Uitbreiding vliegveld Lelystad
|
Bier |
Geplaatst op 27-10-2014 11:22
|
Lid
Berichten: 655
Sinds: 01.09.08
|
Wat een negatieve kop. Als je het verhaal leest staat er toch duidelijk dat ze er al in geslaagd zijn om een stuk grond te verhuren aan een Paint ball centrum. Waarschijnlijk precies het stukje hoogwaardige werkgelegenheid dat ze voor ogen hadden
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------
Schleigah! |
|
|
|
rutger kruk |
Geplaatst op 27-10-2014 12:52
|
Lid
Berichten: 91
Sinds: 07.04.09
|
Het project staat in Flevoland inmiddels bekend als 'OMA(hoe?)LA'. |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 28-10-2014 21:00
|
Lid
Berichten: 571
Sinds: 04.09.08
|
Vliegveld Zweibrücken in Duitsland was een vergelijkbaar project en is nu ook failliet!!
investeren en vliegvelden gaat niet samen !
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
Kees Visser |
Geplaatst op 12-11-2014 15:28
|
Lid
Berichten: 78
Sinds: 02.09.08
|
Om de uitbreiding van Luchthaven Lelystad tot Tweede Luchthaven van Nederland mogelijk te maken, heeft Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu in juni van dit jaar een Ontwerp Luchthavenbesluit het licht doen zien. Het definitieve besluit is uitgesteld tot april 2015.
Het Luchthavenbesluit Lelystad Airport zal leiden tot een slagveld onder de General Aviation. Die moet uiterlijk rond 2030 van Lelystad verdwenen zijn. Zweefvliegclub Flevo bij Biddinghuizen is al veel eerder het slachtoffer. Als in 2018 de nieuwe luchtruimstructuur van kracht wordt kan de club niet meer vliegen in de Flevopolder. Maar ook bewoners, recreatiebedrijven en bezoekers/recreanten krijgen zwaar te leiden van de geluidsoverlast in de Flevopolder, die nu vooral bekend staat als stilte- en natuurgebied.
De Staatssecretaris, Schiphol Groep, de partijen die deelnemen in de Alderstafel Lelystad, Provincie Flevoland en Luchtverkeersleiding Nederland houden vast aan de zogenaamde “B+” routevariant langs Zeewolde, Biddinghuizen richting Elburg. Om de bewoners van Flevoland te informeren over wat hen te wachten staat als die route actief is Zweefvliegclub Flevo gstart met de campagne Lelystad Airport Ja, Geluidsoverlast NEE!
In het kader van de campagne Lelystad Airport Ja, Geluidsoverlast NEE! Organiseert ZC Flevo op 14 november een informatieavond voor bewoners van de Flevopolder om duidelijk te maken welke herrie ze straks boven hun hoofd mogen verwachten. ZC Flevo keert zich niet tegen de uitbreiding van Lelystad Airport. Mogelijk leidt dat tot economische groei en dus meer werkgelegenheid in de provincie (alhoewel er naar verwachting ook banen in de recreatiesector verloren zullen gaan). Maar de nu geplande zeer lage vliegroute is niet nodig, en dat geldt dus ook voor de te verwachten geluidsoverlast.
Meer informatie over de campagne Lelystad Airport Ja, Geluidsoverlast NEE! vindt u op de website http://geluidsove.... U kunt zich hier ook abonneren op de nieuwsbrief van de campagne.
Gewijzigd door Kees Visser op 12-11-2014 15:29
PH-1404 LAK 17 AT |
|
|
|
rutger kruk |
Geplaatst op 12-11-2014 20:20
|
Lid
Berichten: 91
Sinds: 07.04.09
|
Zie: http://geluidsove.../over-ons/
Niet alleen de politieke partijen en het rtv-landschap zijn in ons land versnipperd.
Alsof er binnen Flevoland geen andere luchtvaartsporten en in ons land ook geen KNVvL bestaan. |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 25-11-2014 12:39
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
’Lawaai van Lelystad Airport is onnodig’ Omstreden poldervliegveld opnieuw onder vuur
lees volledige artikel op Blendle: https://blendle.n...125-1_16_3
De belangengroep ’Lelystad Airport ja, geluidsoverlast nee’ roept de Tweede Kamer vandaag in een brief op bij staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) aan te dringen op nieuw onderzoek naar hogere aanvliegroutes, zodat de herrie beperkt kan blijven.
De belangengroep ’Lelystad Airport ja, geluidsoverlast nee’ roept de Tweede Kamer vandaag in een brief op bij staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) aan te dringen op nieuw onderzoek naar hogere aanvliegroutes, zodat de herrie beperkt kan blijven.
Morgen debatteren Kamerleden met Mansveld weer over de ook in de luchtvaart omstreden polderluchthaven. „Wij vertegenwoordigen verontruste bewoners in Flevoland, boze recreatiebedrijven en verjaagde (zweef)vliegclubs. Die dreigen vanaf 2018 het kind van de rekening te worden van veel te laag overvliegend lijnverkeer”, zei secretaris Jos de Lange van het actiecomité gisteravond. |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 27-11-2014 21:29
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
Kamermeerderheid voor uitbreiding Lelystad Airport
Lees:
* http://www.omroep...ad-airport
* http://geenvliegr...rport.html
Zoals verwacht is een meerderheid van de Tweede Kamer akkoord gegaan met de uitbreiding van Lelystad Airport. De Kamer sprak woensdag opnieuw met staatssecretaris Wilma Mansveld over het vliegveld, nadat aanvullende milieurapporten zorgen hadden geuit over onder meer de vliegveiligheid door vogels rondom de luchthaven.
|
|
|
|
diederik |
Geplaatst op 14-01-2015 22:09
|
Lid
Berichten: 58
Sinds: 09.09.08
|
Het laatste nieuws van de LVNL over de nieuwe luchtruim structuur voor de uitbreiding van lelystad (deze gaat per april 2018 in)
https://drive.goo...authuser=0
zo te zien krijgt de ACS een holding patern vlak in de buurt en met een beetje pech een restrictie van 2500ft tot 6500 ft (datzelfde geld ook voor de ZCNOP trouwens). Deze slides komen van een presentatie bij ons (ZCNOP) op de club naar aanleiding van een meeting met de LVNL, ZCNOP en ZCFlevo.
Wat ik begreep is dat de ZCFlevo al een alternatief luchtraam heeft aangegeven maar dat door de LVNL afgewezen is. De ZCNOP is nog bezig met een alternatieve luchtruim indeling, zodanig dat we (meestal) kunnen blijven vliegen.
Mijns inziens wordt het hoog tijd om tegengas te gaan geven, zeker vanuit de ACS (maar ook vanuit de KNVvL omdat dit zo een groot gedeelte van het luchtruim bestrijkt en het meerder clubs betreft). die tot voor kort niet echt getroffen werd door de uitbreiding van Lelystad. De LVNL heeft kennelijk in al haar aanvlieg routes studies nooit rekening gehouden met de bestaande zweefvliegclubs of met de lichte luchtvaart of is dat van plan te doen. Volgens mij toch wel een typisch voorbeeld van onbehoorlijk bestuur.
m.vr.gr.
Diederik |
|
|
|
fred3c |
Geplaatst op 15-01-2015 13:31
|
Lid
Berichten: 2
Sinds: 25.02.10
|
Wordt inderdaad tijd om tegengas te geven. Als de politiek zijn zin krijgt, slinkt het aantal zweefvliegclubs in Nederland.
Of de heren politici moeten zich eens gaan inleven in deze geweldige sport, voordat ze een beslissing gaan nemen. |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 15-01-2015 13:33
|
Lid
Berichten: 571
Sinds: 04.09.08
|
thja Fred "inleven " en politicus dat zijn 2 zo'n termen die niet echt samengaan!!! maar het zou wel mooi zijn als dat eens ging gebeuren
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
fred3c |
Geplaatst op 15-01-2015 13:44
|
Lid
Berichten: 2
Sinds: 25.02.10
|
Ja dat klopt, maar we hebben ooit Melanie Schultz van Haegen op visite gehad op onze club, en na een vluchtje dacht ze heel anders over zweefvliegen en recreatieve luchtvaart. Dus er is wel een sprankje hoop |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 21-02-2015 12:44
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
Alleen GroenLinks en PvdD tegen uitbreiding Vliegveld Lelystad
Lees: http://www.denoor...-lelystad/
EMMELOORD/ENS – In de aanloop naar de Statenverkiezingen op 18 maart heeft de stemwijzer MijnStemhulp.nl de dertien politieke partijen in Flevoland een aantal stellingen voorgelegd.
Stelling: De uitbreiding van Vliegveld Lelystad is van groot belang voor de ontsluiting van Flevoland. |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 21-02-2015 13:39
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
webmaster schreef:
Alleen GroenLinks en PvdD tegen uitbreiding Vliegveld Lelystad
Lees: http://www.denoor...-lelystad/
EMMELOORD/ENS – In de aanloop naar de Statenverkiezingen op 18 maart heeft de stemwijzer MijnStemhulp.nl de dertien politieke partijen in Flevoland een aantal stellingen voorgelegd.
Stelling: De uitbreiding van Vliegveld Lelystad is van groot belang voor de ontsluiting van Flevoland.
Politiek correcte vraagstelling en dito antwoorden...
Deze vraag is ook gesteld bij de ontwikkeling van Eelde, Twente en Beek. Zelfde antwoorden natuurlijk. Als je echt het ondernemingsplan leest dan is er economisch niets te winnen. Geen normale Bank zou daar zonder overgeidsgarantie ook maar 1 cent in stoppen.
De ontwikkeling van Lelystad kon wel eens de doodsteek worden voor Schiphol NV als de hub functie naar Parijs schuift en onze nationale luchthaven verschrompelt tot een aan- en afvoervliegveld voor Toeristen die Amsterdam willen bezoeken. Geeft wel lekker veel lucht( ruimte ) voor ons. |
|
|
|
Bart |
Geplaatst op 21-02-2015 13:56
|
Lid
Berichten: 66
Sinds: 03.09.08
|
En voor een hoop onder ons een fikse hoeveelheid vrije tijd om onze sport te beoefenen... |
|
|
|
maaikgollef |
Geplaatst op 23-02-2015 09:52
|
Lid
Berichten: 318
Sinds: 06.09.08
|
ik maak me wel zorgen om de luchtruimclaims die geen gelijke tred hoeven te houden met het commerciele gebruik ervan. Rupsje Nooitgenoeg LVNL gaat gegarandeerd vast half nederland reserveren in nauwe samenwerking met megalomane lokale bestuurders die hun gemeente graag metropool zien worden, waarbij een vliegveld het statussymbool bij uitstek is.
Als hub stelt schiphol straks toch weinig meer voor: Istanbul, midden oosten, allemaal groter, goedkoper en centraler. Nou nog een strateeg die dat doorkrijgt.
Gewijzigd door maaikgollef op 23-02-2015 09:53
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland |
|
|
|
Kees Visser |
Geplaatst op 23-02-2015 12:05
|
Lid
Berichten: 78
Sinds: 02.09.08
|
Sieb schreef:
webmaster schreef:
Alleen GroenLinks en PvdD tegen uitbreiding Vliegveld Lelystad
Lees: http://www.denoor...-lelystad/
EMMELOORD/ENS – In de aanloop naar de Statenverkiezingen op 18 maart heeft de stemwijzer MijnStemhulp.nl de dertien politieke partijen in Flevoland een aantal stellingen voorgelegd.
Stelling: De uitbreiding van Vliegveld Lelystad is van groot belang voor de ontsluiting van Flevoland.
Politiek correcte vraagstelling en dito antwoorden...
Deze vraag is ook gesteld bij de ontwikkeling van Eelde, Twente en Beek. Zelfde antwoorden natuurlijk. Als je echt het ondernemingsplan leest dan is er economisch niets te winnen. Geen normale Bank zou daar zonder overgeidsgarantie ook maar 1 cent in stoppen.
De ontwikkeling van Lelystad kon wel eens de doodsteek worden voor Schiphol NV als de hub functie naar Parijs schuift en onze nationale luchthaven verschrompelt tot een aan- en afvoervliegveld voor Toeristen die Amsterdam willen bezoeken. Geeft wel lekker veel lucht( ruimte ) voor ons.
Alleen jammer dat alle nare beslissingen betreffende het luchtruim al genomen zijn voor ze er achter komen dat het toch allemaal niet haalbaar was. En probeer dat maar eens terug te draaien in de politiek en vooral bij LVNL.
Tegen die tijd hebben we alleen nog een paar clubs aan de Duitse grens, de rest van het luchtruim is dicht.
PH-1404 LAK 17 AT |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 26-03-2015 19:12
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
Groen licht voor uitbreiding Lelystad Airport
Lees / kijk: http://www.omroep...ad-airport
Lelystad Airport krijgt groen licht om uit te breiden. Dat nieuws maakt staatssecretaris Wilma Mansveld komende dinsdag bekend, zo melden diverse bronnen aan Omroep Flevoland.
Mansveld kondigt dan het zogeheten Luchthavenbesluit af in de Staatscourant.
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bevestigt dat het besluit zoals eerder was aangekondigd voor 1 april bekend wordt gemaakt, maar wil tot dinsdag geen toelichting geven.
Het besluit betekent dat Lelystad Airport vanaf april 2018 open kan gaan voor grotere vliegtuigen. In de eerste fase groeit de luchthaven tot 25.000 vliegbewegingen per jaar. Na evaluatie wordt besloten of groei tot 45.000 bewegingen mogelijk is.
|
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 30-03-2015 18:17
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
Zweefvliegclub Flevoland vreest voor voortbestaan
Lees het vandaag in de Telegraaf geplaatste artikel op Blendle: https://blendle.c...330-1_04_2
„Dit weiland”, zegt Joop Ramaekers, wijzend naar de grasvlakte waarop zweefvliegtuigen wachten op hun ‘lancering’. „Dit is de kraamkamer van de luchtvaart. Hier maken verkeersvliegers, militaire piloten en luchtverkeersleiders hun eerste vlieguren en ontkiemt hun liefde voor de luchtvaart. Maar met de uitbreiding van luchthaven Lelystad dreigt deze unieke kraamkamer te moeten verdwijnen.”
De voorzitter van Zweefvliegclub Flevo is bezorgd. Al ruim veertig jaar laten de zweefvliegers zich, eerst in Lelystad en
|
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 31-03-2015 12:48
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
Besluit van 12 maart 2015 tot vaststelling van een luchthavenbesluit voor de luchthaven Lelystad (Luchthavenbesluit Lelystad)
lees: https://zoek.offi...5-130.html
Regeling van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, van 30 maart 2015 nr. IENM/BSK-2015/53443, houdende omzetting van de bepalingen omtrent het luchthavenluchtverkeer uit het aanwijzingsbesluit van de luchthaven Lelystad, in verband met de vernieuwing van de regelgeving voor burgerluchthavens en militaire luchthavens (Omzettingsregeling luchthaven Lelystad)
Lees: https://zoek.offi...-8355.html |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 31-03-2015 21:20
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
En als opfrisser hier nog even de voorstellen(?) voor de Lelystad vliegroutes.
Lees: http://www.alders...eluid.html
westenwind
oostenwind
Na veel praten en puzzelen adviseert de Alderstafel routevariant B+ te kiezen. ‘Binnen de luchtruimvisie is dit een zeer elegante oplossing’, stelt Jasper Daams. Hij heeft vanuit de Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) leiding gegeven aan het team dat de routevarianten ontwikkelde. ‘Ik denk dat we door buiten de bekende paden te treden een verschil hebben kunnen maken. Routevariant B+ voldoet aan alle randvoorwaarden en ik ben blij dat we dat met z’n allen hebben bereikt.’ |
|
|