Digitale startlijst
|
Bram Couteaux |
Geplaatst op 27-01-2010 19:22
|
Lid
Sinds: 02.09.08
|
Remy schreef:
fixalot schreef:
toch gaat mijn voorkeur uit naar opensource !
Onze club administratie draait al jaren op een PHP/MySQL systeem, waar inmiddels een groot deel van onze data (waaronder starts en roosters) in zit. Ik ben het op dit moment aan het herschrijven (heb 7 jaar geleden toch wat foutjes gemaakt ) om het goed op te zetten, zodat er eenvoudig meer functionaliteit aan kan worden toegevoegd.
Dit project zou in de vorm van een open-source project kunnen worden opgezet, maar ik heb geen ervaring hoe dit in de praktijk het handigste kan worden gedaan. Er zit een grote hoeveelheid werk in, maar ik ben niet van plan om het commercieel te gaan verkopen. Volgens mij doen we er als clubs beter aan om samen te werken om de hoeveelheid werk te verminderen, dan dat 1 iemand er een paar honderd Euro mee verdient... Als iemand geïnteresseerd is in de functionaliteit en/of kan helpen met het verder uitwerken: stuur me maar een PM of een mailtje.
Wij hebben in Eindhoven een soortgelijk systeem. Werkt ook in php/mysql. Onze startbus is voorzien van een pc, vanuit pc word licht aangestuurd en worden starts dus gelogd. Aan het einde van de vliegdag worden alle starts via een datalink in de hangaar overgezet naar ons intranet. Hier hebben we oa roosters, startlijst, ledenlijst, documentsysteem, claims en nieuwsberichten. Werk ik samen met wisselende personen nu ruim 3 jaar aan en wat we hebben is stabiel maar momenteel hebben we met 2 man meer werk dan we aankunnen. Misschien dat we wat code of ervaringen kunnen uitwisselen: bram_couteaux at live dot nl
VEZC |
|
|
|
dingetje |
Geplaatst op 27-01-2010 19:56
|
Lid
Sinds: 01.09.08
|
Een open source project starten op SourceForge?
Is gratis en op de sourceforge servers bieden ze alle faciliteiten om zo'n project tot een succes te maken met een repository, wiki, web site, forum, bugtracker, etc.
Antoine Megens
Aero Club Salland |
|