| 29-12-2024 | 19:31
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,411
· Nieuwste lid: Reparon
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Buitenlanding 2B
Otto Foelkel
#41 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 19:00
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Integendeel, begin met de problemen die er spelen te onderkennen en vraag je dan af hoe ze op te lossen. Na maanden blijkt de KNVvL nog steeds geen oplossing te hebben gevonden m.b.t. de Terlet problematiek. De Natura 2000 problematiek is een Europees probleem, waar zoals ik reeds noemde zelfs locale regeringen vaak geen raad mee weten en waar de pers geen oplossing bieden zal.
De toenemende luchtruimbeperkingen hebben we grotendeels aan ons zelf te danken.
Ik heb de KNVvL altijd als een para-militaire organisatie beschouwd, waar veelal bestuursleden die voortkwamen uit defensie of andere grote luchtvaartorganisaties inzaten, die de belangen van de groeperingen waar ze deel van uitmaakten goed in het oog hielden, kortom meerdere petten droegen.
Het argument, dat ze verstand van zaken hadden voorkwam niet dat we aan steeds meer beperkingen werden blootgesteld.
Gewijzigd door Otto Foelkel op 14-04-2010 19:19
 
Rene de Dreu
#42 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 19:06
Lid

Berichten: 94
Sinds: 01.09.08

Gelukkig ging Bart z'n buitenlanding prima!
Of ben ik nu Off Topic?
 
Otto Foelkel
#43 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 19:15
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Neen, dat was ik duidelijk; mijn excuses. Misschien moeten we een ander draadje gaan trekken over het onderwerp dat ik aansneed.
Gewijzigd door Otto Foelkel op 14-04-2010 19:17
 
Otto Foelkel
#44 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 20:13
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Frank Hiemstra schreef:
Juist door te laten zien wat je doet, wat de sport inhoudt, kan je politici e.a. instanties laten zien hoe mooi onze sport is.. met een persberichtje kom je er niet.. dat moet groots aangepakt worden! Een Nederlandse Zweefvliegdag.. luchtshow, Grandprix wedstrijd met live tracking en de hele mikmak.. een open evenement voor 'de buitenwereld'.. het hele kabinet is uitgenodigd wat mij betreft!

Door een gesloten en negatief karakter aan te houden -die dhr. Foelkel hier toont- zal onze sport een langzame dood lijden.. met alleen mooie gedichten komen we er ook niet.. wees transparant en laat zien wie je bent!

Het eeuwige zuchten en kreunen van verschillende zweefvliegers moet maar eens afgelopen zijn.
Juist dié mensen zorgen er voor dat onze sport in een negatief daglicht wordt gezet.

Denk eerst maar eens aan jezelf, voordat je gelijk modder begint te gooien naar de buitenwereld.
Jij -de Nederlandse zweefvlieger- zorgt voor de imago van de sport!

Ik neem aan, dat jij dat gaat betalen, of denk je een sponsor te vinden.
Ik denk, dat ik volledig transparant ben in mijn postings en heb op dit draadje naar niemand met modder gegooid, tenzij je mijn twijfel aan locale berichtgeving over buitenlandingen als moddergooien beschouwt. Ik heb ook duidelijk gezegd, dat daar niets op tegen is.
Misschien heb ik wat minder fantasie dan jij.
Ik wijs je er beleefd op, dat niet jij bepaalt wat afgelopen moet zijn.
Je kunt natuurlijk altijd vragen mij als forumlid te laten royeren.
Gewijzigd door Otto Foelkel op 14-04-2010 23:12
 
unen
#45 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 20:52
Lid

Berichten: 65
Sinds: 03.09.08

Rene de Dreu schreef:
Gelukkig ging Bart z'n buitenlanding prima!


Dat kun je helaas van deze niet zeggen.
 
Otto Foelkel
#46 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 22:43
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

unen schreef:
Dat kun je helaas van deze niet zeggen.

Every landing you can walk away from is a good landing.
(Uit Amerikaanse noodlandingsinstructies).
 
Jan Ritsma
#47 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 23:39
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:

Je kunt natuurlijk altijd vragen mij als forumlid te laten royeren.


Ik vrees dat de familie Hiemstra dat aan niemand hoeft te vragen OttoWink

Dat de zweefrvliegerij problemen heeft in Nederland is duidelijk.
Dat los je niet alleen op met PR.
Men vertelde mij dat bijvoorbeeld bij een stichting op Terlet ieder jaar er rond de 75 deelnemers bij komen.
Toch stijgt het totale aantal deelnemers niet.
De zweefvliegerij is gewoon niet met de tijd meegegaan de clubstructuur houdt iedere verandering tegen.
We hebben dringend behoefte aan plaatsen waar zonder gezanik kan worden gevlogen.
Hele legers heb ik de zweefvliegerij zien verlaten na aanvaringen op clubs om de meest waanzinnige redenen. Als je je zweefvliegbewijs hebt en je eigen vliegtuig dan moet je gewoon ergens iedere dag van de week kunnen starten.Wie wil heden ten dage nog in zijn vrije tijd voortdurend op de vinger gekeken worden. Als je je rijbewijs hebt loop je ook niet ieder weekend je voormalige rijleraar tegen het lijf die het nodig vindt over van alles en nog wat te gaan zitten mekkeren. Dat zou niemand pikken en in deze tijd geldt dat ook steeds meer voor zweefvliegen. Als mensen dit gewaar worden dan zeggen ze bekijk het maar ik ga wel ULV vliegen oid.
 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Bart
#48 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2010 00:04
Lid

Berichten: 66
Sinds: 03.09.08

Erg jammer dat een paar zweefvliegers elk onderwerp op dit forum zo weten te verk...hten dat het niet meer leuk is om te volgen cq ook inbreng in te hebben.

Wie de schoen past trekke hem aan...

Trouwens Bart, mooie buitenlanding! Stel dat je om OLC km's te maken voor de ACvZ aanstaande vrijdag een ophaler nodig hebt, ik ben van de partij!
 
Otto Foelkel
#49 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2010 00:14
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Jan Ritsma schreef:

Ik vrees dat de familie Hiemstra dat aan niemand hoeft te vragen OttoWink
Dit betrof geen posting van de familie Hiemstra maar van Frank Hiemstra en die zal dit wel degenlijk moeten vragen. Overigens was deze opmerking niet al te serieus bedoeld.
De rest van je opmerkingen komen geheel overeen met de uitlatingen die ik in vroegere postings heb gedaan
 
Otto Foelkel
#50 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2010 00:40
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Bart schreef:
Trouwens Bart, mooie buitenlanding! Stel dat je om OLC km's te maken voor de ACvZ aanstaande vrijdag een ophaler nodig hebt, ik ben van de partij!

Ietwat tegenstrijdig hè. Een dergelijke opmerking kun je beter in een prive bericht vervatten.
 
BartBerendsen
#51 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2010 01:17
Lid

Berichten: 67
Sinds: 02.09.08

Otto Foelkel schreef:
Bart schreef:
Trouwens Bart, mooie buitenlanding! Stel dat je om OLC km's te maken voor de ACvZ aanstaande vrijdag een ophaler nodig hebt, ik ben van de partij!

Ietwat tegenstrijdig hè. Een dergelijke opmerking kun je beter in een prive bericht vervatten.


Ach tegenstrijdig of niet, het is in elk geval meer on-topic dan vele van bovenstaande berichten en zeker positiever.....

Maar Bart, helaas gaat vrijdag me niet lukken, blijft je aanbod staan? Wink
 
Otto Foelkel
#52 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2010 03:41
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Terecht constateren een aantal mensen, dat na een aantal postings, steeds verder van het oorspronkelijke onderwerp wordt afgeweken, reden waarom ik de hele lijn eens opnieuw heb afgelopen, om de oorzaak te achterhalen.
Het onderwerp betrof een buitenlanding van Bart Berendsen met de 2B. (voor het geval u dat vergeten mocht zijn).
Inderdaad zie ik, dat aan het eind van de draad, iedere causaliteit met het oorspronkelijke onderwerp ontbreekt. Tussen de opeenvolgende postings blijken echter wel degelijk verbanden te bestaan.
Het begint met een buitenlanding. Dan komt een discussie op gang over de reden waarom dit vaak in de pers een noodlanding genoemd wordt.
Daarna begint iemand over het begrip vliegtuigje en vraagt iemand zich af,wat nu eigenlijk een zweefvliegtuig is. Hoewel er wel enige relatie met het oorspronkelijke onderwerp bestaat, is de feitelijke causaliteit dan al verdwenen.
Dan volgt een discussie over het begrip noodlanding en verschuift de aandacht naar krantenartikelen en de invloed van de pers. Ook wordt nog even een buitenlanding bij Grefrath genoemd.
Langzaamaan wordt het onderwerp verlegd naar de wijze waarop wij met de pers om moeten gaan. De relatie met het oorspronkelijke onderwerp is nu echt totaal zoek.

Tja, wat moet ik hier over zeggen. Ikzelf vindt het juist interessant om te zien hoe zich zoiets ontwikkelt en laten we wel wezen, hoe lang kun je stil blijven staan bij het oorspronkelijke onderwerp.
Daar ben je na een stuk of 10 postings toch wel over uitgepraat, zou ik zeggen. Ik denk dat het realistisch is, om te constateren, dat het hier net zo verloopt, als wanneer een stel zweefvliegers op het terras voor de Thermiekbel met elkaar een gesprek voeren. Dan zie je precies hetzelfde gebeuren: een geleidelijk verloop van het onderwerp. Tussen de verschillende onderdelen van het gesprek is steeds enige causaliteit aanwezig, maar na 10 minuten is het oorspronkelijke onderwerp totaal verlaten.
Zeg het maar, wat is hier nu eigenlijk op tegen?

Daarbij kan de persoon, die het topic begonnen is, de webmaster altijd verzoeken het onderwerp af te sluiten.
 
Jan Ritsma
#53 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2010 09:21
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:

Daarbij kan de persoon, die het topic begonnen is, de webmaster altijd verzoeken het onderwerp af te sluiten.


Dat kan je wel vragen maar een webmaster die dat doet is fout bezig.
Zo kan iemand in zijn eigen begonnen draadje andere discussiegenoten aanvallen, daarbij de grootste onzin beweren, en vervolgens iedereen het weerwoord ontnemen waar ze naar mijn mening recht op hebben. In andere fora gebeurt dit om die reden dus ook niet.
 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
webmaster
#54 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2010 09:31
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08

We dwalen nu wel erg veel/vaak af mbt initieel onderwerp van dit draadje. Daarom vanaf nu maar op slot.Bye
 
www.zweefportaal.nl
Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.12 seconden