| 21-11-2024 | 10:50
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Vliegroutes naar Lelystad Airport
maaikgollef
Geplaatst op 23-06-2020 11:32
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

Zelfs als Lelijkstad wordt uitgesteld: bij de herindeling in 2023 zijn we alles kwijt wat we nu hebben weggegeven. Tenzij de pandemische pleuris opnieuw de kop opsteekt komende anderhalf jaar, of er een verschuiving optreedt bij de komende TK verkiezingen, anders kan die Waarheid gewoon onder het tapijt gepolitiseerd worden.
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
NicoB
Geplaatst op 13-07-2020 17:28
Lid

Berichten: 554
Sinds: 28.03.13

Bodemloze put: https://nos.nl/ni...oenen.html
 
Sieb
Geplaatst op 28-08-2020 22:41
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

The story ( dis ) continuous....
https://flevopost...gle.com%2F
 
www.acvz.nl
Bier
Geplaatst op 16-09-2020 13:01
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 655
Sinds: 01.09.08

214 miljoen en counting...
https://www.ftm.n...-241561587
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
maaikgollef
Geplaatst op 16-09-2020 15:46
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

Bier schreef:
214 miljoen en counting...
https://www.ftm.n...-241561587


214 miljoen / 8.9 miljoen werkenden = iedere werkende een belastingverlaging van 25 euri.
en iedere maand krijgt iemand zn hypotheek van 350k cadeau als bonus

daar ga je pas echt draagvlak voor krijgen
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Sieb
Geplaatst op 17-09-2020 16:47
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

plat gezegd is die 214 miljoen natuurlijk maar een druppel op de begroting van 300 miljard.... dus als je overweegt er de stekker uit te trekken als regering kan je het beter maar nu doen!
Want dit mogen dan de kosten zijn maar ik vrees dat deze investeringen en de toekomstige exploitatie nooit rendabel worden. De zogenaamde businesscase klopt namelijk ook niet en met corona al helemaal niet meer.
Gewijzigd door Sieb op 17-09-2020 16:48
 
www.acvz.nl
x-ray
Geplaatst op 25-01-2021 17:34
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 109
Sinds: 02.09.08

2e kmr: voorlopig niet open
 
webmaster
Geplaatst op 18-12-2021 21:55
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08

Nieuwe informatie: zonder laagvliegen boven Zwolle kan Lelystad Airport niet open

Lees artikel: KLIK

Binnen Nederland is geen ruimte voor Lelystad Airport zonder laagvliegroute boven Zwolle. Dat blijkt uit de informatie die het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vanavond heeft gegeven in een bijeenkomst met Provinciale Statenleden en lokale afgevaardigden uit Raalte, Dalfsen en Zwolle.
 
www.zweefportaal.nl
Ruud Holswilder
Geplaatst op 29-12-2021 11:01
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

De discussie kan m.i. beter worden verlegd naar de wijze waarop de indeling van het luchtruim (en de procedures die daar gelden) wordt vastgelegd.
Dit is voorbehouden aan de ministeries van I&W en defensie.
Indeling en procedures worden vastgesteld per Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB).
Na publicatie is het het een Algemeen Verbindend Voorschrift (AVV)
In dit relatief korte proces kunnen burgers, organisaties (bijvoorbeeld KNVvL) en lagere overheden zienswijzen indienen, maar de praktijk heeft aangetoond dat deze weinig effect sorteren.
Voor Lelystad Airport werden de aansluitroutes in juni 2017 gepubliceerd en in november 2019 werden ze definitief ingevoerd.
KNVvL heeft nog bezwaar aangetekend en geprocedeerd bij de Rechtbank Midden Nederland.
De rechtbank volgde het verweer van het ministerie van I&W

De rechtbank volgt verweerder in zijn conclusie dat de (wijziging van) de Regeling Luchtverkeersdienstverlening een algemeen verbindend voorschrift is als bedoeld in artikel 8:3, eerste lid, aanhef en onder a, van de Awb, waartegen geen beroep en bezwaar openstond
https://deeplink....:2020:4504

Tegen deze uitspraak kon beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, hetgeen initieel is gebeurd, maar later weer ingetrokken door het nieuwe hoofdbestuur van de KNvL.
De overwegingen van het hoofdbestuur:

1. materieel gezien we door de goede samenwerking met LVNL/CLSK en I&W onze zin
hebben gekregen
2. door een rechtszaak we het risico lopen deze relatie op het spel te zetten
3. de slagingskans van een hoger beroep als laag wordt ingeschat
4. bij eventuele winst voor de KNVvL het een pyrrusoverwinning zou kunnen blijken te zijn aangezien wijzigingen in het luchtruim dan niet alleen open voor beroep- en bezwaar staan voor de KNVVL maar ook voor minder luchtsport vriendelijke organisaties.

In hoeverre de nieuwe KNVvL voorzitter, de heer Maarten Haverkamp, hierin een rol heeft gespeeld is mij onduidelijk.
Als voormalig CDA fractielid van de Tweede Kamer was hij een groot voorstander van de snelle invoering van luchtverkeersleiding op Lelystad Airport.

Kamerlid vraagt meer inzet Atsma
Lelystad
• Maandag 18 juli 2011 | 21:35
Staatssecretaris Atsma van Infrastructuur zal meer zijn best moeten doen om op Lelystad Airport luchtverkeersleiding gerealiseerd te krijgen. Dat zegt CDA-Tweede Kamerlid Maarten Haverkamp.
https://www.omroe...nzet-atsma


Ik vond het bijzonder jammer en een gemiste kans dat KNVvL het beroep bij de RVS heeft ingetrokken. Ook al had je verloren (wat ik betwijfel) dan had je er in ieder geval aandacht kunnen vestigen op het feit dat er grote verschillen bestaan tussen infrastructurele projecten op de grond en in de lucht.
De aanleg van een luchtweg of luchtverkeersplein is met de huidige regelgeving in ongeveer twee jaar een feit. Burgers en lagere overheden staan zo goed als buitenspel. Luchtvervoer is onderdeel van infrastructuur en zo zou luchtruim (en de daar geldende procedures) daarvan ook een onderdeel moeten zijn.
Tot nu toe is er één politieke partij die hier aandacht aan besteedt. De Christenunie heeft zich duidelijk uitgesproken tegen Lelystad Airport en gunt burgers betere beroepsmogelijkheden.

Beroepsmogelijkheid voor burgers. Burgers krijgen de gelegenheid om besluiten op luchtvaartgebied aan te vechten bij de bestuursrechter, vergelijkbaar met het beroep tegen een bestemmingsplan. De bestuursrechter moet deze besluiten en de onderliggende stukken (waaronder milieueffectrapportages) volledig kunnen toetsen.
https://www.chris...d-lelystad
 
NicoB
Geplaatst op 07-03-2022 13:09
Lid

Berichten: 554
Sinds: 28.03.13

De opening van Lelystad Airport is nog verder uit zicht geraakt. De luchthaven krijgt voorlopig geen natuurvergunning van minister Van der Wal van Stikstof, omdat berekeningen over de stikstofuitstoot niet kloppen.
https://nos.nl/ar...jn-onjuist
 
Ruud Holswilder
Geplaatst op 07-03-2022 16:25
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Dankij de inzet van Leon Adegeest en de Samenwerkende Actiegroepen Tegen Laagvliegen (SATL) hebben wij zweefvliegers voorlopig nog geen last van de luchtruimbeperkingen van Lelystad Airport.

In haar brief aan de Tweede Kamer schrijft Christianne van der Wal-Zeggelink (Minister voor Natuur en Stikstof)
dat de uitkomst van de verificatie van de PAS-melding voor Lelystad Airport negatief is , maar dat dit besluit niet betekent dat de opening van Lelystad van de baan is.
De minister schrijft:
Lelystad Airport zal naar aanleiding van dit besluit niet meer kunnen rekenen op stikstofruimte uit het bronmaatregelenpakket, maar zelf bronmaatregelen moeten nemen om een vergunning in het kader van de Wet natuurbescherming te verkrijgen. In overleg met de luchthaven zal bekeken worden hoe en op welke termijn dit gerealiseerd kan worden, al dan niet in de lopende vergunningaanvraag van 10.000 vliegtuigbewegingen.


Onderzoeksjournalist Jan Salden van EenVandaag kwam vanochtend als eerste hiermee naar buiten met dit twitterbericht
Even later verscheen zijn artikel op EenVandaag

De directie van Schiphol gaf een reactie aan Omroep Flevoland "Schiphol: overheid handelt 'absurd' rond Lelystad Airport "

Schiphol moet nu zelf 'de boer op' om boeren binnen een straal van 25 km uit te kopen om hiermee stikstofrechten te kopen, de z.g. bronmaatregelen.
Vermoedelijk zal Schiphol hierbij tegen een muur van onwil oplopen, want in 2020 zeiden de boeren rond Lelystad Airport: ‘Wij staan geen grond af aan vliegveld’

Ben nog wel benieuwd naar de reactie van KNVvL voorzitter Maarten Haverkamp, die als voormalig CDA fractielid van de Tweede Kamer een groot voorstander is van de snelle invoering van luchtverkeersleiding op Lelystad Airport.
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.12 seconden