| 22-11-2024 | 15:03
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Doordeweeks vliegen bij Aero Club Salland
mgrim
Geplaatst op 25-04-2014 10:03

Lid

Sinds: 02.09.08

Jan Ritsma schreef:
[snip] VHZ telt mee, of VHZ telt niet mee.

Ik ben geen bestuurslid van de Aero Club Salland en kan dus niets zeggen over deze regeling, maar ik hoop dat het antwoord is dat alle VHZers heel erg welkom zijn bij ons. Op één na. Er is één VHZer die zo ontzettend alle lol en energie overal uit wegzuigt dan het gras er spontaan dor van wordt...

Het is misschien "willekeur" of "niet eerlijk", maar voor de lol van alle anderen wel veel beter. Jammer voor jou Jan en natuurlijk zal dat weer leiden tot grote woorden, hel en verdoemenis op alle fora, WOB-verzoeken, brieven aan ABZ, hoofdbestuur, IL&T en wie er allemaal nog meer een brievenbus heeft, maar alle anderen zullen het bestuur van de ACS dankbaar zijn.

Er zijn altijd hele leuke VHZ-kampen geweest op Salland: oud-hout en nieuw-plastic dwars door elkaar en 's avonds met een lekker biertje de ander proberen te overtuigen waarom hout/plastic nou zou leuk is. Wat mij betreft komen ze allemaal langs. Minus 1 dus.

[edit voor seplling]
Gewijzigd door mgrim op 25-04-2014 10:17
http://aeroclubsa...
ASH26, PH-1658, "Two-Six"

arjanvd
Geplaatst op 25-04-2014 10:04

Lid

Sinds: 03.09.08

Mijn ervaring is dat VHZ leden met een mooie oldtimer altijd welkom zijn...
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

jaspergrannetia
Geplaatst op 25-04-2014 10:34
Lid

Sinds: 17.12.08

Jan Ritsma schreef:
jaspergrannetia schreef:
Jan Ritsma schreef:
Iemand van de ACS enig idee waarom daar niet op wordt geantwoord??

De ACS heeft zondag as. een ingelaste ALV. Ik denk dat de secretaris even iets anders aan zijn hoofd heeft.

Jasper

Dag Jasper, Ik zie dat je bewustzijnsniveau weer is teruggezakt naar dat van onnozele oneliners en achterlijke plaatjes. Daarom antwoord ik maar op deze posting die nog iets zinnigs lijkt uit te stralen.

Ik zie dat Harrie Wiertz de ACS secretaris gisterenavond rond halfelf, uitgebreid dit draadje heeft zitten lezen.
Ondanks het feit dat hij dus kennelijk wel even tijd had voor het onderwerp, lukte het niet om te antwoorden met: VHZ telt mee, of VHZ telt niet mee. Ik vrees dat het dus niet de extreme werkdruk voor de komende buitengewone algemene ledenvergadering kan zijn die het antwoord in de weg staat. Nog meer ideeën?

Deze keer begon Bart!!! Smile
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

jaspergrannetia
Geplaatst op 25-04-2014 10:35
Lid

Sinds: 17.12.08

arjanvd schreef:

Tuurlijk. Een een Ventus 2 is ook al bijna een klassieker, dus ik zie licht aan het einde van de tunnel. Smile
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

Jan Ritsma
Geplaatst op 25-04-2014 10:51

Lid

Sinds: 09.09.08

mgrim schreef:
Jan Ritsma schreef:
[snip] VHZ telt mee, of VHZ telt niet mee.

Ik ben geen bestuurslid van de Aero Club Salland en kan dus niets zeggen over deze regeling, maar ik hoop dat het antwoord is dat alle VHZers heel erg welkom zijn bij ons. Op één na. Er is één VHZer die zo ontzettend alle lol en energie overal uit wegzuigt dat het gras er spontaan dor van wordt...

Grin Grin Mooie beeldspraak! meen ik echt! Ik vrees dat je hoop niet in vervulling zal gaan en voor de VHZ-mensen "aanvullende eisen" zullen worden gesteld, al was het maar zoals TonS schrijft om te voorkomen dat een flink aantal privévliegers zijn lidmaatschap zou beeindigen.

Over die ene VHZ-vlieger, waarvan jij vindt dat die niet deugt, kan ik niks zeggen. Nooit ontmoet! Ik heb op Salland enkele keren meegedaan met de tweedaagse. De eerste won ik en heb nog altijd een prachtige ets van van Boxem aan de muur hangen. Daarvoor heb ik hem persoonlijk bedankt. Het was wel jammer dat Hadriaan van Nes me later aanschoot en vertelde dat ik die wedstrijd alleen maar had gewonnen omdat de tweede dag niet door ging.
Laat ik nou toch tot op dat moment steeds gedacht hebben dat het kwam omdat ik de eerste dag gewonnen had!!

Als je als gast op Salland komt is het er vrijwel altijd gezellig kennelijk zijn die mensen die van die club hier op het forum rondhangen zelden op het veld aanwezig. Dat ik liever niet echt lid van een club wordt, heb ik al eens uitgelegd. Je zal het niet willen geloven, maar op sommige zweefvliegclubs is de sfeer zo vreselijk gezellig dat er leden zijn die 's nachts de hangaar in de brand steken! Met interne clubaangelegenheden bemoei ik me liever niet, ben zweefvlieger in hart en nieren en heb alleen maar iemand nodig die me tegen een redelijk tarief opliert of sleept en een sportcommissaris voor een handtekening. Meer niet. Dat schijnt nogal wat wrevel op te wekken, maar dat laat me koud.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 25-04-2014 12:42
Jan Ritsma

http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Chester
Geplaatst op 25-04-2014 14:32
Lid

Sinds: 01.06.09

jaspergrannetia schreef:
arjanvd schreef:

Tuurlijk. Een een Ventus 2 is ook al bijna een klassieker, dus ik zie licht aan het einde van de tunnel. Smile

Lees ik tussen de regels dat er al een Ventus 3 is besteld? Cool

Harrie Wiertz
Geplaatst op 26-04-2014 14:16
Lid

Sinds: 23.12.08

Jan Ritsma schreef:
Ik zie dat Harrie Wiertz de ACS secretaris gisterenavond rond halfelf, uitgebreid dit draadje heeft zitten lezen.

Uitgebreid? Na twee of drie minuten wist ik genoeg. Ik heb geen zin om deel te nemen aan een discussie waarin de beledigingen en insinuaties je om de oren vliegen. Ik ben gaan zweefvliegen voor mijn plezier, niet om te bekvechten. Gelukkig zie ik in het draadje genoeg zweefvliegers staan die er net zo over denken, maar alle anderen hou ik liever ver van me af. Ik zoek wel een andere bel op, het luchtruim is groot genoeg.

Wie iets van mij wil weten, kan me mailen, bellen of schrijven. Ik ben graag bereid om iedereen te woord te staan die zich persoonlijk tot mij richt. Mits diegene de gebruikelijke omgangsvormen respecteert.

Het heeft geen zin om op dit zweefportaal een aan mij gericht antwoord op dit bericht te zetten: ik trek deze deur nu achter me dicht, op dit draadje laat ik me niet meer zien.

Tot ziens boven Salland, of waar dan ook!

TonS
Geplaatst op 26-04-2014 14:28
Lid

Sinds: 08.10.08

verbalvictory.pl/wp-content/uploads/2012/09/Facebook-Like-Button-small-e1347962780928.png

Jan Ritsma
Geplaatst op 26-04-2014 14:38

Lid

Harrie Wiertz schreef:
Jan Ritsma schreef:

Uitgebreid? Na twee of drie minuten wist ik genoeg. Ik heb geen zin om deel te nemen aan een discussie waarin de beledigingen en insinuaties je om de oren vliegen. Ik ben gaan zweefvliegen voor mijn plezier, niet om te bekvechten. Gelukkig zie ik in het draadje genoeg zweefvliegers staan die er net zo over denken, maar alle anderen hou ik liever ver van me af. Ik zoek wel een andere bel op, het luchtruim is groot genoeg.

Wie iets van mij wil weten, kan me mailen, bellen of schrijven. Ik ben graag bereid om iedereen te woord te staan die zich persoonlijk tot mij richt. Mits diegene de gebruikelijke omgangsvormen respecteert.

Het heeft geen zin om op dit zweefportaal een aan mij gericht antwoord op dit bericht te zetten: ik trek deze deur nu achter me dicht, op dit draadje laat ik me niet meer zien.

Tot ziens boven Salland, of waar dan ook!

Nou, uit dit antwoord krijg ik echt de indruk dat de ACS een oergezellige club is. Zo tolerant, vriendelijk, vol van gebruikelijke omgangsvormen en bereid tot het geven van uitleg en informatie kom je ze zelden tegen.

Jammer dat Harrie in zijn enthousiasme is vergeten te vermelden of de VHZ-leden nu welkom zijn voor het DDWV bij de Aeroclub Salland of niet. Maar, daar hebben we alle begrip voor want morgen is de buitengewone algemene ledenvergadering en dat brengt stress.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 26-04-2014 14:52
Jan Ritsma

Jan Ritsma
Geplaatst op 27-04-2014 10:45

Lid

Dit draadje loopt op z'n einde, en heeft nu bijna 5000 hits. Kennelijk zijn veel mensen geinteresseerd maar mengen zich niet in de discussie. Zij lezen. Na het hele draadje nog eens doorgelezen te hebben, valt het mij op dat het illustreert hoe agressief men tekeer gaat tegen iemand die durft te beweren dat niet alle zweefvliegers lid zijn van een Nederlandse zweefvliegclub. Er wordt geroepen dat je dan maar een eigen (parasietenclub) op moet richten.
Als je er dan op wijst, dat niet de privévliegers de parasieten zijn binnen een club, maar dat wel geldt voor de andere helft, dan is natuurlijk de beer los. Dan ben je een "miereneuker", "zwetser", "enorme eikel" (ACS gebruikelijke omgangsvorm?) en er wordt gesuggereerd dat je alleen al een parasiet bent omdat je leeft van "andermans forumpostings". Die agressiviteit waaraan zelfs de clubsecretaris meedoet, is nu juist de reden waarom ik, en naar ik aanneem ook anderen, vriendelijk bedanken voor het "clubgebeuren" en dat heeft niets te maken met het feit dat een privévlieger niet mee zou willen helpen op het veld.

Zweefvliegclub Deelen heeft destijds zonder onderbuikgevoelens en objectief binnen de club de verdeling van kosten en baten geevalueerd en is kennelijk tot de conclusie gekomen dat het onredelijk is, dat de ene groep binnen de club voor de andere betaalt.

Hieronder de tarieven van zweefvliegclub Deelen:

Senior lidmaatschap
- Onbeperkt vliegen op clubvliegtuigen of privé vliegtuig
- Inclusief de opleiding door instructeurs

Contributie, per jaar: € 725
Entree, éénmalig: € 50
KNVvL lidmaatschap (incl. verplichte WA-verzekering), per jaar: € 167,00

Privé vliegend lidmaatschap
- Onbeperkt vliegen op privé vliegtuig
- Recht op 1 jaarlijkse check start op club vliegtuig

Contributie, per jaar: € 185
Lierstart op privé vliegtuig: € 8
Entree, éénmalig: € 50

KNVvL lidmaatschap (incl. verplichte WA-verzekering), per jaar: € 167,00

ING bank NL12INGB0000922856 t.n.v. Zweefvliegclub Deelen
Prijzen geldig in 2014

Copyright © 2014, Zweefvliegclub Deelen.

Merk op, dat de privévlieger hier net iets meer dan een kwart van het bedrag voor een normaal lidmaatschap betaalt en dat de kostprijs van een start rond de €8 moet liggen.

Dat sommige van de privévliegers die lid zijn van de Aeroclub Salland, om welke reden dan ook, geen bezwaar hebben tegen het feit dat ze de volle mep moeten betalen terwijl ze slechts voor 25% gebruik maken van het clubmateriaal, doet niet ter zake.

Zelf zou ik er waarschijnlijk ook niet mee zitten als dat de prijs is die betaald moet worden voor rust en lieve vrede.
Strikt genomen is het echter niet in de haak, te meer omdat je desondanks door onwetende en jaloerse medeclubleden nog altijd voor parasiet wordt uitgemaakt.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 27-04-2014 11:00
Jan Ritsma

Harry J
Geplaatst op 27-04-2014 12:58
Lid

Sinds: 16.09.09

Tsja, moet zeggen een zeer genereus aanbod van Deelen en volkomen eerlijk.
De club waar ik ruim 20 jaar heb gevlogen rekent meer dan 700 euro om 5 zelfstartjes van de baan te mogen maken en 0,0 gebruik van clubmateriaal.Mensen met een eigen vliegtuig met de bijbehorende hoge kosten en geen of nauwelijks gebruik van clubmateriaal betalen dus bij sommige clubs de gehele opleiding etc. mee van de clubvliegers. Gewoon onrechtvaardig...Ik doe ook nog veel andere sporten en ik kan niks anders bedenken dan waar ik de hobby van iemand anders moet betalen als bij het zweefvliegen.Neemt niet weg dat een club een zeer sociaal gebeuren is waar leden veel voor elkaar doen en het erg gezellig is.Wel valt het mij op dat er op clubs mensen zijn die werkelijk hun hele leven draait om de zweefvliegclub en daar ook wel eens een enge tunnelvisie bij optreed die je met de beste argumenten nog niet kan overtuigen.

Otto Foelkel
Geplaatst op 27-04-2014 15:17
Lid

Sinds: 09.11.09

Harry J schreef:
De club waar ik ruim 20 jaar heb gevlogen rekent meer dan 700 euro om 5 zelfstartjes van de baan te mogen maken en 0,0 gebruik van clubmateriaal.

Mocht je voor die 700 euro slechts 5 starts maken of was dat aantal feitelijk onbeperkt?
Bij iedere club heb je leden die ook niet meer dan 5 starts per jaar maken en daarvoor de volledige contributie ophoesten. Dat is en blijft hun vrije keuze.

rutger kruk
Geplaatst op 27-04-2014 15:51
Lid

Sinds: 07.04.09

Ben als voormalig zweefvlieger op dit forum meelezer. Onregelmatige koffiedrinker in de Thermiekbel. Om v.w.b. zekere onderwerpen laatste ontwikkelingen te vernemen. Ik signaleer enkel. Bemoei me niet met het inhoudelijke.
Dit draadje is herkenbaar en bevestigend. Discussiëren vindt plaats op argumenten en feiten. Niet op emoties en aannames. Op andermans kosten vliegen is niet onbekend. Werd m.b.t. een ander onderwerp eerder benoemd.
Indien Frank Versteegh binnen zijn column (http://www.zweefv...steegh.pdf) gelijk heeft is het aanbevelingswaardig om een fijnmaziger en hoger hekwerk te plaatsen dan de uitvoering zoals deze blijkt uit http://www.hetede...t-zijn-tol.
Een dergelijk hekwerk is beter voor fauna en milieu. En gedurende de ontgroening lastiger tijdens een zoektocht naar de thermiekstang.

Doe er je voordeel mee.

Jan Ritsma
Geplaatst op 27-04-2014 16:57

Lid

Otto Foelkel schreef:
Dat is en blijft hun vrije keuze.

De enige vrije keus die de meeste mensen hebben is hun lidmaatschap te beëindigen.
Het aantal starts wordt nu eenmaal bepaald door hun vrije tijd.
Jan Ritsma

Otto Foelkel
Geplaatst op 27-04-2014 17:04
Lid

Jan Ritsma schreef:
Otto Foelkel schreef:

De enige vrije keus die de meeste mensen hebben is hun lidmaatschap te beëindigen.

Dan moet jij wel verdomd hard werken, dat je slechts 3 starts in Nederland kunt maken.

Jan de Hulster
Geplaatst op 27-04-2014 18:35
Lid

Sinds: 03.09.08

op naar de 6000 ??GrinMusic

Otto Foelkel
Geplaatst op 27-04-2014 19:42
Lid

De uitdaging van iedere club is hoe zij langs democratische weg de veiligheid in de hand houdt, zonder op iedere slak zout te leggen.

Toet
Geplaatst op 27-04-2014 19:49
Lid

Sinds: 30.04.09

Otto Foelkel schreef:
Jan Ritsma schreef:
Otto Foelkel schreef:

Dan moet jij wel verdomd hard werken, dat je slechts 3 starts in Nederland kunt maken.

Forumposten is ook een beroep. En dat ie het daar druk mee heeft weten we. 't Is hard werken.....

Harry J
Geplaatst op 27-04-2014 19:55
Lid

Sinds: 16.09.09

@ Otto, dit is een vrije keuze omdat het vliegen op de club vaak beperkt is tot de weekenden en ik ook geregeld op andere velden en in het buitenland vlieg.Maar dat iemand die 250 starts maakt hetzelfde betaald als iemand die 5 starts maakt op zijn eigen kist vind ik in geen verhouding staan.Deze instelling past bij de jaren 60 en is niet meer van deze tijd.Noem mij eens een andere (lucht) sport waar dit principe gebezigd wordt?

lonneke
Geplaatst op 27-04-2014 21:24
Lid

Sinds: 23.09.09

Hoezo past dat in de jaren 60? Toen waren we allemaal nog arm... en er waren nog niet zoveel privé kisten.

Bij de GeZC is er één tarief, voor private owners die ook gebruik maken van clubfaciliteiten (inclusief de werkplaats in de winter) en voor de leden die alleen gebruik maken van clubmateriaal.

Je kunt lid worden / blijven, of niet.
Kennelijk kiezen nog steeds veel private owners ervoor om lid te zijn / blijven van de GeZC..

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.19 seconden