Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
zucht
We zien dat Frits Urselmann weer is teruggezakt op zijn normale niveau van apathies getroll.
Het vervelende is dat Frits onzin kletst. Hij schrijft:
Het verbaasd mij dat jij schrijft dat de 18 en de 23 niet zijn gecerticifeerd, om eerlijk te zijn wist ik dat niet! ik zal dat morgen navragen
Klopt je hebt gelijk de 18T en 23 zijn nog niet EASA gecertificeerd, er wordt doorgaans mee gewacht totdat er wat meer ervaring wordt opgedaan met de 15 voorlopig toegelaten vliegtuigen dat doet iedere fabrikant van vliegtuigen
Maar ik weet niets van problemen met de 23 die ook relevant zijn voor de 18. De 18 is volledig EASA-gecertificeerd en er zijn er inmiddels 12 geleverd aan klanten 3 zijn in aanbouw
bij de Quintus liggen de problemen ergens anders, niet bij de firma Lange.
Wat ik wel weet is, dat elke vleugel die Lange geleverd heeft gewoon met papieren uitgeleverd is.
De Quintus bijvoorbeeld is een joint venture, waarbij SH de vleugels van de 23 aan een SH kist monteert en daarna er zijn eigen wingtips monteerd.
Er zijn er nu 15 van gebouwd en dit is het max wat er onder experimental gebouwd mag worden.
SH en Lange moet daarbij nog wat zaken regelen bij het LBA, ik meen dat er nog flutterproeven gedaan moeten worden, maar dat weet ik niet zeker.
de produkie heeft nooit stilgelegen hoe kom je aan die onzin ?
Lange levert met dezelfde condities als alle ander zweefvliegtuigfabrikanten waar is het probleem ?
de firma lange produceert geen Quintus
en heeft daarover helemaal niets te verantwoorden !
Frits schrijft dus:
1) je hebt gelijk de 18T en 23 zijn nog niet EASA gecertificeerd
2) De 18 is volledig EASA-gecertificeerd
3) Als een vliegtuig nog niet gecertificeerd is, mogen er maar 15 van gebouwd worden.
4) de produkie heeft nooit stilgelegen hoe kom je aan die onzin ?
Dus: de productie van de 18 en 23 heeft nooit stigelegen, maar er mogen slechts 15 van gebouwd worden. Er is geen EASA certificatie en daarom stop de productie bij de 15e kist en dat is normaal, maar dat betekent niet dat de productie stil ligt. Bovendien is de 18 volledige gecertificeerd
Dat de productie van de Quintus stil ligt, ligt niet aan Lange. Tilo Holighaus zegt echter dat het aan de firma Lange llgt en wel aan de vleugels die Lange levert.
Als we al deze onzin nu combineren met de verhalen op internet over jarenlange vertraging in levering, het niet kunnen terugbetalen van deposits en verschillende rechtszaken, dan ontstaat een plaatje dat niet veel meer aan de verbeelding overlaat.
Zucht