| 23-11-2024 | 11:53
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Vliegroutes naar Lelystad Airport
Alex v d Zouw
Geplaatst op 23-10-2017 08:21
Lid

Berichten: 132
Sinds: 15.12.10

Het zal mij niets verbazen als met dit onderzoek/advies niets gedaan gaat worden.
Alex v.d. Zouw
 
Sieb
Geplaatst op 23-10-2017 11:03
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Alex v d Zouw schreef:
Het zal mij niets verbazen als met dit onderzoek/advies niets gedaan gaat worden.


Kwestie van tijd en de CO2 uitstoot die wordt veroorzaakt door SPL verkeer gaat daarbij een handje helpen.
 
www.acvz.nl
maaikgollef
Geplaatst op 24-10-2017 12:08
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

BTW en accijns op kerosine voor vluchten binnen Europa. Is t ook zo over met Lelykstad
Gewijzigd door maaikgollef op 24-10-2017 12:09
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
axel
Geplaatst op 28-10-2017 19:14
Lid

Berichten: 24
Sinds: 01.09.08

En BTW op de vliegtickets zelf..
 
lonneke
Geplaatst op 28-10-2017 22:51
Lid

Berichten: 73
Sinds: 23.09.09

Goh, vlieg jij nog ? Straks als equivalent van Goh, rook jij nog? of Goh, gooi jij je lege flessen nog gewoon bij het vulles?
 
Sieb
Geplaatst op 01-11-2017 11:50
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

https://www.inter...tadairport

Er zijn tot zojuist bijna 2800 zienswijzen ingediend. Hier en daar van een club of individuele zweefvlieger.

Er bereiken mij wat veronrustende berichten dat men de klasse E luchtruim in de dutchmill tma,s zou willen verlagen naar FL55 waar dit nu nog FL65 / FL95 is....

Je kan nog tot morgen je zienswijze indienen.
Gewijzigd door Sieb op 01-11-2017 11:51
 
www.acvz.nl
NicoB
Geplaatst op 01-11-2017 13:27
Lid

Berichten: 554
Sinds: 28.03.13

Sieb schreef:
Er bereiken mij wat veronrustende berichten dat men de klasse E luchtruim in de dutchmill tma,s zou willen verlagen naar FL55 waar dit nu nog FL65 / FL95 is....

Wanneer je paragraaf 5.9 Our observations op blz. 26-27 van dit rapport leest, dan moet je daar wel ernstig rekening mee houden.
In het rapport wordt geadviseerd om de luchtruimclassificatie, in de buurt van de wachtgebieden en in de omliggende NM TMA's, tussen FL55-FL65 (weekend FL95) te veranderen in D.

Finally, we note that there will be some changes to airspace classification to afford
protection to commercial traffic exiting the Lelystad airport TMA and in the vicinity of the
inbound holds have been proposed in the surrounding NM TMAs; namely changing from
Class E to Class D between FL055 and FL065 (FL095 at weekends). It is our opinion that
this is a necessary consequence of the Lelystad airport TMA design which itself is
constrained vertically by being situated below busy inbound traffic streams to Schiphol
airport.

Gewijzigd door NicoB op 01-11-2017 13:37
 
Sieb
Geplaatst op 01-11-2017 14:13
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Ze kunnen alles makkelijk kwijt boven FL70 als ze SPL verkeer niet lager laten vliegen dan FL 130 tot aan Zwolle ( komen ze nu ook maar zelden blijkt uit ADS-B data) Kan de ruimte tussen FL 70 en FL 120 door Lelystad verkeer worden gebruikt. Waar een wil is is een (lucht) weg!
 
www.acvz.nl
NicoB
Geplaatst op 01-11-2017 15:24
Lid

Berichten: 554
Sinds: 28.03.13

Maar dan moet Schipholverkeer wijken voor dat van Lelystad en dat is zoiets als vloeken in de kerk.
 
Sieb
Geplaatst op 01-11-2017 15:53
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

NicoB schreef:
Maar dan moet Schipholverkeer wijken voor dat van Lelystad en dat is zoiets als vloeken in de kerk.


Ik snap niet dat je moet wijken als je toch al niet onder de FL130 komt in de praktijk.... oftewel er kan geen sprake zijn van enige interferentie.
 
www.acvz.nl
dchoeben
Geplaatst op 01-11-2017 17:32
Lid

Berichten: 51
Sinds: 23.09.14

(Schiphol) verkeersleiding wil manouvreer ruimte voor slecht weer en problemen en radio/ radar uitval.
 
Sieb
Geplaatst op 01-11-2017 17:52
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

dchoeben schreef:
(Schiphol) verkeersleiding wil manouvreer ruimte voor slecht weer en problemen en radio/ radar uitval.


Daar is een TMA ( terminal manouvering area) voor Dirk en geen CTA... moet jij toch weten. Ik heb nooit “ treintjes “ buiten de TMA gezien. En de Stacks hebben ook een functie.
 
www.acvz.nl
dchoeben
Geplaatst op 02-11-2017 13:18
Lid

Berichten: 51
Sinds: 23.09.14

Ik wel, 20 min radarstoring.. holdings tot ver buiten de landsgrenzen
Ik snap hun inzet in luchtruim graaien wel
Ben er niet blij mee
 
Sieb
Geplaatst op 02-11-2017 13:51
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

dchoeben schreef:
Ik wel, 20 min radarstoring.. holdings tot ver buiten de landsgrenzen
Ik snap hun inzet in luchtruim graaien wel
Ben er niet blij mee


sturen op incidenten is geen goede zaak... als een kist op FL70 een probleem krijgt en de enige oplossing is zakken naar 2000ft dan doet de gezagvoerder dat, ook al ligt er een vloer op FL65.

Het "graaien" is inderdaad waar het om gaat met het argument "veiligheid" om dat te legitimeren. Dat moet maar eens afgelopen zijn. We leven in andere tijden, met moderne technieken, die verkeer "leiden" overbodig gaan maken en het alleen nog op "monitoring" aan gaat komen (ja,zowel op de grond als op de bok!). Computers nemen zaak over en zorgen voor een veel veiligere en efficiëntere vluchtafhandeling. Emotioneel natuurlijk vreselijk als je het leuk vindt om zelf aan de knoppen of knuppel te zitten maar onvermijdelijk. Als je weet dan in Duitsland Class A en B airspace niet eens bestaan en het daar veel soepeler en prettiger gaat tussen luchtruimgebruikers en verkeersleiding dan wordt het tijd dat LVNL zich eens ernstig moet gaan beraden over hun conservatieve gedrag. Voor ze het doorhebben wordt hun werk op basis van een europese aanbesteding door NATS of DFDS overgenomen als ze zich niet aanpassen. Gewoon omdat de airlines inefficiënte luchtverkeersleiding (lees: lekker lang laag vliegen ipv CDA, PRNAV etc toe te passen) financieel/economisch niet langer pikken.
 
www.acvz.nl
dchoeben
Geplaatst op 02-11-2017 15:59
Lid

Berichten: 51
Sinds: 23.09.14

Keep on dreaming.
Ondanks dat ik het graag anders zie, draait de luchtvaart om incident management
Gewoon stennis schoppen, chaos creeren en meegraaien, dat werkt meestal wel
 
lonneke
Geplaatst op 05-11-2017 23:04
Lid

Berichten: 73
Sinds: 23.09.09

Zondag met Lubach, altijd goed voor het aanzwengelen van de discussie.. https://www.youtu...e=youtu.be
 
deZwever
Geplaatst op 06-11-2017 08:04
Lid

Berichten: 26
Sinds: 09.02.11

Ik vond vooral het punt dat een herindeling van t luchtruim 4 jaar zou duren erg steekhoudend. Van de LVB mag een stuk soepeler opstelling verwacht worden. De uitleg van de de uitbreiding van Lelystad is dat het een uitbreiding van Schiphol is. Dat Schiphol vervolgens in het geheel niet in de lasten zou delen v.w.b. de inpasbaarheid is te gek voor woorden. De uitgangspunten die de overheid aanhoud zijn daarmee onacceptabel. Voor de rest: Natuurlijk mag de geluidsoverlast ook worden verdeeld over iedereen uit het Oosten van t land die nu nog via Schiphol hun geluidsoverlast over de Randstad uitspreiden. Maar vliegtuigen hoeven écht niet eerst het halve land moeten doorvliegen om pas aan te sluiten op het hogere luchtruim. Wat mij betreft mag daar een kabinet over vallen.
 
lonneke
Geplaatst op 08-11-2017 11:02
Lid

Berichten: 73
Sinds: 23.09.09

Sharon Dijksma kijkt terug... https://www.gelde...~af4f295c/
 
davidh
Geplaatst op 09-11-2017 09:02
Lid

Berichten: 333
Sinds: 03.11.08

Een nieuwe consultatie over luchtruim

Goal of the regulation:
selectivity policy includes the cabinet’s choice that AAS be primarily dedicated to (inter)continental hub and mainport-connected traffic. The regional airports Eindhoven and Lelystad) will then mainly serve point to point and leisure destinations. The selectivity policy is
cabinet policy, which has recently been affirmed politically and is based on the Alders Agreement (2008), White paper on Dutch Aviation (2009) and the Schiphol Action Programme (2016). A traffic distribution rule between AAS and LA will make it possible to realise the selectivity policy, in case the market approach of the operator of the airports (Schiphol Group) does not produce the intended effect. In the end the European Commission will have to approve the measure.

Gewijzigd door davidh op 09-11-2017 09:03
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php
 
Erikb
Geplaatst op 10-11-2017 21:48
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 14
Sinds: 02.01.09

Zo denkt Schiphol Airlines te "verleiden" om naar Lelystad te gaan; je laat je grootaandeelhouder wetgeving maken. Music

We Willem-Alexander, by the grace of God, King of the Netherlands, Prince of Oranje-Nassau, etc.

§2. Amsterdam Airport Schiphol
Article 2
1. It shall be prohibited to airlines to start a flight from Amsterdam Airport Schiphol to destinations which are designated by ministerial regulation as leisure destinations.
§2. Lelystad Airport
Article 7
2. Airlines will exclusively start flights from Lelystad Airport to destinations which have been designated as leisure destinations pursuant to article 2, paragraph 1.
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.19 seconden