Bezwaarschrift tariefsverhoging
|
hk2sell |
Geplaatst op 17-12-2018 16:20
|
Lid
Sinds: 29.11.17
|
Laatste Staats Courant van 28-11-2018 al gelezen? We krijgen gewoon weer 10% verhoging voor de kiezen voor het gebruik van de zweefvliegfrequenties (zie https://www.dropbox.com/s/itt7irbtqqu4k5c/stcrt-2018-63368-n1.pdf?dl=0
Met als argument dat reservepotjes leeg zijn en de ICT-kosten toch weer tegenvallen.
Mijn bezwaar op de verhogingen voor 2018 loopt nog. Er waren voor zover mij bekend, nog 10 andere bezwaren ingediend, maar deze bezwaren zijn niet verder doorgezet tot de Rechtbank. Mijn beroep komt waarschijnlijk in behandeling op 22-2-2019 bij de Rechtbank in Rotterdam. Hangende de uitspraak, zal ik alvast de 2019 verhoging weer aanvechten omdat het anders te laat wordt. En wel eerst betalen natuurlijk!
Met vriendelijke zweefvliegersgroet, Henk Kloen
|
|
|
|
hk2sell |
Geplaatst op 11-03-2019 17:37
|
Lid
Sinds: 29.11.17
|
Was vanaf het begin natuurlijk een moeilijk verweer, omdat deze regeling een "algemeen bindend" voorschrift is. Verweer is dan alleen maar mogelijk als er een onredelijke behandeling heeft plaats gevonden. Ik heb me dan ook beroepen op een ongelijke behandeling van de categorie "recreatieve vliegers" t.o.v. de categorie "commerciele vliegers". Die heeft wel 3X zoveel kanalen gekregen voor hetzelfde geld per 1-1-2018, maar de recreatieve vliegers niet: zie mijn laatste verweer
https://www.dropbox.com/s/rxbr7hz8eq8r3rf/Aanvullend%20bezwaar%20verweerschrift%20AT%20d.d.%206%20februari%202019.doc?dl=0
Agentschap Telecom heeft zich met succes beroepen op het feit dat ze vergunningen[u] afgeeft in de Luchtvaartband en niet [u]kanalen. Dan is er juridisch geen sprake van ongelijke behandeling, want de verhoging was dan gewoon 10% per vergunning voor alle 3 de categorieen. De rechter heeft dit verweer overgenomen en wilde geen "willekeur" vaststellen in de bepaling van de tariefsverhoging. Zie de uitspraak
https://www.dropbox.com/s/fs27d1yadp60dfp/Uitspraak%20Rechtbank%20Rotterdam.pdf?dl=0
Mijn schikkingsvoorstel tot uitbreiding naar 3 X 7 kanalen voor de recreatieve vliegers heeft het jammergenoeg dan ook niet gehaald. Een open taak voor de CL&R denk ik, want in de ons omringende landen (Engeland, Duitsland, Frankrijk enz) heeft de recreatieve luchtvaart wel al meer kanalen gekregen sinds de overgang naar 8,33 kHz.
Mijn strijd is gestreden, maar ik hoop dat de CLR de oorlog gaat winnen !
Met vriendelijke zweefvliegergroet, Henk Kloen |
|
|
|
Moeilijkgedoe |
Geplaatst op 12-03-2019 10:14
|
Lid
Sinds: 14.09.08
|
Dag Henk,
In elk geval dank en hulde voor je inzet in deze strijd!
Matthijs |
|
|
|
robertdemuynck |
Geplaatst op 12-03-2019 18:08
|
Lid
Sinds: 01.09.08
|
hk2sell schreef:
Mijn schikkingsvoorstel tot uitbreiding naar 3 X 7 kanalen voor de recreatieve vliegers heeft het jammergenoeg dan ook niet gehaald. Een open taak voor de CL&R denk ik, want in de ons omringende landen (Engeland, Duitsland, Frankrijk enz) heeft de recreatieve luchtvaart wel al meer kanalen gekregen sinds de overgang naar 8,33 kHz.
De CLR is hier al een hele tijd mee bezig (binnen en buiten Nederland), en het zou mooi zijn om die gevraagde 20 kanalen ook nog een beetje geharmoniseerd over Europa te krijgen.
Met betrekking tot de ons omringende landen:
Duitsland: 3 air-air frequenties.....
Frankrijk: nog geen conversie naar 8.33kHz.....
Gewijzigd door robertdemuynck op 12-03-2019 21:38
Robert de Muynck
ACS, CLR |
|
|