Duitse registratie omzetten naar Nederlandse
|
Nieuwenhout |
Geplaatst op 23-11-2009 10:50
|
Lid
Berichten: 10
Sinds: 07.08.09
|
Beste Edwin,
Ik ben razend benieuwd naar de informatie die jij hebt en ik niet heb kunnen achterhalen bij de LBA en de verzekeraar.
Volgens mijn informatie kent de Duitse wet en regelgeving het volgende onderscheid:
- segelflugzeug
- motor segelflugzeug ( TMG, TURBO EN ZELFSTARTER)
Indien jij kan aantonen dat de LBA en de verzekeraar ongelijk hebben, ga ik daar namelijk een schadeclaim indienen voor de hele procedure.
Groeten,
Dirk Nieuwenhout |
|
|
|
edwin |
Geplaatst op 23-11-2009 11:55
|
Lid
Berichten: 21
Sinds: 02.09.08
|
heb je even een pb gestuurd, dat werkt wat gemakkelijk dan alles via het forum |
|
|
|
ericdej |
Geplaatst op 23-11-2009 12:08
|
Lid
Berichten: 14
Sinds: 03.10.09
|
Ook ik ben erg geïnteresseerd in jouw antwoord, kun je mij ook dat berichtje sturen? Of toch even hier posten. Ik denk dat er meer mensen zijn die interesse hebben.
Alvast bedankt.
Eric de Jongh |
|
|
|
Kilo Hotel |
Geplaatst op 23-11-2009 12:23
|
Lid
Berichten: 443
Sinds: 01.09.08
|
Nieuwenhout schreef:
Volgens mijn informatie kent de Duitse wet en regelgeving het volgende onderscheid:
- segelflugzeug
- motor segelflugzeug ( TMG, TURBO EN ZELFSTARTER)
Indien jij kan aantonen dat de LBA en de verzekeraar ongelijk hebben, ga ik daar namelijk een schadeclaim indienen voor de hele procedure.
Groeten,
Dirk Nieuwenhout
In een eerdere versie van http://ausbildung...rsonal.ppt stond wat GPL-brevet betreft o.a.:
Segelflug Lizenz (LuftPersV §§38-41)
•Führung von in Deutschland zugelassenen Segelflugzeugen und RMS entsprechend den eingetragenen Klassenberechtigungen und Startarten im In- und Ausland
•Schließt Segelflugzeuge mit Klapptriebwerk ein als eigene Startart. Segelflugzeuge mit Klapptriebwerk gelten als Segelflugzeuge nicht als RMS
•Klassenberechtigungen: RMS (nach Erwerb der Lizenz auf Segelflugzeugen)
•Lehrberechtigung erstreckt sich auf alle eingetragenen Klassenberechtigungen
•Segelflugzeuge inklusive Klapptriebwerkler ab 16, RMS ab 17
Gewijzigd door Kilo Hotel op 23-11-2009 14:02
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES |
|
|
|
dick kemp |
Geplaatst op 23-11-2009 13:37
|
Lid
Berichten: 299
Sinds: 02.09.08
|
Als ik het dus goed lees dan is het met de turbo (thuisbrenger) net zo geregeld als in Nederland.
Manfred Antwerpen vertelde mij dat in Duitsland slechts een einweisung (checkstart) gevraagd wordt.
Op het aanvraagformulier (LBA) voor bevoegdverklaring staat ook niet een turbo (thuisbrenger) als mogelijkheid vermeld.
Een zelfstartaantekening zie je in de ppt wel op het voorbeeld-gpl staan.
Overigens kan op een Nederlands gpl natuurlijk geen Duitse bevoegdheid bijgeschreven worden en is ons gpl in Duitsland gewoon geldig.
Voor dit soort vragen kan je de LBA ook bellen (voor 12.00) nr 0049 531 2355461 rechtstreeksnummer van dhr Aschmann
NB Wat mij ook nog op viel is, dat in Duitsland het GPl onbeperkt geldig is, mits je uiteraard aan de minimum vereisten voldoet.
Dick Kemp
Gewijzigd door dick kemp op 23-11-2009 22:20 |
|
|
|
Bas |
Geplaatst op 23-11-2009 15:24
|
Lid
Berichten: 164
Sinds: 02.09.08
|
Nieuwenhout schreef:
Indien jij kan aantonen dat de LBA en de verzekeraar ongelijk hebben, ga ik daar namelijk een schadeclaim indienen voor de hele procedure.
Voortschrijdend inzicht Dirk, ten tijde dat jij de omzetting regelde was alles denk ik nog niet duidelijk....
Kilo Hotel schreef:
•Lehrberechtigung erstreckt sich auf alle eingetragenen Klassenberechtigungen
Kan iemand dit vertalen? Mag je ook vliegen met een MTOW > 750 KG ???
Gewijzigd door Bas op 24-11-2009 10:33
FAI |
|
|
|
venberg |
Geplaatst op 23-11-2009 19:50
|
Lid
Berichten: 159
Sinds: 24.01.09
|
niet Anweisung maar Einweisung (checkstart) |
|
|
|
dick kemp |
Geplaatst op 23-11-2009 22:22
|
Lid
Berichten: 299
Sinds: 02.09.08
|
venberg schreef:
niet Anweisung maar Einweisung (checkstart)
Dank je, is aangepast. |
|
|
|
Nieuwenhout |
Geplaatst op 23-11-2009 22:50
|
Lid
Berichten: 10
Sinds: 07.08.09
|
Heren, bedankt voor de nuttige informatie. Het is mosterd na de maaltijd maar ga het toch even voorleggen aan mijn adviseur.
In ieder geval scheelt het ca. 280 euro per jaar aan Duitse keuringen dus over drie seizoenen is het terugverdiend. En
ik heb een nieuw PH nummer.
Groeten,
Dirk Nieuwenhout |
|
|