Vliegroutes naar Lelystad Airport
|
Erikb |
Geplaatst op 10-11-2017 23:56
|
Lid
Berichten: 14
Sinds: 02.01.09
|
Het rumoer rond het dossier Lelystad Airport heeft er toe geleidt dat de Vaste Kamer Commissie Infrastructuur en Milieu HoogOverijssel heeft gevraagd op 9 november 2017 een technische briefing(!) te verzorgen. In bijgevoegde link het aangeboden en besproken Position paper.
https://www.tweed...2017D31094
Multi multi cumulatieve “vergissingen” of pure misleiding door of namens onze Overheid?
Oordeel zelf, in beide gevallen schokkend!
Gewijzigd door Erikb op 10-11-2017 23:57 |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 11-11-2017 15:57
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
Erikb schreef:
Zo denkt Schiphol Airlines te "verleiden" om naar Lelystad te gaan; je laat je grootaandeelhouder wetgeving maken.
We Willem-Alexander, by the grace of God, King of the Netherlands, Prince of Oranje-Nassau, etc.
§2. Amsterdam Airport Schiphol
Article 2
1. It shall be prohibited to airlines to start a flight from Amsterdam Airport Schiphol to destinations which are designated by ministerial regulation as leisure destinations.
§2. Lelystad Airport
Article 7
2. Airlines will exclusively start flights from Lelystad Airport to destinations which have been designated as leisure destinations pursuant to article 2, paragraph 1.
Ja, en dit zijn dan de leisure bestemmingen.
https://www.inter...ument/3141
Heeft niets te maken met marktwerking maar met KLM die zijn eigen belangen beschermt.. want er zijn nogal wat KLM bestemmingen die tevens bijzonder leisure zijn maar wel vanaf schiphol aangevlogen mogen worden. Maar Transavia wordt dus ook verbannen naar Rdam, Groningen, Lelystad en Eindhoven?
En je mag er niet starten maar dus wel eindigen?...
Gewijzigd door Sieb op 11-11-2017 16:06 |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 11-11-2017 16:04
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
Erikb schreef:
Het rumoer rond het dossier Lelystad Airport heeft er toe geleidt dat de Vaste Kamer Commissie Infrastructuur en Milieu HoogOverijssel heeft gevraagd op 9 november 2017 een technische briefing(!) te verzorgen. In bijgevoegde link het aangeboden en besproken Position paper.
https://www.tweed...2017D31094
Multi multi cumulatieve “vergissingen” of pure misleiding door of namens onze Overheid?
Oordeel zelf, in beide gevallen schokkend!
“ Nederland wordt steeds slimmer “ ( althans de “gewone Nederlander “) . Zo slim dat zij in plaats van de ambtenaren op het ministerie ( stikt van de beleidsjuristen die niet snappen hoe het echt werkt ) mogen uitleggen aan de politiek hoe het nu eigenlijk zit.
En als dit inderdaad een gemanipuleerde zaak is ( wat mij niet zou verbazen ) dan is dit het topje van de ijsberg. |
|
|
|
Jos |
Geplaatst op 13-11-2017 21:24
|
Lid
Berichten: 12
Sinds: 30.10.08
|
Vanmiddag tijdens de consultatiesessie in het kader van de artikel 5.11 procedure is er een nieuw plaatje getoond. We hebben nu 4 Lelystad TMA's. De CTR is wat kleiner geworden maar verder is er niet veel gewijzigd. Medio december komt er nog een sessie waarin het plaatje definitief moet worden.
|
|
|
|
NicoB |
Geplaatst op 13-11-2017 21:37
|
Lid
Berichten: 554
Sinds: 28.03.13
|
Heb je nog meer kaartjes, klopt het dat de noordwestelijke variant via zuid van Den Helder (11-inb en 12-outb) eruit is gehaald?
Gewijzigd door NicoB op 13-11-2017 21:46 |
|
|
|
Jos |
Geplaatst op 13-11-2017 21:45
|
Lid
Berichten: 12
Sinds: 30.10.08
|
NicoB schreef:
Heb je nog meer kaartjes of is de noordwestelijke variant via zuid van Den Helder (11-inb en 12-out eruit gehaald?
Nee, heb ik niet op de foto. Zodra ik ze krijg zal ik ze hier plaatsen. Maar volgens mij zijn ze er niet uitgehaald.
Als het goed ik krijgen we ook de coordinaten van alle nieuwe sectoren. |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 13-11-2017 21:46
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
Ik zie ineens een nw milligen TMA B met klasse D FL055 FL065 verschijnen! Dit is foute boel.... waar komt dit kaartbeeld vandaan?
Ze zitten minstens 1000 voet te laag overal....
Voor geinteresseerden hierbij de bijdrage van de ACvZ ( hebben ze kennelijk nog niet gelezen..)
https://www.inter...49/bestand
Gewijzigd door Sieb op 13-11-2017 22:35 |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 15-11-2017 22:29
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
Hallo zweefvliegend Nederland....
Hebben we nog niet door dat we binnenkort niet hoger mogen vliegen dan 5500 voet in de Nieuw Milligen TMA’s ipv minimaal 6500 voet of 9500 voet? En let wel : bij 1013,2 mb. |
|
|
|
diederik |
Geplaatst op 15-11-2017 22:48
|
Lid
Berichten: 58
Sinds: 09.09.08
|
Sieb schreef:
Hallo zweefvliegend Nederland....
Hebben we nog niet door dat we binnenkort niet hoger mogen vliegen dan 5500 voet in de Nieuw Milligen TMA’s ipv minimaal 6500 voet of 9500 voet? En let wel : bij 1013,2 mb.
even naar: https://zoek.offi...11802.html
ik weet niet of het nu te laat is om bezwaar aan te tekenen.. |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 15-11-2017 23:12
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
diederik schreef:
Sieb schreef:
Hallo zweefvliegend Nederland....
Hebben we nog niet door dat we binnenkort niet hoger mogen vliegen dan 5500 voet in de Nieuw Milligen TMA’s ipv minimaal 6500 voet of 9500 voet? En let wel : bij 1013,2 mb.
even naar: https://zoek.offi...11802.html
ik weet niet of het nu te laat is om bezwaar aan te tekenen..
De wijziging van het luchtruim ( bijvoorbeeld andere klasse, of hoogtes, of routes) worden vastgelegd in de Regeling Luchtverkeersdienstverlening. Dat is een zogenaamde Algemene Maatregel van Bestuur AMVB. Tegen een wijziging van een AMvB kan je geen bezwaar of beroep indienen. Dus als het ministerie van IvW en of Defensie ( want die bepalen wat er gebeurd in het luchtruim ) vinden dat het even anders moet dan heb je dat maar te slikken.
De zogenaamde consultatierondes geven je het recht om te roepen wat jij er van vindt maar daar doen ze bitter weinig mee over het algemeen. Beetje schijnvertoning en dan toch verder gaan met het plan.. je kan hooguit achteraf naar de rechter gaan als je aantoobare schade denkt te hebben geleden.
Je kan wel vooraf naar de bestuursrechter stappen en met een kort geding proberen om de zaak tegen te houden.
Dat kan je beter met een grote groep belanghebbenden doen overigens. In je eentje kom je niet ver.
De GoZC en ACvZ hebben indertijd met succes een verlaging naar 2500 ft van de SPL TMA weten terug te draaien naar 3500ft resp FL 5500. Er was geen enkele nut en noodzaak om zo laag op zulke grote afstanden van SPL te vliegen.
De historie lijkt zich te herhalen want lelystad verkeer kan ruim uit de voeten in de CTA van Amsterdam bij nadering en vertrek. Er is geen enkele noodzaak en daarmee ook geen enkel bewezen nut om lager te vliegen dan FL 065/095.
Gewijzigd door Sieb op 15-11-2017 23:20 |
|
|
|
dingetje |
Geplaatst op 16-11-2017 16:44
|
Lid
Berichten: 518
Sinds: 01.09.08
|
je kan hooguit achteraf naar de rechter gaan als je aantoonbare schade denkt te hebben geleden.
https://www.deste...~a290e889/
Antoine Megens
Aero Club Salland |
|
|
|
noud |
Geplaatst op 23-11-2017 08:32
|
Lid
Berichten: 116
Sinds: 23.01.09
|
Laat Defensie luchtruim inleveren.... zegt vandaag Bernard van Praag in de Volkskant https://s.vk.nl/s...1421154960.
Niet alleen een originele visie, de procedure heet bij hem een 'schijnconsultatie'. Van de 3200 reacties ging nog geen 10% over de inhoud. De overheid wast haar handen weer eens in onschuld; het dédain voor de burger blijft.
Tijd om eens laag over het Malieveld te thermieken.
Noud. |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 23-11-2017 10:59
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
noud schreef:
Laat Defensie luchtruim inleveren.... zegt vandaag Bernard van Praag in de Volkskant https://s.vk.nl/s...1421154960.
Niet alleen een originele visie, de procedure heet bij hem een 'schijnconsultatie'. Van de 3200 reacties ging nog geen 10% over de inhoud. De overheid wast haar handen weer eens in onschuld; het dédain voor de burger blijft.
Tijd om eens laag over het Malieveld te thermieken.
Noud.
Ik denk dat het andersom is.... defensie moet het lelystad verkeer gaan afhandelen omdat LVNL het allemaal niet meer aankan. Dus is het beter om een dikke laag onderin de CTA Amsterdam (3-4000 voet) bovenop de NM TMA te leggen. Dat is namelijk een laag waar zoiezo geen schiphol verkeer in komt dus zonder nut en noodzaak in gebruik bij LVNL. Kan lelystad verkeer meteen hoger vliegen. Iedereen blij. |
|
|
|
ronwo |
Geplaatst op 23-11-2017 11:33
|
Lid
Berichten: 33
Sinds: 02.09.08
|
Een wat andere kijk op de hele toestand:
https://www.spoorpro.nl/wp-content/uploads/2017/11/Peeters_PhD2017_Thesis.pdf
De conclusie is vrij helder: stoppen met al die onzin en terug naar "a level below the 2005-2010 volume"
veel te winnen: minder overlast van Schiphol, Lelystad gewoon laten voor wat het was. En ons belastingeld besteden aan zinvoller dingen.
ronwo
Flevo |
|
|
|
noud |
Geplaatst op 30-11-2017 14:28
|
Lid
Berichten: 116
Sinds: 23.01.09
|
Sieb schreef:
Ik denk dat het andersom is.... defensie moet het lelystad verkeer gaan afhandelen omdat LVNL het allemaal niet meer aankan. ........
Vandaag in de Volkskrant een uitstekende reconstructie waarin de kwalijke rol van LVNL goed uit de verf komt. https://s.vk.nl/e... De dames en heren zijn drukker met de vraag hoe ze boven de Balkenende norm kunnen blijven dan met wat anders. Laat staan met de sores van marginale luchtruim gebruikers als zweefvliegertjes. Wat dat betreft moet de KNVvL ook meer aan de weg timmeren en de pers in de arm nemen.
Heel mooi is het profiel van de daders:
Dader 1. (De tafel van) Alders. Wonderlijk hoe deze brekebeen telkens weer opduikt. Schiphol, Gronings gas of Lelystad, het maakt niet uit. Aangesteld om te bemiddelen tussen burgers en overheid, telkens slaagt hij erin er een potje van te maken en de burger in de kou te laten staan. Dat is niet van vandaag of gisteren, zie https://www.youtu...QqkQBO00yo Dat was al in 1991 niet anders.
Dader 2. LVNL. Die hebben andere sores dan herindeling van het luchtruim. De maten van de Luchtmacht verdienen vijf keer minder. Daarom zetten zij zich 'met stoom en kokend water' aan het ontwerpen van de aansluitroutes. En die lopen niet toevallig allemaal door het lage luchtruim in Oost-Nederland, waar de CLSK voor verantwoordelijk is. Dan blijft Schiphol vrij en dat betekent minder weerstand van die zijde en en passent ook minder werk; ze hébben het al zo druk.
Dader 3. Het ministerie, de opdrachtgever. De keuze voor Lelystad was een politieke. Het ministerie kan en weet niks. Zou dat het gevolg van privatisering kunnen zijn?
Dader 4. Schiphol, de aanstichter. Schiphol houdt zich als eigenaar van Lelystad wel heel stil.
Het oordeel:
Eén slachtoffer, de bewoners en verder louter schuldigen. De overige luchtvarenden zijn nog steeds buiten beeld......Een schone taak voor de KNVvL.
Kennelijk is het expliciet de bedoeling dat de militairen het drukker krijgen. De burger-verkeersleiders vrezen kennelijk niet alleen de bedelstaf, het is beschaafd werkschuw tuig.
Gewijzigd door noud op 30-11-2017 18:12 |
|
|
|
deZwever |
Geplaatst op 01-12-2017 17:09
|
Lid
Berichten: 26
Sinds: 09.02.11
|
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/01/advies-aan-minister-stel-opening-lelystad-airport-uit-a1583368
Dat gaat de goede kant uit (eindelijk). |
|
|
|
davidh |
Geplaatst op 01-12-2017 20:08
|
Lid
Berichten: 333
Sinds: 03.11.08
|
klikbaar
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php |
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 01-12-2017 23:59
|
Lid
Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08
|
Na de presentatie van het rapport van de bewonersdelegatie is het totaalpakket door de minister naar de tweedekamer gestuurd.
Lees verder via https://www.tweed...2017D35306 |
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 03-12-2017 23:39
|
Lid
Berichten: 641
Sinds: 28.11.08
|
Ruud Holswilder schreef:
Na de presentatie van het rapport van de bewonersdelegatie is het totaalpakket door de minister naar de tweedekamer gestuurd.
Lees verder via https://www.tweed...2017D35306
Onthutsende bevindingen en conclusies van de bewonersdelegatie ( die mensen die er zogenaamd niets van snappen...)
Met dank aan o.a inbreng van Ruud Holswilder ..
https://www.tweed...Geluid.pdf
Gewijzigd door Sieb op 03-12-2017 23:49 |
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 04-12-2017 20:53
|
Lid
Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08
|
Lelystad AirPort is een politiek zwaar beladen dossier.
Tijdens het recente D’66 partijcongres (het hoogste partijorgaan) is een motie aangenomen die de D’66 kamerleden oproept om uitstel van opening Lelystad AirPort te bewerkstelligen totdat de herindeling van het luchtruim gereed is.
De D’66 kamerleden hebben tot nu toe nog geen initiatieven genomen.
De exacte tekst van de D’66 partijcongres-motie is nu overgenomen in een motie van SP, Groen Links en Partij voor de Dieren.
Op 5 december wordt in de Tweede Kamer over deze motie gestemd
https://twitter.c...7147812865 |
|
|