| 22-11-2024 | 20:04
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
See and Avoid
Otto Foelkel
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-11-2011 00:45
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

SjoerdT schreef:
Als twee zweefkisten ieder met 120 km/u elkaar tegengesteld naderen is het ook maar "van korte duur" dat we elkaar passeren.
Wat een kul argument!

Sjoerd, ik ging in op opmerkingen betreffende hun bestuurbaarheid en hun zichtbaarheid.
En waar zweefvliegtuigen vele uren vliegen is het aantal momenten waarop ze elkaar "gedurende korte tijd" passeren zeer vele malen groter, dan bij deze mannen, die na enkele minuten alweer beneden staan. Overigens kunnen zij ook elektronische hulpmiddelen inzetten om hun "zichtbaarheid" te vergroten. Pas enkele jaren is FLARM in de zweefvliegerij algemeen ingevoerd en ook voor deze groep zal wel wel een oplossing gevonden worden. In sommige postings proef ik een zekere mate van agressie tegen deze activiteit, die m.i. niet terecht is.
 
dick kemp
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-11-2011 01:08
Lid

Berichten: 299
Sinds: 02.09.08

Sommigen kunnen wel aardig sturen.

http://www.hpdeti...te-vliegen
Gewijzigd door dick kemp op 12-11-2011 01:08
 
Otto Foelkel
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-11-2011 01:10
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Je kunt altijd nog overwegen rookpatronen voor hen verplicht te stellen.
 
Jan de Hulster
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-11-2011 07:05
Lid

Berichten: 1755
Sinds: 03.09.08

Otto Foelkel schreef:
Je kunt altijd nog overwegen rookpatronen voor hen verplicht te stellen.


Dat lijkt me een goede oplossing.Grin

Want dat doet deugd aan: See.
 
Frank Hiemstra
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-01-2012 17:38
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

Een bekende wingsuiter (gesponsord door Red Bull), Jeb Corliss vliegt tegen de Tafelberg, in Zuid-Afrika.
Was een kwestie van tijd voordat er iets mis ging...??

[video]http://www.youtube.com/watch?v=N2nlVUuDh_o[/video]
Gewijzigd door Frank Hiemstra op 18-01-2012 17:39
 
Sieb
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-01-2012 17:59
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

ach alleen wat gebroken benen...........

http://www.ad.nl/...enen.dhtml
Gewijzigd door Sieb op 18-01-2012 18:00
 
www.acvz.nl
Frank Hiemstra
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-01-2012 18:31
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

Sorry, offtopic, maar ik vind het onvoorstelbaar. Eerst verliest hij een vriend op vergelijkbare manier (zie docu, kijken vanaf 31:31), omdat die zijn marges te klein nam. Jeb zegt in die docu notabene nog; ik ben er over gaan nadenken. Vanaf dat moment ben ik grotere marges gaan nemen. En nu dit. Hij geeft als reden op dat hij door een windvlaag uit koers te zijn geraakt? Dat gaat er bij mij niet in...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=4vSxehUmv3M&t=31m31s[/video]
Gewijzigd door Frank Hiemstra op 18-01-2012 18:41
 
Nick
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-01-2012 19:59
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 36
Sinds: 13.01.11

Een paar dagen voor het ongeluk zette hij dit nog op zijn facebook pagina..

How low can you go Smile Table mountain day two Smile


fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/384056_311908892185404_171260932916868_1070996_2080684773_n.jpg

http://tinyurl.co...
 
Frank Hiemstra
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-01-2012 20:24
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

Helpless
 
Niels Tieland
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-01-2012 23:23
Lid

Berichten: 49
Sinds: 02.09.08

Bier schreef:
De vraag is, wie er voorang heeft. Adrenalinehoer heeft de berg aan zijn linkerhand dus je mag verwachten dat ie FF opzij gaat...



Hm een adrenaline hoer, Geert Wilders had het niet beter kunnen zeggen en was er net zo serieus mee genomen.
Wat deze jongens doen kan je als gevaarlijk zien net overgings als berg vliegen, je moet in de bergen donders goed weten wat je doet als zweefvlieger.
Wij zweefvliegers weten dat natuurlijk zodat er nooit iets mis gaat, nooit zie ik in de Alpen een gekraakte kist.
Maar nu wordt het link para's die langs hellingen vliegen in rare pakken.
Louter voor de adrenaline kick natuurlijk, zweefvliegen kent een hoger doel dan pure pret.
Kom op nou, alle gekheid op een stokje, dit zijn net als wij mensen die iets voor de uitdaging doen.
Als je ze niet begrijpen kan, en dat snap ik dan best dan hoeven we nog niet kleinerend te doen.
Misschien begrijp ik het zelf beter aangezien ik ook zo tussen de start en weder op nemen van mijn zweefvlieg carrière door zo is 4000 keer uit een vliegtuig gevallen ben.
Nee niet op deze manier langs een helling dat was nog niet uitgevonden meestal om op een stipje van 3 cm doorsnede te landen, of om in vrije val met meerdere mensen figuren te vormen.
De mate van bestuurbaarheid is aanzienlijk individuele springers houden elkaar losjes vast zonder getrek of geruk.
Ik denk dat deze springers de zweefkist wel gezien hebben maar dat zij niet het idee hadden dat het een near mis was.
Gewoon een verschil in perceptie, mij duidelijk geworden toen ik in 2001 weer met zweven begon.
Ik vloog volgens mijn instructeur ( hij had gelijk ) op ram koers met een tegenliggende kist.
Later hebben we het er overgehad en het bleek om perceptie te gaan, een para vind twee of drie meter “mis” zo een grote ruimte dat hij er niet eens over na denkt.
De zweefvlieger krijgt er koude rillingen van.
Daarnaast ervaart een para tijdens de sprong de tijd als sterk vertraagd.
Wij zien een para als flash Gordon langs onze kist schieten de para ziet een vrijwel stationair zweefvliegtuig en een die hij makkelijk op grote aftand ontwijken kan (zijn gigantische twee meter)
De enige manier om hier duidelijkheid in te brengen is gewoon eens met wat paras gaan praten .
De meeste zijn gewoon aanspreekbare mensen die heel serieus met hun sport omgaan.
Ik heb dat in ieder geval altijd welgedaan gewoon checks voor, en op gezette tijden tijdens de sprong.
Die adrenaline rush kon ik in mijn discipline in ieder geval niet gebruiken het doel van drie cm is te klein om je te concentreren en ook nog eens uit je dak te gaan.
Uiteindelijk heb ik er met een hoop training een redelijk niveau in bereikt ,voor die het interesseert met een doelgemiddelde van 3 mm.
Dat lukt nooit als je niet serieus met je sport omgaat, met zweefvliegen probeer ik net als met springen de risico's in te schatten en te vermijden of door training te verminderen.
Laten we mensen die iets doen in de zelfde speelzaal als wij nou niet voor gek verklaren maar proberen uit te vinden wat ze drijft en door begrip ons eigen risico verminderen.

Niels Tieland
 
juliettbravo
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-01-2012 07:29
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 388
Sinds: 02.09.08

Niels Tieland schreef:
....de para ziet een vrijwel stationair zweefvliegtuig en een die hij makkelijk op grote aftand ontwijken kan (zijn gigantische twee meter)


De Tafelberg is volgens mij (afgezien van eventuele bewegingen door plaattektoniek) toch ook wel redelijk stationair Smile
Bart vS
 
www.vanstratum.com
Chester
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-01-2012 09:10
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

Frank Hiemstra schreef:
Helpless

Ook Darwin slaat de plank wel 's mis...
Niels Tieland schreef:
Bier schreef:
De vraag is, wie er voorang heeft. Adrenalinehoer heeft de berg aan zijn linkerhand dus je mag verwachten dat ie FF opzij gaat...



Hm een adrenaline hoer, Geert Wilders had het niet beter kunnen zeggen en was er net zo serieus mee genomen.
Wat deze jongens doen kan je als gevaarlijk zien net overgings als berg vliegen, je moet in de bergen donders goed weten wat je doet als zweefvlieger.

Wat een quatsch. Op een meter afstand van rotsen door een canyon vallen met 200 km/h heeft niets met verantwoord bergvliegen, noch met "normaal" parachutespringen te maken. Dit is gewoon een tamelijk inefficiënte manier van zelfmoord...
 
Bier
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-01-2012 10:51
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 655
Sinds: 01.09.08

Niels Tieland schreef:
Bier schreef:
De vraag is, wie er voorang heeft. Adrenalinehoer heeft de berg aan zijn linkerhand dus je mag verwachten dat ie FF opzij gaat...


---verhaal met veel nuances en creatieve intepretaties van feitjes---

Niels Tieland


Hoe kan je dat rijmen met:

Nick schreef:
Een paar dagen voor het ongeluk zette hij dit nog op zijn facebook pagina..

How low can you go Smile Table mountain day two Smile


fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/384056_311908892185404_171260932916868_1070996_2080684773_n.jpg

http://tinyurl.co...


Ik kan er echt niets anders van maken dan dat we een tak van sport zien waarbij het de bedoeling is om net niet dood te vallen. Heeft volgens mij weinig skydiven te maken.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Toet
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-01-2012 21:35
Lid

Berichten: 78
Sinds: 30.04.09



Ik kan er echt niets anders van maken dan dat we een tak van sport zien waarbij het de bedoeling is om net niet dood te vallen. Heeft volgens mij weinig skydiven te maken.


Ja, het gaat hier om mediagedreven figuren (laat ik het netjes houden) die dik betaald door 2 dolle stieren steeds verder de grenzen oprekken, waarbij ze zich door niets meer laten tegenhouden. Het moet steeds gekker, met tot gevolg dat ze vandaag of morgen in 1080HD te pletter vallen op de iPad van hun eigen kinderen.
 
Frank Hiemstra
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 17:11
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

http://bonjourblu...s-cams-884

Wat een held... not!
Gewijzigd door Frank Hiemstra op 22-02-2012 17:32
 
BartGeurts
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 17:47
Lid

Berichten: 55
Sinds: 07.09.08

Het verhaal van de man zelf (van z'n FCool;

I was asked in a base jumping forum what happened. This was my response.

Well the answer is very simple. I was flying to close and messed up Smile I was going for a black balloon that was basically laying on the rocks and was going to try and kick it with my foot. In order to do this I had to fly low and flat between boulders. My left foot clipped a boulder that dragged me into a flat ledge that I ...took at the waist at full speed. If I had not clipped that boulder I might have made it, I might have still impacted. It's very hard to tell from the footage. Everything happens very fast. But when you go for a flight where inches are the difference between making it and not making it well impact is very possible. I knew this and took the risk and paid the price for pushing way to hard. I take full responsibility for my actions and am just happy I still have legs to do rehab on.

This is not my first time getting hurt and it will not be my last. I push it, always have and always will. One day I will die and I just hope that when I do, it will be doing something I truly love...

Jeb

P.S. I want to thank everyone for their support. 99% of you have been very very nice to me Smile For the other 1% I agree with you 100%, I am a total dumb ass Smile I am human and humans make mistakes. I am sorry for what ever inconvenience I have caused anyone...
 
Otto Foelkel
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 23:04
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Chester schreef:
Op een meter afstand van rotsen door een canyon vallen met 200 km/h heeft niets met verantwoord bergvliegen, noch met "normaal" parachutespringen te maken. Dit is gewoon een tamelijk inefficiënte manier van zelfmoord...

Maar knap is het natuurlijk wel...
 
zendesigner
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-02-2012 10:38
Lid

Berichten: 349
Sinds: 02.09.08

Ze moesten hem het geld van zen REHAB 100% zelf laten betalen... De man is gewoon een overbodige kostenpost.Angry
 
rutger kruk
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-05-2012 22:56
Lid

Berichten: 91
Sinds: 07.04.09

De grens is weer verder verlegd: http://www.telegr...ute__.html
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.15 seconden