ASG 32 - De nieuwe 20m tweezitter van Alexander-Schleicher
|
Sieb |
Geplaatst op 25-08-2014 22:42
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
wat kost het geheel ? (waarom nooit prijslijsten op de website?). |
|
|
|
Rene de Dreu |
Geplaatst op 25-08-2014 23:01
|
Lid
Berichten: 94
Sinds: 01.09.08
|
Ruud Holswilder schreef:
Ik zal dadelijk even in mijn spaarpot kijken, maar ik vrees dat daar onvoldoende in zit
BTW: Full HD is zoooo 2013, volgende film in 4K?
Dat kan, ik ben alleen bang dat de vliegtuigen daar niet goedkoper op worden..
Sieb schreef:
wat kost het geheel ? (waarom nooit prijslijsten op de website?).
Heb je een punt, ik heb enkele prijzen op onze site gezet, voor meer informatie graag contact per mail!
Gewijzigd door Rene de Dreu op 25-08-2014 23:35 |
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 26-08-2014 10:08
|
Lid
Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08
|
Rene de Dreu schreef:
Sieb schreef:
wat kost het geheel ? (waarom nooit prijslijsten op de website?).
Heb je een punt, ik heb enkele prijzen op onze site gezet, voor meer informatie graag contact per mail!
De site vermeldt: Prices starting at €124.500 netto
Dat is een koopje!
iemand interesse in een Duo xT? |
|
|
|
ton baars |
Geplaatst op 26-08-2014 19:33
|
Lid
Berichten: 29
Sinds: 02.09.08
|
waarschijnlijk "kaal"en ex btw. |
|
|
|
Chester |
Geplaatst op 26-08-2014 20:27
|
Lid
Berichten: 244
Sinds: 01.06.09
|
Netto is inderdaad nogal een vage term.
Complimenten voor een van de weinige websites die er goed uit ziet, ipv 10 jaar oud! |
|
|
|
Rene de Dreu |
Geplaatst op 26-08-2014 20:30
|
Lid
Berichten: 94
Sinds: 01.09.08
|
ton baars schreef:
waarschijnlijk "kaal"en ex btw.
Kaal... kaal... het is maar wat je kaal noemt
ASG 32
High performance glider for the 20m Two-seater Class, of fibre composite structure, including as standard equipment:
• Monocoque fuselage, of fibre composite materials (Carbon and Aramid), with safety cockpit (designed to suit tall pilots)
• Automatic connections for all controls (ailerons, flaps, air brakes and elevator)
• Shock-mounted landing gear with tire 380 x 150; retraction mechanism spring loaded for easy operation from both cockpits; hydraulic disc brake
• Pneumatic tail wheel
• Tost nose tow release coupling for aero tow (in
the fuselage nose)
• Steplessly adjustable trim via stick button
• In flight adjustable rudder pedals in front and
rear cockpit
• Removable bucket seats with integrated
parachute pan, additionally in the front cockpit with in flight adjustable inclination for backrest and headrest
• Two-part canopy hinged up in the front and rear seat; sliding windows with air scoops; emergency jettison system. Canopy locking system with double safety catch
• The instrument panel is made to hinge upwards with the canopy; instrument panels, but no instruments included
• Cockpit ventilation through intake in the fuselage nose with anti-fog canopy ventilation, plus separately adjustable ventilation nozzles for both seats
• Engine bay with engine bay doors prepared for retrofitting the engine unit at a later point
(Mi or El)
• VHF antenna in the fin
• Transponder antenna in the fin
• Pitot in the fuselage nose and static pressure vents
(for A.S.I) in the fuselage tail boom, left & right, additionally pitot, static pressure and TE- compensation through 3-way-nozzle (multi-probe) in the fin
• Battery support in the fin
• 4-part wing with plug-on winglets and boundary
layer control through turbulators on the wing
underside
• Control surface gaps (at the wing, horizontal and
vertical tails) on both sides each sealed with plastic
tape
• Double-panelled dive brakes on the upper wing
side
• Mechanically operated waterballast system with
low-maintenance waterbags in the inner wings
• Safety harness (Gadringer) with quick-release lock • Seat cushions with fabric cover and on-bord
pockets in both cockpits
• Canopy frame, instrument panel & binnacle painted
with Nextel B 34
• White two-component gelcoat finish (T 35)
• Registration number in standard letter type painted • Canopy dust cover
• Tail dolly
• Delivered in the unrigged condition only,
EX WORKS
Wel zonder verdere opties en ex BTW inderdaad, vandaar de netto. |
|
|
|
pljdries |
Geplaatst op 29-08-2014 21:40
|
Lid
Berichten: 1
Sinds: 22.08.11
|
Mooi, kan er ook prijzen bij de andere kisten op de site.
Ikzelf vind de asw 27 fantastisch. |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 17-05-2015 00:38
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
Meilenstein des Luftsports: Erster Elektro-Segelflieger ASG 32 EL
Lees: http://osthessen-...ieger.html
Premiere auf der Wasserkuppe: auf dem höchsten Berg Hessens wurde am Freitag der erste Segelflieger mit (Zusatz-)Elektromotor vorgestellt. Unter dem Applaus zahlreicher Gäste präsentierte die Firma Alexander Schleicher Flugzeugbau aus Poppenhausen ihre Neuheit im Segelsport.
|
|
|
|
Rene de Dreu |
Geplaatst op 15-02-2016 14:23
|
Lid
Berichten: 94
Sinds: 01.09.08
|
De ASG 32 en ASG 32 Mi zijn inmiddels EASA gecertificeerd.
http://www.aeroku...ert/667220
|
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 15-02-2016 23:20
|
Lid
Berichten: 572
Sinds: 04.09.08
|
mooi mooi
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
arjanvd |
Geplaatst op 17-02-2016 12:54
|
Lid
Berichten: 371
Sinds: 03.09.08
|
Gefeliciteerd !!
Wat een schitterend vliegtuig....
http://easa.europ...a/easaa599
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub |
|
|
|
davidh |
Geplaatst op 17-02-2016 23:01
|
Lid
Berichten: 333
Sinds: 03.11.08
|
Zie ik nou dat de elektrische turbo variant nog geen certificaat heeft? Komt die nog of is dat een andere?
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php |
|
|
|
Rene de Dreu |
Geplaatst op 17-02-2016 23:06
|
Lid
Berichten: 94
Sinds: 01.09.08
|
Dat klopt, die komt nog. |
|
|