| 29-12-2024 | 18:44
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,411
· Nieuwste lid: Reparon
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Buitenlanding 2B
Otto Foelkel
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-04-2010 23:42
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Hoe gaat het Jip; al een buitenlanding gemaakt dit jaar?
Zag afgelopen zaterdag een perfecte buitenlanding bij Garderen.
Er kwam direct een auto aangescheurd, die met een gang de wei in stoof, alsof het een zware crash betrof.
Na zo'n lange winter moeten mensen kennelijk weer aan die bovenmaatse vogels wennen.
 
batenburglennart
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 10:23
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 12
Sinds: 13.09.08

Filmfragment buitenlanding 2B

Vanaf 2:43min
 
Teppie Thermiek
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 10:28
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 35
Sinds: 29.09.08

Doet ie het zo wel?

Ja....
Gewijzigd door Teppie Thermiek op 13-04-2010 10:28
Sander Terpstra FAC
 
Yves
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 10:39
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 102
Sinds: 23.04.09

Teppie Thermiek schreef:
Doet ie het zo wel?

Ja....


Ook weer vliegtuigje.. Vaak zeggen ze ook zweefvliegtuigje, in welk geval is het dan een zweefvliegtuig?Hmm
 
Frank Hiemstra
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 10:42
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

Baaaaaaaat... Grin
 
Otto Foelkel
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 11:12
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Yves schreef:
Ook weer vliegtuigje.. Vaak zeggen ze ook zweefvliegtuigje, in welk geval is het dan een zweefvliegtuig?Hmm

Als het een A380 zonder brandstof betreft.
 
kloppertjes
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 11:26
Lid

Berichten: 224
Sinds: 01.09.08

Ook weer vliegtuigje.. Vaak zeggen ze ook zweefvliegtuigje, in welk geval is het dan een zweefvliegtuig?Hmm


Als het een Airspeed Horsa of een Hercules assault glider is misschien?
Ivar Klop
 
Kersten
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 14:48
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 7
Sinds: 03.09.08

Kloppertjes schreef:
Als het een Airspeed Horsa of een Hercules assault glider is misschien?


Neehoor, hoeft geen Glider-by-design te zijn. Ook een 767-200 is prima te landen zonder engines. Dit heeft Air Canada reeds bewezen in 1983.

Zodra een 767-200 in een weiland (bij Doorn) landt, zal RTV-Utrecht terecht spreken over een VLIEGTUIG. Zie: http://en.wikiped...mli_Glider


Bart, ben blij dat jouw noodlanding zo goed is afgelopen. Wink


Groetjes,
Pascal

ps. Ben wel Pascal Kersten Grin
 
Karel _ ZCDeelen
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 16:46
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 139
Sinds: 04.01.09

[quote]tijd voor een stukje PR lijkt me. Bewustwording hoe natuurgericht en mooi onze hobby is[quote]

Wie maakt er een nog beter 'standaard persbericht' om mee te geven met de juiste informatie voor de lokale pers??? net zoiets als vroeger het buitenlandingsformulier standaard in de kist.Tup
goede pr voor onze prachtige hobby, de juiste informatie en reclame voor jouw vereniging.

tekst versie 1 hieronder
Gewijzigd door Karel _ ZCDeelen op 13-04-2010 17:19
Winter = TMG tijd
 
Karel _ ZCDeelen
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 17:16
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 139
Sinds: 04.01.09

PERSBERICHT BUITENLANDING

Persbericht;

Een zweefvliegtuig heeft geen motor en vliegt op zonne-energie. Thermiek – opstijgende lucht, door de zon gegenereerd – geeft een zweefvliegtuig de mogelijkheid om grote afstanden af te leggen, tot wel 500 km, zonder te landen, ook in Nederland.

In dit geval heeft de vlieger …...........................................[jouw naam invullen] geen thermiek meer gevonden en een buitenlanding gemaakt, in de buurt van …........................[plaatsnaam invullen]

Voor zweefvliegers is dit een normaal gebeuren. Hier wordt in de opleiding op getraind.
Collega zweefvliegers van de zweefvliegclub.......................................... [naam club invullen] komen met een passende aanhanger en het vliegtuig wordt gedemonteerd weer naar het vliegveld terug gebracht.

Zweefvliegen is optimaal gebruikmaken van wat de natuur biedt. Een sport nagenoeg zonder brandstof gebruik of het maken van lawaai.
Er zijn in Nederland ongeveer 4000 zweefvliegers die deze sport vaak in clubverband bij een van de ruim 25 verenigingen te beoefenen. De kosten van zweefvliegen liggen doorgaans ver onder de E.100- per maand inclusief gebruik van vliegtuigen en het krijgen van les.
Voor meer informatie kan je terecht op de website www................................[ website van jouw club]
Gewijzigd door Karel _ ZCDeelen op 14-04-2010 09:14
Winter = TMG tijd
 
Otto Foelkel
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 18:08
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

youp schreef:
In dit geval heeft de vlieger geen thermiek meer gevonden en een voorzorg-landing gemaakt.

Als iemand al valt over het begrip "noodlanding" wijs ik er op, dat het begrip "voorzorgslanding" hier al helemaal niet past, maar wat maakt het ook allemaal uit; als je maar lekker gevlogen hebt!
 
Karel _ ZCDeelen
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 22:11
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 139
Sinds: 04.01.09

Otto thnx.
Ik denk dat het zeker wat uitmaakt hoe 'het publiek' tegen ons aankijkt. Als men geen of een negatief beeld heeft - of zelfs als een bedreiging voor de zomertrip per vliegtuig naar de costa's - dat is niet goed.

Kijk eens naar Duitsland waar menig klein clubje een vriendengroep van uit de nabije regio om zich heen heeft en waar menig burger trots is op het lokale vliegveld. Men is betrokken.
Deze houding komt mij niet slecht voor.

Ruimte voor grote verbetering zo her en der.
Houdt open een dag, nodig de wethouder sport uit, de lokale pers voor een vlucht, steun een goed doel, er is zo veel te verzinnen.
Hiermee genereren wij als zweefvliegers een positief beeld. Zo positief dat we daar leden uit kunnen genereren, en dat is in deze tijd geen luxe.
Leden werven is een, behouden is twee.
Gewijzigd door Karel _ ZCDeelen op 14-04-2010 09:26
Winter = TMG tijd
 
Otto Foelkel
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-04-2010 23:03
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Gewoon het woord, dat wij ook gebruiken: buitenlanding.
 
Otto Foelkel
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 10:11
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

youp schreef:
Otto thnx.
Ik denk dat het zeker wat uitmaakt hoe 'het publiek' tegen ons aankijkt. Als men geen of een negatief beeld heeft - of zelfs als een bedreiging voor de zomertrip per vliegtuig naar de costa's - dat is niet goed

Wat een zomertrip naar de Costa's met zweefvliegen te maken mag hebben, mag Joost weten.
Het publiek noch ondergetekende ziet daar enig verband tussen.
Dat zweefvliegclubs leden trachten te werven is begrijpelijk, maar ga geen verbanden trekken, die er niet zijn. De uitstraling die de zweefvliegerij op het grote publiek heeft, is verwaarloosbaar.
Natura 2000 verbiedt negatieve invloed op flora en fauna van ernaast gelegen natuurgebieden en dat is een probleem, waar wij steeds meer mee te maken krijgen. Als b.v. de toegenomen geluidshinder op Terlet meetbare negatieve invloed op de ernaast gelegen natuurgebieden heeft, kan dat tot zeer hoge boetes leiden, die vanuit Brussel aan de Nederlandse overheid worden opgelegd. Zelfs Balkenende heeft kortgeleden nog bewezen dat niet te begrijpen en is hiervoor vanuit Brussel op zijn vingers getikt. Er is niets op tegen om vriendschappelijke verhoudingen met de omgeving te handhaven, maar daar zitten de problemen niet.
 
Frank Hiemstra
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 11:52
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

youp schreef:
Otto thnx.
Ik denk dat het zeker wat uitmaakt hoe 'het publiek' tegen ons aankijkt. Als men geen of een negatief beeld heeft - of zelfs als een bedreiging voor de zomertrip per vliegtuig naar de costa's - dat is niet goed.

Kijk eens naar Duitsland waar menig klein clubje een vriendengroep van uit de nabije regio om zich heen heeft en waar menig burger trots is op het lokale vliegveld. Men is betrokken.
Deze houding komt mij niet slecht voor.

Ruimte voor grote verbetering zo her en der.
Houdt open een dag, nodig de wethouder sport uit, de lokale pers voor een vlucht, steun een goed doel, er is zo veel te verzinnen.
Hiermee genereren wij als zweefvliegers een positief beeld. Zo positief dat we daar leden uit kunnen genereren, en dat is in deze tijd geen luxe.
Leden werven is een, behouden is twee.

Hear, hear! Eindelijk eens een positieve insteek, dat mag ik graag lezen!
Het wordt de hoogste tijd om een nationaal evenement te gaan organiseren, waarbij onze mooie sport gepromoot wordt, in al zijn pracht en glorie!
Gewijzigd door Frank Hiemstra op 14-04-2010 11:53
 
Otto Foelkel
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 12:46
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Droom maar lekker door en wendt je blik maar af van de werkelijke problemen.
 
Teppie Thermiek
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 15:54
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 35
Sinds: 29.09.08

Realsad Ja..................

Maar zo komen we dr wel.........

Voor U Meneer Foelkel Comfort

Sander Terpstra FAC
 
Otto Foelkel
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 18:02
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Waar komen we dan wel???

De problemen die op dit moment spelen zijn:
De toenemende hoogtebeperkingen.
Beperkingen van de gebieden waar wij vrij mogen vliegen.
Het transpondergebruik en de daaruit voortvloeiende consequenties.
De milieudruk t.g.v Natura 2000.
En last but not least de problemen die op ons Nationaal Zweefvliegcentrum spelen.

Het onderhouden van goede contacten met de (meestal plaatselijke) pers hebben daar geen enkele invloed op, alhoewel daar op zich niets mis mee is.
 
Frank Hiemstra
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 18:40
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

Otto Foelkel schreef:
Waar komen we dan wel???

De problemen die op dit moment spelen zijn:
De toenemende hoogtebeperkingen.
Beperkingen van de gebieden waar wij vrij mogen vliegen.
Het transpondergebruik en de daaruit voortvloeiende consequenties.
De milieudruk t.g.v Natura 2000.
En last but not least de problemen die op ons Nationaal Zweefvliegcentrum spelen.

Het onderhouden van goede contacten met de (meestal plaatselijke) pers hebben daar geen enkele invloed op, alhoewel daar op zich niets mis mee is.

Juist door te laten zien wat je doet, wat de sport inhoudt, kan je politici e.a. instanties laten zien hoe mooi onze sport is.. met een persberichtje kom je er niet.. dat moet groots aangepakt worden! Een Nederlandse Zweefvliegdag.. luchtshow, Grandprix wedstrijd met live tracking en de hele mikmak.. een open evenement voor 'de buitenwereld'.. het hele kabinet is uitgenodigd wat mij betreft!

Door een gesloten en negatief karakter aan te houden -die dhr. Foelkel hier toont- zal onze sport een langzame dood lijden.. met alleen mooie gedichten komen we er ook niet.. wees transparant en laat zien wie je bent!

Het eeuwige zuchten en kreunen van verschillende zweefvliegers moet maar eens afgelopen zijn.
Juist dié mensen zorgen er voor dat onze sport in een negatief daglicht wordt gezet.

Denk eerst maar eens aan jezelf, voordat je gelijk modder begint te gooien naar de buitenwereld.
Jij -de Nederlandse zweefvlieger- zorgt voor de imago van de sport!
 
frans
#40 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2010 18:54
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 287
Sinds: 01.09.08

ClapLolGrin
FRans
 
Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.17 seconden