Melden Onveilige Situatie
|
Dirk-Jan Z |
Geplaatst op 31-03-2010 21:08
|
Lid
Sinds: 29.09.09
|
de SZT maakt zich met haar passagiersvluchten aan drie zaken schuldig:
1- ze vliegen zonder vergunning
2- de vliegers zijn daardoor niet WA verzekerd
3- ze berekenen geen BTW op deze commerciele activiteit (laat de fiscus het niet horen!)
De passagiersvluchten hebben niets te maken met kennismaking of mensen enthousiast maken en zelfs niet met een mooie bijverdienste; het is een essentieel deel van de activiteiten om de salarissen van Goos en zijn makkers te betalen en de dure vloot in de lucht te houden. Het is zelfs twijfelachtig of de SZT rondvliegerij uberhaupt wel reclame is voor het zweefvliegen, gezien de gemiddeld nogal lompe aanpak en het niet-representatieve beeld.
Dit alles is volstrekt niet te vergelijken met wat normale/echte clubs in Nederland doen. Het aanpakken van de SZT vormt daarom ook geen enkel gevaar voor de echte clubs. Het aanpakken getuigt slechts van zelfreinigend vermogen van de nederlandse zweefvliegerij. Iets wat op meer vlakken hard nodig is ...
Dirk-Jan |
|
|
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 31-03-2010 21:40
|
Lid
Sinds: 03.09.08
|
Wel aardig informatief!
http://www.zweefv...index.html |
|
|
|
Jan de Hulster |
Geplaatst op 01-04-2010 18:37
|
Lid
Sinds: 03.09.08
|
Sieb schreef:
zeg Jan,
is er een protocol oid waaruit blijkt hoe met een dergelijke melding wordt omgegaan? Waar kom dit formulier terecht? wie krijgen inzage? wat wordt ermee gedaan? kan het strafrechtelijk worden gebruikt? wat is de positie van de indiener? hoe waarborg je anonimiteit? hoe voorkom je subjectiviteit?
Het doel is goed maar het betreft hier wel een "kliklijn". Daar gelden zeer stringente regels voor om misbruik te voorkomen.
Eh Sieb ik was die dag jarig dat je die vraag stelde.
Hier is een antwoord.
Protocol?: Nee
Waar komt het terecht?; Bij de CIV secretaris. (vroeger via afdeling zweefvliegen en dan de CIV.)
Wat wordt er mee gedaan?; gelezen en over nagedacht wat we er mee zullen doen.
Strafrechtelijk gebruikt?: Geen idee ik ben geen jurist.
Waarborg anonimiteit?: Je kunt het anoniem invullen als je wilt. En anders moet je de CIV vertrouwen.
Hoe voorkom je subjectiviteit?: Geen idee.
Nou als de regels te stringent zijn voor dit soort zaken, dan moet het maar eventueel afgeschaft worden?
Spaart een hoop werk.
Het gaat om 0-1 geval per jaar tot nu toe. statistisch misschien 0.3 de afgelopen 20-30 jaar.
De ACvZ doet het via airprox wat ook soms kan.
Nou van het weekend maar eens vliegen. Gelukkig zijn m'n papieren geldig.
Die van jou ook?
groet,
Jan.
Gewijzigd door Jan de Hulster op 01-04-2010 20:53 |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 06-04-2010 14:24
|
Lid
Sinds: 28.11.08
|
Jan de Hulster schreef:
[quote]
Nou van het weekend maar eens vliegen. Gelukkig zijn m'n papieren geldig.
Die van jou ook?
groet,
Jan.
Ik zie de relatie tussen mijn vraag en mijn papieren niet helemaal? Ik heb je het weekeind niet gezien op SSB, lekker vliegweer gisteren hoor! |
|
|