| 23-11-2024 | 15:12
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Vliegroutes naar Lelystad Airport
Ruud Holswilder
Geplaatst op 06-12-2017 15:50
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

De stemming over voornoemde motie in de Tweede Kamer is aangehouden omdat er op donderdag 7 december nog een besloten technische briefing is en vlak voor het kerst reces nog een plenair debat met de minister wordt geagendeerd.

In de tussentijd beginnen steeds meer gemeentelijke, provinciale en landelijke politici zich te scharen achter het voorstel om opening van Lelystad Airport uit te stellen totdat de herindeling van het luchtruim gereed is

Herindeling van het luchtruim....hmmm.... of wij als luchtsporters daar zoveel van mogen verwachten?Hmm
 
Sieb
Geplaatst op 06-12-2017 23:28
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Ruud Holswilder schreef:


Herindeling van het luchtruim....hmmm.... of wij als luchtsporters daar zoveel van mogen verwachten?Hmm


I&W vond het nodig om alvast even anwoord te geven op veel gestelde vragen.

https://www.tweed...irport.pdf

En voor wat betreft de recreatieve luchtvaart:

“In de Luchtvaartnota en de Luchtruimvisie krijgen behoud en versterking van het netwerk met mainport gebonden verkeer en de Militaire Missie Effectiviteit voorrang boven de recreatieve luchtvaart. In de luchtruimvisie wordt ook specifiek ingegaan op valschermspringen en de voorwaarden voor vervangende locaties.”

Evenals de overige antwoorden worden gewoon de ingenomen standpunten herhaald alsof er geen enkele consultatie is geweest. Bedankt voor alle input maar we doen er niets mee want de politiek drijft gewoon haar zin door. En dan wordt in een “ besloten technische vergadering” waar niemand de inhoud van mag weten besproken hoe ze weer rustig verdergaan. Een soort Alders tafel in het groot.
 
www.acvz.nl
Jan Ritsma
Geplaatst op 07-12-2017 07:37
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Sieb schreef:
Evenals de overige antwoorden worden gewoon de ingenomen standpunten herhaald alsof er geen enkele consultatie is geweest. Bedankt voor alle input maar we doen er niets mee want de politiek drijft gewoon haar zin door. En dan wordt in een “ besloten technische vergadering” waar niemand de inhoud van mag weten besproken hoe ze weer rustig verdergaan. Een soort Alders tafel in het groot.


Het zou mij niets verbazen, als die zogenaamde fouten die in berekeningen omtrent geluidshinder gemaakt zijn, opzettelijk waren. Als de conclusies van een wetenschappelijk onderzoek van het WODC niet bevallen, laten ze ook "gewoon" de uitkomsten aanpassen. De minister wil iets, en daarna worden pas de argumenten er bij verzonnen. Als dan die argumenten van tafel geveegd worden, betekent dat niet dat hij dat "iets" niet meer wil. De enige manier is dan die ongeldige argumenten stoicijns te herhalen en gewoon te doen wat je zelf wil.

Maar Sieb, wat wil je nou eigenlijk? Ons eigen afdelingsbestuur doet niet anders!!
Gewijzigd door Jan Ritsma op 07-12-2017 08:07
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan de Hulster
Geplaatst op 07-12-2017 13:28
Lid

Berichten: 1755
Sinds: 03.09.08

Jan Ritsma schreef:
Sieb schreef:
Evenals de overige antwoorden worden gewoon de ingenomen standpunten herhaald alsof er geen enkele consultatie is geweest. Bedankt voor alle input maar we doen er niets mee want de politiek drijft gewoon haar zin door. En dan wordt in een “ besloten technische vergadering” waar niemand de inhoud van mag weten besproken hoe ze weer rustig verdergaan. Een soort Alders tafel in het groot.


Het zou mij niets verbazen, als die zogenaamde fouten die in berekeningen omtrent geluidshinder gemaakt zijn, opzettelijk waren. Als de conclusies van een wetenschappelijk onderzoek van het WODC niet bevallen, laten ze ook "gewoon" de uitkomsten aanpassen. De minister wil iets, en daarna worden pas de argumenten er bij verzonnen. Als dan die argumenten van tafel geveegd worden, betekent dat niet dat hij dat "iets" niet meer wil. De enige manier is dan die ongeldige argumenten stoicijns te herhalen en gewoon te doen wat je zelf wil.

Maar Sieb, wat wil je nou eigenlijk? Ons eigen afdelingsbestuur doet niet anders!!



De Nederlandse overheid heeft intussen veel weg van een bananenrepubliek/- koninkrijk .........

Door de crises en internet en journalisten komt veel boven water.....
 
Sieb
Geplaatst op 07-12-2017 19:58
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Jan Ritsma schreef:

Maar Sieb, wat wil je nou eigenlijk? Ons eigen afdelingsbestuur doet niet anders!!


dat je voor jouw ongenoegen over het afdelingsbestuur en nieuw draadje start en niet elke draadje ermee zit te vervuilen... er wordt trouwens op 18 december a.s. een 3-tal nieuwe afdelingsbestuurders gekozen..
 
www.acvz.nl
Jan Ritsma
Geplaatst op 08-12-2017 06:57
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Sieb schreef:

en niet elke draadje ermee zit te vervuilen...


Grenzeloos overdrijven is ook een een vak..
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat argumenten, steekhoudend of niet, er feitelijk niet toe doen.
Al kan je nog zo duidelijk aantonen dat de recreatieve luchtvaart nodeloos in NL de nek wordt omgedraaid, dan interesseert dat niemand, Jaloezie is in middels het politieke NL handelsmerk. "Die paar rijke stinkers met die vliegtuigen, zoeken het maar lekker uit. Als je zou kunnen aantonen dat Ajax en Feijenoord morgen niet meer zouden kunnen voetballen als Leliestad wordt uitgebreid, dan is vanavond nog het hele plan van de baan.
Het laatste zinnetje in mijn vorige posting waar jij je volledig op concentreert, was alleen maar bedoeld om met een praktijkvoorbeeld dicht bij huis, dit gedrag inzichtelijker te maken.

Sieb schreef:
er wordt trouwens op 18 december a.s. een 3-tal nieuwe afdelingsbestuurders gekozen..


Klopt, de bestuurders die gekozen kunnen worden, staan ondertussen in het besloten gedeelte van zweefvliegenonline.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 08-12-2017 09:26
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
maaikgollef
Geplaatst op 11-12-2017 10:47
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

kunnen we t weer hebben over Lelystad svp?
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Sieb
Geplaatst op 11-12-2017 12:41
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

maaikgollef schreef:
kunnen we t weer hebben over Lelystad svp?


Heel goed!

Op naar een kamermeerderheid voor uitstel...

https://www.nrc.n...t-a1583927

En politiek en bestuur in Flevoland doen een laatste reddingspoging met boter op het hoofd..

http://www.omroep...akelijk-is

Maar zoals Ruud hierboven ook al opmerkte: is de herindeling van het luchtruim inderdaad wel een garantie dat alles hoger gaat vliegen en WIJ Zweefvliegers minimaal dezelfde ruimte in de lucht daarmee kunnen behouden?. Want het verlagen van een TMA in combinatie met een zware luchtruimclassificatie ( zoals nu wordt voorgesteld) geeft mij geen comfortabel gevoel..
Gewijzigd door Sieb op 11-12-2017 13:53
 
www.acvz.nl
Bier
Geplaatst op 11-12-2017 12:49
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 655
Sinds: 01.09.08

Sieb schreef:
Maar zoals Ruud hierboven ook al opmerkte: is de herindeling van het luchtruim inderdaad wel een garantie dat alles hoger gaat vliegen en WIJ Zweefvliegers minimaal dezelfde ruimte in de lucht daarmee kunnen behouden.
Garantie, geloof je dat echt????
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Sieb
Geplaatst op 11-12-2017 13:52
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Bier schreef:
Sieb schreef:
Maar zoals Ruud hierboven ook al opmerkte: is de herindeling van het luchtruim inderdaad wel een garantie dat alles hoger gaat vliegen en WIJ Zweefvliegers minimaal dezelfde ruimte in de lucht daarmee kunnen behouden.
Garantie, geloof je dat echt????


Tenzij er iets zwart op wit staat is er geen enkele garantie: er zijn geen notulen van de Alderstafel en er zijn ook geen notulen van de consultatierondes met de stakeholders luchtvaart ( waar ook knvvl aan mag zitten) . Sterker nog: er mag niets op papier worden gezet als het gaat om inhoudelijk commentaar op de plannen van LVNL c.s.
Dat zegt genoeg want dan kan het in rechtszaak ook niet tegen je worden gebruikt.
 
www.acvz.nl
Sieb
Geplaatst op 11-12-2017 14:04
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Goed artikel in FD vandaag over gebrek aan kennis op de ministeries. Over luchtvaart:

“ In de luchtvaartsector zijn er vragen of het ministerie genoeg specialistische kennis heeft voor een goede controle van bijvoorbeeld de Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL), die een belangrijke rol speelt in het dossier rond Lelystad Airport. 'Ik denk dat niemand binnen het ministerie in staat is om LVNL goed de maat te nemen over wat er wel en niet kan in het luchtruim. Daar ontbreekt gewoon alle kennis', stelt een veteraan in de sector.
‘Je zou graag willen dat er iets van inhoudelijk tegenwicht is voor een LVNL', zegt Ruud Ummels, directeur van luchtvaartadviesbureau To70, dat veel voor het ministerie en de sector werkt. 'Technische kennis is zeer relevant om de uiteindelijke strategie te kunnen bepalen.'

Ook Roel Bekker, van 2007 tot 2010 secretaris-generaal voor de vernieuwing van de rijksdienst, sluit zich aan bij de kritiek van oud-staatssecretaris Dijksma. 'Ik denk dat ze wel een beetje gelijk heeft', zegt hij. 'Als je een milieu-effectreportage niet meer kunt narekenen, dan ben je kwetsbaar.' De voormalige topambtenaar brengt in herinnering dat de kennisinstituten van Infrastructuur en Waterstaat 'altijd al zwak ontwikkeld waren.' Rijkswaterstaat is van oudsher groot, maar het Planbureau voor de Leefomgeving omvat zo'n tweehonderd medewerkers. Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid heeft er slechts dertig. Ter vergelijking: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) van het ministerie van Volksgezondheid heeft 1500 mensen in dienst.
Door een gebrek aan expertise moet het ministerie zich soms verlaten op invloedrijke spelers in de sectoren waarvoor het verantwoordelijk is. Dat bleek bijvoorbeeld toen Moskou eind oktober dreigde om het Siberische luchtruim te sluiten nadat de Russische luchtvrachtvervoerder Air Bridge Cargo vluchten op Schiphol moest opgeven. Pas na bemiddeling van KLM haalden de Russen hun dreigement van tafel.”
 
www.acvz.nl
Sieb
Geplaatst op 12-12-2017 15:44
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

na Overijssel nu ook Gelderland "on hold" standpunt.

https://gelderlan...017-786%29
 
www.acvz.nl
Sieb
Geplaatst op 19-12-2017 00:07
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

The game is on..... nu wordt het maart 2018 voordat er meer duidelijkheid is. Uitstel = afstel ?.

http://www.omroep...liegroutes
 
www.acvz.nl
maaikgollef
Geplaatst op 19-12-2017 10:56
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

Sieb schreef:
The game is on..... nu wordt het maart 2018 voordat er meer duidelijkheid is. Uitstel = afstel ?.

http://www.omroep...liegroutes


dromen mag altijd, maar de belangen zijn te groot.

ik maak me meer druk over consequenties voor de luchtruimclassificaties op dit moment. Ik hoop niet dat 2018 het laatste mooie overlandjaar in NL wordt.
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Jan Ritsma
Geplaatst op 20-12-2017 06:48
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Jan Ritsma schreef:
Sieb schreef:

en niet elke draadje ermee zit te vervuilen...


Grenzeloos overdrijven is ook een een vak..
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat argumenten, steekhoudend of niet, er feitelijk niet toe doen.


Zie: https://nos.nl/ar...rport.html

En klik dan hier
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Sieb
Geplaatst op 20-12-2017 10:57
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

maaikgollef schreef:
Sieb schreef:
The game is on..... nu wordt het maart 2018 voordat er meer duidelijkheid is. Uitstel = afstel ?.

http://www.omroep...liegroutes


dromen mag altijd, maar de belangen zijn te groot.

ik maak me meer druk over consequenties voor de luchtruimclassificaties op dit moment. Ik hoop niet dat 2018 het laatste mooie overlandjaar in NL wordt.


Ben het met je eens dat daar het venijn in zit. Er is geen enkele nut en noodzaak om voor die paar vluchten per dag de huidige classificatie E met 1000 voet terug te brengen naar D. De afgelopen 3 consultatierondes ( waar zijn de notulen er eigenlijk van...) is schimmig gedaan over die mogelijke verlaging naar FL055. Dat zal tijdens de ronde morgen wel ineens op tafel worden gelegd. Salamitactiek van de ergste orde.
Gisteren tijdens het debat bleek weliswaar dat de minister vasthoudt aan opening in april 2019 echter meer om niet in 1 keer gezichtsverlies te hoeven leiden want ze was niet erg zeker van haar zaak en gaf ook aan geen enkele garantie te willen geven dat het ook ging lukken. Het was ook duidelijk dat het geen harde deadline meer is en je meteen 1 jaar verder bent als er vertraging optreedt. Ze lopen nu al 2 maanden achter en daar komen er nog eens 3 bij en ik denk dat men nu al weet dat niet meer praktisch haalbaar is. Je moet namelijk nog een hele wettelijke procedure door ( aanpassen regeling luchtverkeersdienstverlening) en daarna nog de AIP,s aanpassen ( als je in april iets erin wil hebben moet je in oktober alles doorlopen hebben.
 
www.acvz.nl
Ruud Holswilder
Geplaatst op 20-12-2017 19:56
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Ruud Holswilder schreef:
De stemming over voornoemde motie in de Tweede Kamer is aangehouden omdat er op donderdag 7 december nog een besloten technische briefing is en vlak voor het kerst reces nog een plenair debat met de minister wordt geagendeerd.

Op donderdag 21 december wordt er gestemd over een motie die, indien aangenomen, zou kunnen zorgen voor minimaal 4 jaar uitstel opening LelystadAirport.
https://www.tweed...2017D34830

Als je er vanuit een wijder perspectief naar deze kwestie kijkt, dan zie je dat een luchthaven eigenlijk geen bestaansrecht heeft, als deze niet kan voldoen aan CDO en CCO
Zie uitleg op Eurocontrol http://www.euroco...operations
 
Harm
Geplaatst op 20-12-2017 20:21
Lid

Berichten: 15
Sinds: 04.09.08

Er werden gisterenavond nog een drietal moties ingediend.

https://www.tweed...ame=Moties

Tevens vond ook de minister dat het concept Lelystad airport OVV-proof moest zijn. De veiligheid moet voorop staan.
Gewijzigd door Harm op 20-12-2017 20:21
 
Sieb
Geplaatst op 20-12-2017 20:22
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Ruud Holswilder schreef:
Ruud Holswilder schreef:
De stemming over voornoemde motie in de Tweede Kamer is aangehouden omdat er op donderdag 7 december nog een besloten technische briefing is en vlak voor het kerst reces nog een plenair debat met de minister wordt geagendeerd.

Op donderdag 21 december wordt er gestemd over een motie die, indien aangenomen, zou kunnen zorgen voor minimaal 4 jaar uitstel opening LelystadAirport.
https://www.tweed...2017D34830

Als je er vanuit een wijder perspectief naar deze kwestie kijkt, dan zie je dat een luchthaven eigenlijk geen bestaansrecht heeft, als deze niet kan voldoen aan CDO en CCO
Zie uitleg op Eurocontrol http://www.euroco...operations


Het is te hopen dat D’66 hier in meegaat. Vrees dat de regeringspartijen elkaar niet gaan afvallen.
Wat de CDO en COO betreft: dan kunnen ze Schiphol ook meteen sluiten. Maar helaas is het geen wet dus dan is Nederland ineens niet meer roomser dan de Paus....
 
www.acvz.nl
Sieb
Geplaatst op 20-12-2017 20:31
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Harm schreef:


Tevens vond ook de minister dat het concept Lelystad airport OVV-proof moest zijn. De veiligheid moet voorop staan.


Dat is niet positief voor ons... geeft ze de ruimte om de luchruimclassificatie naar A of B te verhogen en de hoogte waarop dat ingaat verder te verlagen.....
Het omzetten van E naar D tussen de FL 55 en FL 65 is hiermee gelegitimeerd met als argument een goede en veilige scheiding tussen IFR en VFR verkeer.
 
www.acvz.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.20 seconden