lid

Sinds: 17.04.09

kobus schreef:
Jan, volgens mij heb je hiermee echt wel de grens van wellevendheid overschreden.
Schaam je

Jan schreef:
Je hebt gelijk Kobus. We kunnen die stalker het beste negeren. Reactie verwijderd.

Ik ben te netjes geweest. Ik had je posting in mijn bericht moeten kopiëren. Dan hadden ze tenminste je grove belediging nog kunnen lezen.

Overigens, en daar ging 't om, de Nationale Junioren Wedstrijd is voor zowel de vliegers als ophalers, een schitterende ervaring.

Jan Ritsma
#71 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 21:58

Lid

kobus schreef:

Ik ben te netjes geweest. Ik had je posting in mijn bericht moeten kopiëren. Dan hadden ze tenminste je grove belediging nog kunnen lezen.

Zeg Kobus, wat bedoel je nou eigenlijk?
Wil je beweren dat ik een figuur beledigd heb die hier in het forum neerpent dat ik een plank voor m´n hoofd heb plus doof en blind ben?
Meen je dat nou echt Kobus? Tjonge wat onfatsoenlijk van mij zeg.Hilarious
Jan Ritsma

JoostvV
#72 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2015 22:35

Lid

Sinds: 29.09.08

Het was weer genieten vandaag heren. Wederom bedankt.

Mijn vriendin had het voorheen niet zo op zweefvliegen, maar nu wij samen, van uit ons bed deze soap aan het lezen zijn proef ik toch een mespuntje hoop bij haar. Wie weet is zij morgen wel om.

Jan Ritsma
#73 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-08-2015 10:40

Lid

GerritKnoop schreef:

Beste Jan,
Wie is er nu eigenlijk tegen iedereen aan het schelden hier? Dat ben jij toch?

Nee Gerrrit, ik scheld niemand uit.

Ik ben uitgemaakt in deze draad voor een zielige frustraat (Marco Vermeer CW&S)
Ik ben uitgemaakt voor een Narcist (Bart Renckens voormalig CW&S)
Ik ben uitgemaakt voor een blind paard (dcHoeben)
Ik ben uitgemaakt voor een dove blinde met een plank voor zijn hoofd (Gerrit Knoop en Otto Foelkel
Ik ben uitgemaakt voor een giftige splijtzwam en een op hol geslagen hengst (Otto Foelkel)
Last but not least, meent v/d Bijl mij met de NAZi´s te moeten associeren.

Maar, Gerrit Knoop vindt dat ik op mensen loop te schelden.
Als ik hem vraag er eentje te noemen, dan staat hij met de mond vol tanden.

Geef nu eens antwoord op deze vraag Gerrit.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 15-08-2015 13:50
Jan Ritsma

kobus
#74 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-08-2015 11:38
Lid

Jan Ritsma schreef:
kobus schreef:

Zeg Kobus, wat bedoel je nou eigenlijk?
Wil je beweren dat ik een figuur beledigd heb die hier in het forum neerpent dat ik een plank voor m´n hoofd heb plus doof en blind ben?
Meen je dat nou echt Kobus? Tjonge wat onfatsoenlijk van mij zeg.Hilarious

Ja

Jan Ritsma
#75 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-08-2015 14:47

Lid

BravoLima schreef:

Het eerder geplaatste tweede deel van deze posting kan blijkbaar verkeerd worden uitgelegd en is daarom verwijderd.

Tja, jammer dat van der Bijl pas na hulp van het afdelingsbestuur zijn posting verwijderde. Ook jammer dat hij, gezien het woordje ¨blijkbaar¨ nog steeds niet inziet dat hier alle grenzen overschreden werden.

BravoLima schreef:
Laat niet weg dat Jan Ritsma waarschijnlijk zijn kruistocht zal blijven voortzetten, records en prestaties in twijfel zal blijven trekken, KNVvL vertegenwoordigers kan blijven zwart maken en blijft dromen dat hij ooit gelijk zal krijgen.

Kruistocht is weer wat theatraal suggestief. Door mij zijn tot op heden 2 records openbaar in twijfel getrokken, waarvan de ene door de FAI ook is ingetrokken en de tweede door de commissie sportzaken is erkend, omdat men niet kontroleert op het nakomen van alle regels. Daarvan heb ik geleerd dat je tijdens een recordpoging alle wettelijke regels, zoals luchtruimbeperkingen, rustig aan je laars kan lappen. We zouden met die kennis in de toekomst mogelijk ons voordeel kunnen doen doen, maar als ik een record toegewezen krijg waarvan ik weet dat er iets mee is, dan geeft me dat geen plezier, alleen een steeds sterker wordende ergernis.

Verder blijf ik KNVvL vrijwilligers die hun positie misbruiken om voordeeltjes door te schuiven naar familie en vrienden, aan de kaak stellen. Van der Bijl noemt dat zwart maken en verdedigt op die manier deze praktijken.
Dat kan. Zo heeft iedereen zijn moraal.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 14-08-2015 15:18
Jan Ritsma

Otto Foelkel
#76 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-08-2015 16:18
Lid

Sinds: 09.11.09

BravoLima schreef:

Zinloos, daar de betreffende passage door iedereen gelezen is en je met die actie juist weer de aandacht vestigt op de zaak...

Jan Ritsma
#77 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-08-2015 16:52

Lid

Otto Foelkel schreef:
BravoLima schreef:

Zinloos, daar de betreffende passage door iedereen gelezen is en je met die actie juist weer de aandacht vestigt op de zaak...

Dat moge zo zijn, maar als Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart, zal je toch op de ene of andere manier moeten laten blijken dat je dit soort taal niet accepteert, en dan is dit toch wel de minimaal te bewandelen weg. Maar misschien weet Otto een betere?
Gewijzigd door Jan Ritsma op 14-08-2015 18:11
Jan Ritsma

JJ van Arkel
#78 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-08-2015 23:25
Lid

Sinds: 25.09.09

Jan Ritsma schreef:

Beste Marco, [...]
In je tweede posting op dit forum meen je mij aan te moeten spreken met ¨lieve Jan¨, een taalgebruik dat bij homofielen in zwang is. [...]

Maar goed je reageert hier wat fel op. Ik houd wel van mannen die wat "hard to get" spelen. Dus Lieve lieve Jan neem jij de condooms mee? Of moet ik langs de drogist?

Maar even serieus Jan (voor het geval je het bovenstaande serieus zou nemen); Je snapt ondertussen wel dat ik het niet helemaal begrijp waar je het lef vandaan haalt om zulke opmerkingen te maken. Beetje jammer dat je mensen zo in een hoek zet. Beetje jammer!

Jan Ritsma
#79 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-08-2015 05:23

Lid

JJ van Arkel schreef:
Ik houd wel van mannen die wat "hard to get" spelen. Dus Lieve lieve Jan neem jij de condooms mee? Of moet ik langs de drogist?

Ik ben al enige tijd bezig een bloemlezing van uitspraken van zweefvliegclubleden aan te leggen (gerangschikt op ´club´). Deze van een lid van de Friesche Aeroclub gaat er in!
Dat helpt aspirant zweefvliegers bij het maken van de keuze van club. Dan kunnen ze zich vast orienteren ten aanzien van de vraag: bij welke vereniging ze zich in de toekomst het beste thuis zullen voellen
Gewijzigd door Jan Ritsma op 16-08-2015 05:26
Jan Ritsma

kobus
#80 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-08-2015 15:33
Lid

Jan Ritsma schreef:
JJ van Arkel schreef:
Ik houd wel van mannen die wat "hard to get" spelen. Dus Lieve lieve Jan neem jij de condooms mee? Of moet ik langs de drogist?

Ik ben al enige tijd bezig een bloemlezing van uitspraken van zweefvliegclubleden aan te leggen (gerangschikt op ´club´). Deze van een lid van de Friesche Aeroclub gaat er in!
Dat helpt aspirant zweefvliegers bij het maken van de keuze van club. Dan kunnen ze zich vast orienteren ten aanzien van de vraag: bij welke vereniging ze zich in de toekomst het beste thuis zullen voellen

Je kunt merken dat je heel vroeg wakker was. Voellen schrijf je met één l........
Gewijzigd door kobus op 16-08-2015 15:34
Kobus

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.19 seconden