| 21-11-2024 | 23:08
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 7

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
LK8000 navigatie software
Marco uit hangar 5
#41 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-05-2011 18:16
Lid

Sinds: 02.09.08

Ha!

Afgelopen woensdag eindelijk een lange vlucht kunnen maken met LK8000 (versie 2.2C inmiddels).. wat werkt dat makkelijk zeg, geen gepriegel op een active map. Tikken en vegen met je vingers op het touch screen is alles wat je moet kunnen.

Thermiek indicator Veel beter dan SYM; Windindicator op de Map naast het vliegtuig symbooltje, erg handig! Kaarten minder detail, maar daardoor wel duidelijker; Task declaration naar Flarm (via Bt module van Glidertools) super simpel; Final glide indicatie erg duidelijk en nauwkeurig (ook door gebruik van Baro altitude en juiste Wingload), Airspace warnings, prima! Kiezen van een nieuw keerpunt.. zo simpel! Mcready instellen, kan AUTOMATISCH of manual.. erg makkelijk vanaf het hoofdmenu in te stellen; Best Bereikbare vliegveld wordt automatisch aangegeven; Thuisveld aangeven als nieuw doel (Home) super simpel (paar keer tappen uiterst linksboven), enz, enz.

Vooral de veel duidelijkere indicaties op het scherm, met lekker grote letters, Koersafwijking aangegeven met grote pijlen en graden, maakt het comfortabel navigeren met LK8000.

Ik draai het overigens op mijn Smartphone HTC HD2 vanaf een 16Gb micro SD card (nooit meer programma + Data verliezen doordat de batterij leeg raakt!), die werkt met Windows Mobile 6.5, prima ding die voor zo'n 250 Euro op ebay of marktplaats te krijgen is. Lekker groot en duidelijk capacitief touch screen (4.3 inch), in ieder geval een stuk beter dan mijn oude HX4700 Ipaq.. Handig ook, want ik heb er ook TomTom op staan, dus met buitenlanden heb je gelijk de dichtst bijzijnde straat te pakken, en mobieltje vergeten is er ook niet meer bij, lege batterij ook niet, want die wordt gewoon via de USB op de Bt module opgeladen. Heel leuk is natuurlijk dat je gelijk je buitenlanding foto op Facebook kan plaatsen, en kan twitteren waar je precies staat Smile

mnierop.home.xs4all.nl/wisselfolder/243414_2088829705476_1387202547_2487294_7259847_o.jpg

Next thing to do: Flarm aansluiten op de transponder via de ADS-Bbox Grin

Nooit meer terug naar SYM, LK8000 werkt gewoon prima, en is op veel punten gewoon beter dan SYM.
Gewijzigd door Marco uit hangar 5 op 28-05-2011 18:28
Groetjes, Marco
www.zweef.nl (ZCNK website)

webmaster
#42 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2012 12:37

Superbeheerder

Sinds: 21.08.08

Update LK8000: http://www.postfr...IC_ID=5844 (version 2.3s January 7, 2012)

lk8000.it/images/stories/combo2.JPG

www.zweefportaal.nl
Michel Hagoort
#43 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2012 15:34
Lid

Sinds: 12.12.08

LK8000 versie 2.3s is een test versie. Er kunnen nog fouten in zitten. Wil je een 100% betrouwbare versie hebben download dan versie 2.2e van www.lk8000.it of wacht tot half januari voor versie 3.0.

Mark den Besten
#44 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2012 16:13
Lid

Sinds: 01.09.08

Op postfrontal loopt een interessant draadje over leesbaarheid van PNA's in zonlicht.

De "Vertica" schijnt een in zonlicht goed leesbaar scherm te combineren met een goede GPS, seriele poort en prima hardware.

www.soaringwear.com/uploadz/02/images/7c2-IMG_2012.jpg

frans
#45 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2012 16:18

Lid

hmm, als ik de "vertiga" link aanklik wordt hij gelijk door m'n virus scanner geblokkeerd-> zit volgens de scanner een "trojan" aan vast...
FRans

webmaster
#46 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-02-2012 18:43

Superbeheerder

Sinds: 21.08.08

LK8000 versie 3.0 is sinds vandaag te downloaden:

Highlights van deze nieuwe versie: http://www.lk8000...f-v30.html

Wijzigingen LK8000 versie 3.0 t.o.v. versie 2.2e: http://www.lk8000...00-30.html

Download: http://www.lk8000...tware.html

www.lk8000.it/images/stories/Paolo/lknew047.jpg

www.zweefportaal.nl
noud
#47 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-02-2012 08:58
Lid

Sinds: 23.01.09

frans schreef:
hmm, als ik de "vertiga" link aanklik wordt hij gelijk door m'n virus scanner geblokkeerd-> zit volgens de scanner een "trojan" aan vast...

Het is dan ook Vertica Frans. Op deze site vind je hem:
http://www.vertic...nstrument/ Dat is een site in Engeland voor benodigdheden van paragliders.
Samen met LK 8000 V3 lijkt me het de moeiite waard om dit seizoen eens te proberen. Je kunt er altijd nog mee gaan paragliden........

Noud.

www.xcapglider.com
Marco uit hangar 5
#48 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-02-2012 11:51
Lid

Zag dit net op Facebook... LX gebruikt nu ook LK8000 als software op de MiniMap.. (gemodificeerd om met de draaiknoppen te kunnen gebruiken.)

http://www.lxnavi...20V1.0.pdf
Gewijzigd door Marco uit hangar 5 op 16-02-2012 11:52
Groetjes, Marco

Andrew01
#49 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-03-2012 13:01
Lid

Sinds: 23.04.10

Dit komt van de site van LK8000:

A dutch company, Scott Tiger Holding BV based in Arnhem is currently broadcasting an LK8000.ORG website ignoring our requests to give the domain back to legitimate owners (us). At least one of the domain owners, Peter Lengkeek, declared a few months ago that the domain "was used for testing" and it was closed to public. As of today, February 15th, the domain is instead well visible, and it is broadcasting our logo just like if it was the official one.

We have no relationship with LK8000.org , which we consider hijacked.

All of this is a real shame, considering that this is a non-profit project.

Even googlen levert op dat Peter Lengeek administrator is van de Thermiekfabriek. Mocht hij inderdaad de website hebben gekaapt, dan roep ik hem bij deze op de website terug te geven aan de non-profit organisatie.

Wees sportief!!
Gewijzigd door Andrew01 op 05-03-2012 13:02

www.airteam2000.nl
Marco uit hangar 5
#50 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-03-2012 14:24
Lid

Vandaag versie 3.0a uitgegeven

http://www.lk8000...tware.html

Tevens een versie 3.0a COMPETITION, deze speciale wedstrijdversie heeft geen turn and bank indicator (info page 1.6) om zodoende te voldoen aan de FAI regels. Voor de rest is deze versie helemaal gelijk aan de normale versie.
Gewijzigd door Marco uit hangar 5 op 05-03-2012 14:24
Groetjes, Marco

zendesigner
#51 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-03-2012 15:28
Lid

Denk dat De eigenaar van LK8000.it toch eerst eens even moet gaan leren hoe DNs domains beheerd worden...

FIRST COME IS FIRST SERVED.

Als hij daarvoor van een eigenaar was die vergeten is , of zich niet bekommerd heeft zijn domain te verlengen. Dan heeft hij all rechten laten varen..

De eigenaar wordt meerdere malen verwittigd dat zijn domain expired, tot zelfs 1 maand na de werkelijke vervaldatum staat het nog on hold , tot dat de vorige eigenaar zich kan bedenken. dan nog niet gereageerd is het voor de volgende...

Dus dhr lengkeek doet niks verkeerd!
en hier geen enkele morele waarde oordeling aan te verbinden.

Vraag me alleen maar af wat je perse met zon domainnaam wilt doen ??? Als ge nu xxx.com zou kunnen kopen daarentegen Grin

juliettbravo
#52 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-03-2012 17:17

Lid

zendesigner schreef:
Denk dat De eigenaar van LK8000.it toch eerst eens even moet gaan leren hoe DNs domains beheerd worden...

FIRST COME IS FIRST SERVED.

Als hij daarvoor van een eigenaar was die vergeten is , of zich niet bekommerd heeft zijn domain te verlengen. Dan heeft hij all rechten laten varen..

De eigenaar wordt meerdere malen verwittigd dat zijn domain expired, tot zelfs 1 maand na de werkelijke vervaldatum staat het nog on hold , tot dat de vorige eigenaar zich kan bedenken. dan nog niet gereageerd is het voor de volgende...

Dus dhr lengkeek doet niks verkeerd!
en hier geen enkele morele waarde oordeling aan te verbinden.

Vraag me alleen maar af wat je perse met zon domainnaam wilt doen ??? Als ge nu xxx.com zou kunnen kopen daarentegen Grin

*edit* niet goed gelezen.
*edit2* Bedankt Tony, dan moeten ze inderdaad niet zeuren Smile

Als deze website inderdaad ooit in handen van LK8000.it was en zij de domeinregistratie hebben laten verlopen is dat inderdaad eigen stomme schuld. Alleen, ik maak uit dit bericht ook op dat de website zich tijdelijk voordeed als een officiele LK8000 website. Dat is natuurlijk niet correct, maar inmiddels weer gecoriggeerd.

Maar ik ben inderdaad ook benieuwd wat Peters plannen voor deze website zijn. Heb me recentelijk ook nogal zitten ergeren aan mensen/bedrijven die honderden domeinnamen registreren en ze dan voor grof geld proberen te verkopen. Maar ik mag er toch vanuit gaan dat dat hier (als zweefvliegers onderling) niet het geval is Smile
Gewijzigd door juliettbravo op 05-03-2012 17:25
Bart vS

www.vanstratum.com
unen
#53 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-03-2012 17:18
Lid

Sinds: 03.09.08

Net even gechecked, maar het domein LK8000.xxx .nl .be .eu .net .info .biz .name .de .us .cc .co.uk .me.uk .org.uk .nu .at .tv .in .es .mobi .asia
zijn nog gewoon vrij.
Ik begrijp het probleem niet helemaal, als ik dus één van deze domein namen zou registreren.
wordt ik dus gelijk als kaper gezien en benoemt??
Als je even wat verder zoekt zie je ook dat LK8000.com al sinds 2004 geregistreerd is door een Chinees bedrijf.
En dat LK8000.org al sinds 2009 geregistreerd is aan het Nederlands bedrijf, ongeveer 1 jaar eerder als LK8000.it
Dus niks gekaapt volgens mij. Als ze graag deze domein naam in handen willen hebben, zouden ze dat op zijn minst op een nette manier moeten doen.

Verder niks tegen de jongens van LK8000, ze hebben schitterende software gemaakt voor noppes.
Waar ikzelf al veel van gebruik gemaakt heb.
Gewijzigd door unen op 05-03-2012 17:22
Tony van Unen

Ruud Holswilder
#54 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-03-2012 17:38
Lid

Sinds: 03.09.08

unen schreef:
Als ze graag deze domein naam in handen willen hebben, zouden ze dat op zijn minst op een nette manier moeten doen.

Make him an offer he can't refuse?

Marco uit hangar 5
#55 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-03-2012 12:54
Lid

Even over de domein naam.. zoals hierboven wordt aangenomen is het allemaal niet gegaan.

LK8000 ontwikkelaar heeft in 2008/2009 gevraagd aan LK8000 gebruikers om meer support voor het bouwen van een website, Peter Lenkeek (thermiekfabriek) is daar op ingesprongen en heeft LK8000.org geregistreerd, met de bedoeling daar de officiele LK8000 website op te gaan bouwen.

Maar de ontwikkelaar was niet helemaal tevreden met waar Peter Lenkeek mee bezig was en heeft toen eerst op zijn homepage wat laten maken wat later is uitgegroeid en overgezet op www.LK8000.it.

Ondertussen stond Peter Lenkeek nog wel op de credits lijst van LK8000, omdat de Ontwikkelaar nog steeds wilde dat de website zou worden overgezet op LK8000.org. De ontwikkelaar zou er geen moeite mee hebben als Peter eigenaar zou blijven en het technisch beheer zou doen, als het maar wel echt een LK8000 website zou worden zoals hij het zou willen.. en daar is het blijkbaar fout gegaan tussen Peter en de Ontwikkelaar.. De ontwikkelaar wil graag LK8000.ORG, omdat dit goed aangeeft dat het om een internationale non profit organisatie gaat, en makkelijker te vnden dan lk8000.it.

Maar nu geeft Peter Lenkeek niet thuis en weigert LK8000.org beschikbaar te stellen aan de LK8000 ontwikkelaars, terwijl het daar oorspronkelijk wel voor bedoeld was. Hij zegt nu het domein te gebruiken voor 'testen', maar daar zou hij toch ook een ander domein voor kunnen gaan gebruiken?

Ik begrijp het standpunt van LK8000 dus heel goed, en dat van Peter Lenkeek wat minder.

Dus, Peter als je dit leest, doe niet zo flauw en stel het domein beschikbaar, zodat het gebruikt kan worden waar het ooit voor bedoeld was. Voel je ook vrij om te reageren, maar dit is zoals ik heb begrepen dat het ongeveer is gegaan, ik zou ook graag jou kant van het verhaal willen horen.
Groetjes, Marco

michiel b
#56 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-03-2012 13:00
Lid

Sinds: 29.10.09

Ruud Holswilder schreef:
Make him an offer he can't refuse?

Een jaar lang gratis updates voor LK8000. Pfft

thermiekfabriek
#57 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-03-2012 11:19

Lid

Sinds: 10.11.08

Het wordt tijd dat het zweefvlieg seizoen weer begint.... Voordat je het weet wordt je als de "thermiekfabriek" aangezien als "Hijacker".... Ik neem nog eenmaal de moeite om mijn kant toe te lichten, dat ik op 31/12 al op het LK8000 forum plaatste. (http://www.postfr...=5822&)

I just come back from holiday and see these stupid allegations. I will try to explain the forum users my site of this story on this strange posting.

In 2009 I joined the LK8000 project as a beta tester en was very enthusiastic. My first article on my website was op 4 December 2009 (http://www.thermiekfabriek.nl/2009/12/04/testen-lk8000-versie/). Every time there was a new release I spent my spare time with testing. I was an active contributor to L8000 an wrote serveral articels on my website to promote LK8000. I had a few contacts by Skype with Paolo en I suggested to create a website for lk8000. I could started with this, but he wants to have control over the website. No, problem. I created a admonition account for Paolo. As contribution from my site, I registered the website, by my company (scott-tiger.nl). My company is not a “british virgin island offshore company”, as Paolo writes. Complete nonsens!

With Wordpress I created the website within a week. Modified templates and started with adding content (screen shots, maps, installation instructions, etc). The content took me 6 weeks. And yes, I know, the content was not complete, because LK8000 was still in development. But, It was a start! I send Paolo an also Sergio Da Silva email with login accounts info. Administator accounts, so there was "control"!! Only Sergio looked several times and was enthusiastic. Paolo twice, busy with development, I assume. No response from him at all at that time.

That was very disappointing, to see that so many effort was not seen. I stopped with the further development on the website. Also after posting by Paolo on this forum about the webiste. Without any discussion (if I want to contribute on a new website) he claimed his own lk8000.it, because he wants to have “control”. OK, that's fine. Every one is free to do... But, from this point on I used the domain for testing Wordpress development.

For me it’s a definitive signal that my effort was not appreciated. I believe in a Opensource project many members can contribute, but I didn’t experienced that in this project. So, I stopped with my contribution to his.

On 19th december 2011 a got a automatic invoice from my provider for this domain for the period of 2012. On 20th I got a e-mail from Sergio Da Silva, and not Paolo him self, with the request of the domain could be used for developers. I explained that I use the now for Wordpress development, al almost a year. Why then the allegation of hijacking a domain?

Lk8000 has his own domain: lk8000.it !

This was my site of the story and I wish you all the best for 2012.

Om aan al dit negatieve gebeuren een einde te maken heb ik deze week contact gezocht voor een overdracht..... En nu maar snel vliegen a.u.b.
Passie voor zweefvliegen......
www.thermiekfabriek.nl

www.thermiekfabriek.nl
juliettbravo
#58 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-03-2012 11:55

Lid

thermiekfabriek schreef:
Om aan al dit negatieve gebeuren een einde te maken heb ik deze week contact gezocht voor een overdracht..... En nu maar snel vliegen a.u.b.

Tup
Bart vS

www.vanstratum.com
Frank Hiemstra
#59 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-03-2012 11:56

Superbeheerder

Tsjah, open source projecten/ontwikkelaars... Tip voor de volgende keer; subdomein aanmaken zonder 'maintenance mode' en de 'opdrachtgevers' geen inlog gegevens geven. De kans dat ze een foutje maken of zitten te rommelen in het CMS gedeelte van Wordpress, waardoor jij veel tijd moet investeren om dat te verbeteren, is erg groot.

Ik begrijp de frustratie van beide kanten. Goed (af)gehandeld naar mijn mening.

kees
#60 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-03-2012 18:27
Lid

Sinds: 14.03.10

Waar halen jullie LK8000 gebruikers tegenwoordig je luchtruimupdates?
Op de CLR-website staan de bestanden in cub extensie voor See You welke ik niet kan wijzigen in txt.
Hoe doen jullie dat?

Kees

Inmiddels opgelost, staat weer op CLR-website in open air , waar voor veel dank!!

Kees
Gewijzigd door kees op 13-03-2012 21:19

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.18 seconden