| 01-01-2025 | 17:14
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 17

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,413
· Nieuwste lid: KinanvHB
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Antares 18T promotie
Frits Urselmann
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-07-2015 07:43
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Quintus vleugels zijn gewoon Antares 23 vleugels waar schemp hirth andere tippen en (te hoge)winglets aan zet,


Jammer dat Schempp-Hirth hier een veeg uit de pan krijgt. Dit zonder de geringste onderbouwing.
Meetgegevens?

Frits Urselmann schreef:

Het verbaasd mij dat jij schrijft dat de 18 en de 23 niet zijn gecerticifeerd, om eerlijk te zijn wist ik dat niet! ik zal dat morgen navragen hoe en wat, en kom er dan op terug, maar ik vermoed dat het LBA daar ook een rol inspeelt voor alle aanvragen omtrent vliegtuigbouw en wijzigingen nemen zij zich de tijd ! zo heb ik dat begrepen. bij de Antares 20E heeft het meen ik iets van 1,5 jaar geduurd




Dat verhaal komt niet erg sterk over. Feit is dat klanten van Lange Aviation geconfronteerd worden met een onverwachte ongelimiteerde verlenging van de levertijd omdat er van diverse series maar 15 kisten geproduceerd mogen worden.
Feit is, dat sommige klanten kennelijk moeten gaan procederen om hun aanbetaling terug te krijgen, nu ze het beu zijn om nog langer te moeten wachten op een kist waarvan kennelijk de productie stil ligt.
Omdat de 18T ook nog niet gecertificeerd is (volgens Chester), is het niet denkbeeldig dat Lange met dat vliegtuig voor de zelfde problemen komt te staan en naar zijn klanten toe de zelfde strategie volgt.

Daar ging Chesters vraag over in deze draad. De vertegenwoordiger voor Lange Aviation in NL zou het sieren daar gewoon antwoord op te geven, zonder mensen voor trol uit te schelden en alles verder per PB af te willen handelen.


zucht Helpless
Gewijzigd door Frits Urselmann op 15-07-2015 08:15
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Frits Urselmann
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-07-2015 10:34
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Wanneer wordt die verwacht?
Graag zou ik iedereen willen vragen om mij persoonlijk te benaderen als je info wilt over de Antares, dit forum blijkt door toe doen van een persoon niet het juiste media om innoverende projecten als de Antares gezamelijk op een volwassen manier te delen.


Hoi Chester,
Klopt je hebt gelijk de 18T en 23 zijn nog niet EASA gecertificeerd, er wordt doorgaans mee gewacht totdat er wat meer ervaring wordt opgedaan met de 15 voorlopig toegelaten vliegtuigen dat doet iedere fabrikant van vliegtuigen, van de 18 T kunnen we dit jaar al een certificatie verwachten, er zijn nu nog probleem met de Solo motor die zullen eerst door Solo opgelost moeten worden maar ook daar heb ik het volste vertrouwen in, dat ze dat dit ook dit jaar voor mekaar krijgen! 100% zeker is dat natuurlijk nooit het is en blijft techniek Wink deze motor heeft zich tot nu toe goed bewezen!

De 23 zal dan volgend laat in het jaar volgen zo is de verwachting. Motortechnisch gezien zijn deze vliegtuigen identiek, behalve de vliegprestaties natuurlijk Cool
Kortom er wordt hard gewerkt om alles in goede banen te leiden,ik heb daar volledig vertrouwen in.
uiteraard zal ik, zodra er nieuws is op dit gebied , mij hier op dit forum melden.
Ik heb destijds vergelijkbare ervaring opgedaan bij DG en later met de Antares 20 E en dat is allemaal goed gekomen

ik hoop hiermee dat ik je voldoende heb beantwoord, anders hoor ik dat graag!

groetkes
Frits
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Jan Ritsma
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-07-2015 12:07
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Nou Frits, even samenvatten:

Je bent stomverbaasd te vernemen dat de productie van de 23 stil ligt.
Dat de productie bij Schempp-Hirth van de Quintus stil ligt heeft niets met de vleugels van Lange te maken, maar ligt aan Schempp-Hirth, een fabriek die ook al veel te grote winglets maakt.
Dat de 18T nog niet gecertificeerd is komt door SOLO, die een motor levert, die zich reeds jaren bewezen heeft maar nog steeds niet in orde is.
Dat de certificering van de 23 nog niet rond is komt door het LBA. Bovendien gooit iedere fabrikant de productie stil na het 15e vliegtuig.
Dat klanten daarover zeuren is hinderlijk en die types moet je gewoon niet serieus nemen want iedereen weet dat na het 15e vliegtuig de productie onbepaalde tijd stopt.
Verder is Lange erg innovatief en iedereen begrijpt dat je dan tegen problemen aan kan lopen die door Schempp-Hirth, SOLO en LBA veroorzaakt worden, maar aan een oplossing wordt door Lange hard gewerkt.

Je antwoord zal ik er vast voor je onder zetten:

Zucht Helpless
Gewijzigd door Jan Ritsma op 15-07-2015 12:09
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Frits Urselmann
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-07-2015 12:17
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Nou Frits, even samenvatten:

Je bent stomverbaasd te vernemen dat de productie van de 23 stil ligt.
Dat de productie bij Schempp-Hirth van de Quintus stil ligt heeft niets met de vleugels van Lange te maken, maar ligt aan Schempp-Hirth, een fabriek die ook al veel te grote winglets maakt.
Dat de 18T nog niet gecertificeerd is komt door SOLO, die een motor levert, die zich reeds jaren bewezen heeft maar nog steeds niet in orde is.
Dat de certificering van de 23 nog niet rond is komt door het LBA. Bovendien gooit iedere fabrikant de productie stil na het 15e vliegtuig.
Dat klanten daarover zeuren is hinderlijk en die types moet je gewoon niet serieus nemen want iedereen weet dat na het 15e vliegtuig de productie onbepaalde tijd stopt.
Verder is Lange erg innovatief en iedereen begrijpt dat je dan tegen problemen aan kan lopen die door Schempp-Hirth, SOLO en LBA veroorzaakt worden, maar aan een oplossing wordt door Lange hard gewerkt.

Je antwoord zal ik er vast voor je onder zetten:

Zucht Helpless


idd zucht !Helpless l
Gewijzigd door Frits Urselmann op 15-07-2015 13:14
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Chester
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 07:43
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

On Wednesday, September 16, 2015 at 12:16:38 PM UTC-7, k...@richmond-cap.com wrote:
> What ever happened to the Antares 23? It no longer appears to be advertised...

Apparently Lange Aviation is not delivering gliders anymore. There were several stories in Sailplane and Gliding about customers having to sue to get deposits returned. This is also why you cannot order a Quintus. Lange certainly brought some original thought and innovative products to soaring. I like that the upstarts have pushed the established manufactures to broaden their thinking about products. I see now you can order a glider with FES motor, and the ASH- 32E has an electric sustainer.
 
Frits Urselmann
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 09:57
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Chester schreef:
On Wednesday, September 16, 2015 at 12:16:38 PM UTC-7, k...@richmond-cap.com wrote:
> What ever happened to the Antares 23? It no longer appears to be advertised...

Apparently Lange Aviation is not delivering gliders anymore. There were several stories in Sailplane and Gliding about customers having to sue to get deposits returned. This is also why you cannot order a Quintus. Lange certainly brought some original thought and innovative products to soaring. I like that the upstarts have pushed the established manufactures to broaden their thinking about products. I see now you can order a glider with FES motor, and the ASH- 32E has an electric sustainer.



Hoi Chester

Ik weet niet waar je dit verhaal vandaan haalt, en waarom dat je dit hier post en wanneer dit is gepubliceerd door S&G?

Zoiets dergelijks heeft een aantal jaren geleden idd in S&G gestaan als het over zelfde gaat dat is dat oud nieuws dus waardeloos! en echt niet meer actueel.

En ik weet dat de Fa. Lange een jong en innoverend bedrijf is, en dat wordt niet door iedereen begrepen helaas!

zover ik weet, vliegen er 4 tevreden Antares eigenaren in GB dus daar komt het zeker niet vanaf !

De produktie bij de Firma Lange gaat gewoon door hoor !!geen probleem. zou daar iets in gebeuren op dit vlak dan zal ik dat hier heus wel melden. Daarbij zal ik een van de eerste zijn die geinformeerd wordt door Dhr. Lange als er op dit vlak iets zou gebeuren.

Ik heb je in augustus dit jaar een PB gestuurd, en dit is nog steeds actueel :

Hoi chester

Er zijn zover ik weet geen problemen met SH en Lange , alhoewel er wel mensen zijn die dit item wel een beetje opblazen, maar dat is geheel onterecht.
De Quintus bijvoorbeeld is een joint venture, waarbij SH de vleugels van de 23 aan een SH kist monteert en daarna er zijn eigen wingtips monteerd.
Er zijn er nu 15 van gebouwd en dit is het max wat er onder experimental gebouwd mag worden.
SH en Lange moet daarbij nog wat zaken regelen bij het LBA, ik meen dat er nog flutterproeven gedaan moeten worden, maar dat weet ik niet zeker.
Gerrit Kurstjens in Aussie is zeer tevreden over zijn Quintus
De productie bij Lange loopt gewoon door, op dit moment worden er "Antares 18S" omgebouwd naar de turbo versie, de problemen met de Solo motor, waar DG ook last van heeft, lijken voor de Antares te zijn opgelost. maar is nog niet helemaal definitief .
De Demo kist die ik dit jaar bij me had heeft probleemloos 70 uur gedraaid waaronder meerder zelfstarts ( Antares 18 T )
Momenteel worden er een aantal rompen op voorraad gebouwd, dit omdat de mal langer bezet gaat worden voor de bouw van de H3, we willen hiermee de levertijd verkorten.

De vraag naar de 23 T neemt toe, dit omdat dit type interessant is omdat hij zoveel water mee kan nemen (~350 ltr.) je kunt dus voor elk weertype een eigen vleugelbelasting kiezen, en dat is natuurlijk een wens voor elke vlieger die hier binnen Europa vliegt maar ook in SA of Aussie !! en hij mag tot 850 kg MTOW! de 18T tot 660 MTOW
ik kom op korte termijn met een Antares 23 T naar Nederland wellicht bij je erbij !
en dan zal ik haarfijn uitleggen waarom dat de Antares iets beter is als alle andere Wink

Ik had gehoopt jou hiermee voldoende te hebben geinformeerd!blijkbaar niet dus

groetkes
Frits
Gewijzigd door Frits Urselmann op 17-09-2015 11:17
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Jan Ritsma
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 13:29
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:
De produktie bij de Firma Lange gaat gewoon door hoor !!geen probleem. zou daar iets in gebeuren op dit vlak dan zal ik dat hier heus wel melden. Daarbij zal ik een van de eerste zijn die geinformeerd wordt door Dhr. Lange als er op dit vlak iets zou gebeuren.


Heb je ook nog iets concreets?
Bijvoorbeeld, hoeveel Antares 18 en 23 kisten worden er op dit moment maandelijks gebouwd en hoeveel worden er maandelijks geleverd? Hoelang heeft de productie stilgelegen en wanneer is hij weer hervat en wat is nu de te verwachten levertijd? Welke garanties biedt Lange ten aanzien van de aanbetalingen als die levertijd weer substantieel overschreden wordt?

Frits Urselmann schreef:
Momenteel worden er een aantal rompen op voorraad gebouwd, dit omdat de mal langer bezet gaat worden voor de bouw van de H3, we willen hiermee de levertijd verkorten.


Wie zijn ¨we¨ sta je bij Lange op de loonlijst?

Volgens een bericht van januari 2015 kan Lange de aanbetalingen niet terug te betalen aan de mensen bij wie de levertijd al mateloos overschreden is. ¨Niet kunnen"klinkt nogal dreigend.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 17-09-2015 13:30
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Chester
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 16:23
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

Sorry Frits, ik las jouw bericht na het posten van bovenstaand bericht.

Hier komt die quote vandaan: https://groups.google.com/forum/m/#!topic/rec.aviation.soaring/yGb9T8TsCkc

Frappant daar Dave Nadler de dealer in de USA is/was en gedurende de rechtzaak hier geen woord meer over loslaat.
 
Frits Urselmann
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 17:15
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Chester schreef:
Sorry Frits, ik las jouw bericht na het posten van bovenstaand bericht.

Hier komt die quote vandaan: https://groups.google.com/forum/m/#!topic/rec.aviation.soaring/yGb9T8TsCkc

Frappant daar Dave Nadler de dealer in de USA is/was en gedurende de rechtzaak hier geen woord meer over loslaat.



Ja kijk,...... als je voortdurend zoekt op allerlei forums dan zie idd weleens berichten die tegenstrijdig zijn en vaak een heel ander oorsprong hebben! van dit fenomeen hebben we hier op zweefportaal dank JR ook erg veel last van.kijk maar naar dit draadje! er ontstaan hierdoor erg veel misverstanden! dus eigenlijk een beetje gevaarlijk om hieruit conclusies te maken

Ik doe mijn best om op dit forum zoveel mogelijk en goed mogelijk info te geven! ook al maakt JR het mij niet gemakkelijk Smile wie wel trouwens ?

Resumerend: ik zal hier zoveel mogelijk belangeloos zonder enige commerciele inslag de Antares promoten en ik hoop dat dit door iedereen op prijs gesteld wordt.

van die rechtzaak waar jij over schrijft weet ik helaas niets , maar daar zal Dhr. Lange over vragen. en als dit interessant zal ik hierover posten.

groet
Frits
Gewijzigd door Frits Urselmann op 17-09-2015 20:54
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Jan Ritsma
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 17:53
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Frits, als je nu eens gewoon niet overal omheen kletst.

De Antares is een prima kist zegt iedereen. alleen over de fabrikant is een aantal mensen gewoon niet tevreden.
Als in een zweefvliegblaadje staat dat Lange de deposits niet terug kan betalen aan mensen die reeds enkele jaren tevergeefs op hun kist wachten en tegen een grote termijnoverschrijding aankijken, dan is dat ernstig.

Als ik een antares zou willen kopen, dan moet ik om te beginnen al 2,5 jaren wachten. als dan ook nog eens het vooruitzicht is dat die termijn mateloos overschreden wordt, dan ben ik niet blij. En als Lange na 2 jaar failliet gaat, dan ben ik ook nog eens mijn deposit 10.000? euro kwijt.

Het spijt me wel en ik zeg dit niet om jou te pesten maar dat zou voor mij de reden zijn om niet in zee te gaan met Lange, ook al is die kist nog zo goed.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Frits Urselmann
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 18:00
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
De produktie bij de Firma Lange gaat gewoon door hoor !!geen probleem. zou daar iets in gebeuren op dit vlak dan zal ik dat hier heus wel melden. Daarbij zal ik een van de eerste zijn die geinformeerd wordt door Dhr. Lange als er op dit vlak iets zou gebeuren.


Heb je ook nog iets concreets? Nee waarvoor zou ik ?
Bijvoorbeeld, hoeveel Antares 18 en 23 kisten worden er op dit moment maandelijks gebouwd en hoeveel worden er maandelijks geleverd? Hoelang heeft de productie stilgelegen en wanneer is hij weer hervat en wat is nu de te verwachten levertijd? Welke garanties biedt Lange ten aanzien van de aanbetalingen als die levertijd weer substantieel overschreden wordt? de produkie heeft nooit stilgelegen hoe kom je aan die onzin ?
Lange levert met dezelfde condities als alle ander zweefvliegtuigfabrikanten waar is het probleem ?
Frits Urselmann schreef:
Momenteel worden er een aantal rompen op voorraad gebouwd, dit omdat de mal langer bezet gaat worden voor de bouw van de H3, we willen hiermee de levertijd verkorten.


Wie zijn ¨we sta je bij Lange op de loonlijst?[b] rare conclusie Jan! maar NEE ik sta niet op de loonlijst

Volgens een bericht van januari 2015 kan Lange de aanbetalingen niet terug te betalen aan de mensen bij wie de levertijd al mateloos overschreden is. ¨Niet kunnen"klinkt nogal dreigend.Je vraagt mij om concrete info ! doe dat zelf nou ook eens !
als ik zou reageren op berichten van anderen dat had ik wel wat te doen, ! ik ga af alleen van mijn EIGEN info, en niet van wazige berichten zou jij ook eens moeten doen !

Jan ik heb je het "zucht Helpless " dit keer bespaart, maar eigenlijk ben je het helemaal niet waard dat ik er zoveel tijd in steek!
je bent niet in staat op ook maar IETS positiefs te melden op dit forum ! maar dan ook helemaal niets ! van de ene kant is dat natuurlijk erg zielig van de andere kant zie ik je ook als een arme kleurlose man, die duidelijk last heeft van jeugdtrauma's of iets dergelijks en eigenlijk hulp nodig heeft.
Tenslotte heb je totaal geen interesse in een Antares dat is nu wel duidelijk genoeg en iedereen weet dat nu !

Ik heb je al eerder gevraagd laat dit forum voor wat is, en ga de Trol spelen op je eigen nuttelose forum!!
je zult dan op dit forum eeuwige roem genieten ! geloof me !


sorry Jan dit moest er ff uit je hebt er om gevraagd


Gewijzigd door Frits Urselmann op 17-09-2015 20:59
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Frits Urselmann
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 18:28
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

[quote]Jan Ritsma schreef:
Frits, als je nu eens gewoon niet overal omheen kletst.

De Antares is een prima kist zegt iedereen. alleen over de fabrikant is een aantal mensen gewoon niet tevreden.
Als in een zweefvliegblaadje staat dat Lange de deposits niet terug kan betalen aan mensen die reeds enkele jaren tevergeefs op hun kist wachten en tegen een grote termijnoverschrijding aankijken, dan is dat ernstig.
juist en ik probeer hier iets an te doen en jij zit er voortdurend tussen met allerlei lulverhalen die ooit in een tijdschrift of forum heeft gestaan! je bent lekker bezig bedankt !

Als ik een antares zou willen kopen, dan moet ik om te beginnen al 2,5 jaren wachten. als dan ook nog eens het vooruitzicht is dat die termijn mateloos overschreden wordt, dan ben ik niet blij. En als Lange na 2 jaar failliet gaat, dan ben ik ook nog eens mijn deposit 10.000? euro kwijt. als jij een kist besteld bij SH en SH gaat faliliet ben je je geld ook kwijt ! levertijden zijn inmiddels korter geworden, omdat er een klant gewisseld heeft van een 23 T naar een E is op dit moment al 1 23 T in het voorjaar 2016 leverbaar.

Het spijt me wel en ik zeg dit niet om jou te pesten maar dat zou voor mij de reden zijn om niet in zee te gaan met Lange, ook al is die kist nog zo goed. je kunt je nu ook afvragen of Lange wel met jou in zee wil
Gewijzigd door Frits Urselmann op 17-09-2015 20:53
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Chester
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 21:25
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

Zijn die rechtzaken ook "lul verhalen"?

Ik weet wat meer over een ervan. Dat is geen publieke informatie, maar geeft wel sterk de indruk dat het iets anders in elkaar zit dan Frits schetst.

Begrijpelijkerwijs houden beide partijen hun kaken op elkaar gedurende de rechtzaak, maar ik vraag mij sterk af of er een happy ending in zit voor Lange.
 
Jan Ritsma
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2015 21:26
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:
Als ik een antares zou willen kopen, dan moet ik om te beginnen al 2,5 jaren wachten. als dan ook nog eens het vooruitzicht is dat die termijn mateloos overschreden wordt, dan ben ik niet blij. En als Lange na 2 jaar failliet gaat, dan ben ik ook nog eens mijn deposit 10.000? euro kwijt. als jij een kist besteld bij SH en SH gaat faliliet ben je je geld ook kwijt ! levertijden zijn inmiddels korter geworden, omdat er een klant gewisseld heeft van een 23 T naar een E is op dit moment al 1 23 T in het voorjaar 2016 leverbaar.


Het verschil tussen Schempp-Hirth en Lange is, dat SH gewoon de deposits teruggeeft en dat ook KAN.
Als een fabrikant jarenlang een lijn stil moet leggen om uiteenlopende redenen dan ga ik vrezen voor zware verliezen.
Dat is in mijn opinie niet het moment om een aanbetaling van vele duizenden Euro´s te storten die je zeker niet meer terugkrijgt, terwijl de levering van de kist 3 tot 5 jaar kan duren. Dat maakt het allemaal erg riskant.
Jij beweert dat die forumverhalen onzin zijn, maar er loopt toch echt minstens 1 rechtszaak tegen Lange over het niet leveren van een kist en het niet terugbetalen van deposits.
Jij beweert dat Lange gewoon doorgaat met het bouwen van die kisten die ze niet kunnen leveren, maar daar zet ik grote vraagtekens bij.

Als je nu eens in plaats van te schelden op de persoon, open en eerlijk antwoord geeft op de vragen die ik hierboven stelde, dan wekt dat vertrouwen. Met al dat gescheld en gedraai verlies je alle vertrouwen van eventuele klanten. Je moet het zelf weten.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Frits Urselmann
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2015 07:44
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
Als ik een antares zou willen kopen, dan moet ik om te beginnen al 2,5 jaren wachten. als dan ook nog eens het vooruitzicht is dat die termijn mateloos overschreden wordt, dan ben ik niet blij. En als Lange na 2 jaar failliet gaat, dan ben ik ook nog eens mijn deposit 10.000? euro kwijt. als jij een kist besteld bij SH en SH gaat faliliet ben je je geld ook kwijt ! levertijden zijn inmiddels korter geworden, omdat er een klant gewisseld heeft van een 23 T naar een E is op dit moment al 1 23 T in het voorjaar 2016 leverbaar.


Het verschil tussen Schempp-Hirth en Lange is, dat SH gewoon de deposits teruggeeft en dat ook KAN.
Als een fabrikant jarenlang een lijn stil moet leggen om uiteenlopende redenen dan ga ik vrezen voor zware verliezen.
Dat is in mijn opinie niet het moment om een aanbetaling van vele duizenden Euro´s te storten die je zeker niet meer terugkrijgt, terwijl de levering van de kist 3 tot 5 jaar kan duren. Dat maakt het allemaal erg riskant.
Jij beweert dat die forumverhalen onzin zijn, maar er loopt toch echt minstens 1 rechtszaak tegen Lange over het niet leveren van een kist en het niet terugbetalen van deposits.
Jij beweert dat Lange gewoon doorgaat met het bouwen van die kisten die ze niet kunnen leveren, maar daar zet ik grote vraagtekens bij.

Als je nu eens in plaats van te schelden op de persoon, open en eerlijk antwoord geeft op de vragen die ik hierboven stelde, dan wekt dat vertrouwen. Met al dat gescheld en gedraai verlies je alle vertrouwen van eventuele klanten. Je moet het zelf weten.


Jan dit draadje is begonnen met "Antares 18 T promotie ! weet je nog ? als je nou een waardig iemand bent, en enig zelfrespect hebt dan blijf bij dit onderwerp!
ik ben geen vertegenwoordiger of verkoper dus ik hoef hier niet open en bloot te zijn ! mijn doel is om iedereen op een aardige manier de Antares te leren kennen meer niet! zou ik het vertrouwen verloren hebben bij potentiele kopers dan heb ik dat geheel aan jou te danken !

Lange aviation heeft op dit moment zeer aantrekkelijke verkoopwaarde maak je daar maar geen zorgen over ! elke potentiele koper krijgt dat haarfijn uitgelegd jij dus niet.
Tegen Lange aviation loopt GEEN rechtzaak ik weet niet hoe je daar weer bijkomt! je moet oppassen voor leugens Jan !

Je bent wat mij betreft duidelijk bezig laster tegen Lange aviation aan het verkondigen !! althans zo ervaar ik dat ! ik ken de forumregels niet maar ik denk dat je te ver gaat ik vraag dan ook aan de webmaster dit te controleren!
verder mag JIJ vraagtekens zetten wanneer je wil en waar je wil dat is totaal onbelangrijk!

Er wordt op dit moment probleemloos uitgeleverd maar blijkbaar heb jij andere informatie en duidelijk de verkeerde

Als je de juiste info wil, dan stel ik voor dat je deze bij mij haalt of rechtstreeks bij Dhr. Lange ! dat doet namelijk de rest van de zweefvliegwereld ook. en daar moet u het mee doen!
Gewijzigd door Frits Urselmann op 18-09-2015 08:01
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Chester
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2015 08:26
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

Tegen Lange aviation loopt GEEN rechtzaak ik weet niet hoe je daar weer bijkomt! je moet oppassen voor leugens Jan !


Incorrect, tenzij er de laatste maand nieuwe ontwikkelingen zijn....
 
Frits Urselmann
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2015 08:36
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Chester schreef:
Tegen Lange aviation loopt GEEN rechtzaak ik weet niet hoe je daar weer bijkomt! je moet oppassen voor leugens Jan !


Incorrect, tenzij er de laatste maand nieuwe ontwikkelingen zijn....


Ik weet niets van een rechtzaak tegen Lange aviation is ook niet mijn pakkie an !
ik heb een vermoede dat hier om een rechtzaak gaat die tegen het "oude "lange loopt en dus niet tegen het huidige Lange aviation
vandaar dat ik dat niet kan weten
Gewijzigd door Frits Urselmann op 18-09-2015 09:36
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Jan Ritsma
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2015 09:04
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:

Jan dit draadje is begonnen met "Antares 18 T promotie ! weet je nog ? als je nou een waardig iemand bent, en enig zelfrespect hebt dan blijf bij dit onderwerp!


De tweede posting in deze draad was van Chester, die zich afvroeg of de problemen die de 23 ondervond ook golden voor de 18T. Daar gaf jij geen antwoord op, maar ondertussen gaat de rest van de draad over die problemen. Dat jij stijf en strak volhoudt dat er geen problemen zijn, tast je geloofwaardigheid aan

Frits Urselmann schreef:
ik ben geen vertegenwoordiger of verkoper dus ik hoef hier niet open en bloot te zijn ! mijn doel is om iedereen op een aardige manier de Antares te leren kennen meer niet!


Frits, voor de tweede keer, je schreef:

Momenteel worden er een aantal rompen op voorraad gebouwd, dit omdat de mal langer bezet gaat worden voor de bouw van de H3, we willen hiermee de levertijd verkorten.

Met het woordje ¨we¨ doe je voorkomen dat je deel uitmaakt van de verkooporganisatie van Lange en dat je invloed uit kan oefenen op het beleid. Ik vroeg je hier al eerder naar, maar krijg geen antwoord.

Frits Urselmann schreef:
zou ik het vertrouwen verloren hebben bij potentiele kopers dan heb ik dat geheel aan jou te danken !


Als mensen het vertrouwen in jou verliezen heb je dat in eerste instantie aan jezelf te danken. Als je na de eerste posting van Chester zakelijk en open en eerlijk antwoord had gegeven was, er weinig aan de hand geweest denk ik.

Frits Urselmann schreef:
Lange aviation heeft op dit moment zeer aantrekkelijke verkoopwaarde maak je daar maar geen zorgen over ! elke potentiele koper krijgt dat haarfijn uitgelegd jij dus niet.
Tegen Lange aviation loopt GEEN rechtzaak ik weet niet hoe je daar weer bijkomt! je moet oppassen voor leugens Jan !

Frits, in ¨Glider International¨ van januari 2015 staat: (zie: https://www.glidi...ast-issues
Lange (Germany) has just been involved in another court case over year’s delay in production and not being able to refund deposits.

Ik ga het niet voor je vertalen, maar zoek eens op in het woordenboek wat er bedoeld wordt met ¨ANOTHER court case¨ en wat ¨NOT BEING ABLE TO refund deposits¨ betekent.
Op een normale lezer maakt dit minimaal de indruk dat Lange niet solvabel is en dat ze ten minste twee rechtzaken hebben lopen.

Frits Urselmann schreef:
Je bent wat mij betreft duidelijk bezig laster tegen Lange aviation aan het verkondigen !! althans zo ervaar ik dat !


Hoe jij iets ervaart is onbelangrijk. Ik verkondig geen laster en heb daar ook in de verste verte geen reden voor. Het enige wat in deze draad door mij en anderen gevraagd wordt, is ophedering te geven over negative publikaties. Daar geef je eerst geen antwoord op en daarna zoek je je heil in mond snoeren, scheldpartijen en ontwijkende verklaringen

Frits Urselmann schreef:
Ik ken de forumregels niet maar ik denk dat je te ver gaat ik vraag dan ook aan de webmaster dit te controleren!
verder mag JIJ vraagtekens zetten wanneer je wil en waar je wil dat is totaal onbelangrijk!


Als datgene wat Gliding International schrijft laster zou zijn, dan zou Lange al lang een rectificatie geeist hebben.
Dan zouden jij en ik de eerste zijn om dat in deze draad te vermelden. Toch?

Frits Urselmann schreef:
Er wordt op dit moment probleemloos uitgeleverd maar blijkbaar heb jij andere informatie en duidelijk de verkeerde


WAT wordt er probleemloos uitgeleverd? De 23? Ik krijg het gevoel dat er onder jouw antwoorden telkens een dubbele bodem ligt.

Frits Urselmann schreef:
Als je de juiste info wil, dan stel ik voor dat je deze bij mij haalt of rechtstreeks bij Dhr. Lange ! dat doet namelijk de rest van de zweefvliegwereld ook. en daar moet u het mee doen!


Ik vroeg je een paar postings eerder:
Heb je ook nog iets concreets?
Bijvoorbeeld, hoeveel Antares 18 en 23 kisten worden er op dit moment maandelijks gebouwd en hoeveel worden er maandelijks geleverd? Hoelang heeft de productie stilgelegen en wanneer is hij weer hervat en wat is nu de te verwachten levertijd? Welke garanties biedt Lange ten aanzien van de aanbetalingen als die levertijd weer substantieel overschreden wordt?


Maar we krijgen hier op vragen aan jou geen antwoorden alleen verkooppraatjes.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Frits Urselmann
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2015 09:11
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Jan dit draadje is begonnen met "Antares 18 T promotie ! weet je nog ? als je nou een waardig iemand bent, en enig zelfrespect hebt dan blijf bij dit onderwerp!


De tweede posting in deze draad was van Chester, die zich afvroeg of de problemen die de 23 ondervond ook golden voor de 18T. Daar gaf jij geen antwoord op, maar ondertussen gaat de rest van de draad over die problemen. Dat jij stijf en strak volhoudt dat er geen problemen zijn, tast je geloofwaardigheid aan

Frits Urselmann schreef:
ik ben geen vertegenwoordiger of verkoper dus ik hoef hier niet open en bloot te zijn ! mijn doel is om iedereen op een aardige manier de Antares te leren kennen meer niet!


Frits, voor de tweede keer, je schreef:

Momenteel worden er een aantal rompen op voorraad gebouwd, dit omdat de mal langer bezet gaat worden voor de bouw van de H3, we willen hiermee de levertijd verkorten.

Met het woordje ¨we¨ doe je voorkomen dat je deel uitmaakt van de verkooporganisatie van Lange en dat je invloed uit kan oefenen op het beleid. Ik vroeg je hier al eerder naar, maar krijg geen antwoord.

Frits Urselmann schreef:
zou ik het vertrouwen verloren hebben bij potentiele kopers dan heb ik dat geheel aan jou te danken !


Als mensen het vertrouwen in jou verliezen heb je dat in eerste instantie aan jezelf te danken. Als je na de eerste posting van Chester zakelijk en open en eerlijk antwoord had gegeven was, er weinig aan de hand geweest denk ik.

Frits Urselmann schreef:
Lange aviation heeft op dit moment zeer aantrekkelijke verkoopwaarde maak je daar maar geen zorgen over ! elke potentiele koper krijgt dat haarfijn uitgelegd jij dus niet.
Tegen Lange aviation loopt GEEN rechtzaak ik weet niet hoe je daar weer bijkomt! je moet oppassen voor leugens Jan !

Frits, in ¨Glider International¨ van januari 2015 staat: (zie: https://www.glidi...ast-issues
Lange (Germany) has just been involved in another court case over year’s delay in production and not being able to refund deposits.

Ik ga het niet voor je vertalen, maar zoek eens op in het woordenboek wat er bedoeld wordt met ¨ANOTHER court case¨ en wat ¨NOT BEING ABLE TO refund deposits¨ betekent.
Op een normale lezer maakt dit minimaal de indruk dat Lange niet solvabel is en dat ze ten minste twee rechtzaken hebben lopen.

Frits Urselmann schreef:
Je bent wat mij betreft duidelijk bezig laster tegen Lange aviation aan het verkondigen !! althans zo ervaar ik dat !


Hoe jij iets ervaart is onbelangrijk. Ik verkondig geen laster en heb daar ook in de verste verte geen reden voor. Het enige wat in deze draad door mij en anderen gevraagd wordt, is ophedering te geven over negative publikaties. Daar geef je eerst geen antwoord op en daarna zoek je je heil in mond snoeren, scheldpartijen en ontwijkende verklaringen

Frits Urselmann schreef:
Ik ken de forumregels niet maar ik denk dat je te ver gaat ik vraag dan ook aan de webmaster dit te controleren!
verder mag JIJ vraagtekens zetten wanneer je wil en waar je wil dat is totaal onbelangrijk!


Als datgene wat Gliding International schrijft laster zou zijn, dan zou Lange al lang een rectificatie geeist hebben.
Dan zouden jij en ik de eerste zijn om dat in deze draad te vermelden. Toch?

Frits Urselmann schreef:
Er wordt op dit moment probleemloos uitgeleverd maar blijkbaar heb jij andere informatie en duidelijk de verkeerde


WAT wordt er probleemloos uitgeleverd? De 23? Ik krijg het gevoel dat er onder jouw antwoorden telkens een dubbele bodem ligt.

Frits Urselmann schreef:
Als je de juiste info wil, dan stel ik voor dat je deze bij mij haalt of rechtstreeks bij Dhr. Lange ! dat doet namelijk de rest van de zweefvliegwereld ook. en daar moet u het mee doen!


Ik vroeg je een paar postings eerder:
Heb je ook nog iets concreets?
Bijvoorbeeld, hoeveel Antares 18 en 23 kisten worden er op dit moment maandelijks gebouwd en hoeveel worden er maandelijks geleverd? Hoelang heeft de productie stilgelegen en wanneer is hij weer hervat en wat is nu de te verwachten levertijd? Welke garanties biedt Lange ten aanzien van de aanbetalingen als die levertijd weer substantieel overschreden wordt?


Maar we krijgen hier op vragen aan jou geen antwoorden alleen verkooppraatjes.



zuchtHelpless
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Frits Urselmann
#40 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2015 09:12
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 572
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Jan dit draadje is begonnen met "Antares 18 T promotie ! weet je nog ? als je nou een waardig iemand bent, en enig zelfrespect hebt dan blijf bij dit onderwerp!


De tweede posting in deze draad was van Chester, die zich afvroeg of de problemen die de 23 ondervond ook golden voor de 18T. Daar gaf jij geen antwoord op, maar ondertussen gaat de rest van de draad over die problemen. Dat jij stijf en strak volhoudt dat er geen problemen zijn, tast je geloofwaardigheid aan

Frits Urselmann schreef:
ik ben geen vertegenwoordiger of verkoper dus ik hoef hier niet open en bloot te zijn ! mijn doel is om iedereen op een aardige manier de Antares te leren kennen meer niet!


Frits, voor de tweede keer, je schreef:

Momenteel worden er een aantal rompen op voorraad gebouwd, dit omdat de mal langer bezet gaat worden voor de bouw van de H3, we willen hiermee de levertijd verkorten.

Met het woordje ¨we¨ doe je voorkomen dat je deel uitmaakt van de verkooporganisatie van Lange en dat je invloed uit kan oefenen op het beleid. Ik vroeg je hier al eerder naar, maar krijg geen antwoord.

Frits Urselmann schreef:
zou ik het vertrouwen verloren hebben bij potentiele kopers dan heb ik dat geheel aan jou te danken !


Als mensen het vertrouwen in jou verliezen heb je dat in eerste instantie aan jezelf te danken. Als je na de eerste posting van Chester zakelijk en open en eerlijk antwoord had gegeven was, er weinig aan de hand geweest denk ik.

Frits Urselmann schreef:
Lange aviation heeft op dit moment zeer aantrekkelijke verkoopwaarde maak je daar maar geen zorgen over ! elke potentiele koper krijgt dat haarfijn uitgelegd jij dus niet.
Tegen Lange aviation loopt GEEN rechtzaak ik weet niet hoe je daar weer bijkomt! je moet oppassen voor leugens Jan !

Frits, in ¨Glider International¨ van januari 2015 staat: (zie: https://www.glidi...ast-issues
Lange (Germany) has just been involved in another court case over year’s delay in production and not being able to refund deposits.

Ik ga het niet voor je vertalen, maar zoek eens op in het woordenboek wat er bedoeld wordt met ¨ANOTHER court case¨ en wat ¨NOT BEING ABLE TO refund deposits¨ betekent.
Op een normale lezer maakt dit minimaal de indruk dat Lange niet solvabel is en dat ze ten minste twee rechtzaken hebben lopen.

Frits Urselmann schreef:
Je bent wat mij betreft duidelijk bezig laster tegen Lange aviation aan het verkondigen !! althans zo ervaar ik dat !


Hoe jij iets ervaart is onbelangrijk. Ik verkondig geen laster en heb daar ook in de verste verte geen reden voor. Het enige wat in deze draad door mij en anderen gevraagd wordt, is ophedering te geven over negative publikaties. Daar geef je eerst geen antwoord op en daarna zoek je je heil in mond snoeren, scheldpartijen en ontwijkende verklaringen

Frits Urselmann schreef:
Ik ken de forumregels niet maar ik denk dat je te ver gaat ik vraag dan ook aan de webmaster dit te controleren!
verder mag JIJ vraagtekens zetten wanneer je wil en waar je wil dat is totaal onbelangrijk!


Als datgene wat Gliding International schrijft laster zou zijn, dan zou Lange al lang een rectificatie geeist hebben.
Dan zouden jij en ik de eerste zijn om dat in deze draad te vermelden. Toch?

Frits Urselmann schreef:
Er wordt op dit moment probleemloos uitgeleverd maar blijkbaar heb jij andere informatie en duidelijk de verkeerde


WAT wordt er probleemloos uitgeleverd? De 23? Ik krijg het gevoel dat er onder jouw antwoorden telkens een dubbele bodem ligt.

Frits Urselmann schreef:
Als je de juiste info wil, dan stel ik voor dat je deze bij mij haalt of rechtstreeks bij Dhr. Lange ! dat doet namelijk de rest van de zweefvliegwereld ook. en daar moet u het mee doen!


Ik vroeg je een paar postings eerder:
Heb je ook nog iets concreets?
Bijvoorbeeld, hoeveel Antares 18 en 23 kisten worden er op dit moment maandelijks gebouwd en hoeveel worden er maandelijks geleverd? Hoelang heeft de productie stilgelegen en wanneer is hij weer hervat en wat is nu de te verwachten levertijd? Welke garanties biedt Lange ten aanzien van de aanbetalingen als die levertijd weer substantieel overschreden wordt?


Maar we krijgen hier op vragen aan jou geen antwoorden alleen verkooppraatjes.


zucht Helpless
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.23 seconden