| 01-01-2025 | 17:57
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 24

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,413
· Nieuwste lid: KinanvHB
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Een Emailwisseling met de KNVvL te Woerden
Jan Ritsma
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 13:45

Lid

Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:

Jan dinsdag 29 sept. is er ledenvergadering van de afd. zweefvliegen Knvvl ga daar je verhaal doen ! als je een vent bent!Music

Frits, dat heeft niks te maken met het al of niet genoeg "vent" zijn.
Je denkt toch niet dat ik 6000 km ga reizen om aan het ABZ te vertellen wat ze hier al lang gelezen hebben?
Jan Ritsma

http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Frits Urselmann
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 13:51

Lid

Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Jan dinsdag 29 sept. is er ledenvergadering van de afd. zweefvliegen Knvvl ga daar je verhaal doen ! als je een vent bent!Music

Je denkt toch niet dat ik 6000 km ga reizen om aan het ABZ te vertellen wat ze hier al lang gelezen hebben?

owww je gaat er dus vanuit dat alle leden van ABZ jou onzin daadwerkelijk lezen ?
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/

vezc.aero
Jan Ritsma
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 13:58

Lid

Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

owww je gaat er dus vanuit dat alle leden van ABZ jou onzin daadwerkelijk lezen ?

Ik zie ze hier regelmatig langskomen Frits.
Maar wees jij nou eens een vent en vertel mij eens of jij vindt dat die beleidsnota, of hoe ze het ook mogen noemen, zo aan de leden kan worden gepresenteerd?
Jan Ritsma

Frits Urselmann
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 14:20

Lid

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Ik zie ze hier regelmatig langskomen Frits.
Maar wees jij nou eens een vent en vertel mij eens of jij vindt dat die beleidsnota, of hoe ze het ook mogen noemen, zo aan de leden kan worden gepresenteerd?

Ik vind dat prima zo ! ik heb geen reden om te twijfelen aan de leden van het ABZ. ik weet uit dat beetje bestuurservaring wat ik heb, dat het best wel veel werk is, en niet altijd even makkelijk en dat je voortdurend moet blijven bijsturen in je beleid.( en dat is best wel weer leuk om te doen )
maar ik kan je verzekeren als IK het er niet mee eens ben, dan zal ik er alles aan doen om zelf zitting te gaan nemen in zulks bestuur ! van daaruit kun je n.m meer meer bereiken dan voortdurend op dit forum het ABZ en iedereen te bekritiseren.

hmmm ?? je woont 6000 km hier vandaan ? vreemd ! dus je woont hier niet ? en volgens mij vlieg jij alleen in Aussie of SA niet hier in NL ? ben je eigenlijk wel lid van de Knvvl ? wat doe je eigenlijk op dit forum Hilarious
Gewijzigd door Frits Urselmann op 21-08-2015 14:40

vezc.aero
Jan Ritsma
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 14:27

Lid

Frits Urselmann schreef:

Ik vind dat prima zo ! ik heb geen reden om te twijfelen aan de leden van het ABZ. ik weet uit dat beetje bestuurservaring wat ik heb, dat het best wel veel werk is, en niet altijd even makkelijk en dat je voortdurend moet blijven bijsturen in je beleid.( en dat is best wel weer leuk om te doen )
maar ik kan je verzekeren als IK het er niet mee eens ben, dan zal ik er alles aan doen om zelf zitting te gaan nemen in zulks bestuur ! van daaruit kun je n.m meer meer bereiken dan voortdurend op dit forum het ABZ en iedereen te bekritiseren.

Je slaat de plank weer eens helemaal mis.
Mijn vraag is: heb je die nota gelezen? Zoja, Kon je hem ook lezen en begrijp je wat er staat.
Naar mijn idee kan je nergens met dit soort steenkolennederlands aankomen, zeker niet als afdelingsbestuur van de KNVvL. Ben je dat met mij eens?
Jan Ritsma

Frits Urselmann
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 14:37

Lid

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Je slaat de plank weer eens helemaal mis.
Mijn vraag is: heb je die nota gelezen? Zoja, Kon je hem ook lezen en begrijp je wat er staat.
Naar mijn idee kan je nergens met dit soort steenkolennederlands aankomen, zeker niet als afdelingsbestuur van de KNVvL. Ben je dat met mij eens?

achgut gaan we het nu over mijn schrijfwijze hebben ? ja ik heb die nota gelezen en begrepen en ik vind het prima zo !waar is nu jou probleem ?
geef jij nu maar eens antwoord op mijn vragen ! en dan moeten we maar eens ophouden met dit circus heeft toch geen zinCoolMusic
Gewijzigd door Frits Urselmann op 21-08-2015 14:39

vezc.aero
zwevertje
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 14:56
Lid

Sinds: 28.04.11

Jan Ritsma schreef:
....Als ik nu het stuk lees van het ABZ over de toekomst van de KNVvL, dan blijkt dat praktisch onleesbaar, door de lawine van stijlfouten, het gebruik van niet bestaande Nederlandse woorden en gecompliceerde omschrijvingen.
Het laat zien dat de schrijver de Nederlandse taal niet beheerst en probeert door middel van het gebruik van moeilijke woorden en ambtelijke taal, autoriteit uit te stralen. Het effect is dat het tegenovergestelde wordt bereikt en de boodschap zelf ook niet aankomt/begrepen wordt.....

Dit stuk is inderdaad dermate onbegrijpelijk dat het m.i. een aparte draad verdient.

Jan Ritsma
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 15:12

Lid

Frits Urselmann schreef:

achgut gaan we het nu over mijn schrijfwijze hebben ? ja ik heb die nota gelezen en begrepen en ik vind het prima zo !waar is nu jou probleem ?
geef jij nu maar eens antwoord op mijn vragen ! en dan moeten we maar eens ophouden met dit circus heeft toch geen zinCoolMusic

Frits, hieronder een greep uit de onzin die in dit stuk te vinden is:

Het bestuur van de Afdeling Zweefvliegen van de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor
Luchtvaart (verder: “het ABZ”) is van mening dat voor een optimale ontwikkeling van de Nederlandse zweefvliegsport vereist is, dat de Nederlandse zweefvliegers:
4.
Eindverantwoordelijk voor de financiën van de afdeling.

De werkgroep heeft o.a. gekozen om het Raski model in te zetten om te kijken wie is verantwoordelijk voor wat aangaande een groot aantal dossiers van beleid tot financiën

De voorzitters van alle KNVvL afdelingen werden uitgenodigd
om aan te geven waarvan zij vinden dat wie voor dat betreffende dossier verantwoordelijk is

Deze werkgroep heeft besloten juist naar de processen te kijken, omdat deze direct tot de kern gaan en snel tot verbeterprocessen kunnen komen
.

Het probleem zit niet in de verdeling van wat elke afdeling zelf wil doen, uitbesteden of samen, maar waar het om gaat, de kern, het werk, zit in de uitvoering , de communicatie

Er is meer dan luchtruim en de werkgroep moet onderzoek doen hoe we de processen op een zo
korte mogelijke termijn om kunnen zetten in praktijk

In enkele gevallen konden alleen hooglopende discussies voorkomen dat we als afdeling onze zekerheid voor de toekomst niet zouden verliezen.

Beste Frits, er staat nog meer wartaal in, dus dit is slechts een greep. Er staat gewoon geen nederlands en soms is het zelfs onbegrijpelijk Het doet me denken aan de tijd dat ik nog de strips van Sjors en Sjimmie las.

Maar Frits Urselman snapt het hele verhaal uitstekend. Dus Frits, hier is je kans. Vertel de minder begaafde stakkers zoals deze en ik, wat er nu eigenlijk bedoeld wordt.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 22-08-2015 09:24
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 15:46

Lid

zwevertje schreef:
Jan Ritsma schreef:
....Als ik nu het stuk lees van het ABZ over de toekomst van de KNVvL, dan blijkt dat praktisch onleesbaar, door de lawine van stijlfouten, het gebruik van niet bestaande Nederlandse woorden en gecompliceerde omschrijvingen.
Het laat zien dat de schrijver de Nederlandse taal niet beheerst en probeert door middel van het gebruik van moeilijke woorden en ambtelijke taal, autoriteit uit te stralen. Het effect is dat het tegenovergestelde wordt bereikt en de boodschap zelf ook niet aankomt/begrepen wordt.....

Dit stuk is inderdaad dermate onbegrijpelijk dat het m.i. een aparte draad verdient.

Eigenlijk bestond die draad hier al....
Jan Ritsma

zwevertje
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 15:53
Lid

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

.....Maar Frits Urselman snapt het hele verhaal uitstekend. Dus Frits, hier is je kans. Vertel de minder begaafde stakkers zoals deze en ik, wat er nu eigenlijk bedoeld wordt.

Beste Jan, Frits en anderen,

ik ben een aparte draad begonnen over dit onderwerp omdat ik mij al eerder afvroeg wat er met dit schrijven bedoeld wordt. Terecht werd hier door Jan Ritsma commentaar geleverd op de begrijpelijkheid van deze procesnota; de conclusies die Jan echter daaruit trekt over de persoonlijke kwaliteiten van schrijvers of lezers deel ik niet.

Omdat in deze draad de toonzetting gekenmerkt wordt door sarcasme en irritatie leek het mij dat een schone lei meer kansen op een volwassen discussie over dit belangrijke onderwerp biedt.

Jan Ritsma
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 16:09

Lid

zwevertje schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

.....Maar Frits Urselman snapt het hele verhaal uitstekend. Dus Frits, hier is je kans. Vertel de minder begaafde stakkers zoals deze en ik, wat er nu eigenlijk bedoeld wordt.

Beste Jan, Frits en anderen,

ik ben een aparte draad begonnen over dit onderwerp omdat ik mij al eerder afvroeg wat er met dit schrijven bedoeld wordt. Terecht werd hier door Jan Ritsma commentaar geleverd op de begrijpelijkheid van deze procesnota; de conclusies die Jan echter daaruit trekt over de persoonlijke kwaliteiten van schrijvers of lezers deel ik niet.

Omdat in deze draad de toonzetting gekenmerkt wordt door sarcasme en irritatie leek het mij dat een schone lei meer kansen op een volwassen discussie over dit belangrijke onderwerp biedt.

Ok, daar is wat voor te zeggen. Sarcasme en irritatie zijn ontstaan door de arrogantie van veel KNVvL krachten, die ongeacht de kritiek stoicijns door blunderen en net doen alsof de neus bloed. Dat veroorzaakt bij mij een vooroordeel, in de trant van: ze zullen het in dit geval wel weer precies zo aanpakken. Misschien lukt het jou deze keer wel. Eens moet het de eerste keer zijn Smile
Ik volg de nieuwe draad op de voet.

[sarcasme aan]
Frits Urselman snap het helemaal dus die kunnen we in de nieuwe draad verwachten met zijn heldere uiteenzetting.
[sarcasme uit]

Wat betreft de conclussies die ik trek t.a.v. de persoonlijke kwaliteiten van de schrijver(s), die zijn niet ongewoon. Bedrijven eisen niet voor niets een ZELF geschreven sollicitatiebrief, liefst met de hand geschreven. Daar is veel uit te halen Wink
Gewijzigd door Jan Ritsma op 21-08-2015 16:20
Jan Ritsma

zwevertje
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 17:40
Lid

Jan Ritsma schreef:

Ok, daar is wat voor te zeggen. Sarcasme en irritatie zijn ontstaan door de arrogantie van veel KNVvL krachten, die ongeacht de kritiek stoïcijns door blunderen en net doen alsof de neus bloed. Dat veroorzaakt bij mij een vooroordeel, in de trant van: ze zullen het in dit geval wel weer precies zo aanpakken. Misschien lukt het jou deze keer wel. Eens moet het de eerste keer zijn Smile

Bedankt voor je eerlijke reactie.
Het doorgaan met een communicatiewijze waarvan blijkt dat deze niet effectief is leidt doorgaans tot meer irritatie en sarcasme, zowel bij schrijver als ontvanger.
Als je doel is om mensen inzicht te geven in wat er verbeterd kan worden binnen de zweefvliegerij en de KNVvL vraag ik me af of de manier waarop je dit forum gebruikt daarvoor het meest geschikt is.
Je naamsbekendheid zal binnen dit forum 100% zijn, de vraag is of deze bekendheid ook de associatie heeft met de manier waarop jij wilt dat mensen je zien en benaderen.

Wat betreft de conclussies die ik trek t.a.v. de persoonlijke kwaliteiten van de schrijver(s), die zijn niet ongewoon.

Het trekken van conclusies over iemands kwaliteiten uit de wijze waarop deze zich presenteert is inderdaad heel gewoon in die zin dat het vaak gebeurt. Dat feit maakt het echter nog niet terecht om conclusies te trekken over hun andere kwaliteiten. Het merendeel van mijn cursisten is zeer capabel op hun vakgebied, maar dat maakt ze nog geen goede schrijvers of sprekers.

Bedrijven eisen niet voor niets een ZELF geschreven sollicitatiebrief, liefst met de hand geschreven.

Het was rond 1993 dat ik voor het laatst één handgeschreven sollicitatiebrief in een stapel van rond de 100 brieven aantrof. Daarna heb ik zowel in de profit- als non-profit sector nooit meer meegemaakt dat kandidaten een handgeschreven brief inleverden...

Daar is veel uit te halen Wink
Als je gelooft in de pseudowetenschap grafologie zal dat zeker kloppen Stress
De enige reden dat een bedrijf een handgeschreven sollicitatiebrief vraagt lijkt me het toepassen van grafologie, daar zou ik niet voor willen werken. Maar zo'n bedrijf had ook vast al een horoscoop getrokken op basis van mijn geboortedatum en geconcludeerd dat ze al te veel medewerkers uit het element lucht hebben...

Frits Urselmann
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 17:43

Lid

zwevertje schreef:
Jan Ritsma schreef:

Ok, daar is wat voor te zeggen. Sarcasme en irritatie zijn ontstaan door de arrogantie van veel KNVvL krachten, die ongeacht de kritiek stoïcijns door blunderen en net doen alsof de neus bloed. Dat veroorzaakt bij mij een vooroordeel, in de trant van: ze zullen het in dit geval wel weer precies zo aanpakken. Misschien lukt het jou deze keer wel. Eens moet het de eerste keer zijn Smile

Bedankt voor je eerlijke reactie.
Het doorgaan met een communicatiewijze waarvan blijkt dat deze niet effectief is leidt doorgaans tot meer irritatie en sarcasme, zowel bij schrijver als ontvanger.
Als je doel is om mensen inzicht te geven in wat er verbeterd kan worden binnen de zweefvliegerij en de KNVvL vraag ik me af of de manier waarop je dit forum gebruikt daarvoor het meest geschikt is.
Je naamsbekendheid zal binnen dit forum 100% zijn, de vraag is of deze bekendheid ook de associatie heeft met de manier waarop jij wilt dat mensen je zien en benaderen.

Wat betreft de conclussies die ik trek t.a.v. de persoonlijke kwaliteiten van de schrijver(s), die zijn niet ongewoon.

Het trekken van conclusies over iemands kwaliteiten uit de wijze waarop deze zich presenteert is inderdaad heel gewoon in die zin dat het vaak gebeurt. Dat feit maakt het echter nog niet terecht om conclusies te trekken over hun andere kwaliteiten. Het merendeel van mijn cursisten is zeer capabel op hun vakgebied, maar dat maakt ze nog geen goede schrijvers of sprekers.

Bedrijven eisen niet voor niets een ZELF geschreven sollicitatiebrief, liefst met de hand geschreven.

Het was rond 1993 dat ik voor het laatst één handgeschreven sollicitatiebrief in een stapel van rond de 100 brieven aantrof. Daarna heb ik zowel in de profit- als non-profit sector nooit meer meegemaakt dat kandidaten een handgeschreven brief inleverden...

Daar is veel uit te halen Wink
Als je gelooft in de pseudowetenschap grafologie zal dat zeker kloppen Stress
De enige reden dat een bedrijf een handgeschreven sollicitatiebrief vraagt lijkt me het toepassen van grafologie, daar zou ik niet voor willen werken. Maar zo'n bedrijf had ook vast al een horoscoop getrokken op basis van mijn geboortedatum en geconcludeerd dat ze al te veel medewerkers uit het element lucht hebben...

ja ... mijn handschrift lijkt veel op dat van Einstein ! maar heb niet meer IQ dan dat je nodig hebt voor een vliegtuig te besturen Grin Grin

vezc.aero
Jan Ritsma
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 18:54

Lid

zwevertje schreef:

Dat is grotendeels waar. Ik schreef ook alleen maar:

Iemand die in het ABZ zit (ik neem aan dat de schrijver van dit stuk daarvan lid is) moet op een gegeven moment zijn visie kunnen geven aan bijvoorbeeld de IL&T. Dan moet je toch echt in staat zijn om een korte zakelijke brief te schrijven die niet voor tweeerlei uitleg vatbaar is. Ik blijf er bij dat de betreffende persoon de nederlandse taal niet beheerst en dat dat toch een vereiste is voor een bestuurslid. Ik heb geen flauw idee wie het is en hoef dat ook niet te weten, dus over de verdere kwaliteiten van die persoon kan ik niets zeggen.

Dit zaakje is eigenlijk alleen maar een deel illustratie van een veel groter probleem. Je komt bij de KNVvL vaak mensen tegen die echt veel te weinig weten van de materie waar ze binnen de KNVvL verantwoordelijk voor zijn. Wederom de goeden niet te na gekomen). Ze zitten gewoon op de verkeerde stoel. De examencommissie is een voorbeeld en sinds ik een verschil van inzicht laat beslechten via het ISR ben ik er nog een paar tegen het lijf gelopen. Ook bij het KEI heb ik zelf kunnen constateren dat het probleem daar aanwezig is om van de opzettelijke malversaties bij de CW&S maar te zwijgen.
Jan Ritsma

GerritKnoop
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 18:58

Lid

Ja, en de beste stuurlui staan aan wal Jan. Hou toch eens op!
Gerrit Knoop
VEzc

Fuchur
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 23:16
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

GerritKnoop schreef:

Of Jan heeft voldoende zelfkennis.
Hij weet dat hij niet aan de door hem zelf genoemde eisen voldoet.
Gewijzigd door Fuchur op 21-08-2015 23:18
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
Jan Ritsma
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-08-2015 00:00

Lid

Fuchur schreef:
GerritKnoop schreef:

Of Jan heeft voldoende zelfkennis.
Hij weet dat hij niet aan de door hem zelf genoemde eisen voldoet.

Oh gelukkig! Frank is er ook weer. Ik was al bang dat hij ziek was.
Nu je er toch bent, kan je vast wel deze vraag nog beantwoorden.
Wel in die draad hoor, want anders wordt het hier zo'n rommeltje.

Het zelfde geldt voor Gerrit Knoop die tijdens zijn afgang kennelijk toch nog hier de zijdeur vond. Geef nou eens antwoord Gerrit.
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-08-2015 09:18

Lid

Frits Urselmann schreef:

ja ... mijn handschrift lijkt veel op dat van Einstein ! maar heb niet meer IQ dan dat je nodig hebt voor een vliegtuig te besturen Grin Grin

Tjonge. En dan te bedenken dat er regelmatig gezegd wordt dat je een aap nog vliegen kan leren...
En toch beweren dat je dat verslag van het ABZ begrijpt? Ik vrees dat je niet eens begrijpt dat je het niet begrijptGrin

Maar, Frits, waar wacht je nou toch op? Laat nou eens één keer zien dat je behalve het posten van zuchtende poppetjes, ook nog iets over een onderwerp zeggen kan. Hier is je kans! grijp hem!
Jan Ritsma

Frits Urselmann
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-08-2015 10:02

Lid

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Tjonge. En dan te bedenken dat er regelmatig gezegd wordt dat je een aap nog vliegen kan leren...
En toch beweren dat je dat verslag van het ABZ begrijpt? Ik vrees dat je niet eens begrijpt dat je het niet begrijptGrin

Maar, Frits, waar wacht je nou toch op? Laat nou eens één keer zien dat je behalve het posten van zuchtende poppetjes, ook nog iets over een onderwerp zeggen kan. Hier is je kans! grijp hem!

Zucht....Helpless

vezc.aero
Jan Ritsma
#40 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-08-2015 10:16

Lid

Jan Ritsma schreef:

Frits Urselmann schreef:

Zucht....Helpless

Q.E.D
Volgende troll
Gewijzigd door Jan Ritsma op 22-08-2015 10:25
Jan Ritsma

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.22 seconden